ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ – ΟΜΟΡΦΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ

6

Οι μαθητές/τριες της Γ΄ Δημοτικού είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια εξαιρετική παρουσίαση για την φροντίδα των δοντιών , που επιμελήθηκε η Νοσηλεύτρια του σχολείου μας κ. Καρπούζα Χάιδω.

Γιατί χρειαζόμαστε τα δόντια; Πώς είναι κατασκευασμένα; Πώς λειτουργούν; Πώς τα φροντίζουμε;… Στο τέλος, οι μαθητές/τριες, δημιούργησαν όμορφες κατασκευές χαρούμενων, υγιών δοντιών.

7

8  5

2                     1 1

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

1

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, ο περίφημος  παραμυθάς , όλου του κόσμου. Σήμερα είναι και η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Το σχολείο μας δε θα μπορούσε να μείνει αμέτοχο σε μια τόσο ξεχωριστή ημέρα. Η Α΄ τάξη άκουσε και είδε τα μαγικά παραμύθια του Άντερσεν: « Η μικρή Γοργόνα» και «Το μολυβένιο στρατιωτάκι», ενώ με τις ζωγραφιές της Β΄ τάξης δημιουργήθηκε ένα υπέροχο κολλάζ με θέμα « Τα βιβλία που αγαπάμε»

Όμως και κατά τη διάρκεια όλου του σχολικού έτους πολλοί μαθητές/τριες έλαβαν μέρος στον 13ο  Μαραθώνιο Ανάγνωσης, που οργανώθηκε από τις εκδόσεις Μεταίχμιο. Διαβάσανε βιβλία ανάλογα με την ηλικία τους, συμπληρώσανε το ερωτηματολόγιο που στάλθηκε στο σχολείο και περιμένουμε τα αποτελέσματα. Το θέμα του φετινού Μαραθωνίου ήταν “Η ζωή στο σχολείο”.

20240402 121256 20240402 122906

20240402 122651

ΑΠΟ ΤΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ

myth2space2 copy2

Το σχολείο μας και συγκεκριμένα η Ε΄τάξη , με υπεύθυνη τη διευθύντρια Κρίκη Ευαγγελία, συμμετέχει στο διεθνές εκπαιδευτικό δίκτυο «Μυθολογία και Διάστημα». «…Υλοποιείται από τα Αρσάκεια -Τοσίτσεια Σχολεία είναι ένα σύνολο καινοτόμων δραστηριοτήτων που βασίζεται πάνω στην ολιστική προσέγγιση τής μάθησης βάζοντας στο κέντρο τον μαθητή και τη μαθήτρια με στόχο την ολοκληρωμένη συγκρότηση της προσωπικότητάς του. Ταυτόχρονα, δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να ασχοληθούν με θέματα της επικαιρότητας, να προβληματιστούν και να πάρουν πρωτοβουλίες πάνω σε σύγχρονα θέματα όπως η κλιματική κρίση και η ισότιμη κοινωνική θέση της γυναίκας και των εγχρώμων. Μέσα από το πρόγραμμα οι μαθητές και οι μαθήτριες θα καλλιεργήσουν και θα αναπτύξουν δεξιότητες του 21ου αιώνα, θα συμμετέχουν σε βιωματικές δράσεις και δράσεις SHTEAM.

Τo εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι αποτέλεσμα και της παρότρυνσης της NASA προς τα σχολεία, σε παγκόσμιο επίπεδο, να ασχοληθούν με ένα τόσο επίκαιρο ζήτημα. Τέλος, το πρόγραμμα στηρίζεται στην εξωστρέφεια και την συνεργασία σχολείων με στόχο τη δημιουργία ενός σχολικού πολιτιστικού δικτύου…»

https://myth2space.arsakeio.gr/

Το σχολείο μας συνεργάζεται με το 6ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Παρασκευής Αθηνών. Οι μαθητές του 6ου Δημ. Σχολείου ασχολήθηκαν με τον Λουκιανό και το φανταστικό ταξίδι του στο διάστημα. Οι μαθητές του σχολείου μας ασχολήθηκαν με την Όθρυ και τους Τιτάνες και πως δόθηκαν τα ονόματά τους στους πλανήτες και δορυφόρους του Κρόνου στο διάστημα. Οι μαθητές ανταλλάξανε  παρουσιάσεις για τον τόπο τους,  τις εργασίες τους και για τον εαυτό τους . Και οι δράσεις συνεχίζονται…

Έργα των μαθητών/τριών του 6ου Δημ. Σχολείου Αγίας Παρασκευής

“ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΛΟΥΚΙΑΝΟΥ”

Εικόνα1 Εικόνα2

Εικόνα3Εικόνα4

Έργα των μαθητών/τριών του σχολείου μας ” Η ΤΙΤΑΝΟΜΑΧΙΑ”

Εικόνα5 Εικόνα6

7

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΙΣ ΛΙΜΝΕΣ ΖΕΡΕΛΙΑ

Την Τετάρτη 27/3/2024 το σχολείο μας επισκέφτηκε τις λίμνες Ζερέλια. Οι μαθητές/τριες  παρακολούθησαν το σχετικό ντοκιμαντέρ, στην ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα, σχετικά με την δημιουργία και την ιστορία των δύο ολοστρόγγυλων λιμνών.  Απόλαυσαν τη θέα της μικρής λίμνης, άκουσαν μελωδικά πουλιά  και τα κοάσματα των βατράχων.

 …Τελευταίες έρευνες έδειξαν ότι οι δύο κρατήρες των λιμνών δημιουργήθηκαν από πτώση μετεωρίτη στη περιοχή. Οι λίμνες Ζαρέλια βρίσκονται στη μέση του ενός κάμπου και έτσι προσελκύουν έναν μεγάλο αριθμό ειδών της ορνιθοπανίδας. Την άνοιξη και το καλοκαίρι συναντά κανείς γύρω από τις λίμνες λευκούς πελαργούς να τσιμπολογάνε στα χόρτα. Η λίμνες φιλοξενούν διάφορα υδρόβια και παρυδάτια πουλιά, όπως φαλαρίδες, νερόκοτες, νανοβουτηχτάρια, πρασινοκέφαλες πάπιες, κιρκίρια, σταχτοτσικνιάδες, λευκοτσικνιάδες, πορφυροτσικνιάδες, μικροτσικνιάδες, νανοπουλάδες, κ.ά….

1 1 2 2

20240327 103629

ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΜΕ…ΠΟΠ ΚΟΡΝ

Την Τρίτη 26 Μαρτίου 2024 η Ε΄ και ΣΤ΄είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την γερμανική ταινία “Emil und die Dedektive στα πλαίσια του μαθήματος Γερμανικών. Η καθηγήτριά τους κ. Ζμα Νίκη τους εξέπληξε όχι μόνο με την ενδιαφέρουσα ταινία αλλά και με την παρασκευή ποπ κορν. Οι μαθητές/τριες απόλαυσαν την ταινία, εξασκώντας τα γερμανικά τους και απόλαυσαν ζεστό και νόστιμο ποπ κορν.

20240326 130532 20240326 115436

20240326 115357

 

1821 – Ο ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΣΤΟΝ ΑΛΜΥΡΟ

α

Εφέτος αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με την τοπική ιστορία και συγκεκριμένα με τον επαναστατικό αγώνα στον Αλμυρό, το 1821. Οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄ τάξης οργάνωσαν και παρουσίασαν την γιορτή για την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου, βασισμένη σε κείμενα, θεατρικά και ποιήματα που σχετίζονταν με τους αγώνες που έδωσε ο Αλμυρός και η ευρύτερη περιοχή, για την ελευθερία τους από τον Τουρκικό ζυγό.

Η Ε΄ τάξη με την καθοδήγηση της μουσικού εμπλούτισαν τη γιορτή με τα ανάλογα τραγούδια. Στο τέλος οι μαθητές/τριες έκλεισαν τη γιορτή  χορεύοντας Τσάμικο και Καλαματιανό .

Το σημαντικότερο είναι πως οι μαθητές/τριες μάθανε πολλά για την ιστορία του τόπου τους, τους ήρωες του Αλμυρού και των γύρω χωριών, τη συμβολή της Ιεράς Μονής Ξενιάς στον απελευθερωτικό αγώνα .

Για την γιορτή συνεργάστηκαν η διευθύντρια κ. Κρίκη Ευαγγελία, ο κ. Τσαρούχας Ευάγγελος δάσκαλος της ΣΤ΄τάξης, η κ. Μαλιάκη Αγγελική, Μουσικός  και η κ. Φατούρα Ελένη,  υπεύθυνη Φυσικής Αγωγής

   6                    4 2

8 2 2 2

8 1 11 1

5  4 1

ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΜΥΡΟΥ

Την Παρασκευή 15 Μαρτίου το σχολείο μας γιόρτασε την Αποκριά παρέα με τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αλμυρού. Ξεκινήσαμε με την Β΄ τάξη που μας παρουσίασε μουσικοκινητικά το τραγούδι “ Ένας παλιάτσος είμαι εγώ“. Παίξαμε το παιχνίδι “Σκούπα“, χορέψαμε το Γαϊτανάκι και πολλούς παραδοσιακούς χορούς. Το πρόγραμμα είχε επιμεληθεί κατά κύριο λόγο, η κ. Φατούρα Ελένη, η γυμνάστρια του σχολείου μας.

