greece1

Επισκέπτες:

Το σχολείο

Το σχολείο

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ERT-eas-pinakas

ERT-eas-pinakas

sch-Μετρητής

Μετρητής επισκεπτών

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

1 Δεκεμβρίου 2016 από

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ  

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Έκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης του 2016

27 Νοεμβρίου 2016 από

 κλικ στην εικόνα για ανάγνωση ekthesi

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Έκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης του 2016

Νεοελληνική Λογοτεχνία-Α΄Γυμνασίου

23 Νοεμβρίου 2016 από

Για τη μελέτη των μαθημάτων της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Α΄Γυμνασίου μπορείτε να κατεβάσετε το παρακάτω αρχείο που περιλαμβάνει διαδικτυακές διευθύνσεις με υλικό για τα κείμενα που έχουν διδαχθεί.

Κάντε κλικ εδώ :Η ΝΕΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ

 

 

 

Κατηγορία Α Γυμνασίου | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Νεοελληνική Λογοτεχνία-Α΄Γυμνασίου

17 Νοεμβρίου

17 Νοεμβρίου 2016 από

Η Σχολική μας εορτή.

WP_20161117_002

 

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 17 Νοεμβρίου

Ενημέρωση για Διδακτέα ύλη

16 Νοεμβρίου 2016 από

  1. Διδακτέα ύλη και οδηγίες διδασκαλίας μαθημάτων που εξετάζονται μόνο σε ενδοσχολικό επίπεδο στη Γ΄ τάξη Ημερησίου ΓΕ.Λ και στη Δ΄ τάξη Εσπερινού ΓΕ.Λ για το σχ. έτος 2016-2017
  2. Διδακτέα ύλη Φυσικής Αγωγής για το Γυμνάσιο και το Γενικό Λύκειο για το σχολικό έτος 2016-2017

 

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενημέρωση για Διδακτέα ύλη

Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κ. Γαβρόγλου, για την επέτειο του Πολυτεχνείου

16 Νοεμβρίου 2016 από

Δεν μπορεί να νοηθεί καλή παιδεία χωρίς δημοκρατία και δεν μπορεί να νοηθεί δημοκρατία χωρίς ουσιαστική παιδεία. Αυτό είναι το μήνυμα Πολυτεχνείου, τη σπουδαιότητα του οποίου μας θυμίζει κάθε επέτειός του. Μας θυμίζει δηλαδή ότι στον τόπο μας οι αγώνες για την παιδεία συνδέθηκαν πολύ γρήγορα με τη διεκδίκηση της δημοκρατίας και της ελευθερίας και ότι τα αγαθά αυτά ποτέ δεν ήταν και ποτέ δεν θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένα. Χρειάζονται συνεχή επαγρύπνηση.

Το Πολυτεχνείο έγινε σύμβολο της νεολαίας που εξεγείρεται ενάντια στην καταπίεση και διεκδικεί ένα καλύτερο και δικαιότερο μέλλον. Και έγινε σύμβολο, επειδή αποτελεί την αποκορύφωση μιας σειράς δυναμικών διεκδικήσεων για την παιδεία που σημάδεψαν τον ελληνικό 20ο αιώνα. Η διεκδίκηση της εκπαίδευσης ως δημοκρατικού αγαθού εντάχθηκε αρκετά νωρίς στο πρόγραμμα των προοδευτικών δυνάμεων του τόπου. Στα προπολεμικά χρόνια, πρωταγωνίστησαν οι «δημοτικιστές», πολλοί από τους οποίους διώχθηκαν για τις ιδέες τους. Μετά τον πόλεμο ωστόσο, και ιδιαίτερα στη δεκαετία του 1960, επικεφαλής στους αγώνες αυτούς μπήκαν οι ίδιοι οι μαθητές, οι μαθήτριες, οι φοιτήτριες και οι φοιτητές. Τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του 1960 συνταράσσονται από μαζικές διαδηλώσεις μαθητών και φοιτητών στην Αθήνα. Στις διαδηλώσεις αυτές το αίτημα για αύξηση των δαπανών για την παιδεία συνάντησε το αίτημα για ελευθερία. Ήταν η εποχή που η ανοχή απέναντι στην συσσωρευμένη καταπίεση που ασκούσε το μετεμφυλιακό κράτος στους πολίτες του, στον φόβο της παρακολούθησης και της κατάδοσης, στην πραγματικότητα της καθημερινής αυτολογοκρισίας, είχε εξαντληθεί. Η νεολαία διεκδίκησε το δικαίωμά της για μόρφωση και ελευθερία. Ο αγώνας της στέφθηκε με επιτυχία. Λίγα μόλις χρόνια αργότερα, έπνευσε αέρας δημοκρατικής πνοής στα σχολεία και στα πανεπιστήμια και καθιερώθηκε η δωρεάν παιδεία.

