Συμμετοχή του σχολείου μας στο διαγωνισμό ανακύκλωσης μπαταρίας

Το σχολείο μας έλαβε μέρος στο στο σχολικό διαγωνισμό ανακύκλωσης μπαταρίας της ΑΦΗΣ και της Οργάνωσης Γη, «Μεγάλοι – Μικροί κυνηγοί» με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε περιβαλλοντικά θέματα. Τα παιδιά έμαθαν για την ανακύκλωση μπαταριών και έδειξαν μεγάλη προθυμία να συλλέξουν άδειες μπαταρίες και να τις απορρίψουν στον ειδικό κάδο, που είχε τοποθετηθεί στην είσοδο του σχολείου. Μετά το πέρας του διαγωνισμού, το σχολείο μας έλαβε έπαινο συμμετοχής!

Όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε έναν κόσμο καλύτερο!!!

Μπαταριων ΑΦΗΣ

0 02 05 538942bdd7383354bea41b071392522fd0ac471cdf18e377806d83e2d6f46451 56f2f405d751d3efimage 1

Σε αυτό το Σχολείο είμαστε όλοι μια ομάδα!

Στα πλαίσια της αξιολόγησης σχολικών μονάδων, η Ομάδα Δράσης για τη Βελτίωση των Σχέσεων μεταξύ των μαθητών, αποτελούμενη από τους εκπαιδευτικούς Μάκη Πούλο και Μπόμπα Φώτη (Φυσικής Αγωγής), Μαριάννα Γεωργοπούλου (δασκάλα Γ1) και Μαρία Μπούρου (Αγγλικής Γλώσσας) υλοποίησε μια σειρά δραστηριοτήτων με στόχο την πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού και τη βελτίωση του κλίματος εντός και εκτός της τάξης.

Τα παιδιά του τμήματος Γ1 εργάστηκαν ομαδικά και δημιούργησαν μια πολύχρωμη αφίσα με κανόνες καλής συμπεριφοράς, κτήμα όλου του σχολείου, η οποία αναρτήθηκε στον προαύλιο χώρο, δίπλα στο κυλικείο. Τα παιδιά συζήτησαν με τη δασκάλα τους, κα Μαριάννα Γεωργοπούλου, και συμφώνησαν να τηρούν και να διαφυλάσσουν τους κανόνες ώστε να διασφαλιστεί η ειρηνική συνύπαρξη όλων των μαθητών, καθιστώντας το σχολείο ένα ασφαλές και ευχάριστο περιβάλλον μάθησης και κοινωνικοποίησης.

0 02 0a e11a0d6bdd83ce56af42dc63530ec27cdd3e574579fc6da63f24db98570f088a 4500b3fbb7b27716 1 1024x768

Την Παρασκευή, 20/5/2022, την ώρα του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Β2 και ΣΤ3 συμμετείχαν σε μαθητικούς αγώνες σκυταλοδρομίας για την ευαισθητοποίηση ενάντια στο bullying. Στόχος της δράσης ήταν η ενίσχυση της συνεργασίας, του αλληλοσεβασμού αλλά και η καλλιέργεια αθλητικής κουλτούρας και ομαδικού πνεύματος. Οι μικροί μαθητές, που δεν ήταν εξοικειωμένοι με τον όρους, ενημερώθηκαν για το σκοπό του παιχνιδιού στο μάθημα των Αγγλικών, όπου συζητήθηκε το ζήτημα του σχολικού εκφοβισμού. Τα παιδιά χρωμάτισαν φύλλα εργασίας, με σκοπό την εξοικείωσή τους με τις έννοιες της ισότητας και του σεβασμού και τα γλωσσικά σχήματα “Every child matters”, “Be a friend, not a bully”, “Everyone is different, be kind to others” και δημιούργησαν πολύχρωμα πλακάτ!

Viber 2022 05 22 10 14 08 867 1024x768

Την ημέρα των αγώνων, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο κομμάτι του ευ αγωνίζεσθαι και της ευγενής άμιλλας. Τα παιδιά έδειξαν σεβασμό απέναντι στον αντίπαλο, όπως τους είχαν συμβουλεύσει οι δάσκαλοι Φυσικής Αγωγής, συμμορφώθηκαν με τους κανόνες του παιχνιδιού, υποστήριζαν και ενθάρρυναν ο ένας τον άλλον!

0 02 05 2b228d3f4ed3a9b72c454cbfea9095e7117c16894c117109c61b36ce88c9be6b dce0977da18e76fa 768x355

0 02 05 1d8c9cabeae9c3ac0cb1c72ece6df690e3894571b7e4270a7792ed8485fe6cc5 5712f580653b797a 1024x474

Τα μεγαλύτερα παιδιά του ΣΤ3 βοήθησαν στο διαμοιρασμό αναμνηστικών με το σύνθημα “STOP BULLYING” στους μικρότερους μαθητές αλλά και μεταξύ τους και λειτούργησαν ως θετικά πρότυπα συμπεριφοράς! Με το τέλος των αγώνων, χειροκροτήσαμε την προσπάθεια όλων των συμμετεχόντων και βγάλαμε ομαδικές φωτογραφίες!

οθόνης 2022 06 01 200435

Τέλος, συμφωνήσαμε ότι σημασία δεν έχει η νίκη αλλά το μήνυμα που επικοινωνήσαμε και τα μαθήματα που πήραμε: Σε αυτό το σχολείο κανείς δε μένει μόνος, είμαστε όλοι σημαντικοί, είμαστε όλοι μια ομάδα!

Επίσκεψη στο γήπεδο

Την Τετάρτη 30/3 και την Παρασκευή 15/4 πραγματοποιήθηκαν οι δύο πρώτοι σχολικοί περίπατοι για το τρέχον σχολικό έτος, με συμμετοχή όλου του σχολείου! Τα παιδιά, συνοδευόμενα από τους εκπαιδευτικούς, μεταφέρθηκαν με τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ στις αθλητικές εγκαταστάσεις στον Κόρφο. Ο καιρός ήταν ηλιόλουστος και τα παιδιά πολύ ενθουσιασμένα αφού ανυπομονούσαν μέρες για την εκδρομή!

 0 02 05 8423d267ff199c00e6f1bf49c9d8d622668c4e09e16c1f43b0796d47d84622cf e2e379848b6c5049 0 02 05 3bda63afd9f0d953da4568b626cb582ec940b81fa26f6af8acbf05849a0a30a3 ab46181670369dfb

Αφού έλαβαν τις απαραίτητες οδηγίες από τους δασκάλους για να διατηρήσουν το χώρο καθαρό και να παίξουν με ασφάλεια, οι μαθητές και οι μαθήτριες έστρωσαν τις πετσέτες τους και τακτοποίησαν τα πράγματά τους. Έπειτα, άρχισε το παιχνίδι!

0 02 05 ebbb96c648b4b6e01d31c8bc5c091a99ebb839a5c2bedb5a3451b15260c4f231 641c805b7ef3cfb1 0 02 05 02bc6da883b4aa0c104dd488f8f83e556cff560ee242779460cb708d7a4e3485 7ac70582d79a71c50 02 05 82ca1cb19ebe51e741aebd94e48a0da5d9e602ac6008f6727a6242f153cc79a5 355a3295ad954728 10 02 05 99b1e5ef03f8b3fc2ecc34951a22220f4ff1e905add02bc37a217d3bd23a1614 8706621cf735657a 1

Τα παιδιά έτρεξαν και έπαιξαν με την ψυχή τους! Η παραμονή μας στο γήπεδο διήρκησε περίπου 3,5 ώρες! Καθ’ όλο το διάστημα τα παιδιά συζήτησαν, γέλασαν, έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια, ασκήθηκαν στα όργανα γυμναστικής και διασκέδασαν υπό την διαρκή επίβλεψη των δασκάλων τους.

