ΣΤΑΥΡΟΥ ΒΙΟΛΕΤΤΑ

Το κλαράκι της ελιάς και το μαγικό του ταξίδι


Η κ.Σγούρου Κατερίνα και η Δ΄ τάξη του σχολείου μας στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Υγείας 2015 έφτιαξαν τον περιπετειώδη  μύθο:

«Ελιά – ένας χρυσαφένιος κόσμος»

Το παραμύθι φτιάχτηκε 3-32015 με το:  https://www.littlebirdtales.com/

eTwinning – ΣΟΥΗΔΙΑ


 

 

Στα πλάισια του προγράμματος etwinning και του project «Our English adventure», οι Γ΄  και Δ΄ τάξεις του σχολείου μας επικοινώνησαν μέσω skype με συνομηλίκους τους στη Σουηδία.

Παρουσίασαν τον εαυτό τους και έγινε μια πρώτη γνωριμία.

Μίλησαν για το αγαπημένο τους χρώμα, ζώο, φαγητό, ομάδα, comic, για τα αδέρφια τους, τα χόμπι τους.

Με χαρά περιμένουν την επόμενη επικοινωνία τους!

 

ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ


SARAKOSTI15

 Η Μεγάλη Τεσσαρακοστή ή Σαρακοστή είναι χριστιανική χρονική περίοδος νηστείας.

Ονομάζεται «Σαρακοστή» γιατί περιλαμβάνει 40 ημέρες νηστείας.

Ο χαρακτηρισμός «Μεγάλη» δε δίνεται για τη μεγάλη διάρκειά της, αλλά για τη σημασία της, σε ανάμνηση των Παθών του Χριστού.

Είναι η αρχαιότερη από τις μεγάλες νηστείες της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Καθιερώθηκε τον 4ο αιώνα.

Αποτελεί την προετοιμασία των πιστών για τη γιορτή της Ανάστασης του Χριστού από την οποία και προσδιορίζεται κατ” έτος ως κινητή περίοδος.

Διαρκεί από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή πριν το Σάββατο του Λαζάρου, οπότε ακολουθεί η Κυριακή των Βαΐων και η Μεγάλη Εβδομάδα.

Σε όλες τις ημέρες της Μεγάλης Σαρακοστής τηρείται αυστηρή νηστεία εκτός του Σαββάτου και Κυριακής, όπου γίνεται κατάλυση οίνου και ελαίου, επιτρέπεται δηλαδή η κατανάλωση κρασιού και λαδιού.

Εξαίρεση αποτελεί:

40mucenici

  •  η γιορτή των Αγίων Τεσσαράκοντα μαρτύρων όπου καταλύεται το λάδι καθώς και

 

evaggelismos

 

 

Η ΚΥΡΑ – ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

(Συνταγή)

 

ΥΛΙΚΑ

½  του κιλού αλεύρι (3 κούπες)

½ φλιτζάνι νερό

1 κουταλάκι αλάτι

λάδι

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Σε ένα μπολ ρίχνουμε αλεύρι, αλάτι και κάνουμε λακκούβα στη μέση.

Ρίχνουμε νερό μέχρι να γίνει μαλακή η ζύμη.

Ανοίγουμε το ζυμάρι με πλάστη και φτιάχνουμε το σχήμα της Σαρακοστής με 7 πόδια.

Το βάζουμε σε λαδωμένο ταψί στο φούρνο που έχουμε προθερμάνει  και  το ψήνουμε 40-60 λεπτά.

 

Αυτοσχέδιο ημερολόγιο για να μετράμε τις μέρες της Σαρακοστής

070320141583WEB

Δεν έχει στόμα       = Νηστεύει

 7 πόδια                 = 7 βδομάδες μέχρι το Πάσχα (κάθε βδομάδα κόβουμε 1 ποδαράκι)  

Το τελευταίο πόδι το βάζουμε μέσα στο ψωμί του Πάσχα.

 Σταυρωμένα χέρια = Προσεύχεται

 Δεν έχει αυτιά       = Δεν ακούει άσχημα λόγια

Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής


Την  Τρίτη 17-2-2015 οι Β΄και Γ΄  τάξεις του σχολείου μας επισκέφτηκαν το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Πατρέων.

Την Πέμπτη 19-2-2015 θα το επισκεφτούν και οι Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις.

Τσικνοπέμπτη 2015


Το Πατρινό καρναβάλι είναι ένας πολιτιστικός θεσμός.

Οι Πατρινοί καρναβαλιστές, σέβονται την παράδοση της πόλης μας, οι δημιουργίες τους είναι σατυρικές, κωμικές ή καλλιτεχνικές.

Η πολιτική, οικονομική και κοινωνική πραγματικότητα είναι η έμπνευσή τους. Ο χορός, η μουσική  και το κέφι συνοδεύουν κάθε τους εκδήλωση.

Κύρια εκδήλωση του Πατρινού καρναβαλιού είναι ο Κρυμμένος θησαυρός. Έτσι και εμείς στο σχολείο μας κάναμε το δικό μας «Κρυμμένο Θησαυρό».

 

Η αφίσα μας

 

TS1W

Τα θέματά μας

 

kr-1w

Η βαθμολογία

 

kr_Page_2W  kr_Page_3W

Τα Βραβεία μας

 

VRABIO1awvravio-KAPELOU1wvravio-maskas1wvravio1wvravio1

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 

Κρυμμένου Θησαυρού Δ΄

 

 

Αποκριάτικου καπέλου  Α΄-Β΄- Γ΄

 

 

Αποκριάτικης Μάσκας  Ε΄

 

 

Παντομίμας  ΣΤ΄

 

 

Χορού  ΣΤ΄

 

 

001TSW 004TSW
005TSW 006TSW
007TSW 008TSW
009TSW 011TSW
010TSW 012TSW
013TSW 014TSW
015TSW 011w
010w 012w
P2127117w P2127169w

ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ – ΣΑΠΟΥΝΙ


Σήμερα, 4-2-2015,  οι μαθητές του Σχολείου μας παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό  πρόγραμμα:

Ελαιόλαδο & Σαπούνι, από την εταιρεία «δρω».

 Έμαθαν την αξία και τη χρησιμότητα του σαπουνιού που είναι φτιαγμένο από ελαιόλαδο.

Η παραγωγική διαδικασία του παραδοσιακού σαπουνιού απο Ελαιόλαδο, αποκαλύφτηκε με βιωματικό τρόπο στα παιδιά.

 Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο για παιδιά Α” – ΣΤ” δημοτικού και εντάσσεται στην κατηγορία προγραμμάτων «ΤΕΧΝΕΣ & ΠΑΡΑΔΟΣΗ». Εμείς το εντάξαμε  επίσης, στην ενότητα του Κοινωνικού Σχολείου » ΤΟΠΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ», μια και  το σαπούνι αποτελεί ένα προϊόν (μέσα στα 20 πρώτα) με μεγάλη εξαγωγή στις χώρες της Ευρώπης, τη Ρωσία, την Αυσταλία και άλλες.

Το προγράμμα λειτούργησε  ως υποστηρικτικό βοήθημα στις ενότητες διδασκαλίας των εκπαιδευτικών, ως project εργασίας, ως εμπλουτισμός της συγκεκριμένης θεματικής προσεγγίσης, ως μέσον επαφής των παιδιών με τη φύση και ευαισθητοποίησης σε έννοιες και αξίες επικοινωνίας, συνεργασίας, ομαδικότητας κ.α.

Με τη μέθοδο της βιωματικής προσέγγισης, της ενεργού συμμετοχής στη διαδικασία της μάθησης και τον επιστημονικό σχεδιασμό του, το προγράμμα πέτυχε την  ποιοτική ψυχαγωγία, την ανακάλυψη της γνώσης, την καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος των μαθητών μας..

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα της δρω βρίσκονται και στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, προτεινόμενα για εκπαιδευτικές επισκέψεις.

 

BW GW
DW EW
STW SOAPW

 

 

 

 

 

 

 

sap14 sap15
sap11 sap0
sap13 sap19
sap2 sap
sap10 sap16
sap1 sap6
sap-2 sap20
sap3 sap18

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ


Σήμερα ο Δάσκαλος της Γ΄ τάξης, κος Τσιάκος Δημήτριος, παρουσίασε στα παιδιά τα οφέλη της Ανακύκλωσης.

Τα παιδιά των με βιωματικό τρόπο έμαθαν να ξεχωρίζουν τα υλικά από συσκευασίες προϊόντων καθημερινής χρήσης και να τα τοποθετούν στους σωστούς κάδους.

 

                          1oΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ                                                ΣΧΟΛ.ΕΤΟΣ.:  2014-15

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ…  Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ  ΠΟΥ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΜΑΣ

ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Στο σχολείο μας ξεκινήσαμε φέτος να συμμετέχουμε με ενθουσιασμό στην ανακύκλωση μπαταριών, καπακιών και μαγειρικών ελαίων. Σκεφτήκαμε λοιπόν να επεκτείνουμε αυτή την καμπάνια στην τάξη μας και με πολλά άλλα υλικά που χρησιμοποιούμε στο χώρο του σχολείου και μπορούν να ανακυκλωθούν!

Με αφορμή σχετική ενότητα στη Γλώσσα, αρχίσαμε να συζητάμε για τη σημασία της ανακύκλωσης για το περιβάλλον αλλά και για την οικονομία μιας κοινότητας.

Φτιάξαμε σχετικές αφίσες, είδαμε βίντεο και αποφασίσαμε να μάθουμε να χωρίζουμε σωστά τα υλικά σωστά στους δύο κάδους που έχουμε στην τάξη μας.

Καταλάβαμε ότι μέσα στα σκουπίδια κρύβεται ένας θησαυρός, καθώς δεν είναι άχρηστα υλικά, αλλά περιέχουν πολύτιμες πρώτες ύλες.

2. ΟΔΗΓΙΕΣ

Α. ΤΙ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΥΜΕ (ΚΑΔΟΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ ΤΑΞΗΣ)

1. ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ ΑΠΟ ΤΡΟΦΙΜΑ (ΑΠΟ ΧΑΡΤΙ, ΠΛΑΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ)

Πρέπει να μην έχουν καθόλου στερεά ή υγρά υπολείμματα, γιατί καταστρέφουν ή μολύνουν, μέχρι να φτάσουν στο εργοστάσιο ανακύκλωσης, τα άλλα υλικά. Τα αδειάζουμε τελείως και τα σκουπίζουμε με λίγο χαρτί ή τα ξεπλένουμε. Ακόμη τα συμπιέζουμε ελαφρά για να μην πιάνουν πολύ όγκο.

α)        Πλαστικά μπουκάλια, αφού βγάλουμε το καπάκι που το πετάμε στο κουτί για τα καπάκια.

β) Χάρτινα κουτάκια από χυμούς ή γάλα, αφού βγάλουμε το καπάκι (κουτί για καπάκια) και το καλαμάκι (δεν ανακυκλώνεται).

γ) Πλαστικά κεσεδάκια από γιαούρτι ή γλύκισμα.

δ) Συσκευασίες από σνακ (κρουασάν, μπισκότα, πατατάκια κτλ.)

ε) Κουτάκια από αλουμίνιο.

στ) Ταψάκια από αλουμίνιο ή αλουμινόχαρτο του μέτρου (σε καλή κατάσταση και καθαρά).

2. ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΑΠΟ ΧΑΡΤΙ ΚΑΙ ΠΛΑΣΤΙΚΟ

Πρέπει να είναι καθαρά και όχι σκισμένα σε μικρά κομμάτια, αλλά στο φυσικό τους μέγεθος.

Τα διπλώνουμε ή τα συμπιέζουμε για να πιάνουν μικρότερο όγκο

α)Σελίδες Α4, Α3 ή χαρτόνι Α4 και του μέτρου (μεγάλα κομμάτια).

β) Διαφημιστικά φυλλάδια.

γ)  Φάκελοι μικροί και μεγάλοι από χαρτί ή πλαστικό.

δ) Εφημερίδες ή περιοδικά ολόκληρα ή αποκόμματα.

ε) Βιβλία και τετράδια παλιά.

στ) Χαρτόκουτα, χαρτοσακούλες.

ζ) Πλαστικές σακούλες σκληρές (όχι από σουπερμάρκετ βιοδιασπώμενες που δεν ανακυκλώνονται γιατί έχουν ημερομηνία λήξης)

η) Θήκες από CD, DVDπλαστικές (χωρίς τον δίσκο CD, DVD)

Β. ΤΙ ΔΕΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΕΤΑΙ (ΚΑΔΟΣ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ ΤΑΞΗΣ)

1. ΣΧΟΛΙΚΑ ΥΛΙΚΑ ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ

α)Περιεχόμενα κασετίνας (μολύβια, στυλό, μαρκαδόροι, κόλλες κτλ.)

β) Υλικά γραφείου (σελοτέιπ, χαρτοταινίες, πινέζες, συνδετήρες κτλ.).

β) Πλαστελίνη και πηλός.

γ) Ξύσματα από τα μολύβια και τις ξυλομπογιές.

δ) Δισκάκια CDή DVD.

ε) Παιχνίδια φθαρμένα.

2. ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΥΛΙΚΑ

α) Υπολείμματα από φαγητό.

β) Φυτά, χόρτα, χώμα και αντικείμενα από ξύλο.

γ) Υφάσματα ή ρούχα παλιά ή φθαρμένα.

3. ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΑΠΟ ΧΑΡΤΙ, ΠΛΑΣΤΙΚΟ, ΞΥΛΟ ΚΑΙ ΓΥΑΛΙ

α)        Λερωμένες ή βρεγμένες χαρτοπετσέτες ή χαρτί, γιατί έχουν μικρόβια και χάνουν το σχήμα και τη μορφή τους και είναι αδύνατο να ανακυκλωθούν.

β) Χαρτί υγείας και κουζίνας καθαρό

γ) Κομματάκια χαρτιού (μόνο ολόκληρες σελίδες)

δ)  Καλαμάκια και πλαστικά μαχαιροπίρουνα (παρότι πλαστικά είναι δύσκολη η διαχείρισή τους από τα εργοστάσια ανακύκλωσης)

ε) Σακούλες μικρές πλαστικές ή μεγάλες βιοδιασπώμενες από σούπερ μάρκετ (λεπτές, γιατί έχουν ημερομηνία λήξης και διαλύονται μέσα στους κάδους) και πλαστική μεμβράνη.

στ) ξύλινα αντικείμενα γιατί το ξύλο δεν ανακυκλώνεται.

ζ) γυάλινα αντικείμενα, γιατί ενώ το γυαλί ανακυκλώνεται δεν θα κάνουμε συλλογή γυαλιού στο χώρο του σχολείου γιατί υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού.

η) φελιζόλ ή σφουγγάρι, δεν ανακυκλώνονται γιατί είναι πολύ εύφλεκτα.

Κείμενο: Τσιάκος Δημήτριος

  ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ – ΠΛΑΝΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Μαζευτήκαμε όλοι εδώ σήμερα για να ακούσουμε, να συζητήσουμε και να πάρουμε αποφάσεις για ένα σοβαρό θέμα που αφορά όλους μας εδώ στο σχολείο αλλά και έξω από αυτό, στο σπίτι, στο δρόμο, στην εξοχή. Αν χρειαστεί θα πρέπει να διορθώσουμε κάποιες συμπεριφορές μας.

1η εικόνα: Εικόνα σκουπιδιών. Τι σκέφτεστε όταν τη βλέπετε; Τι αισθάνεστε;

2η εικόνα: Κάδος χωρίς διαλογή των απορριμμάτων. Τι παρατηρείτε εδώ; Υπάρχει κάποιο λάθος;

ΤΙ;

Δρόμος- Σταματάμε – Ελέγχουμε- Φανάρι ή Διάβαση – Περνάμε ή περιμένουμε

Στο δρόμο, στις τάξεις του σχολείου, στο προαύλιο, στο σπίτι μας υπάρχουν 2 κάδοι για τα απορρίμματα.

Να λοιπόν ένα διαφορετικό φανάρι! Τι λέτε να σημαίνει αυτό το φανάρι;

Όταν ακούτε ανακύκλωση τι καταλαβαίνετε; Ή τι έχετε ακούσει γι’ αυτήν;

ΓΙΑΤΙ;

Οφέλη ανακύκλωσης

Απόβλητα, καταστροφή περιβάλλοντος (έδαφος, ατμόσφαιρα και νερό) γιατί περιέχουν πολλές επικίνδυνες ουσίες ή είναι εύφλεκτα και προκαλούν φωτιές (γυαλί, χαρτί κτλ.)

Μεγάλη οικονομία στην χρήση πρώτων υλών (χαρτί, αλουμίνιο, πλαστικό, σίδηρος, κτλ.)  αφού δεν παράγουμε καινούρια προϊόντα αλλά χρησιμοποιούμε τα ίδια πολλές φορές. Εξαγωγή τους και σε άλλες χώρες. Εξοικονόμηση ενέργειας και μείωση μόλυνσης από την παραγωγή προϊόντων που ανακυκλώνονται.

Νέες θέσεις εργασίας

Μικρότερος όγκος σκουπιδιών, μεγαλύτερος χρόνος ζωής στις χωματερές και μείωση της έντασης για φτιάξιμο νέας χωματερής

Οικονομική και αποτελεσματική διαχείριση των απορριμμάτων, αφού στο χωρισμό των απορριμμάτων, συμμετέχουν όλοι οι πολίτες.

ΠΩΣ;

Ας δούμε τώρα αναλυτικά, πώς θα χωρίζουμε τα υλικά που πετάμε συνήθως στο σχολείο. Μέχρι τώρα έχουμε ξέρουμε πού πετάμε τις μπαταρίες, τα καπάκια και τα μαγειρικά έλαια. Το ίδιο μπορούμε να κάνουμε και στο σπίτι, απλά εκεί ίσως έχουμε και κάποια άλλα υλικά. Μπορούμε να ρωτάμε τους γονείς, τους δασκάλους ή να ψάχνουμε στο διαδίκτυο για το αν ανακυκλώνονται.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΒΙΝΤΕΟ

Από δέντρο, χαρτί

Χαρτί από χαρτί

Ανακύκλωση συσκευασιών

ΒΙΒΛΙΑ

ΑΠΟΚΡΙΕΣ – ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ 2015


 

006W_copy 003W
004W 005W

 

 

 

 

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

  • Τελετή Έναρξης

  • Τσικνοπέμπτη

  • Καρναβάλι των Μικρών

  • Παιχνίδι Κρυμμένου Θησαυρού

  • Μπουρμπούλια

  • Νυχτερινή Ποδαράτη παρέλαση

  • Μεγάλη Παρέλαση

  • Η τελετή λήξης

Οι εκδηλώσεις πολλές, αλλά, καμιά εκδήλωση δεν είναι δυνατό να συγκριθεί με τις αυτοσχέδιες εκδηλώσεις που παρουσιάζουν κάθε χρόνο οι ίδιοι οι Πατρινοί, συσπειρωμένοι σε συντροφιές ή στα «πληρώματα» του «θησαυρού».

Το πρόγραμμα αυτών των εκδηλώσεων δεν θα το βρει κανείς γραμμένο πουθενά αλλά μπορεί (και πρέπει!) να το ζήσει, περιδιαβαίνοντας στα πατρινά στέκια ειδικά τις τελευταίες 10 -15 ημέρες του Καρναβαλιού.

Ούτε θα βρει κανείς, εύκολα, τα πάρτι που γίνονται στα σπίτια των Πατρινών που κρατούν τη μακρά καρναβαλική παράδοση της πόλης.

 

 

 

ΕΚΛΟΓΕΣ Ε΄ ΤΑΞΗΣ


Η Ε΄ τάξη, σήμερα 22-1-2015, ψήφισε για το Προεδρείο της ,  τηρώντας όλες τις διαδικασίες που έμαθε στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής.

Δασκάλα: Σταματέλου Ιουλία

ekl4    ekl5  ekl3  ekl1  ekl2

Υγιεινή Διατροφή


Σήμερα, 20-1-2015,  το Σχολείο μας επισκέφτηκε διατροφολόγος  και μίλησε στους μαθητές για τις ωφέλειες κατανάλωσης φρούτων καθημερινά στη διατροφή μας.

 

 

 

 


Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων