«Tα Σύνεργα του Απόλλωνα»

Την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου οι μαθητές /τριες του σχολείου μας παρακολούθησαν και συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό διαδραστικό μουσικό πρόγραμμα «Tα Σύνεργα του Απόλλωνα», από το ΛΥΡΑΥΛΟ.
Είχαν τη δυνατότητα να δουν με μια νέα ματιά τον μουσικό Πολιτισμό της Ελλάδας. Είκοσι σπάνια Αρχαιοελληνικά, Παραδοσιακά και Αυτοσχέδια μουσικά όργανα ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια των μαθητών. Η Λύρα του Απόλλωνα, η Ομηρική Φόρμιγγα, τα κοχύλια, οι σάλπιγγες έως το μελωδικό αυλό, αλλά και οι “επιβιώσεις” τους στην σύγχρονη εποχή μέσω της Παράδοσης, ο ζουρνάς, η θρακιώτικη γκάιντα (απόγονος του αρχαίου άσκαυλου), οδηγούν τα παιδιά στην καθημερινή ζωή των προγόνων μας, στις δημόσιες γιορτές, στο αρχαίο θέατρο, όπου συμμετέχουν με όλη τη σημασία του όρου. O κ.Μιχάλης Στέφος είναι ο άνθρωπος πίσω από αυτή την ιδιαίτερη μουσική παράσταση και παρουσιάζει, παίζει, τραγουδά και επικοινωνεί με ένα τρόπο χαρισματικό, ενεργοποιεί το ενδιαφέρον των παιδιών και ζωντανεύει με τρόπο μοναδικό και ελκυστικό τον πλούτο της Αρχαιοελληνικής και Παραδοσιακής Μουσικής.
Η σύνδεση της αρχαίας Ελληνικής μουσικής με τη νεότερη παραδοσιακή, δεν είναι απλώς χρήσιμη για να συμπληρώσουμε ένα σημαντικό κενό της Ελληνικής κουλτούρας, αλλά βοηθούν άμεσα με έναν τρόπο δημιουργικό στην εμβάθυνση του πολυεπίπεδου Ελληνικού Πολιτισμού, αλλά και στην πιο ουσιαστική κατανόηση του

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2024-2025



Λήψη αρχείου

«11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού – Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2024»

«11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού – Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2024»

Την Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2024, με αφορμή την 11η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2024, στο πλαίσιο εναρμόνισής της με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας αθλητικές δραστηριότητες και άλλες δράσεις με κοινό σύνθημα: «Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε ποιότητα στη Ζωή»
Καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου και εντός του σχολικού χώρου, προκειμένου να αναδειχθούν τα οφέλη και η σημασία της φυσικής δραστηριότητας, της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και έχοντας ως βασική επιδίωξη τη συμμετοχή ΟΛΩΝ των μαθητών/μαθητριών,πραγματοποιήθηκαν: Δρόμος Υγείας και Ευεξίας: περπάτημα για 2024 μέτρα,αγώνες «ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ» ομαδικών και ατομικών αθλημάτων(ποδόσφαιρο,μπάσκετ,βόλλεϊ,πινγκ-πονγκ,κ.α.)
Σε συνεργασία, ύστερα από πρόσκληση σε συλλόγους για τη διοργάνωση αθλητικών ή άλλων δραστηριοτήτων οι μαθητές /τριες γνώρισαν από κοντά το τέννις με τη βοήθεια της κ. Παργινού Έλενας και δημιούργησαν όμορφες ζωγραφιές –κολλάζ με θεματικό άξονα τον αθλητισμό με την καθοδήγηση της κ.Ζερβούλη Σπυριδούλας. Τις ευχαριστούμε πολύ για την ανταπόκρισή τους.
Σκοπός μας οι μαθητές/τριες να αγαπήσουν την άσκηση και να την ενσωματώσουν στην καθημερινή ζωή τους.

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025

Ανακοίνωση
Αγαπητοί γονείς /κηδεμόνες, αγαπητά μας παιδιά
Σας ενημερώνουμε, ότι ο αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 και ώρα 09.00 το πρωί στο προαύλιο του σχολείου μας. Οι μαθητές θα παραλάβουν τα βιβλία τους και θα αποχωρήσουν.
Το διδακτικό προσωπικό και η διεύθυνση του σχολείου, σας εύχεται μια όμορφη και δημιουργική σχολική χρονιά με υγεία !
Η Διευθύντρια του σχολείου
Χρηστιά Ευαγγελία

Συμμετοχή μαθητών/τριών του σχολείου μας στον 3ο Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό “Μαθηματικής Λογικής και Υπολογιστικής Σκέψης: Alan Turing”

Στις 13 Μαρτίου οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό στον 3ο Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό “Μαθηματικής Λογικής και Υπολογιστικής Σκέψης: Alan Turing”. Αυτός ο διαγωνισμός αποδείχθηκε μια συναρπαστική ευκαιρία για τους μαθητές/τριες να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους σε ένα διασκεδαστικό περιβάλλον. Μέσα από παιγνιώδεις γρίφους, ανέπτυξαν τις δεξιότητές τους στα μαθηματικά, ενώ ταυτόχρονα ενίσχυσαν την ομαδική τους συνεργασία και τη δημιουργική τους σκέψη. Οι μαθητές/τριες που συμμετείχαν έδειξαν όχι μόνο την ικανότητά τους να λύνουν μαθηματικά προβλήματα, αλλά και το πνεύμα της ομαδικής εργασίας και της αλληλεγγύης. Δύο ομάδες ξεχώρισαν ιδιαίτερα καθώς πέτυχαν υψηλό ποσοστό βαθμολογίας. Συγχαρητήρια σε όλους για την προσπάθειά τους!
Οι υπεύθυνοι εκπ/κοί
Λιαροκάπης Βασίλειος
Αλμπάνη Γιούλα

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ /ΤΡΙΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧ.ΕΤΟΣ 2024-25

Εγγραφές μαθητών/τριών στην Α΄ τάξη για το σχολικό έτος 2024-2025
Σύμφωνα με το ΠΔ 79/2017 και την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ με Αρ. Πρ: Φ.6/21383/Δ1 /28-2-2024,κατά το σχολικό έτος 2024-2025 στην Α΄Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2018 έως και 31-12-2018. Οι αιτήσεις για την εγγραφή των μαθητών/τριών θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024.
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
1.Αίτηση-Υπεύθυνη Δήλωση (Δίνεται από το Σχολείο)
2.Πιστοποιητικό γέννησης Δήμου ή Κοινότητας. Δεν απαιτείται η προσκόμιση του Πιστοποιητικού Γέννησης από τους γονείς αλλά αναζητείται από τις σχολικές μονάδες μέσω του Πληροφορικού Συστήματος my school του ΥΠΑΙΘΑ (από το σχολείο)
3.Βιβλιάριο Υγείας, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται.
4.Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ δίνεται από το Σχολείο)
5.Βεβαίωση Φοίτησης Νηπιαγωγείου και Πιστοποιητικό Φοίτησης Νηπιαγωγείου . Η «Βεβαίωση Φοίτησης» εκδίδεται από το Νηπιαγωγείο. Το Πιστοποιητικό Φοίτησης εκδίδεται με τη λήξη της διδασκαλίας των μαθημάτων.
6.Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο διαπιστώνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή/τριας.
Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΧΡΗΣΤΙΑ

Διδακτική επίσκεψη στη λιμνοθάλασσα Τσοπέλι & στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Νεοχώρι Πρέβεζας

Το σχολείο μας πραγματοποίησε διδακτική επίσκεψη στην Πρέβεζα , την Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2024. Οι μαθητές/τριες των Ε,ΣΤ1 &ΣΤ2 τάξεων επισκέφθηκαν τη λιμνοθάλασσα Τσοπέλι και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Νεοχώρι Πρέβεζας

Η Λιμνοθάλασσα «Τσοπέλι» είναι ένας μοναδικός υδροβιότοπος -ένα θαύμα της φύσης στον Αμβρακικό
Μόλις δέκα χιλιόμετρα από την Πρέβεζα και δίπλα ακριβώς από την Εθνική Οδό, περνώντας την Αρχαία Νικόπολη υπάρχει ένα υπέροχο τοπίο, μέρος του Αμβρακικού που είναι η λιμνοθάλασσα «Τσοπέλι». Ανάλογα την εποχή μπορείς να συναντήσεις σπάνια πουλιά που αναζητούν την τροφή τους και να θαυμάσεις την κάθε τους κίνηση μέσα στον υδροβιότοπο.
Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Νεοχώρι Πρέβεζας το οποίο αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά σημεία ενδιαφέροντος για την επιστημονική κοινότητα, που ερευνά τη χλωρίδα και την πανίδα της γης πριν από 35.000-40.000 χρόνια.

Επίσκεψη στο υδροηλεκτρικό φράγμα Πουρναρίου και στον Ιερό Ναό Παναγία της Βλαχέρνας στην Άρτα

Στις 23 Ιανουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε επίσκεψη του σχολείου μας στο υδροηλεκτρικό φράγμα Πουρναρίου. Τα παιδιά γνώρισαν πως αξιοποιείται η δύναμη του νερού στην παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος και τον τρόπο λειτουργίας ενός τέτοιου είδους εργοστασίου.
Επίσης οι μαθητές/τριεςτων Δ΄,Ε΄,ΣΤ’1 και ΣΤ’2 τάξεων με τους εκπαιδευτικούς τους επισκέφθηκαν τον Ιερό Ναό Παναγία της Βλαχέρνας.
Η Παναγία της Βλαχέρνας, βρίσκεται στο ομώνυμο χωριό, 1χιλ., περίπου βορειανατολικά της Άρτας, στην απέναντι όχθη του ποταμού Αράχθου. Κατατάσσεται στα σημαντικά μνημεία που εντοπίζονται γύρω από την βυζαντινή Άρτα, Κτισμένη στον τύπο της τρίκλιτης θολωτής βασιλικής, με πλούσιο γλυπτό και γραπτό διάκοσμο, η Βλαχέρνα αποτελούσε το καθολικό ονομαστού μοναστηριού και ταφικό ναό πολλών μελών των Κομνηνών-δουκάδων, ηγεμόνων του Δεσποτάτου της Ηπείρου.
Το τέμπλο της Βλαχέρνας θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα της υστεροβυζαντινής γλυπτικής για την άριστη λάξευσή του και τον πλούτο των θεμάτων που το διακοσμούν.