0 02 05 1e1e0f38dc3e9c1ed7b35f6843c40bd29166911826d1796ea18dc632c7e9a733 ad005d306395503b 0 02 05 17ab5154764824e8c41c2a9089a04673ddb49f18fbdcea514ffa215d18e083b9 6a34f4f2464444bd

0 02 05 741f6b19ce479e6bd96028257d5c3597b533842a36b026252871dab31da3d181 581cc39e03e95c33 0 02 05 93ef568de5da62325aa4d95a21c8503fe9347631f1954cee2dc5e523ec15d289 4d82897d738e5f79 0 02 05 041787507e8c1bf226a24f9a8f0f5c8b7c9c06fbe0e3af15b076b5ca999974c7 b009137cadc138a6 0 02 05 364d46b31adaf37e46f5e5edfea84a2fb7934739e0edec61334a637bf549339e e9532eb5bc6d50e80 02 05 485f7ff2943980c1c689a162c1430c2c2ffb8bf63bd7637c910bff6f7b0a1b15 f08e292e854d5a45 2

Όταν η επίσκεψη πλησίαζε στο τέλος της, τα παιδιά κλήθηκαν να ελέγξουν τους χώρους και να συλλέξουν τυχόν σκουπίδια που άφησαν πίσω, ώστε να παραδώσουν το γήπεδο στην κατάσταση στην οποία το βρήκαν και ακόμη καθαρότερο! Με αυτό τον τρόπο μάθαμε να είμαστε υπεύθυνοι, να φροντίζουμε όποιον χώρο μας φιλοξενεί και να σεβόμαστε το φυσικό περιβάλλον!

0 02 05 2f470a4d7254a81a513179062d5ff6711b0b702c2fe4f60314cdf55718372e79 9290bbddd90b5ecf 0 02 05 fd325786c041913264638fe6cd4d447fec85c044b34150e0d4cd3f0b2734e7a3 2e13125497ce10590 02 05 9c0f54e0619ca06b86d4fca98e46d3871d80bf422add452e5a568ab91acac972 30f55b4d09cbe445 0 02 05 5111ecc899f6dce320f5169f5c64a6699dc593b0851e59b2d0a992517cb1afc8 a850029e35f32bf7

Τέλος, ετοιμαστήκαμε για αναχώρηση, επιβιβαστήκαμε πάλι στα λεωφορεία και γυρίσαμε πίσω στο σχολείο με ασφάλεια λίγο πριν το σχόλασμα.

0 02 05 d11a5963f18a39c90cc235886dbfcb064ee3e36c1feb60c5e27d1c1a6623bf76 e685e311194f2a8e

Περάσαμε όλες και όλοι υπέροχα και περιμένουμε με ανυπομονησία τις επόμενες εκδρομές! 🙂

0 02 05 ade2468196bde622cbd5909c83210fc0fa1058cf6f9eb6d6da8aa902fcfdfe72 2bd8c6cabfa5dd06 0 02 05 ae97a217ec9f4af9a7c56498708fffbaadb1e6dbafb6f7f524b2ae8f38230c70 64ae03edca8c4105

0 02 05 f4b43270b5a3d656c2dabeec748b66d5c38953346bd23a313e5066ef663c678a 8c17102c3564a28c 0 02 05 ece35cb385c4c3925e2cb69505fc99ae7d0ce9b9021fe986653ef11ec1537c8b 6d42928d96a001320 02 05 078509c41044afc7c6836f753018271398ed93b2cc30afdf0eea40a60213ab19 4eeae5c99f319a61 0 02 05 ccb5049fa1a5ed2db1c1de5191002a07db3b2b06d1acac3d0cb49e1dcd4e8e4c d282ee31f568d23d

0 02 05 c641ac01ecf6ca19035f9fe0a99318f573a25b656a60b5362e142b6fcaa9b07a 530ad3e11267b4dd 0 02 05 ce2c4b43168c4d6044ccc6adf463fcfa52290ab2e456f114969d98e990ca1e03 ebc17283ef942ded

0 02 05 eba353e11bf1e7ed8ded86ff2d1d15424bc2dd4204215f67855c84037a9b9b3d dd6c0cb58b76c916 0 02 05 e04cc7b792ef80098fceb25ec5059d51109b1510b47db8e98273e0c7ad1fc129 e103cbb31018a6de 1

0 02 05 90807c157aa7f170fce33b829a0bdc942d22d5313fad29f113d87215a183afc7 b7953dafc46cbd08 0 02 05 7910f2bed0077be0efe40b0d22f90e6fb954e46abc2cc03aa40747816aa37e32 72c431394c9d9d11

0 02 05 dda7c27c928413ffe23cc9e7506ecc74f45fd38392604fcd94288a335008ef6b 147ded552c90939e 0 02 05 a27ca7e6d635c1ea54484c0e56be2131a9009d73112f5fb0c90de60918cb1f39 55f9d09e172658ab0 02 05 6f2201119f6b7624d1fbcc73e627a784512ea6804e269ac491a5492870833e51 29724d0d787f88f9

 

Κατάθεση στεφάνων & Παρέλαση 25ης Μαρτίου

Μετά από δύο χρόνια, λόγω των μέτρων για την Covid-19, είχαμε την ευκαιρία να ξαναπαρελάσουμε την 25η Μαρτίου για να τιμήσουμε την επέτειο των 201 χρόνων από την έναρξη της Επανάστασης του 1821.

Οι εορταστικές εκδηλώσεις ξεκίνησαν την παραμονή της 25ης Μαρτίου, όταν μαθητές και μαθήτριες των σχολείων Μυκόνου κατέθεσαν στεφάνι, τιμώντας όλους όσοι θυσιάστηκαν στον αγώνα για την ελευθερία. Οι μαθήτριες που κατέθεσαν στεφάνι  εκπροσωπώντας το σχολείο μας, απήγγειλαν ποίημα του Καρυωτάκη και αξίζουν θερμά συγχαρητήρια.

0 02 05 4d7b32b177cee9291902fa6c886796dc0835261636b2ce53657f4f91400181fc 7c5357c68375b0ce 0 02 05 2be2fa17d0a0d51ebd642563c5cc8c3c6417e8a9d9500b7c56505fcc1c99b916 8e1f55c6af02e8c8

Την επόμενη μέρα, ανήμερα της 25ης Μαρτίου, οι παραστάτες του σχολείου μας έδωσαν το παρών στην καθιερωμένη δοξολογία που τελέστηκε στην Μητρόπολη Μυκόνου. Εκεί είχε την τιμή να εκφωνήσει τον πανηγυρικό λόγο της ημέρας ο δάσκαλος του Στ’1, Μπουλογεώργος Θανάσης. Στη συνέχεια, ήρθε η ώρα της παρέλασης! Κατηφορίσαμε προς τον γιαλό που ήταν πλημμυρισμένος από κόσμο μετά από μήνες, ο καιρός είχε βάλει κι αυτός τα καλά του και ο ενθουσιασμός όλων μας ήταν εμφανής! Θέλουμε να συγχαρούμε όλα  τα παιδιά που παρήλασαν κι έδειξαν τον καλύτερο τους εαυτό.

0 02 05 a37623b3ccbca74e35484290f59cb61a6234a910b672481ded7daa9eb3c5a9fa 136e55c476ebe1e8

Τέλος, θα ήταν παράλειψη μας να μην αναφερθούμε ειδικά στους μαθητές και τις μαθήτριες της Στ’ τάξης, οι οποίοι πραγματοποίησαν την τελευταία τους παρέλαση για την μαθητική τους πορεία στο Δημοτικό. Είμαστε σίγουροι ότι θα συνεχίσουν να μας κάνουν περήφανους και στο Γυμνάσιο!

0 02 05 a942294efd1dd3eb58c1400948dd69641bc93e7983184ef717b03b6540767793 8c638188d0eb03b0 02 05 aa2069b39607b50f3772709e870b47967448c665d11546a6bfecea252cf36923 db13b6a98fd8c42d

Χρόνια πολλά Ελλάδα και του χρόνου!!!

Ομάδα Ενδοσχολικών Επιμορφώσεων

Στα πλαίσια της δράσης αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων, όπως έχει οριστεί από το Υπουργείο Παιδείας, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Μυκόνου έχει εντάξει στο πρόγραμμά του έναν κύκλο ενδοσχολικών επιμορφώσεων των εκπαιδευτικών. Η «Ομάδα Ενδοσχολικών Επιμορφώσεων», αποτελούμενη από τις εκπαιδευτικούς Ασημίνα Κουκά, Αγγελική Συλλούρη και Σοφία Στεργίδου, διοργάνωσε τις τρεις πρώτες συναντήσεις, που στέφθηκαν από επιτυχία. Σύσσωμη η ομάδα των εκπαιδευτικών προσμένει τη συνέχεια, καθώς τα θέματα που θίγονται και οι συζητήσεις που προκύπτουν κρίνονται άκρως σημαντικά για την προσωπική-επαγγελματική και ομαδική-σχολική εξέλιξη όλων!

Το ρόλο της εισηγήτριας ανέλαβε η εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής, MSc Σχολικής Ψυχολογίας-ψυχοθεραπεύτρια NDI, Ασημίνα Κουκά.

Στην πρώτη ενδοσχολική επιμόρφωση (Σάββατο, 26/02/2022) με τίτλο: «Διαφορετικοί, αλλά όχι κατώτεροι… Μια ματιά στον αυτισμό και τη διαφορετικότητα», έγινε η προβολή μιας ταινίας (αληθινή ιστορία), με πρωταγωνίστρια γυναίκα με αυτισμό. Με αφορμή αυτή την ταινία, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση και μετέπειτα συζήτηση σε θέματα που αφορούν μαθητές/μαθήτριες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Viber 2022 02 26 11 34 45 868 Viber 2022 02 26 13 46 52 146

Η δεύτερη επιμόρφωση (Σάββατο, 12/03/2022) με τίτλο: «Σχολικός Εκφοβισμός – bullying, Στρατηγικές παρέμβασης», ήρθε να συμπληρώσει το εβδομαδιαίο αφιέρωμα ως προς την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση ολόκληρης της σχολικής μονάδας απέναντι στο εν λόγω ζήτημα, που απασχολεί περισσότερο παρά ποτέ την κοινωνία μας.

0 02 05 12c04d32842a4090f629ee1c135ffc8eef6af9d6fe6cebe422081422a8ef28b6 35f7167e7eefd1fe

Η τρίτη επιμόρφωση (24/03/2022) με τίτλο: «Βραχυχρόνιο πρόγραμμα παρέμβασης σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και Νομοθετικό πλαίσιο για τη συνεργασία Σχολείου-ΚΕΔΑΣΥ», έγινε έπειτα από αίτημα των εκπαιδευτικών, για ενημέρωση σχετικά με το νέο σχεδιασμό και όσα προβλέπονται για την παραπομπή μαθητών/μαθητριών για αξιολόγηση και γνωμάτευση στον υπεύθυνο φορέα του ΚΕΔΑΣΥ.

Μετά τη λήξη κάθε επιμόρφωσης, διατίθεται στους εκπαιδευτικούς έντυπο και ψηφιακό υλικό προς μελέτη και προβληματισμό, σχετικά προγράμματα πρόληψης/παρέμβασης και βιβλιογραφία για δυνητική έρευνα και αξιοποίηση.

Πανελλήνια Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Ο όρος «σχολικός εκφοβισμός» (bullying) χρησιμοποιείται για να περιγράψουμε την συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία με σκοπό τον σωματικό και ψυχικό πόνο σε μαθητές/τριες από έναν ή περισσότερους συμμαθητές/τριες τους, εντός και εκτός σχολείου.

Ο σχολικός εκφοβισμός συναντάται σε διάφορες μορφές (σωματικός, λεκτικός, κοινωνικός, ηλεκτρονικός, κ.ά.) και εκδηλώνεται με συμπεριφορές όπως σπρωξίματα, σκουντήματα, χτυπήματα διαφόρων μορφών, χρήση υβριστικών εκφράσεων, φραστικών επιθέσεων, προσβολών, απειλών, αγενών σχολίων και ειρωνείας, διάδοση κακοήθων φημών, κουτσομπολιού, δημοσιοποίηση ντροπιαστικών (πολλές φορές ψευδών) στοιχείων για τη ζωή και την προσωπικότητα του θύματος, αποστολή απειλητικού ή υβριστικού υλικού μέσω της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων.

Στο πλαίσιο του εορτασμού της ημέρας κατά της σχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού, μικροί και μεγάλοι μαθητές/τριες του σχολείου μας διάβασαν, συζήτησαν και πέρασαν τα δικά τους μηνύματα για τη διαφορετικότητα μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης!

Viber 2022 04 05 18 00 00 012

Εργασία του τμήματος ΣΤ2 στα πλαίσια της Πανελλήνιας ημέρας κατά του σχολικού εκφοβισμού

Τα παιδιά φωνάζουν: «όχι στη βία», «μίλα», «μη φοβάσαι», «δεν είσαι μόνος/η». Εδώ κανένας μαθητής δε φοβάται και δε νιώθει μόνος του. Η βία κι ο σχολικός εκφοβισμός δεν έχουν θέση. Στο σχολείο μας αλλά και στη μετέπειτα ζωή μαθαίνουμε να μιλάμε, να μοιραζόμαστε τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς μας. Ανάμεσά μας κυριαρχούν αξίες όπως η φιλία, η συνεργασία, η αποδοχή και ο σεβασμός!

Είμαστε όλοι διαφορετικοί, όμως ταιριάζουμε!

0 02 05 24ab8eb9370643b1174932159ecac8298e6162b1a2e00b23456b48fbc5d46175 8ea20f3d2e09fba9 0 02 05 843c8db0d23d0ffa718eb8903654408e9a9f182e83cac5ff38280dc844c95fea 716bd50cc28ce52f 0 02 05 aaa152525a81646c62ce09c9904ac002204d90135ca3d1e0fa7dc21e5321bdbd 434f30beb3827913 0 02 05 d90f1958cb883fb4978f68c3d78f7e933ef00f32faff901c2f0486e9ff785be4 7fa742c833b3f675

Δράση του τμήματος Γ1 για τη διαφορετικότητα

0 02 05 2a7739e39b89a5ec58ddd782d4e549e5fe187ef83139a70fb254f40b44cad729 7754f8c3313171d8 0 02 05 5f60c570d92faa29e0dbce6d630007fe05fb98512a421a3ff375e2e185661080 78ca0e442f96fea1 0 02 05 8d0f2a8bf97612637a5a1a68ebf7f898ffdac4631b5c7f2d22061f4b3bf1c494 65142a420cf9ea05 0 02 05 748a54c3e28bbbf2912d4acaa7ed1f919e074b7d6050e598a73edea6c958f2cf e5f9d7e317d12bc 0 02 05 857d688262388e248673e2ee9c834ef2e4df9ffe73baeffa009cdd68b7f54d28 c64e3b00ab6cd726 0 02 05 813795fcd14997d07539a916b8b21884a00a673abe0e38c02f2df2102c0f5e1d 8466c8cce15df0db 0 02 05 bcd7633addc678ee573d0b1d3492430df7a67c9efdf22ebd0992452730f0fefb 7516244ca72cb0ed 0 02 05 be7e027ee477e7472602cdf80364c491c4ce37a2a755653956cd9c57b077ba7e 5bbd788428d35e69 0 02 05 f8fff422c10770567cc2fdc102bc68939d64b73676ea3a1d337f6dc9968d0162 304cc6ff99e2dba0

 

Αποστολή ειδών πρώτης ανάγκης για τα παιδιά της Ουκρανίας

Το σχολείο μας ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του «Χαμόγελου του παιδιού» και κατάφερε να συγκεντρώσει έναν σημαντικό αριθμό ειδών πρώτης ανάγκης για τα παιδιά της Ουκρανίας. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε ολόψυχα όλους τους μαθητές, τις μαθήτριες και τους γονείς τους για την αλληλεγγύη και την ανθρωπιά που επέδειξαν, αναδεικνύοντας αυτές τις αρετές που κάνουν τον κόσμο μας καλύτερο.

Επίσης, αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά του Β1 και Ε3, καθώς ανέλαβαν με μεγάλη προθυμία και χαρά να ταξινομήσουν και να συσκευάσουν τα είδη που συγκεντρώθηκαν! Με αυτόν τον τρόπο, ανακάλυψαν τη σπουδαιότητα της ανιδιοτελούς προσφοράς μέσα από τον εθελοντισμό, με τον οποίο ασχολήθηκαν στα πλαίσια της ενότητας «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική ενσυναίσθηση και ευθύνη» των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Ο παιδικός τους ενθουσιασμός και η ωριμότητα με την οποία αντιμετώπισαν την όλη διαδικασία μας ενέπνευσαν να φτιάξουμε το παρακάτω βίντεο:

“Μαθαίνω να αναγνωρίζω και να διαχειρίζομαι τα συναισθήματά μου”

Η Β’ τάξη, στα πλαίσια των “Εργαστηρίων Δεξιοτήτων”, ασχολήθηκε με τα συναισθήματα και το πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν στην ζωή μας. Ταξινομήσαμε τα συναισθήματα σε θετικά και αρνητικά, ζωγραφίσαμε τι μας κάνει να νιώθουμε το κάθε ένα από αυτά, κάναμε θεατρικά παιχνίδια παρουσιάζοντας τι θα έλεγε κάθε συναίσθημα αν είχε φωνή και πώς θα μπορούσαμε να διαχειριστούμε συναισθηματικά έντονες καταστάσεις. Γράψαμε σε πέτρες όσα μας κάνουν να νιώθουμε λύπη και “πετάξαμε το βάρος μας”, αφού το μοιραστήκαμε με τους φίλους μας. Τέλος, καταλάβαμε πόσο σπουδαίο είναι να αποδεχόμαστε και να αγαπάμε τον εαυτό μας, ώστε να μπορούμε να διαχειριστούμε πιο εύκολα τα συναισθήματά μας!

0 02 05 13ea465ceda6e0c717d74640b7ac8305610896f9b9c76f9cfe6d298f7c131ad1 fa0bb1c82cdac52c 0 02 05 973fd23a08b6d23f2aadc8213529917de888102c6dcf7a89080f4090b1c10b72 19163009ac6318bc 0 02 05 a7050c0cdde942499bd741e0de09a52121d963028d06778cfc5a78390b832876 946a7a6bc8105d80 0 02 05 bd9a2e8ab6d689a2e6161224c5bc8ae779accc686f88cd98a31c5bd5e389856a 95d4cc30d363caa9

Η ΣΤ τάξη αναβιώνει το πείραμα του Ερατοσθένη

Η εαρινή ισημερία, την Κυριακή 20 Μαρτίου 2022, σηματοδοτεί την αρχή της άνοιξης. Την ημέρα αυτή ο Ήλιος βρίσκεται κάθετα πάνω από τον ισημερινό της Γης και η διάρκεια της ημέρας είναι περίπου ίση με της νύχτας.

Η δράση με τίτλο: «Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον υπολογισμό της ακτίνας της Γης» που πραγματοποιήθηκε, τη Δευτέρα 21 Μαρτίου 2022, έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές του σχολείου μας αλλά και σε μαθητές από σχολεία όλης της Ελλάδας να υπολογίσουν την περιφέρεια της Γης επαναλαμβάνοντας το διάσημο πείραμα του αρχαίου Έλληνα μαθηματικού, αστρονόμου και φιλοσόφου Ερατοσθένη. Βασικός στόχος της δράσης ήταν η ανάδειξη του πειράματος, ως αναπόσπαστου συστατικού της εκπαιδευτικής διαδικασίας, μέσα από την συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών σε βιωματικές και συνεργατικές ανακαλυπτικές δραστηριότητες.

Η δράση διοργανώθηκε φέτος από την Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων ΕΚΦΕ (ΠΑΝΕΚΦΕ), σε συνεργασία με το ΙΑΑΔΕΤ του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, καθώς και την έγκριση του ΥΠΑΙΘ. Η δραστηριότητα της υλοποίησης του ιστορικού πειράματος του Ερατοσθένη είναι ιδιαίτερα απλή. Με την απλότητα όμως αυτή, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό ότι κατορθώνει να:

♦ οδηγεί στη διαπιστωμένη γνώση και αποδοχή της αξίας των Θετικών Επιστημών για την κατανόηση του σύμπαντος κόσμου,

♦ προσελκύει αβίαστα το ενδιαφέρον των μαθητών και να μαγνητίζει τη σκέψη αρκετών, ώστε να προωθεί και να καλλιεργεί τη θετική στάση τους απέναντι στις Θετικές Επιστήμες.

Έτσι, οι μαθητές της Στ΄ τάξης με μόνα εργαλεία ένα μέτρο, ξύλο μήκους 75εκ., χαρτί και μολύβι κατάφεραν να υπολογίσουν ότι η περίμετρος της γης είναι 39.476,84 χιλιόμετρα και η ακτίνα της 6.286,12 χιλιόμετρα (οι ακριβείς διαστάσεις είναι 40.009χλμ. και 6.371χλμ. αντίστοιχα).

Πολύ μικρή απόκλιση για ένα τόσο σπουδαίο πείραμα!!! 

image0 1 image1

image4 image3

image2 

Λίγα λόγια για την ιστορία του πειράματος

Ο Ερατοσθένης (3ος π.Χ. αιώνας) ήταν Διευθυντής της μεγάλης Βιβλιοθήκης του Μουσείου της Αλεξάνδρειας, όπου σε ένα πάπυρο διαβάζει ότι στις 21 Ιουνίου (νοτιοανατολικά της ηλίου) στα νότια σύνορα της πόλης Συήνης (Ασσουάν), οι στύλοι δεν ρίχνουν καθόλου σκιά και ο Ήλιος ανακλάται ακριβώς στο βάθος ενός πηγαδιού (δηλαδή βρίσκεται στο Ζενίθ του τόπου). Ως επιστήμονας, λοιπόν, ο Ερατοσθένης διερωτήθηκε, εάν συμβαίνει το ίδιο ταυτόχρονα και σε άλλο τόπο πχ. στην Αλεξάνδρεια. Όμως, στην Αλεξάνδρεια, κατά την ίδια μέρα και ώρα, οι κατακόρυφοι στύλοι έριχναν σκιά.

Αν η Γη ήταν επίπεδη, οι κατακόρυφοι στύλοι στις δύο πόλεις θα ήταν παράλληλοι και θα έπρεπε και οι δύο να ρίχνουν σκιά. Αφού, λοιπόν, αυτό δεν είναι αλήθεια, τι μπορεί να συμβεί; Η απάντηση δόθηκε από τον Ερατοσθένη υποστηρίζοντας ότι η επιφάνεια της Γης δεν είναι επίπεδη αλλά σφαιρική. Αυτό το συμπέρασμα είναι, προφανώς, θεμελιώδους σημασίας και επιπλέον επέτρεψε στην Ερατοσθένη να προσδιορίσει την ακτίνα και τη μήκος της περιφέρειας της Γης. Πραγματικά, από το μήκος της σκιάς υπολογίζεται αμέσως η διαφορά των γεωγραφικών διαστάσεων των δύο πόλεων, ίση με περίπου 7 μοίρες. Επειδή η απόσταση των δύο πόλεων ήταν γνωστή από ιστορίες βηματιστών και ήταν ίση με περίπου 800 χιλιόμετρα (εικάζεται ότι ο Ερατοσθένης ενοικίασε βηματομετρητές για τη μέτρησή της), η περιφέρεια της Γης υπολογίστηκε με 40000 χιλιόμετρα.

Αυτή είναι η σωστή απάντηση και ο Ερατοσθένης έδωσε με τη χρήση ως μοναδικά εργαλεία ράβδους, μάτια, πόδια, μυαλό με απλότητα σκέψης και εκτελέσεως. Το λάθος στον υπολογισμό ήταν μόνο 2%, ένα πραγματικά αξιοσημείωτο επίτευγμα για περίπου 2,5 χιλιάδες χρόνια πριν. Έτσι, ο Ερατοσθένης ήταν ο πρώτος άνθρωπος που μετρά τις διαστάσεις του πλανήτη Γη, γι ‘αυτό και θεωρείται δημιουργός της μαθηματικής γεωγραφίας.

Πρόσκληση-Συμμετοχή στο Πείραμα του Ερατοσθένη – ΕΚΦΕ