Η δικτατορία, που εγκαθιδρύθηκε από τους συνταγματάρχες τον Απρίλιο του 1967, ανέκοψε βίαια την εξέλιξη αυτή. Ήδη από τα πρώτα χρόνια, τα πιο ανήσυχα πνεύματα της ελληνικής νεολαίας, οι φοιτητές, συγκρότησαν αντιστασιακές ομάδες. Με ατομικές και συλλογικές προσπάθειες, διστακτικά στην αρχή, πιο δυναμικά όσο περνούσαν τα χρόνια, οι νέοι και οι νέες του τόπου διεκδίκησαν με ανιδιοτέλεια και αυταπάρνηση ελευθερία και δημοκρατία. Για αρκετούς το τίμημα του αγώνα ήταν βασανιστήρια και φυλακές. Τρομάζει κανείς όταν φαντάζεται τι μπορεί να σήμαινε για νέους και νέες στα είκοσί τους χρόνια να καταδικάζονται σε ισόβια δεσμά. Αλλά η θέληση των νέων για ζωή ήταν πιο δυνατή από την καταπίεση του καθεστώτος. Ακόμη και μέσα στις φυλακές δεν σταμάτησαν να προετοιμάζουν τη δημοκρατία που θα ερχόταν.
Το 1973, τον τελευταίο χρόνο της δικτατορίας, στα πανεπιστήμια επικρατούσε συνεχής αναβρασμός. Οι νέοι και οι νέες έθεσαν δυναμικά τα αιτήματά τους για ακαδημαϊκή και κοινωνική ελευθερία, για απαλλαγή από την καταπίεση, για το δικαίωμά τους στην εργασία και τη ζωή. Μπροστά έβαλαν την ίδια τους τη ζωή. Η αρχή έγινε τον Φεβρουάριο με την κατάληψη της Νομικής Σχολής, στην οποία βέβαια πρωτοστάτησαν οι φοιτητές αλλά τη στήριξαν με θέρμη πνευματικοί άνθρωποι και πολίτες. Αυτού του κλίματος κορύφωση ήταν η εξέγερση των φοιτητών του Πολυτεχνείου, που γρήγορα εξελίχθηκε σε παλλαϊκό ξεσηκωμό. Ξεσηκωμός που είχε τραυματίες και νεκρούς, νέα παιδιά που με αυταπάρνηση έδωσαν τη ζωή τους για να απολαμβάνουμε σήμερα την ελευθερία και τη δημοκρατία.

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου έγινε σύμβολο του αγώνα και της θυσίας των νέων για δημοκρατική παιδεία και ελευθερία. Πρόκειται για σημαντικό σύμβολο, που ξεπερνά τα όρια της ιστορίας του τόπου και αγκαλιάζει τους νέους και τις νέες σε όλον τον κόσμο που αγωνίζονται για τα αγαθά αυτά. Είναι ένα σύμβολο ζωντανό, που σε κάθε επέτειο επικαιροποιείται το μήνυμά του. Η επέτειος είναι μια κατάφαση στη μνήμη, μια δέσμευση απέναντι στο χρέος να διασφαλίσουν οι επόμενες γενιές ότι η θυσία των νέων που αγωνίστηκαν ενάντια στην καταπίεση της δικτατορίας και διεκδίκησαν παιδεία και δημοκρατία δεν πήγε χαμένη.
Από τότε μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει πολλά. Η συγκυρία της κρίσης δυστυχώς έχει οδηγήσει πολλούς να αναφέρονται με απαξιωτικό τρόπο στην μεταπολίτευση και να υποτιμούν τη σημασία του Πολυτεχνείου. Η κληρονομιά του έχει αμφισβητηθεί και αντί για σύμβολο που εμπνέει ενότητα, το Πολυτεχνείο κινδυνεύει να μετατραπεί σε μνήμη που διχάζει. Είναι όμως σημαντικό να μπορέσετε, εσείς οι νέοι και οι νέες, να σταθείτε πάνω από τις δυσκολίες και τις πικρίες που πολλές φορές αλλοιώνουν τον τρόπο που οι μεγαλύτεροι αντιμετωπίζουν το παρελθόν τους. Κουβαλάμε, όλοι εμείς οι μεγαλύτεροι, τις δικές μας ματαιώσεις και προφανώς και τα λάθη μας. Εσείς όμως, που είστε η ελπίδα αυτού του τόπου, είναι σημαντικό να μπορέσετε να κρατήσετε το μήνυμα αυτής της επετείου – την απόφαση και τον αγώνα των παιδιών να αλλάξουν τον κόσμο. Και τον άλλαξαν.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

 

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κ. Γαβρόγλου, για την επέτειο του Πολυτεχνείου

Εδώ Πολυτεχνείο 1973

15 Νοεμβρίου 2016 από

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εδώ Πολυτεχνείο 1973

15 Νοεμβρίου 2016 από

pol-73

 

POL-2

 

 

 

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

15 Νοεμβρίου 2016 από

76ος ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

“Ο ΘΑΛΗΣ”

  κλικ  ΕΔΩ για   ΘΕΜΑΤΑ   ΚΑΙ   ΛΥΣΕΙΣ  ΤΟΥ  ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ 

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Ενημέρωση

14 Νοεμβρίου 2016 από

Την Πέμπτη, 17-11-2016 δε θα πραγματοποιηθεί η καθιερωμένη ενημέρωση γονέων & κηδεμόνων λόγο της εορτής του Πολυτεχνείου.

_  .  _

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενημέρωση

ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 126

12 Νοεμβρίου 2016 από

«Περί σχολικού και διδακτικού έτους και της αξιολόγησης των μαθητών του Γυμνασίου.»

Το Π. Δ. περιέχει τα παρακατω άρθρα:

  1. Σχολικό και διδακτικό έτος
  2. Μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο
  3. Διαδικασία αξιολόγησης
  4. Ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων – Κοινοποίηση της βαθμολογίας τετραμήνου
  5. Γραπτές ανακεφαλαιωτικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις
  6. Ορισμός και υποχρεώσεις επιτηρητών
  7. Υποχρεώσεις των μαθητών κατά τη διάρκεια της εξέτασης
  8. Βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων των ανακεφαλαιωτικών (προαγωγικών και απολυτηρίων) εξετάσεων
  9. Αναβαθμολόγηση γραπτών δοκιμίων των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων του Γυμνασίου
  10. Μαθητές μη προσερχόμενοι στις γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις
  11. Φύλαξη γραπτών δοκιμίων
  12. Βαθμός ετήσιας επίδοσης
  13. Αξιολόγηση μαθητών των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ελλιπής
  14. Αξιολόγηση κατ’ ιδίαν διδαχθέντων και στρατεύσιμων μαθητών
  15. Αξιολόγηση μαθητών που προέρχονται από ξένα σχολεία
  16. Ανακεφαλαιωτική εξέταση στο μάθημα της «Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας»
  17. Αξιολόγηση στις ξένες γλώσσες

ΚΛΙΚ   εδώ      για να ανοίξετε το Προεδρικό Διάταγμα

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 126

Εσωτερικός Κανονισμός Σχολικής Μονάδας – Δ. Α. Ι.

11 Νοεμβρίου 2016 από

Μνημόνιο Ενεργειών για τη διαχείριση

πυρκαγιών, ακραίων καιρικών φαινομένων, τεχνολογικών καταστροφών και ΧΒΡΠ περιστατικών.

ΚΛΙΚ   ΕΔΩ  

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εσωτερικός Κανονισμός Σχολικής Μονάδας – Δ. Α. Ι.

Πρόσκληση

10 Νοεμβρίου 2016 από

συνέλευση γονέων και κηδεμόνων

Μετά την ενημερωτική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του σχολείου μας,  την Τετάρτη, 28/09/2016 μεταξύ  του Δ/ντή  και των Γονέων-Κηδεμόνων, καλείστε την

Τετάρτη 16-11-2016  και ώρα 17:30,

να προσέλθετε σε συνέλευση, ώστε να λάβετε μέρος στην εκλογική διαδικασία και αναδιοργάνωση του «Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 1ου Γυμνασίου Άργους».

Στην περίπτωση που δεν υπάρξει απαρτία (δεν εκπροσωπούν τουλάχιστον το ένα τρίτο των μαθητών του σχολείου),  θα επαναληφθεί την ερχόμενη Τετάρτη  23-11-2016 την ίδια ώρα.

Ενημέρωση για την εκλογική διαδικασία στο ΕΔΩ    

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πρόσκληση

Φαρμακευτική αγωγή μαθητών εντός σχολικού ωραρίου

10 Νοεμβρίου 2016 από

Σε περιπτώσεις που απαιτείται φαρμακευτική αγωγή, οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, οφείλουν να αιτούνται την άδεια των Διευθυντών της Σχολικής Μονάδας προκειμένου να εισέρχονται οι ίδιοι, ή άλλο εξουσιοδοτημένο πρόσωπο.

Α. Οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να έχουν τις απαραίτητες ιατρικές ή φαρμακευτικές γνώσεις, ώστε να συνεισφέρουν με εξειδικευμένες πράξεις (χορήγηση φαρμάκου από το στόμα, ή σε ενέσιμη μορφή) σε ειδικού τύπου ασθένειες των μαθητών (εφηβικός ζαχαρώδης διαβήτης, επιληπτικές κρίσεις κ.ά) αλλά και σε εποχιακές ιώσεις.

Β. Αυτό δεν αποκλείει την υποχρέωση του εκπαιδευτικού να παρέχει τις στοιχειώδεις πρώτες βοήθειες στους μαθητές του σχολείου του.

Από το  Υπουργείο Παιδείας, δίνονται οι ακόλουθες οδηγίες:

  1. Σε περιπτώσεις που απαιτείται φαρμακευτική αγωγή, οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, οφείλουν να αιτούνται την άδεια των Διευθυντών της σχολικής μονάδας προκειμένου να εισέρχονται οι ίδιοι, ή άλλο πρόσωπο το οποίο θα υποδείξουν σχετικά, στο χώρο του σχολείου, ώστε να τη χορηγήσουν.
  2. Σε έκτακτα σοβαρά ιατρικά περιστατικά μαθητών, οι Δ/ντές οφείλουν μόνο να καλούν το ΕΚΑΒ (166) για διακομιδή του μαθητή, ενώ ταυτόχρονα ενημερώνουν τους γονείς του.

 

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Φαρμακευτική αγωγή μαθητών εντός σχολικού ωραρίου

Εποχική Γρίπη

8 Νοεμβρίου 2016 από

Οδηγίες για την Εποχική Γρίπη 2016-2017

Αντιγριπικός Εμβολιασμός

έγγραφο του τμήματος Α΄ της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας, με θέμα «Οδηγίες για την Εποχική Γρίπη 2016-2017-Αντιγριπικός Εμβολιασμός» που κοινοποιήθηκε στην υπηρεσία μας, για ενημέρωσή σας.

 

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εποχική Γρίπη

Ενισχυτική Διδασκαλία 2016 -17

25 Οκτωβρίου 2016 από

    Στο πλαίσιο προετοιμασίας για την έναρξη της Ενισχυτικής Διδασκαλίας, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 169770/Δ2/12.10.2016 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 3406), το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων ενημερώνει τους γονείς-κηδεμόνες των μαθητών/τριών όλων των τάξεων Γυμνασίου, ότι για το σχολικό έτος 2016-2017 η Ενισχυτική Διδασκαλία περιλαμβάνει τα μαθήματα:

  • Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
  • Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία,
  • Μαθηματικά,
  • Φυσική,
  • Χημεία και
  • Αγγλικά.

Ο/η μαθητής/τρια μπορεί να παρακολουθήσει από ένα έως και όλα τα μαθήματα.

Την αίτηση-δήλωση συμμετοχής του/της μαθητή/τριας στην Ενισχυτική Διδασκαλία την υποβάλλει ο/η γονέας – κηδεμόνας προς τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας μέχρι τις 3 Νοεμβρίου 2016.

Κλικ  ΕΔΩ   για την  αίτηση

Το Ωρολόγιο πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας για το σχολικό έτος  2016-2017 προβλέπει :

  • Για την Α’ Γυμνασίου: Μαθηματικά 3 ώρες, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία 2 ώρες, Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία 3 ώρες, Φυσική 1 ώρα, Αγγλικά 2  ώρες συνολικά 11ώρες.
  • Για την Β’ Γυμνασίου: Μαθηματικά 3 ώρες, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία 2 ώρες, Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία 3ώρες, Φυσική 1ώρα, Χημεία 1 ώρα, Αγγλικά 2 ώρες  συνολικά 12 ώρες.
  • Για την Γ’ Γυμνασίου: Μαθηματικά 3 ώρες, Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία 2 ώρες, Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία 3 ώρες, Φυσική 1 ώρα, Χημεία 1 ώρα, Αγγλικά 2ώρες  συνολικά 12 ώρες.

Πηγή: Υπουργείο Παιδείας

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενισχυτική Διδασκαλία 2016 -17

25 Οκτωβρίου 2016 από

28_10_1940

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο

Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας για τον εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου

25 Οκτωβρίου 2016 από

     Αγαπητές μαθήτριες, αγαπητοί μαθητές, αγαπητοί και αγαπητές εκπαιδευτικοί,
Η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου είναι κατεξοχήν ευκαιρία να σκεφτούμε την εθνική ενότητα και ομοψυχία και την αποφασιστική αντίσταση του λαού μας απέναντι στον φασισμό. Στο «Όχι» συμπυκνώθηκε η απόφαση ολόκληρου του ελληνικού λαού να αντισταθεί στις επεκτατικές διαθέσεις της Ιταλίας και των δυνάμεων του Άξονα. Αλλά συμπυκνώθηκε και η απόφασή του να αντισταθεί στον φασισμό.
Ήταν ένας πόλεμος στον οποίο συμμετείχαν όλοι: άνδρες και γυναίκες, νέοι και ηλικιωμένοι, όλοι και όλες προσέφεραν από το μετερίζι που μπορούσε ο καθένας και η καθεμιά. Ήταν όλοι ενωμένοι, ταγμένοι σε έναν κοινό σκοπό, στην απόφαση να νικήσουν.
Ο πόλεμος του 1940 ήταν από κείνες τις σπάνιες στιγμές της ιστορίας που η επικέντρωση στον στόχο βάζει σε δεύτερη μοίρα τις διαφορές και που η ελπίδα υπερνικά τον φόβο. Ήταν από εκείνες τις στιγμές που το καλό του συνόλου ανυψώνεται πάνω από τα επιμέρους συμφέροντα. Το συναίσθημα που επικρατεί στις περιόδους αυτές είναι η μέθεξη. Αυτό το μεγαλειώδες συναίσθημα ότι όλα είναι δυνατά, ότι όλα μπορούν να αλλάξουν. Τότε η ζωή γίνεται γιορτή, οι θυσίες έχουν νόημα και τα προβλήματα δίνουν τη θέση τους στα όνειρα.
Δεν κράτησε για πάντα αυτό το συναίσθημα – ήρθε η κατοχή και οι διχασμοί επανεμφανίστηκαν, με νέες μορφές και σχήματα. Και μετά ο εμφύλιος. Όμως, είναι σημαντικό να κρατήσουμε τη δυναμική που γεννάει αυτή η στιγμή της ενότητας. Μια δυναμική που δεν είναι ψεύτικη, που μπορεί και μετατρέπεται σε πραγματική δύναμη νίκης.
Ο εορτασμός της επετείου της 28ης Οκτωβρίου ξεκίνησε ήδη στα χρόνια της Κατοχής. Με πρωτοπόρους τους μαθητές, τους φοιτητές, τους εργαζόμενους νέους και νέες. Και πήρε τη μορφή αντίστασης στον φασισμό, με την καθοριστική συμβολή της νεολαίας, με τις πρώτες διαδηλώσεις που είχαν νεκρούς από τα ιταλικά πυρά το 1942.
Τιμώντας το έπος της 28ης Οκτωβρίου, δεν πρέπει να λησμονούμε ότι πρόκειται κυρίως για έναν πόλεμο αντίστασης στο φασισμό. Άλλωστε η αντίσταση στην Ελλάδα αποτέλεσε μέρος του ευρύτερου αντιφασιστικού αγώνα στην Ευρώπη.
Το φάντασμα του φασισμού φαίνεται να απειλεί για ακόμη μια φορά την Ευρώπη. Με διαφορετικό τρόπο βέβαια, π.χ. με την ξενοφοβία και τον ρατσισμό, που δηλητηριάζουν την καθημερινότητά μας. Για άλλη μια φορά, η χώρα μας και η Ευρώπη, οφείλουν να πουν ένα νέο δυνατό ΟΧΙ.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΝΙΚΟΣ ΦΙΛΗΣ

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μήνυμα του Υπουργού Παιδείας για τον εορτασμό της επετείου της 28ης Οκτωβρίου

Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός (Π.Μ.Δ.) στα Μαθηματικά «Ο ΘΑΛΗΣ»

25 Οκτωβρίου 2016 από

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Ε.Μ.Ε.) διοργανώνει τον 77ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό (Π.Μ.Δ.) στα Μαθηματικά, «Ο ΘΑΛΗΣ»,

το Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2016 και ώρα 9.00 π.μ.

Ο διαγωνισμός απευθύνεται στους μαθητές των Β” και Γ” τάξεων των Γυμνασίων, καθώς και όλων των τάξεων των Γενικών και των Επαγγελματικών Λυκείων της χώρας.

Οι δηλώσεις συμμετοχής των ενδιαφερομένων θα υποβληθούν στο σχολείο που φοιτούν, μέχρι και την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2016, και θα διαβιβασθούν άμεσα στις Διευθύνσεις όπου ανήκουν.

Ο διαγωνισμός θα διαρκέσει τρεις (3) ώρες και θα απαρτίζεται μόνο από θέματα πλήρους ανάπτυξης, γι” αυτό θα απαιτηθούν κόλλες αναφοράς.

Η συμμετοχή των μαθητών στο διαγωνισμό είναι προαιρετική και η συμμετοχή των εκπαιδευτικών εθελοντική.

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός (Π.Μ.Δ.) στα Μαθηματικά «Ο ΘΑΛΗΣ»

20 Οκτωβρίου 2016 από

GONEIS_2016-1

Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο

« Παλιότερα άρθρα