Ιστορικό

Σαν σήμερα

1/8/1619: Οι πρώτοι 20 μαύροι σκλάβοι που προέρχονται από την Αφρική αποβιβάζονται στο Τζέιμσταουν της Βιρτζίνια.

Συμμετοχή στο Φεστιβάλ Φυσικών και Θετικών Επιστημών

math square team

Οι μαθητές και οι μαθήτριες  του Α3 με την καθηγήτρια των Μαθηματικών κ. Γιώτα Σχοινά συμμετείχαν στο Science United Festival, https://scienceunitedfestival.com/participation/math-square-team/  

Πατώντας στον σύνδεσμο μπορείτε να δείτε το βίντεο που δημιούργησαν. Πολλά συγχαρητήρια!!

 

Δράση φιλαναγνωσίας

Στα πλαίσια της δράσης φιλαναγνωσίας που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2024-2025 με μεγάλη χαρά διαπιστώσαμε ότι ο βασικός στόχος μας, το να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με το βιβλίο, να το γνωρίσουν και να το αγαπήσουν πραγματοποιήθηκε !!! Οι μικροί μας αναγνώστες αυξήθηκαν! Πάνω από ενενήντα μαθητές δανείστηκαν βιβλία από τη σχολική βιβλιοθήκη!!!  Το βιβλίο μπήκε στη ζωή τους όχι σαν «αναγκαίο κακό», αλλά σαν  συντροφιά, έμπνευση και διασκέδαση.

Αρχικά αφιερώθηκαν κάποιες διδακτικές ώρες, για να συζητήσουμε με τα παιδιά την πρόοδο μελέτης τους στα λογοτεχνικά βιβλία που είχαν επιλέξει. Επιπλέον, δόθηκαν οδηγίες και συμβουλές για τα αρχικά στάδια εκπόνησης των εργασιών τους.

Στη διάρκεια του διμήνου Ιανουαρίου- Φεβρουαρίου οι μαθητές μας επιδόθηκαν στην προσπάθεια συγγραφής των εργασιών τους και στην ανατροφοδότηση εκ μέρους μας, ώστε να παραδοθούν άρτια κείμενα ως προς τη δομή, το λεξιλόγιο και το περιεχόμενο.

Η συγκομιδή ήταν συγκινητική! Σχεδόν το σύνολο των μαθητών παρέδωσε τις εργασίες τους και άκουσαν με ενδιαφέρον τα σχόλια και τους επαίνους των διδασκόντων. Συνελέγησαν ανά τμήμα οι εργασίες, που θα παρουσιαστούν σε ειδική εκδήλωση στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Όμως, δεν σταματήσαμε εκεί: Μετά από ένα απαραίτητο διάλειμμα, μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του β΄ τετραμήνου, πείσαμε τους μαθητές μας να δανειστούν βιβλία για δεύτερη φορά και να εκπονήσουν ακόμη μια εργασία (περίληψη, ανασύνθεση μιας σκηνής του βιβλίου, χαρακτηρισμός ηρώων, καταγραφή διδαγμάτων και ιδεών, απόδοση σκηνών του βιβλίου σε κόμικς κ.ά.). Τα αποτελέσματα ήταν ορατά: ακόμη και τα παιδιά εκείνα που δεν προχώρησαν σε συγγραφή δεύτερης εργασίας, τουλάχιστον παραδέχτηκαν ότι ευχαριστήθηκαν την ανάγνωση και, πλέον, αντιλαμβάνονται όλο και πιο πολύ την αξία της λογοτεχνίας ως πνευματικής άσκησης και απόλαυσης.

Πριν τις πασχαλινές διακοπές, μοιράστηκαν χαρτόνια στους μαθητές που δήλωσαν συμμετοχή στον διαγωνισμό αφίσας με σκοπό την προώθηση της φιλαναγνωσίας. Κάποια παιδιά μας (πιο πολλά απ’ ό,τι αρχικά πιστεύαμε!) δανείστηκαν και τρίτο βιβλίο…

Αρχές Μαΐου παραδόθηκαν οι αφίσες, για τις οποίες έχουμε κάθε λόγο να καμαρώνουμε: πρόκειται για εξαιρετικές ζωγραφιές με πολυσήμαντα μηνύματα και λογότυπα. Πραγματικά στην διάρκεια αυτού του αγώνα, κερδίσαμε κι εμείς οι καθηγητές κάτι σημαντικό: ανακαλύψαμε πλευρές , δεξιότητες και δημιουργικές κλίσεις μαθητών μας τις οποίες δεν υποψιαζόμασταν. Το σημαντικότερο: γνωρίσαμε καλύτερα τον ψυχισμό και τις απόψεις πολλών μαθητών μας, που δεν θα μπορούσαμε να προσεγγίσουμε εύκολα μέσα από την  τυπική μαθησιακή διαδικασία…

Το αποτέλεσμα της δράσης ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητικό διότι επιτεύχθηκαν οι στόχοι που είχαν τεθεί, όπως:  η προώθηση της πολιτιστικής συνείδησης και των διαπολιτισμικών δεξιοτήτων των μαθητών, η ενίσχυση της γλωσσομάθειας, η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας, η καλλιέργεια της γνώσης μέσα από την ομαδο-συνεργατική μάθηση.

afises

ergasies filanagnosias

Δράση φιλαναγνωσίας – Δημιουργία βιβλίου προσευχών

Με αφορμή την δράση που στόχο είχε την καλλιέργεια της αγάπης για το λογοτεχνικό βιβλίο, ξένο και ελληνικό καθώς και την προώθηση της πολιτιστικής συνείδησης και την ανάπτυξη της δημιουργικότητας πραγματοποιήθηκε μία επιπλέον δραστηριότητα.   Τμήμα μαθητών της Β’ Γυμνασίου δημιούργησε ένα «βιβλίο»  προσευχών . Τα παιδιά συγκέντρωσαν στο πρώτο μέρος του βιβλίου γνωστές προσευχές καθώς και ποιήματα προσευχές, ενώ στο δεύτερο μέρος έγραψαν τις δικές τους προσευχές, τις οποίες εμπλούτισαν με τα σχέδιά τους.

vp1 vp2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

proseyches

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΑΦΙΣΩΝ – ΤΑΜΠΛΩ στα πλαίσια των δράσεων του ενεργού πολίτη.

Στα  πλαίσια των δράσεων ενεργού πολίτη , οι μαθητές εκτός από την παρακολούθηση ενημέρωσης από τον Ερυθρό Σταυρό και την παρακολούθηση βίντεο σχετικά με τις πρώτες βοήθειες, συνεργάστηκαν για τη δημιουργία αφισών,  που αφορούν τις πρώτες βοήθειες (γενικές οδηγίες, για τραυματισμούς, επιληψία άσθμα, πνιγμονή, αιμορραγίες, κακώσεις οστών και αρθρώσεων) και τον ανθρώπινο οργανισμό, και συνέθεσαν με αυτές ταμπλό.

enpo

Ενημέρωση από τον Ερυθρό Σταυρό σε θέματα Πρώτων Βοηθειών

15 Μαΐου 2025. Μια ημέρα αφιερωμένη στην ευαισθητοποίηση και την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων βασικών Πρώτων Βοηθειών έζησαν οι μαθητές της Β’ και Γ’ τάξης, καθώς το σχολείο μας υποδέχθηκε εκπρόσωπο του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού. Το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού προγράμματος των Πρώτων Βοηθειών περιελάμβανε τις παρακάτω θεματικές ενότητες:

  1. Ασφάλεια – Σειρά ενεργειών κατά την παροχή Π.Β. – Μέτρα ατομικής προστασίας – Κλήση για βοήθεια.
  2. Τραύματα – Ρινορραγία – Μυοσκελετικές κακώσεις.
  3. Τσιμπήματα – Αλλεργικές διαταραχές – Πρόληψη και αντιμετώπιση διαταραχών από υψηλές θερμοκρασίες.
  4. Πρόληψη και αντιμετώπιση λιποθυμίας – Πνιγμονή από ξένο σώμα.
  5. Θέση ανάνηψης – Βασική υποστήριξη της ζωής .

Η επίσκεψη του Ερυθρού Σταυρού στο σχολείο μας άφησε θετικές εντυπώσεις στους μαθητές, πολλοί από τους οποίους εξέφρασαν την επιθυμία να μάθουν περισσότερα. Η πρωτοβουλία αυτή αναδεικνύει την ανάγκη για συνεχή ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των νέων σχετικά με κοινωνικά ζητήματα και τρόπους ενεργούς συμμετοχής.

es1 es2 es3 es4 es5 es6

Μαθητικό φεστιβάλ του Δικτύου διασχολικής συνεργασίας σχολικών μονάδων “Ο γαλλικός πολιτισμός ως πηγή έμπνευσης στο σχολείο”

fr2 fr3

Κατά τη διάρκεια του β΄ τετραμήνου της σχολικής χρονιάς 2024-2025, τα γαλλόφωνα τμήματα της Β΄ τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν στο Δίκτυο διασχολικής συνεργασίας σχολικών μονάδων “Ο γαλλικός πολιτισμός ως πηγή έμπνευσης στο σχολείο’’. Η δράση συνδυάστηκε με τα εξής μαθήματα: Γαλλικά, Εργαστήριο Δεξιοτήτων, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Μουσική καθώς και με τον Άξονα αξιολόγησης σχολικής μονάδας Φιλαναγνωσία.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ τάξης ασχολήθηκαν με τον Μικρό Πρίγκηπα/Le Petit Prince του Antoine de Saint- Exupéry. Σε συνεργασία με τις φιλολόγους κα Γκ. Λαγού, κα Χ. Καραγεώργου, την καθηγήτρια των Γαλλικών κα Ι. Παναγιωτακοπούλου, την καθηγήτρια Πληροφορικής κα Θ. Φιλιππάτου, τα παιδιά μελετήσαν αυτό το όμορφο παραμύθι, το ανέλυσαν, διάβασαν αποσπάσματα και στις δύο γλώσσες. Παράλληλα πραγματοποίησαν δημιουργικές δραστηριότητες, γνώρισαν τον συγγραφέα, έμαθαν για την ζωή και τα έργα του. Μέσα από τον ήρωα, τον Μικρό Πρίγκηπα, οι μαθητές/τριες εβίωσαν συναισθήματα όπως τη χαρά, τη λύπη, ανακάλυψαν τις αξίες της αγάπης, της φιλίας, της συμπαράστασης, της εμπιστοσύνης, της συμπερίληψης και της επικοινωνίας.

Χρησιμοποίησαν τη φαντασία τους, δημιούργησαν συννεφόλεξα, εννοιολογικούς χάρτες, ζωγράφισαν πολύ και έφτιαξαν το δικό τους διαδικτυακό  παραμύθι Notre Petit Prince!!!!

Τέλος, οι γαλλόφωνες μαθήτριες της χορωδίας του σχολείου μας τραγούδησαν και ηχογράφησαν το τραγούδι του Aude Gagner-J΄ai dans le cœur (Le petit Prince).

Σε αυτή την προσπάθεια, συνέβαλε ο καθηγητής της Μουσικής κος Ορέστης Ραυτόπουλος, ο οποίος δίδαξε στη μαθήτρια Αθανασία Γκανά την εκτέλεση του τραγουδιού στο αρμόνιο.

Η δράση παρουσιάστηκε στο Μαθητικό φεστιβάλ του Δικτύου διασχολικής συνεργασίας σχολικών μονάδων Ο γαλλικός πολιτισμός ως πηγή έμπνευσης στο σχολείο, που πραγματοποιήθηκε στο Πειραματικό Γυμνάσιο του Πανεπιστημίου Πατρών (05/05/20250).

Το αποτέλεσμα της δράσης ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητικό διότι επιτεύχθηκαν οι στόχοι που είχαν τεθεί, όπως:  η προώθηση της πολιτιστικής συνείδησης και των διαπολιτισμικών δεξιοτήτων των μαθητών, η ενίσχυση της γλωσσομάθειας, η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας, η καλλιέργεια της γνώσης μέσα από την ομαδο-συνεργατική μάθηση.

 

Παρουσίαση του Microsoft PowerPoint φεστιβαλ

 

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ



Λήψη αρχείου

Παρέλαση 25ης Μαρτίου

parelash0

Την Τρίτη 25 Μαρτίου 2025, το σχολείο μας συμμετείχε στην παρέλαση στο κέντρο της Πάτρας. Συγχαρητήρια στους μαθητές και στις μαθήτριες που εκπροσώπησαν το σχολείο μας και στην καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής κ. Κυρζοπούλου Κλεοπάτρα.

Γιορτή 25ης Μαρτίου

1

Την Δευτέρα, 24 Μαρτίου 2025, το Σχολείο μας παρουσίασε την εορτή για τρέπεται της Εθνικής Παλιγγενεσίας.
Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας πρόσφεραν στους συμμαθητές τους, τους διδάσκοντες και στους γονείς τους συγκίνηση και πολλή υπερηφάνεια, διηγούμενοι το χρονικό του Αγώνα και υποδυόμενοι ήρωες και ηρωίδες της Επανάστασης, που ευαγγελίστηκε η πίστη του λαού στο θρήσκευμά του, στον πολιτισμό και στην ελευθερία του.
Τα τραγούδια της χορωδίας που ετοίμασε ο μουσικός μας κ.Ραυτόπουλος ολοκλήρωσαν τον παλμό της γιορτής.
Χρόνια πολλά στην πατρίδα μας!

Οι υπεύθυνες της εορτής κυρίες Παστού, Γλαρού και Μπούρη.

2ο Μαθητικό – Μαθηματικό Συνέδριο: «Μαθηματικές Προ(σ)κλήσεις στον 21ο Αιώνα»

MATH SYN 2

Ήταν μεγάλη η χαρά μας όταν η Σύμβουλος των Μαθηματικών αξιότιμη κυρία Μπαλωμένου μας πρότεινε να συμμετέχουμε στο 2ο Μαθητικό – Μαθηματικό Συνέδριο με τίτλο: «Μαθηματικές Προ(σ)κλήσεις στον 21ο Αιώνα» που έλαβε χώρα στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών. Συμμετείχε η Α’ τάξη του σχολείου μας και συγκεκριμένα το Τμήμα Ένταξης.

Επιχειρήσαμε να παρουσιάσουμε τις χειραπτικές δραστηριότητες που χρησιμοποιήθηκαν προκειμένου να συμβάλλουν σημαντικά στην κατανόηση της έννοιας του κλάσματος. Καταφέραμε να αναδειχθούν στο προσκήνιο κάποιες από τις ποικίλες χρήσεις των κλασμάτων και αρκετές ιδιότητες αυτών.

Πρωταγωνιστές ήταν τα παιδιά μας, που διέπρεψαν σε όλη τη διάρκεια της παρουσίασης, καθώς υπέδειξαν ιδιαίτερο ζήλο. Η άριστη συνεργασία μεταξύ τους άρχισε να διαφαίνεται από πολύ νωρίς. Άγχος δεν υπήρχε. Άλλωστε, ο στόχος ήταν οι μαθητές μας να ευχαριστηθούν τη διαδικασία

Η ομάδα μας αποτελούνταν από τους κάτωθι μαθητές και μαθήτριες:

Αντωνίου Στέλλα

Βερβερόπουλο Μανώλη

Γειτωνοπούλου Μαρία

Δελέγκου Κατερίνα

Κεφάλα Νεκταρία

Κόπανο Γιάννη

Μανέτα Αθανασία

Πουλακίδα Χρήστο

 Σαβάλζα Ζαχαρούλα

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Πετράτου Μαριλένα

Ευχαριστούμε θερμά τους:

  • Θεοδώρου Διονύση για τη σημαντική συμβολή του στην προετοιμασία των χειραπτικών δραστηριοτήτων που χρησιμοποιήθηκαν
  • Την Συντονιστική Επιτροπή του Συνεδρίου και ιδιαιτέρως την αγαπημένη μας κυρία Μπαλωμένου Αθανασία για την πρόσκληση και την εμπιστοσύνη που μας έδειξε
  • Γονείς των μαθητών που, αν και Σαββατοκύριακο, έφεραν τα παιδιά τους στο Πανεπιστήμιο και απόλαυσαν μαζί μας τη συμμετοχή τους

Θα ήταν ιδιαίτερη χαρά μας η μελλοντική συνεργασία.

Ανανεώνουμε το ραντεβού μας στο στο 3ο, πλέον, Μαθητικό Μαθηματικό Συνέδριο…

(περισσότερα…)

Αύγουστος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση