1o – Γυμνάσιο Άργους

ΜΠΟΥΣΟΥΛΟΠΟΥΛΕΙΟ

Αρ. Πρωτ. : 62602/Δ2/22/04/2015/ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Συγγραφέας: 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ (ΜΠΟΥΣΟΥΛΟΠΟΥΛΕΙΟ) στις 23/04/2015

ΘΕΜΑ: «Δίδονται πληροφορίες»

Σας ενημερώνουμε ότι, κατόπιν ερωτήματος που υπεβλήθη στη Νομική Υπηρεσία του οικείου Υπουργείου σχετικά με τη δημοσιοποίηση των θεμάτων των ενδοσχολικών εξετάσεων και τη χορήγηση φωτοαντιγράφων των γραπτών δοκιμίων προαγωγικών ή απολυτήριων εξετάσεων, εκδόθηκε η υπ΄ αριθμ. 33/2014 Γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ. (Τμήμα Γ΄), η οποία έγινε δεκτή από τον αναπληρωτή Υπουργό, κ. Κουράκη Α., σύμφωνα με την οποία:

«α)Τα θέματα των ενδοσχολικών εξετάσεων μαθητών των Γυμνασίων και των Λυκείων, δεν έχουν, κατ΄ έννοια, αυθύπαρκτη και αυτοτελή υπόσταση εγγράφου, αλλά αποτελούν συστατικό και αναπόσπαστο στοιχείο των γραπτών δοκιμίων. Τα θέματα αυτά εξυπηρετούν, αποκλειστικώς και μόνο, την εκπαιδευτική διαδικασία των δημοσίων σχολείων και δεν εκτίθενται σε δημοσιότητα και σε πρόσβαση τρίτων.

 β) Δεν υφίσταται δυνατότητα χορηγήσεως φωτοαντιγράφων των γραπτών δοκιμίων των  εξετάσεων  των  μαθητών  των Γυμνασίων και των Λυκείων, αλλά  μόνο δυνατότητα επιδείξεως των εν λόγω γραπτών δοκιμίων στους μαθητές ή στους κηδεμόνες τους».                                                          

          Παρακαλούμε να ενημερώσετε σχετικά τις σχολικές μονάδες αρμοδιότητάς σας.

 

Δημοσιευμένο στο Χωρίς κατηγορία | Σχόλια κλειστά

Λήξη μαθημάτων διδακτικού έτους 2014-2015

Συγγραφέας: 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ (ΜΠΟΥΣΟΥΛΟΠΟΥΛΕΙΟ) στις 22/04/2015

Σας ενημερώνουμε ότι ως ημερομηνία λήξης των μαθημάτων των Ημερήσιων και Εσπερινών  Γυμνασίων, Γενικών και των Επαγγελματικών Λυκείων της χώρας για το διδακτικό έτος 2014-2015,

ορίζεται η 13η Μαΐου 2015, ημέρα Τετάρτη,

σύμφωνα με τη με αρ. πρ. 58567/Δ2/9-4-2015 Υπουργική Απόφαση (Β΄ 629).

Δημοσιευμένο στο Χωρίς κατηγορία | Σχόλια κλειστά

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΝΕΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ

Συγγραφέας: 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ (ΜΠΟΥΣΟΥΛΟΠΟΥΛΕΙΟ) στις 21/04/2015

Αγαπητοί/ές συνάδελφοι/ισσες,

Εύχομαι σε όλους σας με την ευκαιρία των εορτών του Πάσχα, Χρόνια Πολλά, Ανάσταση και Ανάταση συνειδήσεων, υγεία, αντοχές, προσωπική και κοινωνική ευημερία.

Παράλληλα με την ευκαιρία ανάληψης των νέων μου καθηκόντων, ως Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, θα ήθελα να σας παρουσιάσω μερικές βασικές αρχές και σκέψεις, όσον αφορά στην θητεία μου στη θέση αυτή. Η συνεργασία και η συνεννόηση με όλους τους συναδέλφους, είτε είναι ενεργοί/μάχιμοι στην αίθουσα διδασκαλίας, είτε υπηρετούν σε διοικητικές θέσεις ευθύνης αποτελεί μέγιστη προτεραιότητα για την εκπαιδευτική κοινότητα της Πελοποννήσου. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πελοποννήσου ενθαρρύνει τα μέλη της να καταθέσουν προτάσεις και σκέψεις, συλλογικές ή μεμονωμένες με σκοπό να υλοποιήσουμε αυτό που έχει πει o παιδαγωγός Δ. Γληνός: «Ο δάσκαλος όχι μόνο πρέπει να έχει γνώμη και πίστη για το έργο του, αλλά και υποχρέωση ιερή να τρέφει τη μέριμνα του μέλλοντος και να βοηθάει με όλη του τη δύναμη την καλυτέρευση του παρόντος».

Ως Περιφερειακός Διευθυντής μαζί με τους συνεργάτες μου θα επιδιώξω την τακτική επικοινωνία με όλους, συναδελφικά και ανθρώπινα, δια ζώσης ή/και ηλεκτρονικά/ψηφιακά – όταν αυτό δεν είναι εφικτό να γίνεται εκ του σύνεγγυς. Οι συχνές επισκέψεις μου στα σχολεία θα έχουν σκοπό τη συζήτηση θέσεων και απόψεων για τα εκπαιδευτικά ζητήματα με σκοπό να καταγραφούν δυσλειτουργίες και προβλήματα, στην επίλυση των οποίων όλοι, η Πολιτεία, η Διοίκηση, το οργανωμένο δημοκρατικά συνδικαλιστικό κίνημα αλλά και η κοινωνία ολόκληρη οφείλουμε να συμβάλουμε.

Ακολουθώντας τον Paulo Freire, όπου στη δεύτερη επιστολή από τις «Δέκα επιστολές προς εκείνους που τολμούν να διδάσκουν» αναφέρει «μην αφήνεις να σε παραλύει ο φόβος για ό,τι σε δυσκολεύει», θα προσπαθήσω να επισκέπτομαι όσο πιο συχνά μπορώ τα σχολεία, όχι με διάθεση ελέγχου ή για να ασκήσω τον οποιοδήποτε εκφοβισμό, αλλά για να αγωνιστούμε μαζί στην εκπαιδευτική καθημερινότητα πέρα από γραφειοκρατικές αντιλήψεις και με διάθεση υπηρετική και όχι εξουσιαστική.

Οι εκπαιδευτικοί και οι διοικητικοί υπάλληλοι, ευσυνείδητοι και σκληρά εργαζόμενοι έχουν υποστεί, όπως άλλωστε και οι υπόλοιποι εργαζόμενοι, τις οδυνηρές συνέπειες μιας αντίξοης οικονομικής συγκυρίας, για την οποία δε φέρουν ευθύνη. Επομένως, έχουν την ανάγκη στήριξης και εμπιστοσύνης από την Πολιτεία, με σκοπό την αναβάθμιση του ρόλου τους και την ενίσχυση του εκπαιδευτικού τους έργου. Η βελτίωση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης στη χώρα μας, η αναβάθμιση της Παιδείας μας γενικότερα, προσβλέπει στη δημιουργία ενός σχολείου, που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κοινωνίας, ενός σχολείου που δε θα παρέχει στείρα γνώση, αλλά ουσιαστική μόρφωση ανάλογη της βαθμίδας στην οποία ανήκει, θα καλλιεργεί την κριτική σκέψη, και θα δίνει τα απαραίτητα εφόδια στους νέους ώστε να μπορούν, ερμηνεύοντας και κατανοώντας την κοινωνία και τους θεσμούς της, να τη μετασχηματίσουν προς όφελος των μελών της.

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πελοποννήσου με όσες δυνάμεις διαθέτει θα είναι στο πλευρό των συναδέλφων εκπαιδευτικών, προσπαθώντας να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματά τους, που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά της. Παράλληλα, ως Περιφερειακός Διευθυντής δηλώνω ότι θα αγωνιστώ στο πλευρό σας για όλα τα κρίσιμα ζητήματα της εκπαίδευσης, έχοντας κατά νου τη ρήση του Ν. Καζαντζάκη: «Ο ιδανικός δάσκαλος είναι εκείνος που γίνεται γέφυρα για να περάσει αντίπερα ο μαθητής του. Κι όταν πια του διευκολύνει το πέρασμα, αφήνεται χαρούμενα να γκρεμιστεί, ενθαρρύνοντας τον μαθητή του να φτιάξει δικές του γέφυρες».

Καλή και εποικοδομητική συνεργασία να έχουμε.

Ο Περιφερειακός Δ/ντής Εκπ/σης Πελοποννήσου

Παναγιώτης Ν. Πετρόπουλος

Δημοσιευμένο στο Χωρίς κατηγορία | Σχόλια κλειστά

Ανακοίνωση – ενημέρωση

Συγγραφέας: 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ (ΜΠΟΥΣΟΥΛΟΠΟΥΛΕΙΟ) στις 17/04/2015

Ενημέρωση για σχολικά βιβλία 

Οι μαθητές που φοιτούν στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου κατά το σχ. έτος 2014-2015 πρέπει να διατηρήσουν το βιβλίο των Γερμανικών, διότι θα το χρησιμοποιήσουν και στη Β΄ τάξη του Γυμνασίου κατά το σχ. έτος 2015-2016. ·    

Οι μαθητές που φοιτούν στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου κατά το σχ. έτος 2014-2015 πρέπει να διατηρήσουν το βιβλίο των Γαλλικών, διότι θα το χρησιμοποιήσουν και στη Β΄ τάξη του Γυμνασίου κατά το σχ. έτος 2015-2016. ·    

Οι μαθητές που φοιτούν στη Β΄ τάξη του Γυμνασίου κατά το σχ. έτος 2014-2015 πρέπει να διατηρήσουν το βιβλίο της Βιολογίας, διότι θα το χρησιμοποιήσουν και στη Γ΄ τάξη του Γυμνασίου κατά το σχ. έτος 2015-2016.

.

Δημοσιευμένο στο Μαθητές | Σχόλια κλειστά

Συγγραφέας: 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ (ΜΠΟΥΣΟΥΛΟΠΟΥΛΕΙΟ) στις 05/04/2015

xp

Δημοσιευμένο στο Χωρίς κατηγορία | Σχόλια κλειστά

Σ.Σ.Ν. Αργολίδας

Συγγραφέας: 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ (ΜΠΟΥΣΟΥΛΟΠΟΥΛΕΙΟ) στις 26/03/2015

 Στα πλαίσια των εξωδιδακτικών δράσεων του σχολείου και των αναγκών του για ενημέρωση

και μετά από προφορικό αίτημα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου, πραγματοποιήθηκε σήμερα  ενημέρωση των μαθητών της Γ΄  γυμνασίου από την Υπεύθυνη του Σ.Σ.Ν. Αργολίδας κυρία Σοφία Πανοπούλου , με θέμα

«Τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης των εξαρτησιογόνων ουσιών».   

Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων

Δημοσιευμένο στο Χωρίς κατηγορία | Σχόλια κλειστά

Από τα ξημερώματα της Κυριακής αλλάζει η ώρα.

Συγγραφέας: 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ (ΜΠΟΥΣΟΥΛΟΠΟΥΛΕΙΟ) στις 26/03/2015

Την Κυριακή τα ξημερώματα θυμηθείτε να αλλάξετε τα ρολόγια σας.

Την 29η Μαρτίου μπαίνουμε στη θερινή ζώνη ώρας.

TIME_N

Δημοσιευμένο στο Χωρίς κατηγορία | Σχόλια κλειστά

…… μεθύστε με τ’ αθάνατο κρασί του Εικοσιένα!

Συγγραφέας: 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ (ΜΠΟΥΣΟΥΛΟΠΟΥΛΕΙΟ) στις 23/03/2015

6843991

  

«Κι αν σε πέσιμο πρωτάκουστο
και σε γκρεμό κατρακυλήσαμε,
που σαν κι αυτόν καμιά φυλή δεν είδε ως τώρα
είναι, γιατί με των καιρών το γύρισμα
όμοια βαθύ, ένα ανέβασμα μάς μέλλεται
προς ύψη ουρανοφόρα.

Και μην έχοντας άλλο σκαλί
να κατρακυλήσει πιο βαθειά στου κακού τη σκάλα
για τ’ ανέβασμα, ξανά που την καλεί
θ’ αισθανθεί να τις φυτρώνουν – ω χαρά – τα φτερά,
τα φτερά τα πρωτινά της τα μεγάλα».
Κωστής Παλαμάς

Δημοσιευμένο στο Χωρίς κατηγορία | Σχόλια κλειστά

Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας 

Συγγραφέας: 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ (ΜΠΟΥΣΟΥΛΟΠΟΥΛΕΙΟ) στις 23/03/2015

για την 25η Μαρτίου προς τους μαθητές και τις μαθήτριες

ΚΛΙΚ     ΕΔΩ  

.

Δημοσιευμένο στο Χωρίς κατηγορία | Σχόλια κλειστά

Ενημέρωση για σχολικά βιβλία.

Συγγραφέας: 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ (ΜΠΟΥΣΟΥΛΟΠΟΥΛΕΙΟ) στις 21/03/2015

Στο πλαίσιο του προγραμματισμού για το επόμενο σχολικό έτος, καλούνται οι Διευθυντές των Γυμνασίων να ενημερώσουν τους μαθητές για τα εξής:·     

  • Οι μαθητές που φοιτούν στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου κατά το σχ. έτος 2014-2015 πρέπει να διατηρήσουν το βιβλίο των Γερμανικών, διότι θα το χρησιμοποιήσουν και στη Β΄ τάξη του Γυμνασίου κατά το σχ. έτος 2015-2016.     
  • Οι μαθητές που φοιτούν στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου κατά το σχ. έτος 2014-2015 πρέπει να διατηρήσουν το βιβλίο των Γαλλικών, διότι θα το χρησιμοποιήσουν και στη Β΄ τάξη του Γυμνασίου κατά το σχ. έτος 2015-2016. 
  • Οι μαθητές που φοιτούν στη Β΄ τάξη του Γυμνασίου κατά το σχ. έτος 2014-2015 πρέπει να διατηρήσουν το βιβλίο της Βιολογίας, διότι θα το χρησιμοποιήσουν και στη Γ΄ τάξη του Γυμνασίου κατά το σχ. έτος 2015-2016.

Δημοσιευμένο στο Μαθητές | Σχόλια κλειστά

Η εφημερίδα του σχολείου.

Συγγραφέας: 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ (ΜΠΟΥΣΟΥΛΟΠΟΥΛΕΙΟ) στις 19/03/2015

TYPOS 3-2015

Δημοσιευμένο στο Χωρίς κατηγορία | Σχόλια κλειστά

Στις 13 Μαΐου λήγουν τα μαθήματα του σχ. έτους 2014-2015 .

Συγγραφέας: 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ (ΜΠΟΥΣΟΥΛΟΠΟΥΛΕΙΟ) στις 17/03/2015

Α. Πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2015  

Β. Γενικότερος προγραμματισμός για τις διαδικασίες εισαγωγής

Α. Πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2015.

α) Στις 13 Μαΐου λήγουν τα μαθήματα του σχολικού έτους 2014-2015 .

β) Οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄) για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα αρχίσουν τη Δευτέρα 18-5-2015, ενώ οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Α΄) θα αρχίσουν την Τρίτη 19-5-2015. Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα ξεκινήσουν την Τετάρτη 17-6-2015. Η Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία των υποψηφίων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) θα διεξαχθεί από 15-6-2015 ως και 26-6-2015. Τέλος, οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ θα αρχίσουν την Τρίτη 9-6-2015.

γ) Οι απολυτήριες εξετάσεις για τα μαθήματα που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας για την Γ΄ τάξη των ημερήσιων και τη Δ΄ τάξη των εσπερινών Γενικών Λυκείων θα ξεκινήσουν την Τετάρτη 3-6-2015 για όσους θα έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές και θα διενεργηθούν με βάση το πρόγραμμα που καταρτίζει το κάθε λύκειο χωριστά.

δ) Οι απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄ και Β΄) σε επίπεδο σχολικής μονάδας θα ξεκινήσουν την Τετάρτη 10-6-2015 και θα διενεργηθούν με βάση το πρόγραμμα που καταρτίζει το κάθε λύκειο χωριστά.

Συνημμένα ανακοινώνεται το πλήρες πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2015 και αναλυτικά :

1. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2015 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ)

2. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2015 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄)

3. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2015 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ)

4. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2015 ΓΙΑ ΓΕΛ & ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΕΣ Α΄ & Β΄)

Β. Γενικότερος προγραμματισμός για τις διαδικασίες εισαγωγής

Στις αρχές Μαΐου, όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, στο Λύκειο στο οποίο υπέβαλαν την Αίτηση-Δήλωση του Φεβρουαρίου, θα αποκτήσουν το δελτίο εξεταζομένου, με το οποίο θα προσέρχονται στο εξεταστικό κέντρο κατά τις ημέρες των εξετάσεων. Στο δελτίο εξεταζομένου θα αναγράφεται και το συγκεκριμένο εξεταστικό κέντρο, στο οποίο θα πρέπει οι υποψήφιοι να προσέρχονται για την εξέταση στα πανελλαδικά μαθήματα ή σε τυχόν ειδικά μαθήματα.

Στα μέσα Ιουνίου, όλοι οι υποψήφιοι για τις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, στο Λύκειο στο οποίο υπέβαλαν την Αίτηση-Δήλωση του Φεβρουαρίου, θα προσέλθουνγια να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), για να τον χρησιμοποιήσουν κατά την ηλεκτρονική υποβολή του μηχανογραφικού τους δελτίου. Οι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων (χωρίς νέα εξέταση) θα μπορούν να αποκτούν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) σε όποιο Λύκειο τους εξυπηρετεί.

Η υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων θα γίνει και φέτος ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτύου, από τα μέσα Ιουνίου ως τις αρχές Ιουλίου. Το έντυπο μηχανογραφικό δελτίο θα έχει ήδη ανακοινωθεί από τον Απρίλιο.

Όσοι από τους μαθητές της τελευταίας τάξης εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων-πασχόντων από σοβαρές παθήσεις (για εισαγωγή στο 5% των θέσεων εισακτέων), έχουν ήδη πιστοποιηθεί από συγκεκριμένα νοσοκομεία για την πάθησή τους. Οι υποψήφιοι (οι μαθητές και οι αντίστοιχοι απόφοιτοι) θα υποβάλουν ειδικό μηχανογραφικό δελτίο στις αρχές Σεπτεμβρίου.

Για όλες τις παραπάνω διαδικασίες οι υποψήφιοι θα ενημερώνονται από τα Λύκειά τους με σχετικές εγκυκλίους. Παράλληλα, ενημερωτικό υλικό, εγκύκλιοι, υποδείγματα κλπ θα αναρτώνται και στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.

Ακολουθεί σε 4 συνημμένους πίνακες το αναλυτικό πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2015.

 

Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

Δημοσιευμένο στο Χωρίς κατηγορία | Σχόλια κλειστά

Συγγραφέας: 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ (ΜΠΟΥΣΟΥΛΟΠΟΥΛΕΙΟ) στις 16/03/2015

Πέμπτη, 19 Μαρτίου 2015 ώρα 13:30

«δίνουμε  βαθμούς»   :oops: 

Παραλαβή βαθμολογίας 2ου διδακτικού τριμήνου από γονείς και κηδεμόνες.

 

Η παράδοση θα πραγματοποιηθεί από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος στην αντίστοιχη αίθουσα διδασκαλίας.

Παρακαλούμε  να μην ενοχλούνται οι εκπαιδευτικοί νωρίτερα από την συγκεκριμένη ώρα. 

Δημοσιευμένο στο Γονείς, Χωρίς κατηγορία | Σχόλια κλειστά

Εγκύκλιος για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού

Συγγραφέας: 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ (ΜΠΟΥΣΟΥΛΟΠΟΥΛΕΙΟ) στις 15/03/2015

21η Μαρτίου – Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού

                Η 21η Μαρτίου είναι η Διεθνής Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων και του ρατσισμού στην κοινωνία και την εκπαίδευση. H Ημέρα αυτή αποτελεί μια ευκαιρία για να επικαιροποιηθούν και ενισχυθούν οι δράσεις για την προάσπιση των δικαιωμάτων όλων των παιδιών και την αποτροπή φαινομένων ρατσισμού, ξενοφοβίας και διακρίσεων μέσα στη  σχολική κοινότητα.

           Ο σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου αποτελούν πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας, όπως ορίζεται στο άρθρο 2 του Συντάγματος. Ο προσανατολισμός αυτός επιβάλλει την απαγόρευση των διακρίσεων κάθε είδους, όπως επιβεβαιώνεται στο άρθρο 5 παρ. 2 του Συντάγματος, όπου ρητά ορίζεται ότι όλοι όσοι βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια απολαμβάνουν την απόλυτη προστασία της ζωής, της τιμής και της ελευθερίας τους, χωρίς διάκριση εθνικότητας, φυλής, γλώσσας και θρησκευτικών ή πολιτικών πεποιθήσεων.

             Η ανάγκη καταπολέμησης των διακρίσεων, και δη των αντιλήψεων, στάσεων και συμπεριφορών που ενισχύουν τον ρατσισμό υπαγορεύεται, επιπλέον, και από διεθνείς συμβάσεις που δεσμεύουν τη χώρα. Ειδικότερα, η  απαγόρευση των διακρίσεων με βάση τα ιδιαίτερα φυσικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά ομάδων ή προσώπων (όπως η φυλή, το χρώμα, η θρησκεία, οι γενεαλογικές καταβολές, η εθνική ή εθνοτική καταγωγή, η αναπηρία, το φύλο, ο σεξουαλικός προσανατολισμός ή η ταυτότητα φύλου) θεμελιώνεται στην αρχή της προστασίας της ελευθερίας και αξιοπρέπειας του ανθρώπου, καθώς και στις αρχές της δίκαιης και ίσης μεταχείρισης χωρίς διάκριση. Τα δικαιώματα και οι ελευθερίες αυτές κατοχυρώνονται σε πολλά διεθνή κείμενα και συμβάσεις, που εδώ και δεκαετίες συγκροτούν το διεθνές πλέγμα προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων: στην Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου του Ο.Η.Ε, στο Διεθνές Σύμφωνο για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα, για τα Οικονομικά, Κοινωνικά και Πολιτιστικά Δικαιώματα και τα πρόσθετα πρωτόκολλα, στη Διεθνή Σύμβαση «περί καταργήσεως πάσης μορφής φυλετικών διακρίσεων» του 1966 (κύρωση με το Ν.Δ. 494/1970), στη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών κατά των Βασανιστηρίων και άλλων τρόπων σκληρής, απάνθρωπης ή ταπεινωτικής μεταχείρισης ή τιμωρίας του 1984, στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού του 1989, στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση για την Προάσπιση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και των Θεμελιωδών Ελευθεριών, στο Διεθνές Ανθρωπιστικό Δίκαιο και στο Καταστατικό του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου και στις Ιδρυτικές Συνθήκες, καθώς και στον Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το οποιοδήποτε όμως νομοθετικό πλαίσιο αποδεικνύεται αποτελεσματικό μόνον δια της ενεργούς συμμετοχής και στάσης όλων των πολιτών.

             Η εκπαίδευση συγκεκριμένα, δεν εξαντλείται, όπως είναι γνωστό, στη μετάδοση γνώσεων. Οφείλει να αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες, να υπηρετεί την καταπολέμηση των προκαταλήψεων και να προκρίνει πρακτικές που θα διέπονται από αντιρατσιστικό πνεύμα, από την αποδοχή της ετερότητας και από τις ανθρωπιστικές αξίες. Ιδιαίτερα σήμερα, αυτοί οι σκοποί είναι πρωταρχικής σημασίας, καθώς τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας παρατηρείται πολλαπλασιασμός των κρουσμάτων βίας, φυλετικών διακρίσεων, ξενοφοβίας  και ρατσισμού σε όλες τις μορφές του, όπως τεκμηριώνεται και από την πρόσφατη Έκθεση του Επιτρόπου του Συμβουλίου της Ευρώπης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα  κ. Νιλς  Μούιζνιεκς (2013), η οποία αφορά στα εγκλήματα μίσους, στην ανάπτυξη λόγου μίσους, στα νομοθετικά κενά, στις κακές διοικητικές πρακτικές που συνδέονται με τα προαναφερθέντα και διαπιστώνει την έξαρση των εγκλημάτων ρατσιστικού μίσους εναντίον μεταναστών αλλά και άλλων κοινωνικών ομάδων στη χώρα μας.

 

           Ο ρόλος της εκπαίδευσης μέσα στο σύγχρονο πλουραλιστικό και πολυπολιτισμικό πλαίσιο αναδεικνύεται πρωταρχικός. Το Σχολείο έχει όλα τα εχέγγυα για να βοηθήσει τους/τις μαθητές/μαθήτριες  να οικοδομήσουν τις αξιακές τους θέσεις και να τους καθοδηγήσει ατομικά και ομαδικά ώστε να επιτευχθούν: 1. η ειρηνική συνύπαρξη των ατόμων που ζουν σε μια χώρα, στη βάση της ισονομίας και της ισότητας, 2. η αλληλοκατανόηση και αλληλοεκτίμηση των ανθρώπων,  3. η αποδοχή και ο σεβασμός της πολιτισμικής ετερότητας, γιατί η διαφορά είναι δικαίωμα και όχι προνόμιο, 4. η καταπολέμηση ρατσιστικών τάσεων, προκαταλήψεων και εκδηλώσεων μισαλλοδοξίας και ξενοφοβίας, ώστε οι διαφορετικές κοινωνικές ομάδες που ζουν σε μια χώρα να μπορούν να επικοινωνούν απρόσκοπτα μεταξύ τους και να συμβάλλουν στην πρόοδο και την ευημερία της, 5. η εμπέδωση της αλληλεγγύης, 6. η παροχή ίσων ευκαιριών σε όλα τα άτομα για εργασία, εκπαίδευση και κοινωνική και οικονομική ανέλιξη και πρόοδο.

 Με αφορμή την ημέρα αυτή  καλούνται όλες οι σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης να αφιερώσουν την Πέμπτη 19/3 ή την Παρασκευή  20/3/2015 μία ή δύο διδακτικές ώρες (με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων) σε δράσεις, συζητήσεις, εκδηλώσεις κατά του ρατσισμού, της ξενοφοβίας  και των φυλετικών διακρίσεων.

 Ενδεικτικά θέματα των δράσεων μπορεί να είναι:

  1. Μαθαίνω για τον ρατσισμό και τις διακρίσεις και για τα δικαιώματα κάθε παιδιού.
  2. Όλοι μαζί οικοδομούμε το σχολείο της δημοκρατίας και της αλληλεγγύης. Τι μπορούμε να κάνουμε για να υπερασπιστούμε συμμαθητές/συμμαθήτριές μας που γίνονται θύματα ρατσισμού.
  3. Τι είναι ο ρατσισμός και ποια τα είδη του. Μήπως φέρομαι ρατσιστικά χωρίς να το συνειδητοποιώ; «Πώς θα ένιωθα αν…Πώς νιώθει το θύμα του ρατσισμού; «
  4. «Είμαστε διαφορετικοί αλλά είμαστε ίσοι».
  5. Μπαίνω στη θέση ενός παιδιού πρόσφυγα παίζοντας το διαδικτυακό παιχνίδι «Το ταξίδι της φυγής» της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες​ (http://www.unhcr.gr/ekpaideysi/ekpaideytiko-yliko/artikel/722055eb51db56df4cf2c983c38a2401/ekpaideytiko-yliko-1.html?L=xykzzqgq​) 

           Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης καλούνται να δώσουν σχετικές οδηγίες και κατευθύνσεις προς τους Προϊσταμένους Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε & Δ.Ε., τους Σχολικούς Συμβούλους Π.Ε. & Δ.Ε., τους Διευθυντές Π.Ε. & Δ.Ε. και τους Διευθυντές/Προϊσταμένους των σχολικών μονάδων όλης της χώρας προκειμένου να συμβάλουν ενεργά στην αποτελεσματική προετοιμασία και υλοποίηση δράσεων, ώστε η 21η Μαρτίου να είναι η απαρχή μιας συντονισμένης παρέμβασης στον χώρο των σχολείων με στόχο την αντιμετώπιση φαινομένων ρατσισμού και διακρίσεων. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι οφείλουν να παρέχουν διαρκή και σταθερή υποστήριξη στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς, ξεκινώντας μάλιστα από τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας, για να πραγματώνεται η εκπαίδευση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα, να ενισχύεται ο σεβασμός στην ετερότητα, να εμπεδώνεται η αλληλεγγύη, να καλλιεργείται η ενσυναίσθηση και να απομακρύνονται τα φαινόμενα ρατσισμού και ξενοφοβίας, διακρίσεων, στερεοτύπων και προκαταλήψεων από τον χώρο του σχολείου.

          Καλούμε τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/μαθήτριες καθημερινά να σχεδιάζουν και να υλοποιούν εκπαιδευτικές δράσεις, προωθώντας και υλοποιώντας την επίσημη εκπαιδευτική πολιτική της χώρας που έχει ως στόχο την ένταξη και εκπαιδευτική στήριξη όλων των μαθητών, χωρίς εξαιρέσεις και περιορισμούς, αποκρούοντας κάθε ρατσιστική πρόκληση με σεβασμό σε κάθε ιδιαιτερότητα σωματική, πνευματική, συναισθηματική και κάθε διαφορά γλώσσας, φυλής, θρησκείας, χρώματος.

         Καλούμε επίσης, όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας να μη σιωπούν, να μην παραμένουν απαθή ή αδιάφορα και κυρίως να μην φοβούνται να ενημερώνουν τους αρμοδίους ή να καταγγέλλουν τα φαινόμενα της βίας, των φυλετικών διακρίσεων  και του ρατσισμού που μπορεί να διαπιστώνονται στον χώρο του σχολείου. Η ρατσιστική βία δεν έχει θέση σε μια δημοκρατική κοινωνία και σε ένα δημοκρατικό σχολείο και όσοι την ασκούν θα  πρέπει να τιμωρούνται. 

 Οι εκπαιδευτικοί για αναζήτηση σχετικού υλικού μπορούν να ανατρέχουν στις ακόλουθες ιστοσελίδες:

Συνήγορος του Πολίτη, http://www.synigoros.gr

Συνήγορος του Παιδιού, http://www.0-18.gr

Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, http://www.unhcr.gr

Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού, http://diaforetikotita.gr/

 Unicef, http://www.unicef.gr/reports/symb.php#2

Διεθνής Αμνηστία – Ελληνικό τμήμα, http://amnesty.org.gr

Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, http://www.ministryofjustice.gr

Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, http://www.nchr.gr

Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, http://www.hlhr.gr/index.php

Ινστιτούτο για Δικαιώματα, Ισότητα και Ετερότητα (Ιnstitute for Rights Equality & Diversity),  http://www.i-red.eu/?i=institute.en.home

Δίκτυο Καταγραφής Περιστατικών Ρατσιστικής Βίας,

http://www.hlhr.gr/images/site/1010/1035_large/report2013final.pdf

ΕΚΘΕΣΗ του Νιλς Μούιζνιεκς, Επιτρόπου του Συμβουλίου της Ευρώπης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, μετά την επίσκεψή του στην Ελλάδα από τις 28 Ιανουαρίου έως την 1η Φεβρουαρίου 2013
https://wcd.coe.int/ViewDoc.jsp?id=2053623&Site=CommDH&BackColorInternet=DBDCF2&BackColorIntranet=FDC864&BackColorLogged=FDC864

COMPASS-Καινοτόμα Εκπαιδευτικά Εργαλεία για την Εκπαίδευση Εκπαιδευτών στα Ανθρώπινα Δικαιώματα, http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2012/120517_compass_edition_gr.pdf

Κέντρο  Εκπαιδευτικών Μελετών  και Τεκμηρίωσης της ΟΛΜΕ, http://kemete.sch.gr/?p=719  και Σχολείο χωρίς σύνορα : βιβλίο της καθηγήτριας, του καθηγητή

Οδηγός αντιρατσιστικής εκπαίδευσης, http://users.auth.gr/gtsiakal/tsiakalos_book.pdf

 

Εκπαιδευτικό υλικό του  Ιδρύματος της Βουλής:

α) Τι είναι ρατσισμός; Ποια τα  είδη του; http://foundation.parliament.gr/VoulhFoundation/VoulhFoundationPortal/images/site_content/voulhFoundation/file/Ekpaideytika%20New/racism/0_3racism.pdf

β) Εργαστήρι 1: «Οι διαφόρων ειδών Άλλοι» http://foundation.parliament.gr/VoulhFoundation/VoulhFoundationPortal/images/site_content/voulhFoundation/file/Ekpaideytika%20New/racism/0_7racism.pdf

γ) Εργαστήρι 2: «Είμαι ρατσιστής; Ένα καθημερινό τεστ» http://foundation.parliament.gr/VoulhFoundation/VoulhFoundationPortal/images/site_content/voulhFoundation/file/Ekpaideytika%20New/racism/1_5racism.pdf        

   Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

  ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ  ΚΟΥΡΑΚΗΣ

Δημοσιευμένο στο Χωρίς κατηγορία | Σχόλια κλειστά

Η μέρα του αριθμού π .

Συγγραφέας: 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ (ΜΠΟΥΣΟΥΛΟΠΟΥΛΕΙΟ) στις 15/03/2015

Σήμερα, είναι η μέρα γενεθλίων του π, της μαθηματικής σταθεράς που ισούται με 3,14 ! Στο εξωτερικό η ημέρα ονομάζεται «Pi Day» και γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 14 Μαρτίου ή κατά τους Αμερικάνους 3/14.

Στην Ευκλείδεια γεωμετρία, η μαθηματική σταθερά π αποτελεί έναν πραγματικό αριθμό, που ορίζεται από το λόγο της περιφέρειας ενός κύκλου προς τη διάμετρό του.Άλλοι επιστήμονες ονομάζουν π την πλήρη στροφή που κάνει ένας κύκλος, για να κυλήσει πάνω σε μία ευθεία γραμμή. Το π ονομάζεται και σταθερά του Αρχιμήδη γιατί ήταν ο πρώτος που προσέγγισε τον υπολογισμό του.

Τα πρώτα 50 δεκαδικά ψηφία του έχουν ως εξής: 3,14159265358979323846264338327950288419716939937510 !
Τα πρώτα οκτώ ψηφία του αριθμού είναι ως γνωστόν 3,1415926, δηλαδή Μάρτιος, 14, 01:59:26 το πρωί, ή όπως αλλιώς ονομάζεται  «Pi second»!

Η «Pi Day» γιορτάστηκε για πρώτη φορά στο Exploratorium του San Francisco το 1988 με το κοινό και τους υπαλλήλους του μουσείου επιστημών να σχηματίζουν κύκλους περπατώντας. Συνηθίζεται την ημέρα αυτή να φτιάχνουν πίτες με σχέδιο το χαρακτηριστικό π.

Όπως έχει σήμερα διαπιστωθεί, ο δεκαδικός αυτός αριθμός δεν τελειώνει ποτέ. Πανίσχυροι υπολογιστές επιχείρησαν να τον υπολογίσουν με ακρίβεια χωρίς όμως να τα καταφέρουν.Μέσα όμως από αυτή την  προσπάθεια καταγράφηκαν 1.241.100.000.000 δεκαδικά του στοιχεία !

Κατά σύμπτωση σαν σήμερα το  1879 γεννήθηκε στο Ούλμ της Γερμανίας ο φυσικός  Άλμπερτ Αινστάιν, ο θεμελιωτής της Θεωρίας της Σχετικότητας.

Δημοσιευμένο στο Χωρίς κατηγορία | Σχόλια κλειστά

Ευπαλίνειο όρυγμα !

Συγγραφέας: 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ (ΜΠΟΥΣΟΥΛΟΠΟΥΛΕΙΟ) στις 15/03/2015

2ο Γυμνάσιο Σάμου    Εργασίες μαθητών 

 Το Ευπαλίνειο όρυγμα βρίσκεται στο Πυθαγόρειο της Σάμου και θεωρείται ένα απ” τα πιο σπουδαία αρχιτεκτονικά έργα της Αρχαιότητας. Η κατασκευή του χρονολογείται κατά τον 6ο αιώνα π.Χ., και πιο συγκεκριμένα στα χρόνια της τυρρανίας του Πολυκράτη. Το έργο ανέλαβε ένας σπουδαίος αρχιτέκτονας της περιοχής, ο Ευπαλίνος, γιος του Ναυστρόφου από τα Μέγαρα. Χρησιμοποιήθηκε ως υδραγωγείο για να καλύψει την έλλειψη νερού που υπήρχε στο νότιο τμήμα του νησιού.

 

Συνέχεια  ……

 

Δημοσιευμένο στο Χωρίς κατηγορία | Σχόλια κλειστά

Θεώρηση βιβλιαρίων

Συγγραφέας: 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ (ΜΠΟΥΣΟΥΛΟΠΟΥΛΕΙΟ) στις 09/03/2015

Χορήγηση Ασφαλιστικής Ικανότητας

Νέα ηλεκτρονική υπηρεσία αναζήτησης Αριθμού Μητρώου Ασφαλισμένου (ΑΜΑ) Ι.Κ.Α.- Ε.Τ.Α.Μ. για τους ασφαλισμένους του τ. Ο.Π.Α.Δ. – Τ.Υ.Δ.Κ.Υ.

Η Διοίκηση του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ ενημερώνει τους δικαιούχους Ασφαλιστικής Ικανότητας (ασφαλισμένους και συνταξιούχους), ότι για τη χρονική περίοδο 01/03/2015 έως 29/02/2016 και εφεξής η χορήγηση Ασφαλιστικής Ικανότητας, θα γίνεται αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρονικά, χωρίς να απαιτείται προσέλευσή τους στις υπηρεσίες μας. Ως εκ τούτου δε θα αποστέλλονται αυτοκόλλητες ετικέτες Ασφαλιστικής Ικανότητας για την ανανέωση της ισχύος των Βιβλιαρίων Υγείας λόγω κατάργησής τους σύμφωνα με την Απόφαση ΥΠ.Ε.Κ.Α.Π οικ.11810/179/Φ80353/2.6.2014 (ΦΕΚ 1635/τ.Β΄/20.6.2014). Η ηλεκτρονική αυτή διαδικασία, διασφαλίζει την ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο του «Εθνικού Μητρώου Δικαιούχων Περίθαλψης», ώστε οι απαιτούμενες πληροφορίες σχετικά με την Ασφαλιστική Ικανότητα να είναι άμεσα διαθέσιμες σε όλους τους Παρόχους Υγείας (συμβεβλημένα Νοσοκομεία, Κλινικές, Διαγνωστικά Κέντρα, Ιατροί κ.λ.π) για την εξυπηρέτηση των Ασφαλισμένων και Συνταξιούχων και για τα προστατευόμενα μέλη τους (συζύγους και τέκνα).

     Κατά συνέπεια, οι Ασφαλισμένοι και οι Συνταξιούχοι μας δε θα πρέπει να προσέρχονται στις Υπηρεσίες μας, για θεώρηση των Ατομικών ή Οικογενειακών Βιβλιαρίων Υγείας (με προστατευόμενα μέλη συζύγους καθώς και τέκνα έως 18 ετών), τα οποία (Βιβλιάρια) θα πρέπει να προσκομίζονται κατά περίπτωση μόνο στους Παρόχους Υγείας.

    Ιδιαίτερα, για τους ασφαλισμένους του τ. Ο.Π.Α.Δ./Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. τίθεται στη διάθεσή τους από Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2015 νέα ηλεκτρονική υπηρεσία προκειμένου να ενημερώνονται για τον αριθμό μητρώου ασφαλισμένου (Α.Μ.Α.) που τους αποδόθηκε αυτόματα κατά την ενσωμάτωσή τους στο Μητρώο Ασφαλισμένων μας,χωρίς να χρειάζεται να απευθύνονται στα Υποκ/τα.

    Η αναζήτηση θα πραγματοποιείται μέσω της οθόνης «Αναζήτηση Αριθμού Μητρώου Ασφαλισμένου (ΑΜΑ) Ι.Κ.Α.- Ε.Τ.Α.Μ. για τους ασφαλισμένους του  Ο.Π.Α.Δ.-Τ.Υ.Δ.Κ.Υ.»Τέλος, επισημαίνεται ότι οι Ασφαλισμένοι και Συνταξιούχοι ΙΚΑ – ΕΤΑΜ και Ο.Π.Α.Δ./Τ.Υ.Δ.Κ.Υ., (πιστοποιημένοι ή όχι) έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται μέσω διαδικτύου για την ύπαρξη της ενεργής Ασφαλιστικής Ικανότητας τους,www.ika.gr/Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες/Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες προς Ασφαλισμένους – Συνταξιούχους/Ασφαλιστική Ικανότητα.

ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΤΟΥ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ


BHMA 1o: Αναζήτηση Αριθμού Μητρώου Ασφαλισμένου (ΑΜΑ) ΙΚΑ-ΕΤΑΜ  για τους ασφαλισμένους του  Ο.Π.Α.Δ.-Τ.Υ.Δ.Κ.Υ.   ΕΔΩ

ΒΗΜΑ 2ο : Για να διαπιστώσετε την Ασφαλιστική σας Ικανότητα, αλλά και των μελών σας, μεταβείτε στην διεύθυνση  https://apps.ika.gr/eInsEligibility

ΒΗΜΑ 3ο» Για την εγγραφή σας τώρα στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και για να παραλάβετε τον κλειδαρίθμό σας, θα πρέπει πρώτα να υποβάλετε ηλεκτρονικώς τα στοιχεία σας στη διεύθυνση  https://apps.ika.gr/eApplicationInsuredCertified

Δημοσιευμένο στο Εκπαιδευτικοί, Χωρίς κατηγορία | Σχόλια κλειστά

Ανακοίνωση

Συγγραφέας: 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ (ΜΠΟΥΣΟΥΛΟΠΟΥΛΕΙΟ) στις 08/03/2015

6η Μαρτίου – Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο

   Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς όλων των σχολικών μονάδων της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, ιδέες και εμπειρίες, να ενημερωθούν ή και να προτείνουν τρόπους για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

 Με βάση την   35909/Δ2/ 04-03-2015/Υ.ΠΟ.ΠΑΙ.Θ.  το σχολείο μας οργανώνει τις παρακάτω δίωρες    (9:30π.μ.-11:05π.μ.).  δράσεις σε  συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ  παράρτημα Άργους.

  • Δευτέρα 9 Μαρτίου: 2 τμήματα, αρμόδια στελέχη Αγγελική Μπαβέλλα- Ψυχολόγος και  Βασιλική Γεωργιλά – Κοινωνική Λειτουργός
  • Τετάρτη 11 Μαρτίου: 1 τμήμα, αρμόδιο στέλεχος Ιωάννα Καββεζού- Κοινωνική Λειτουργός
  • Δευτέρα 16 Μαρτίου: 2 τμήματα, αρμόδια στελέχη Αγγελική Μπαβέλλα- Ψυχολόγος και  Βασιλική Γεωργιλά – Κοινωνική Λειτουργός
  • Πέμπτη 19 Μαρτίου: 2 τμήματα, αρμόδια στελέχη Αγγελική Μπαβέλλα- Ψυχολόγος  και  Ιωάννα Καββεζού  – Κοινωνική Λειτουργός
  • Παρασκευή 27 Μαρτίου: 1 τμήμα, αρμόδιο στέλεχος Πιπίνα Μάρκου – Κοινωνική Λειτουργός
  • Πέμπτη 2 Απριλίου : 1τμήμα, αρμόδιο στέλεχος Πιπίνα Μάρκου – Κοινωνική Λειτουργός

Δημοσιευμένο στο Γονείς | Σχόλια κλειστά

«Στο bullying ο θύτης δεν έχει ενσυναίσθηση»

Συγγραφέας: Γιούλα Αθανασάκου στις 07/03/2015

Ο Βασίλης Παπαθεοδώρου γράφοντας Το ημερολόγιο ενός δειλού  (εκδ. Καστανιώτη) έδωσε φωνή σε ένα θύμα εκφοβισμού, ή αλλιώς bullying, ενός φαινομένου με ανησυχητικές διαστάσεις. Ο συγγραφέας πιστεύει  πως η λογοτεχνία μπορεί να προσφέρει, πέρα από ευχαρίστηση και την ενσυναίσθηση.Γνωρίζοντας τύπους ανθρώπων, αντιδράσεων και καταστάσεων μέσα από ένα βιβλίο, υποσυνείδητα εξασκούμαστε στο χειρισμό και την καλύτερη αντιμετώπιση ενδεχόμενων δυσκολιών…

ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΟΣ ΔΕΙΛΟΥ

Της Ελένης Κορόβηλα

Γράψατε ένα βιβλίο με θέμα το bullying επιλέγοντας να δώσετε φωνή σε ένα «θύμα» για να αφηγηθεί την ιστορία του. Πόσο μεγάλες θεωρείτε πως είναι οι διαστάσεις του φαινομένου;

Θεωρώ πως είναι πολύ μεγάλες και μ” αυτό δεν εννοώ μόνο αυτά που συμβαίνουν στο χώρο του σχολείου, ούτε αυτά που έχουν σχέση με σωματική βία. Το bullying για μένα είναι ένα φαινόμενο που υπήρχε ανέκαθεν, από τότε που υπήρχε η ψυχολογία του δυνατού και ο φόβος του αδυνάμου. Θεωρώ πως έτσι πρέπει να ονομάζεται η σκόπιμη πράξη που γίνεται από τον θύτη προς ίδιον όφελος, και που επηρεάζει με δραματικό τρόπο την ψυχοσύνθεση του θύματος. Προφανώς χρειάζονται τουλάχιστον δυο άτομα για να χορέψουν αυτό το χορό, χορός που άλλες φορές είναι πασιφανής κι άλλες πολύ πιο ύπουλος. Η κακοποίηση, η χειραγώγηση, η εκμετάλλευση, η κακομεταχείριση, καθώς και όσα φαινόμενα της ίδιας κατηγορίας γίνονται επιλεκτικά προς ένα στοχοποιημένο άτομο, μπορούν να θεωρηθούν μια μορφή bullying. Ο επαγγελματικός χώρος, η οικογένεια, οι φιλικές κι ερωτικές σχέσεις, καθώς και οτιδήποτε μπορεί να εξελιχθεί σε σχέση εξάρτησης ή υποταγής, εμπεριέχει όλα τα στοιχεία του bullying.

Στο βιβλίο σας η αφήγηση ξεκινά σε χρόνο μεταγενέστερο από όταν συνέβησαν τα γεγονότα. Το τραύμα άραγε δεν επουλώνεται ποτέ;

Το τραύμα ξεχνιέται από κάποιους ή στοιχειώνει κάποιους άλλους. Ειλικρινά δεν ξέρω αν μπορεί να επουλωθεί ποτέ ολοκληρωτικά, θεωρώ πως κάποια σημάδια μένουν. Η δύναμη του καθενός έγκειται στο να κλείσει αυτές τις πληγές όσο πιο καλά μπορεί. Παρατηρώντας αρκετούς τύπους ανθρώπων γύρω μας, τις δυσλειτουργίες που εμφανίζουν στις διαπροσωπικές τους σχέσεις, εύκολα μπορούμε να φανταστούμε κάποιες φορές το παρελθόν τους. Απόρριψη, προδοσία, εγκατάλειψη, έλλειψη στοργής ενδεχομένως, αφήνουν το αποτύπωμά τους για μια ζωή. Δεν σημαίνει υποχρεωτικά ότι όλα αυτά είναι bullying, απλώς και τα τραύματα από τη συγκεκριμένη πράξη είναι εξίσου βαθιά.

Γιατί επιλέξατε την πρωτοπρόσωπη αφήγηση και το προσωπικό ημερολόγιο; (ο ήρωας γράφει στο ημερολόγιό του)

Η πρωτοπρόσωπη αφήγηση δίνει πάντα ζωντάνια στο κείμενο, ενώ οδηγεί τον αναγνώστη στο να ταυτίζεται με πρόσωπα και καταστάσεις. Στο βιβλίο παρουσιάζω σκόπιμα και το θύτη και το θύμα, δυο παράλληλες πρωτοπρόσωπες αφηγήσεις. Δεν θέλησα να κάνω το θύμα εξαιρετικά συμπαθή τύπο, ενώ τον θύτη πολύ αντιπαθητικό. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει επουδενί δικαιολόγηση των πράξεων του θύτη και απενεχοποίηση. Απλώς ήθελα να δώσω μια πιο ανθρώπινη διάσταση, τις σκέψεις των πρωταγωνιστών, το πώς κινούνται στην καθημερινότητά τους, το γεγονός ότι για το θύμα η μόνη του σκέψη είναι ο εκφοβισμός και πώς θα τον αποφύγει, ενώ ο θύτης ούτε καν το σκέφτεται, δεν διαθέτει την παραμικρή ενσυναίσθηση όταν το κάνει, την παραμικρή ενοχή. Πιστεύω ότι ο θύτης έχει προβλήματα που αγγίζουν την ψυχοπαθολογία, ενδεχομένως και το θύμα, δεν είμαι σίγουρος για το τελευταίο.

Ο όρος «εκφοβισμός» εισήχθη στο λεξιλόγιό μας τα τελευταία χρόνια. Στο παρελθόν, την εποχή που ήσασταν έφηβος, πώς αντιμετωπίζονταν ανάλογα περιστατικά;

Κάποια περιστατικά που μου είχαν συμβεί, τα είχα αναφέρει στους γονείς μου, κάποια άλλα όχι. Σήμερα ο κόσμος είναι περισσότερο ευαισθητοποιημένος ως προς αυτό το θέμα, χωρίς αυτό βέβαια να σημαίνει πως κάνει κανείς κάτι γι’αυτό, πως αναλαμβάνει έμπρακτα κάποια ευθύνη. Ελάχιστες είναι μάλλον οι περιπτώσεις αντιδράσεων. Στο παρελθόν τα πράγματα ήταν πιο δύσκολα (γιατί το θύμα κινδύνευε να χαρακτηριστεί από αδύναμο έως οτιδήποτε άλλο), και πιο συγκεχυμένα, αφού μόνιμη επωδός ήταν το «για πλάκα το έκανε, δεν το εννοούσε, παρεξήγησες την κατάσταση, είναι καλό παιδί». Προφανώς και δεν μιλάμε για καλά παιδιά, ας φανώ λίγο αυστηρός, μιλάμε για κακά παιδιά ή προβληματικά παιδιά, αυτά που ηδονικά αρέσκονται στο να μειώνουν τους άλλους. Αλλά η γενικότερη αντίδραση ήταν πάνω κάτω η ίδια. Ίσως να υπήρχε η διαφορά πως τα σχολεία ήταν πιο αυστηρά τότε και οι γονείς πίστευαν και στην παιδαγωγική διάσταση της εκπαίδευσης πέρα από την καθαρά μαθησιακή. Έτσι, κάποιες φορές εάν τέτοια περιστατικά έφταναν στους καθηγητές ή στο διευθυντή, υπήρχε τιμωρία, πράγμα που περιόριζε κάπως το φαινόμενο εντός του σχολικού χώρου.

Μήπως από υπερβολική ή κακώς εννοούμενη πολιτική ορθότητα αποτρέπουμε τα παιδιά από το να επιλύσουν τις διαφορές τους μόνα τους;

Εδώ δε μιλάμε για διαφορές, μιλάμε για συνεχές, καθημερινό βασανιστήριο. Το θύμα δεν έχει καμία διαφορά με τον θύτη, ούτε αντίστροφα, δεν υπάρχει κάτι για να λυθεί. Υπάρχει μια σαδιστική, υποσυνείδητη αρκετές φορές, ευχαρίστηση του θύτη, στο να βλέπει κάποιον άλλον να υποφέρει. Γι” αυτό και αυτά τα φαινόμενα δεν είναι πλάκα, ούτε παιχνίδια μεταξύ παιδιών. Στις συγκεκριμένες περιπτώσεις, η μία πλευρά εξαναγκάζεται και σύρεται στο να παίξει το παιχνίδι της άλλης, με τους κανόνες που θα θεσπίσει ο θύτης. Γίνεται αρκετές φορές, τις περισσότερες ίσως, παρανόηση μεταξύ πειράγματος, παιχνιδιού και bullying, ενώ τα πράγματα είναι πολύ απλά: Το θύμα ΔΕΝ θέλει, αλλά και ΔΕΝ μπορεί να κάνει αλλιώς, επειδή πάλι θα ζημιωθεί.

Πώς εξηγείται, κατά τη γνώμη σας, το ότι αποδεδειγμένα πιο μορφωμένοι γονείς, με μεγαλύτερη ανοχή και πιο προοδευτικές ιδέες για την ανατροφή έχουν παιδιά που ξεπερνούν τα όρια σε τέτοιο βαθμό;

Δεν θεωρώ τη μόρφωση αποκλειστικό παράγοντα για μια καλή ανατροφή. Μερικές φορές, αν όχι όλες, είναι προτιμότερες οι αξίες από τις ιδέες, κι αν αυτά τα δύο ταυτίζονται ή συμβαδίζουν, τόσο το καλύτερο. Απεναντίας, νομίζω πως η συναισθηματική νοημοσύνη είναι ή πρέπει να είναι το κυρίαρχο στοιχείο της ανατροφής. Έχω δει άτομα εξαιρετικά έξυπνα, αλλά όχι ευφυή, πολύ μορφωμένα, αλλά κοινωνικά υπανάπτυκτα. Μερικές φορές η «ναρκισσιστική» θεώρηση της μόρφωσης και των ιδεών, οδηγεί σε ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα, σε ένα είδος συναισθηματικής αναπηρίας. Και όλοι οι άνθρωποι, όχι μόνο τα παιδιά, πρέπει να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους, είτε αυτά είναι καλά είτε είναι κακά. Στην πρώτη περίπτωση για να τα αναπτύξουν περαιτέρω, ενώ στη δεύτερη για να τα αντιμετωπίσουν. Αργά ή γρήγορα η συναισθηματική έλλειψη γυρνά σαν μπούμερανγκ στο ίδιο το άτομο που την έχει. Όσο πιο γρήγορα τη συνειδητοποιήσει, τόσο αποτελεσματικότερα μπορεί να την αντιμετωπίσει.

Θύμα και θύτης: πρόκειται για τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος;

Σίγουρα για να υπάρξει ο ένας πρέπει να υπάρχει και ο άλλος, άθελά του, έστω. Ναι, σε μερικές περιπτώσεις ο θύτης έχει υπάρξει κι αυτός θύμα, ή εξακολουθεί να είναι σε άλλο περιβάλλον. Αυτό όμως δεν του προσφέρει άλλοθι, δεν είναι «το καημένο παιδί που ξεσπά τα προβλήματά του σε άλλον». Μπορεί να είναι το «καημένο παιδί» ως προς τα δικά του προβλήματα, το να τα προβάλλει ή να τα μεταθέτει σε τρίτο άτομο, όμως, είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Κι ας μου επιτραπεί, εξαιρετικά κακό.

Τι πιστεύετε πως μπορεί να προσφέρει η λογοτεχνία στους εφήβους; Γιατί να διαβάζουν;

Πιστεύω πως η λογοτεχνία μπορεί να προσφέρει, πέρα από ευχαρίστηση, πράγμα που είναι υποκειμενικό, και την ενσυναίσθηση για την οποία μίλησα παραπάνω. Γνωρίζοντας τύπους ανθρώπων, αντιδράσεων και καταστάσεων μέσα από ένα βιβλίο, υποσυνείδητα εξασκούμαστε στο χειρισμό και την καλύτερη αντιμετώπιση ενδεχόμενων δυσκολιών. Δε θα αναφερθώ στα ποικίλα εκπαιδευτικά προτερήματα της ανάγνωσης, είναι γνωστά και θα ήταν κλισέ να τα επαναλάβω. Το γεγονός είναι πως η ανάγνωση λογοτεχνίας μπορεί κάποιες, πολλές φορές να διαμορφώσει αρτιότερους χαρακτήρες.

Δημοσιευμένο στο Χωρίς κατηγορία | Σχόλια κλειστά

6η Μαρτίου, Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο.

Συγγραφέας: 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΓΟΥΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ (ΜΠΟΥΣΟΥΛΟΠΟΥΛΕΙΟ) στις 04/03/2015

            Ο όρος σχολικός εκφοβισμός (school bullying) περιγράφει την εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική, επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.

Συνέχεια ……. κλικ    ΗΜΕΡΑ  ΣΧΟΛΙΚΗΣ  ΒΙΑΣ  

 

Δημοσιευμένο στο Μαθητές | Σχόλια κλειστά