Μικροί και μεγάλοι διασκεδάσαμε, χορέψαμε και ξεφαντώσαμε στους ρυθμούς της Αποκριάς. Οι μαθητές αλλά και εκπαιδευτικοί, ντυμένοι με ευφάνταστες στολές , χαρήκαμε και απολαύσαμε την όμορφη γιορτή μας.

ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!

20240315 115405 20240315 120003 20240315 104105 20240315 120653 20240315 121607 20240315 115908

ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ

Την Τετάρτη 13 Μαρτίου , στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης , πραγματοποιήθηκε παρουσίαση από την Νοσηλεύτρια του σχολείου μας κ. Καρπούζα Χάιδω, με θέμα τα ατυχήματα στο σχολείο και πως μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε.

Η ρινορραγία, το διάστρεμμα, η λιποθυμία είναι μερικά από τα περιστατικά που ενδέχεται να κληθούμε  να αντιμετωπίσουμε σε μια  σχολική μονάδα. Ποιες είναι οι πρώτες βοήθειες που μπορούμε και πρέπει να προσφέρουμε εμείς οι δάσκαλοι στους μαθητές; Η νοσηλεύτρια δίνοντας πληροφορίες για τα διάφορα περιστατικά  και σαφείς πρακτικές,  μας βοήθησε να αποκτήσουμε γνώσεις ώστε να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί στην αντιμετώπισή τους.

1 20240313 133405

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Η 6η Μαρτίου καθιερώθηκε ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του
εκφοβισμού, με στόχο να δοθεί ένα συμβολικό μήνυμα επαγρύπνησης απέναντι σε ένα
πρόβλημα που κατά τα τελευταία χρόνια εντείνεται, επηρεάζοντας την καθημερινότητα
ολοένα και περισσότερων μαθητών.
Η Γ τάξη συμμετέχει και φέτος σε δράσεις κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού!
Ανάγνωση ιστορίας “Ένα γουρουνάκι διαφορετικό”.

3 1

Στη συνέχεια, έγινε συζήτηση για τον σχολικό εκφοβισμό (τι είναι, πώς να το
αντιμετωπίσουμε) και δημιουργήσαμε σχετική αφίσα: “Τα χέρια δε χτυπάνε, τα χέρια …
ζωγραφίζουν, αγκαλιάζουν” κτλ.

Η δασκάλα της τάξης: Ράπτη Αρετή

20240312 104804

ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ , ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ…

ΤΟ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΛΙΒΑΔΙ

2

Την προηγούμενη εβδομάδα ασχοληθήκαμε με το “Χαρούμενο λιβάδι”.

Το υπέροχο βιβλίο της Φυλλιώς Νικολούδη, που μιλάει για την αποδοχή του διαφορετικού με έναν πολύ όμορφο τρόπο και δίνει αφορμή για συζήτηση και πολλές δραστηριότητες.

Τι γίνεται σε ένα λιβάδι από κάτασπρες μαργαρίτες όταν ένα κόκκινο λουλούδι – παπαρούνα φυτρώνει ξαφνικά ανάμεσά τους; Έχει δικαίωμα να βρίσκεται εκεί; Να τρώει από το ίδιο χώμα; Να ζεσταίνεται από τον ίδιο ήλιο;
Μια διαχρονική ιστορία που μιλάει για τον σεβασμό στη διαφορετικότητα και την αρμονική συνύπαρξη όλων στη γη. Μια ευκαιρία να δούμε τον κόσμο με άλλα μάτια. Η συγγραφέας επιχειρεί να καλλιεργήσει την ιδέα της διαπολιτισμικότητας, δείχνοντας ότι η ενσωμάτωση του ξένου, του διαφορετικού μπορεί να φέρει περισσότερη αρμονία και ομορφιά στη ζωή μας.

Διαβάσαμε το βιβλίο  και φυσικά το συζητήσαμε . Στη συνέχεια παραλληλίσαμε το χαρούμενο λιβάδι με τη σχολική μας τάξη και βάλαμε τους εαυτούς μας στη θέση της παπαρούνας. Αναφέραμε στοιχεία του χαρακτήρα του κάθε παιδιού και πόσο διαφορετικοί είμαστε μεταξύ μας. Εστιάσαμε στην αποδοχή και την ενσυναίσθηση (την ικανότητα δηλαδή να «μπαίνει»(υποθετικά, με τη σκέψη του)κάποιος στη θέση του άλλου και να μπορεί να κατανοεί τις σκέψεις και τα συναισθήματά του και να τον αποδέχεται.

Στο τέλος ζωγραφίσαμε το χαρούμενο λιβάδι με μαργαρίτες αλλά και παπαρούνες τονίζοντας τον ρόλο της ευγενικής συνύπαρξης όλων και του σεβασμού στη διαφορετικότητα.

Η δασκάλα της τάξης : Ράπτη Αρετή

20240312 104738