Διδακτική επίσκεψη στο Μεσολόγγι (Κήπος των Ηρώων -Μουσείο Άλατος)

Το σχολείο μας την Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου 2023 πραγματοποίησε διδακτική επίσκεψη στο Μεσολόγγι. Οι μαθητές/τριες των E,ΣΤ1 και ΣΤ2 τάξεων του σχολείου επισκέφθηκαν τον Κήπο των Ηρώων και το Μουσείο Άλατος.
Ο Κήπος των Ηρώων
Πρόκειται για μια σημαντική έκταση που βρίσκεται εσωτερικά του τείχους της πόλης, που χρησιμοποιήθηκε ως κοιμητήριο στα χρόνια των Πολιορκιών (1822 – 1826). Η ιδέα της δημιουργίας ενός κήπου αφιερωμένου στη μνήμη των προμάχων του Μεσολογγίου ανήκει στον πρώτο Κυβερνήτη της Ελλάδας Ιωάννη Καποδίστρια.
Ο κήπος είναι πυκνοφυτεμένος, διάσπαρτος από μνημεία, που ανεγέρθηκαν κατά καιρούς, αφιερωμένα σε εξέχουσες στρατιωτικές και πολιτικές προσωπικότητες της εποχής, Έλληνες και Φιλέλληνες. Ξεχωρίζουν ο Τύμβος των Ηρώων, κεντρικό μνημείο, που εγκαινιάστηκε το 1838 και μέσα στο οποίο τοποθετήθηκαν τα ιερά λείψανα των αγωνιστών, το μνημείο του Μάρκου Μπότσαρη, ο μαρμάρινος ανδριάντας του Άγγλου Φιλέλληνα και ποιητή Λόρδου Πρόκειται για ένα μοναδικό, για την Ελλάδα πάρκο με μνημεία για γνωστούς αλλά και ανώνυμους ήρωες που έπεσαν στον Αγώνα για την Ελευθερία.
Επίσκεψη στο Μουσείο Άλατος
Το Μουσείο Άλατος άνοιξε τις πύλες του τον Σεπτέμβριο του 2020 , είναι ένα καινούριο μουσείο παρόλο που στεγάζεται σε ένα παλιό, αλλά φυσικά ανακαινισμένο κτίριο. Βρίσκεται στην καρδιά της λιμνοθάλασσας του Μεσολογγίου, στην περιοχή Τουρλίδα δίπλα ακριβώς στις αλυκές της Τουρλίδας. Κατά την ξενάγηση μάθαμε πως το κτίριο στο οποίο στεγάζεται το μουσείο ήταν κοιτώνας των εργατών της αλυκής. Έμεινε εγκαταλελειμμένο για πολλά χρόνια, αφού πια ο τρόπος συγκομιδής του αλατιού εκσυγχρονίστηκε.Μάθαμε για τους τρόπους εξόρυξης του αλατιού,για τα είδη του, τις μορφές του αλατιού, τις χρήσεις του και θαυμάσαμε μια εξαιρετική και πρωτότυπη συλλογή από αλατιέρες απ’ όλον τον κόσμο.

«Παίζουμε βιβλίο;»

Οι μαθητές/τριες των ΣΤ1 και ΣΤ2 τάξεων του σχολείου μας συμμετείχαν στο Πρόγραμμα: «Παίζουμε βιβλίο;»
Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Περιφερειακής Ενότητας Αιτ/νίας «ΟΔΥΣΣΕΑΣ» – ΟΚΑΝΑ, σε συνεργασία με την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας υλοποιεί την τρέχουσα σχολική χρονιά, Πρόγραμμα Κοινωνικής και Συναισθηματικής Αγωγής για μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με θέμα:
«Παίζουμε βιβλίο;»
Σκοπός του προγράμματος ήταν μέσα από την γνωριμία με τους ήρωες του βιβλίου οι μαθητές να ενθαρρυνθούν να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, να επιλύσουν προβλήματα αναπτύσσοντας την κριτική τους ικανότητα χρησιμοποιώντας λειτουργικούς τρόπους συμπεριφοράς.
Οι θεματικές ενότητες αφορούσαν : την επίλυση δύσκολων καταστάσεων, τις διαπροσωπικές σχέσεις, την έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων.
Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε και ευχαριστούμε τις υπεύθυνες του Προγράμματος :
Ιωάννα Σταθοπούλου, Κοινωνική Λειτουργός, MSc, Επιστημονικό Στέλεχος ΚΠ «ΟΔΥΣΣΕΑΣ»
Βασιλική Σαλαούνη, Κοινωνιολόγος, MSc, Επιστημονικό Στέλεχος ΟΚΑΝΑ – ΚΠ «ΟΔΥΣΣΕΑΣ»