Αρχική » e-μάθημα » Βιολογία

Βιολογία


Σχολικό έτος 2017 – 18

Τη Θεματική Εβδομάδα έγινε έρευνα σε μερικά τμήματα του Σχολείου μας για τις Διατροφικές συνήθειες των μαθητών . Παρακάτω βλέπουμε τα αποτελέσματα των τμημάτων αυτών:

Β3

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΣΥΝΗΘΕΙΩΝ

Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ & ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΣΥΝΗΘΕΙΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Β3-ΚΟΡΙΤΣΙΑ

AΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΣΥΝΗΘΕΙΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Β3-ΑΓΟΡΙΑ

A4

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ ΑΓΟΡΙΩΝ TOY Α4

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ  TOY Α4

A1

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤHΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΑΓΟΡΙΩΝ Α1

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΚΟΡΙΤΣΙΩΝ Α1

Σχολικό έτος 2016 – 17

Στα πλαίσια της θεματικής εβδομάδας η οποία πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας από τις 8/5/2017 έως τις 12/5/2017 ο Διευθυντής του Καρδιολογικού Τμήματος του Γεν. Νοσοκομείου Άργους             κ.  Μπιμπής Γεώργιος ,  ενημέρωσε τα παιδιά  για την Καρδιά και τις Καρδιοπάθειες  παρουσιάζοντας το παρακάτω power point με αφορμή το μάθημα της Βιολογίας  “Κυκλοφορικό Σύστημα του ανθρώπου”:

 ΚΑΡΔΙΑ

Σχολικό έτος 2015 – 16

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ

Για  την Ενότητα της Βιολογίας “Η αναπαραγωγή στον άνθρωπο” οι μαθητές του Α2 τμήματος χωρίστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν τις παρακάτω παρουσιάσεις : 

1.ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

2.Εγκυμοσύνη-Εργασία της Μ. Φασούλη

3.ΜΗΤΡΙΚΟΣ ΘΗΛΑΣΜΟΣ

4.ΥΠΟΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ

5.ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ – Εργασία της μαθήτριας Παπαγεωργοπούλου Ειρήνης

6.Εξωσωματική γονιμοποίηση από το μαθητή του Α2 Κορολή Περικλή

7.ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΗΣ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ

Πολλές έρευνες δείχνουν ότι στην Ελλάδα  τα  παιδιά από την ηλικία των δεκατριών ετών δοκιμάζουν τσιγάρο.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα παιδιά να παθαίνουν εξάρτηση από αυτό.

«Η εξάρτηση είναι εκείνη η κατάσταση κατά την οποία ο οργανισμός συνηθίζει σε μια ουσία, και δεν μπορεί να λειτουργήσει κανονικά, αν δεν χρησιμοποιήσει την ουσία αυτή. Η εξάρτηση μπορεί να είναι σωματική ή ψυχολογική. Ένα δεύτερο στοιχείο της εξάρτησης είναι η ανάγκη για αυξανόμενη δόση. Η έλλειψη της ουσίας στον χρήστη, προκαλεί  αντιδράσεις – από την έντονη ανησυχία και νευρικότητα, μέχρι τις σοβαρές κρίσεις στέρησης (πόνοι σε διάφορα σημεία του σώματος, τρεμούλιασμα, δυσκοιλιότητες, πονοκέφαλοι, διαταραχές στον ύπνο, πτώση της αρτηριακής πίεσης και καρδιακού ρυθμού και άλλα). Μια εξάρτηση είναι βλαβερή για τον οργανισμό μας. Είναι κάτι που δεν μπορούμε εύκολα να σταματήσουμε, το χρησιμοποιούμε και δυσκολευόμαστε να λειτουργήσουμε στη ζωή μας φυσιολογικά χωρίς αυτό.»

Με αφορμή το μάθημα της Βιολογίας “Αναπνευστικό σύστημα και υγεία” οι μαθητές του Α3 χωρίστηκαν σε ομάδες και αφού ασχολήθηκαν με το κάπνισμα και τις βλαβερές επιπτώσεις του παρουσίασαν τις εργασίες τους στην τάξη.

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ Α3:

1.ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΚΑΠΝΙΣΜΑ

2.ΑΝΤΙΚΑΠΝΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

3.ΚΑΠΝΙΣΜΑ I

4.ΚΑΠΝΙΣΜΑ II

5.ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΠΝΙΣΜΑΤΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΚΑΡΑΜΠΑΤΣΟΥ Θ. ΤΟΥ Α1 ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΟΣΟ ΤΩΝ ΔΥΤΩΝ:

ΝΟΣΟΣ ΤΩΝ ΔΥΤΩΝ

 

1.2  Κύτταρο:Η μονάδα της ζωής

ΚΥΤΤΑΡΟ

Όλοι οι οργανισμοί αποτελούνται από κύτταρα.

Το κύτταρο είναι η μικρότερη μονάδα ζωής, βασική για κάθε οργανισμό, που εμφανίζει τα χαρακτηριστικά της ζωής(αναπνοή, αναπαραγωγή, απέκκριση κ.ά) .

Υπάρχουν οργανισμοί που αποτελούνται από ένα μόνο κύτταρο και λέγονται μονοκύτταροι.

Υπάρχουν οργανισμοί που αποτελούνται από πολλά κύτταρα και λέγονται πολυκύτταροι.

Η μορφή ,το μέγεθος και οι λειτουργίες των κυττάρων ποικίλει.

Η διάμετρος ενός κυττάρου κυμαίνεται από λίγα δέκατα του μm σε μερικά βακτήρια μέχρι και μερικά εκατοστά σε ορισμένα είδη π.χ. αυγά πτηνών.

Παρόλη την εντυπωσιακή διαφοροποίησή τους ορισμένα γνωρίσματα συναντώνται στο σύνολο των ζωντανών κυττάρων όπως:

Πλασματική μεμβράνη, Πυρήνας, Κυτταρόπλασμα, κ.ά.

Παρακολουθείστε στα βίντεο που ακολουθούν διάφορους μικροοργανισμούς:

  1. Μικροοργανισμοί στο νερό:

 

  1. Πρωτόζωα:

 

 

 5.4  Το μυοσκελετικό σύστημα του ανθρώπου

Παρακολουθείστε τα παρακάτω  βίντεο :

 

https://www.youtube.com/watch?v=DRVN6iMIAV8&index=3&list=PLIsuKJn-UQbOgPTFzKKT2TSOjnXpGhTbN

2.4  Η πρόσληψη ουσιών και η πέψη στον άνθρωπο

1.ΦΩΤΟΣΥΝΘΕΣΗ

 2.Παρακολουθείστε στο παρακάτω βίντεο την πορεία της τροφής στον πεπτικό μας σωλήνα:

 

 

3.ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

4. Δείτε την παρακάτω παρουσίαση από την μαθήτρια του Α1 Μάγουλα Μαρίνα:

Το Πεπτικό Σύστημα


 

3.  Μεταφορά και αποβολή ουσιών

ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΟΥΣΙΩΝ

Παρακολουθείστε στο παρακάτω βίντεο τη μεταφορά ουσιών στα φυτά:

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣΤΕ ΤΗ ΔΙΑΠΝΟΗ ΣΤΑ ΦΥΤΑ

 

ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

 

 

 

Σχολικό έτος 2014 – 15

1.2  Κύτταρο:Η μονάδα της ζωής

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ & 2 ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

  •   Για το διδακτικό σενάριο χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό της Βιολογίας Α΄- Γ΄Γυμνασίου από τη σελίδα του παιδαγωγικού ινστιτούτου(http://www.pi-schools.gr/)  καθώς και το παρακάτω power point:

 

           

2.4  Η πρόσληψη ουσιών και η πέψη στον άνθρωπο

 

 

  • Για το διδακτικό σενάριο χρησιμοποιήθηκε το λογισμικό της Βιολογίας Α΄- Γ΄Γυμνασίου από τη σελίδα του παιδαγωγικού ινστιτούτου(http://www.pi-schools.gr/)  καθώς και το παρακάτω power point:

 

  •  Δείτε ένα βίντεο το οποίο παρουσιάζει το Ταξίδι της τροφής στον πεπτικό σωλήνα:

 

 Β.

Εργασίες μαθητών της Α΄Γυμνασίου    2014-2015

1. ΤΟ ΠΕΠΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ από τη μαθήτρια Μούκα Ίλια(Τμήμα Α3)

2. Το πεπτικό σύστημα από τη μαθήτρια  Νικολίτσα Σοφία(Τμήμα Α3)

3.Πεπτικός ή γαστρεντερικός σωλήνας από τη μαθήτρια Σιακωτού Μαρία(Τμήμα Α2)

4.  Πρόσληψη ουσιών από τις μαθήτριες Χάλια Μαρία και Σωτηροπούλου Νίκη(Τμήμα Α4

5. ΔΙΑΤΡΟΦΗ από τη μαθήτρια Κατσαρού Γιολάντα(Τμήμα Α3)– Βιολογία & Οικιακή Οικονομία Α΄ Γυμνασίου

6.Διατροφή της Σοφίας Μερμίγκη ( Τμήμα Α3)

7. Διατροφή και υγεία από τη μαθήτρια Λένια Καλιάτση(Τμήμα Α3)

8. Ασκήσεις από τον Κωνσταντίνο και την Αγγελική Αργυράκου(Τμήμα Α2)

9.  Κρυπτόλεξο της μαθήτριας Καζάκου Άννα-Μαρίας(Τμήμα Α2)

10.Αμερικάνικο Σταυρόλεξο από τη μαθήτρια Καμπύλη Ελένη (Τμήμα Α3)

 

 Γ.

Δείτε παρακάτω την  ενότητα της Διατροφής με τη βοήθεια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής:

 

 

3.4  Το κυκλοφορικό σύστημα του ανθρώπου

Δείτε παρακάτω την εργασία των μαθητών του Α2 τμήματος :

 

 

Δείτε παρακάτω τις εργασίες των μαθητριών του Α3 τμήματος:

 

4.4  Η αναπνοή στον άνθρωπο

 

1. Δείτε το παρακάτω βίντεο το οποίο δημιούργησε το  τμήμα Α3  σε συνεργασία  με την καθηγήτριά τους Καλογερά Αγγελική

 

2. Αντικαπνιστικές αφίσες από τους μαθητές Καζαρίδη Σωκράτη, Σιακωτού Μαρία και Καζάκου Άννα -Μαρία

του Α2 Τμήματος:

  • χωρίς τίτλο

3. ΚΑΠΝΙΣΜΑ & ΥΓΕΙΑ: από τη μαθήτρια ΜΑΡΙΝΟΥ ΕΛΕΝΑ

 

5.4  Το μυοσκελετικό σύστημα του ανθρώπου

 

       από την Καλογερά Αγγελική

 

 

  • Εργασίες μαθητών της Α΄Γυμνασίου    2014-2015

 

 

 7.4  Το Νευρικό  σύστημα του ανθρώπου

 

1.ΚΝΣ ΚΑΙ ΠΝΣ- από τη μαθήτρια Ίλια Μούκα

2. ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑ ΟΡΓΑΝΑ- από τη μαθήτρια  Έλενα Μαρίνου

 

3. Δείτε το παρακάτω βίντεο  το οποίο παρουσιάζει το νευρικό σύστημα:

 

EΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση