Ιστορικό

Σαν σήμερα

22/7/1943: Διακόσιες χιλιάδες λαού στην κατεχόμενη Αθήνα πραγματοποιούν μαχητική διαδήλωση εναντίον της απόφασης των Γερμανών να παραχωρήσουν στη Βουλγαρία ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα ως τον Αξιό.

Πρόγραμμα εξετάσεων Ιουνίου 2024

εξετασεις

Κοινή διαδικτυακή έκθεση 3ου Γυμνασίου Πατρών και 19ου Γυμνασίου Πατρών με θέμα το προσφυγικό. Τίτλος: “Μεσόγειος”

Οι εκπαιδευτικοί κ. Χονδραλή Μαρία  (ΠΕ08), κ. Κλουκίνα Μαρία (ΠΕ06)  και κ. Λάζαρη Αικατερίνη (ΠΕ02) ενημέρωσαν και ευαισθητοποίησαν τους μαθητές και τις μαθήτριες με τελικό στόχο μια κοινή διαδικτυακή καλλιτεχνική έκθεση με θέμα τους πρόσφυγες. Πιο συγκεκριμένα, η κ. Κλουκίνα Μαρία από το 19ο Γυμνάσιο και η κ. Λάζαρη Αικατερίνη από το 3ο Γυμνάσιο πραγματοποίησαν αυτή τη δράση μέσα από μια σειρά ειδικά σχεδιασμένων μαθημάτων.  Η κ. Χονδραλή Μαρία εργάστηκε με τους μαθητές και των δύο σχολείων, οι οποίοι με βάση τις γνώσεις και τα συναισθήματά τους δημιούργησαν έργα σχετικά με το θέμα.  Τελικό αποτέλεσμα μέσα από την συνεργασία των δύο σχολείων  είναι αυτή η  κοινή διαδικτυακή καλλιτεχνική έκθεση.

Επίσκεψη των μαθητών της ΣΤ’ Τάξης του 52ου Δημοτικού Σχολείου

Την Τετάρτη 22 Μαΐου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ τάξης του 52ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας, πραγματοποίησαν επίσκεψη στο Σχολείο μας, στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του προγράμματος διευκόλυνσης της μετάβασης από το δημοτικό στο γυμνάσιο. Ο Διευθυντής του σχολείου μας, κ. Ντάφλος Γεώργιος, ξενάγησε τους μαθητές και τις μαθήτριες στους χώρους του σχολείου και τους ενημέρωσε για το βασικό πλαίσιο λειτουργίας του. Κατά την ενημερωτική αυτή συνάντηση οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να θέσουν τα ερωτήματά τους προς τον Διευθυντή του μελλοντικού τους σχολείου, όπως και τη δυνατότητα να επισκεφτούν τα εργαστήρια και τις αίθουσες του σχολείου. Μετά από ένα μικρό κέρασμα οι μαθητές και οι μαθήτριες έφυγαν χαρούμενοι από το σχολείο μας και έδωσαν ραντεβού για το Σεπτέμβριο.

52 δημοτικό

Διακρίσεις μαθητών

Το διάστημα 15-20 Μαΐου 2024, στα Γρεβενά έλαβαν χώρα τα Πανελλήνια Πρωταθλήματα Πυγμαχίας Παίδων & Παμπαίδων. Στην παραπάνω διοργάνωση έλαβαν μέρος μαθητές του σχολείου μας, οι οποίοι μάλιστα σημείωσαν σημαντικές επιτυχίες.

Αγωνίστηκαν οι μαθητές:

Δημήτρης Παύλου (Μίλων – 57κ.): Νίκη, νίκη. Πρωταθλητής Ελλάδας.

Μιχάλης Λιόλης (Παναχαϊκή – 63κ.): Νίκη, ήττα. Ασημένιο μετάλλιο.

Χριστόφορος Παπαδόπουλος (ΕΑΠ – 60κ.): Νίκη, Νίκη, ήττα. Ασημένιο μετάλλιο.

Ιωσήφ Κοκόνης (Άμυνα)

Βασίλης Μητρόπουλος (Τόφαλος)

Επίσης η μαθήτρια της Γ’ τάξης Λιαρή Ιωάννα – Χριστίνα πήρε την Α’ θέση στο Ομαδικό Διπλό Μίνιτραμπ Β κατηγορίας (Νεανίδων) στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Τραμπολίνο Συλλόγων και Ατομικού Α-Β-Γ κατηγοριών. (Αμαλιάδα 18-19 Μαΐου 2024)

Το σχολείο μας συγχαίρει θερμά τους παραπάνω μαθητές μας, για τη συμμετοχή τους και τις επιδόσεις τους σε αυτές  διοργανώσεις και τους εύχεται κάθε επιτυχία σε όποιο στόχο βάζουν στη ζωή τους.

Μαθητικό Φεστιβάλ Ελληνικών Παραδοσιακών Χορών 2023-2024

Την Τετάρτη 22 Μαΐου 2024  το σχολείο μας συμμετείχε στο Μαθητικό Φεστιβάλ Ελληνικών Παραδοσιακών Χορών ” Αγώνες Αθλοπαιδειάς” που διοργανώθηκε από το Γραφείο Φυσικής Αγωγής Δ. Δ. Ε. Αχαΐας με θέμα “Χορεύουμε όλοι μαζί”. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Κλειστό Γυμναστήριο “Κώστας Πετρόπουλος” στο Κουκούλι. Η χορευτική ομάδα του σχολείου μας συμμετείχε με τους εξής χορούς από τη Θράκη:

1. Ζωναράδικο
  2. Ξέσυρτο και
  3. Μπαΐντούσκα

Η συμμετοχή των παιδιών στην εκδήλωση συνοδεύτηκε από ζωντάνια, προθυμία, αυθορμητισμό και ενθουσιασμό. Το αποτέλεσμα υπήρξε άψογο και οι εμπειρίες που αποκόμισαν ήταν μοναδικές.

Εκδρομή Α’ και Β’ Γυμνασίου στη Λευκάδα

Την Τετάρτη 24 Απριλίου 2024 η Α’ και Β’ Γυμνασίου πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στη Λευκάδα. Πρώτος σταθμός  η Ιερά Μονή Παναγίας Φανερωμένης, θρησκευτικό κέντρο του νησιού. Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να προσκυνήσουν την εικόνα της Φανερωμένης, να περιηγηθούν στους χώρους του μοναστηριού και στο μικρό ζωολογικό κήπο με διάφορα είδη πτηνών και μικρών ζώων και να θαυμάσουν την υπέροχη θέα. Στη συνέχεια επισκέφθηκαν το Νυδρί και περιηγήθηκαν στο ήσυχο λιμανάκι του, απέναντι από το νησί του Ωνάση, τον Σκορπιό  και το νησί του ποιητή Αριστοτέλη Βαλαωρίτη, τη Μαδουρή. Τελευταίος σταθμός η πόλη της Λευκάδας με τις ωραίες πλατείες, τα γραφικά σοκάκια, την ξύλινη γέφυρα. Συνόδευσαν ο Διευθυντής του σχολείου κ. Ντάφλος Γεώργιος και οι εκπαιδευτικοί κ. Γιαννακόπουλος Β., κ. Γλαρού Α., κ. Θεοδοσάτου Α., κ. Λαγού Α., κ. Μπούρη Χ., κ. Παναγιωτακοπούλου Ι., κ. Φιλιππάτου Θ.

Διήμερη εκδρομή Γ’ Γυμνασίου

IMG 7356191edf654557486f4329c5775d97 V

Στις 15 και 16 Απριλίου 2024 η Γ΄ Γυμνασίου του σχολείου μας, στα πλαίσια του αναλυτικού προγράμματος, πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στα ορεινά χωριά της Αρκαδίας. Αρχηγός της εκδρομής ήταν ο διευθυντής κ. Γιώργος Ντάφλος και συνοδοί καθηγητές η κ. Ψυχογιάννη Αθηνά και ο κ. Παναγόπουλος Σωτήρης. Ξεκινήσαμε νωρίς το πρωί τη Δευτέρα από το σχολείο και μετά από μία ενδιάμεση στάση φτάσαμε στην Δημητσάνα. Πρώτος προορισμός μας η γνωστή Μονή Αιμυαλών, κτισμένη σε ένα εντυπωσιακό βραχώδες τοπίο, στην οποία φτάσαμε μετά από πεζοπορία μέσα στην φύση και συνοδοιπόρο τον υπέροχο καιρό. Εκεί οι μοναχοί της μονής μάς φιλοξένησαν, μας ξενάγησαν στους χώρους του μοναστηριού, μας μίλησαν για την ιστορία της μονής και τον ρόλο της κατά την Ελληνική Επανάσταση του 1821 και μας κέρασαν στο αρχονταρίκι τους με την υπέροχη θέα. Γυρνώντας πίσω πάλι ποδαράτοι επισκεφτήκαμε το Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης, στο οποίο είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε πολλά πράγματα για την κοινωνική και οικονομική ζωή της περιοχής και να δούμε από πρώτο χέρι πως κατάφερνε η τοπική κοινωνία εστιάζοντας στις βασικές προβιομηχανικές τεχνικές που αξιοποιούν το νερό και τη δύναμή του, να παράγει ποικίλα προϊόντα. Περιηγηθήκαμε στους χώρους του μουσείου και στα εργαστήρια που περιβάλλονται από πυκνή βλάστηση και άφθονα τρεχούμενα νερά. Το προσωπικό του μουσείου μας ξενάγησε στη νεροτριβή και τον αλευρόμυλο και στο μικρό δωματιάκι με το τζάκι όπου ζούσε ο μυλωνάς με την πολυμελή οικογένειά του, δίνοντάς μας ταυτόχρονα τις απαραίτητες πληροφορίες. Έξω από τον μύλο είδαμε το ρακοκάζανο, που στηνόταν στην ύπαιθρο μετά τον τρύγο για την παραγωγή τσίπουρου. Μπήκαμε στο βυρσοδεψείο όπου το εσωτερικό του είναι χωρισμένο σε ζώνες που αντιστοιχούν στα διάφορα στάδια επεξεργασίας των δερμάτων. Τέλος καταλήξαμε στον μπαρουτόμυλο με τα κοπάνια και μάθαμε ότι κατά τη διάρκεια της Επανάστασης του 1821, οι Δημητσανίτες τροφοδοτούσαν τον αγώνα με το απαραίτητο αυτό πολεμικό υλικό.

Αργά το απόγευμα φτάσαμε στην Βυτίνα, τακτοποιηθήκαμε στα ξενοδοχεία μας και μετά από ολιγόωρη ξεκούραση βγήκαμε βόλτα σε αυτό το πανέμορφο κεφαλοχώρι με την αδιαπραγμάτευτη φυσική γοητεία. Περπατήσαμε στην κεντρική πλατεία, στο πανέμορφο, πυκνό δάσος με τα αμέτρητα και πανύψηλα πεύκα και έλατα και στον Δρόμο της Αγάπης. Θαυμάσαμε την παραδοσιακή αρχιτεκτονική των σπιτιών και των δημόσιων κτηρίων και καταλήξαμε σε μια παραδοσιακή ταβέρνα για το βραδινό μας. Αφού φάγαμε, βραδινός περίπατος, συζήτηση, γέλια, φωτογραφίες, stories και πίσω στο ξενοδοχείο για ύπνο και χαλάρωση.

Την επόμενη μέρα μετά το πρωϊνό, ξεκινήσαμε για την Στεμνίτσα. Φτάσαμε μέσω μιας υπέροχης διαδρομής και εκεί αφού περπατήσαμε στα πλακόστρωτα δρομάκια με την υπέροχη θέα ανάμεσα στα πετρόκτιστα κτίσματα, τα μεγαλοπρεπή αρχοντικά και τις πολλές εκκλησιές, φτάσαμε στην φημισμένη Σχολή Αργυροχρυσοχοΐας όπου μας περίμεναν το εκπαιδευτικό προσωπικό του ΕΠΑΛ Γορτυνίας για να μας ξεναγήσουν, να μας διαφωτίσουν και να λύσουν τις απορίες μας για αυτή την πασίγνωστη τέχνη που ακμάζει στη Στεμνίτσα ήδη από τον 19ο αιώνα. Θαυμάσαμε τα έργα των μαθητών, μιλήσαμε μαζί τους και προβληματιστήκαμε για το μέλλον της σχολής.

Επόμενος σταθμός μας η Δημητσάνα, το ιστορικό χωριό της Αρκαδίας με το ένδοξο παρελθόν, για καφέ, γλυκό και ψώνια. Στη Δημητσάνα που είναι αμφιθεατρικά χτισμένη και με μοναδική-υπέροχη θέα είχαμε άφθονο χρόνο, περιπλανηθήκαμε και περπατήσαμε στα πετρόκτιστα δρομάκια της, θαυμάσαμε τα αξιοθέατά της, την αρχιτεκτονική των πύργων της, το μεγαλόπρεπο Ρολόι της, τις εκκλησιές της, τα καμαρωτά γεφύρια.

Το μεσημέρι φτάσαμε στην Τρίπολη, την πρωτεύουσα του νομού Αρκαδίας και ξεκινήσαμε την περιήγησή μας από την κεντρική και τεράστια πλατεία της πόλης, την Πλατεία Άρεως με το επιβλητικό Δικαστικό Μέγαρο της Τρίπολης από την μια μεριά και το μεγαλόπρεπο άγαλμα του Κολοκοτρώνη από την άλλη. Ξεχυθήκαμε στους πεζόδρομους της πόλης για περίπατο, ψώνια, φαΐ, καφέ.

Αργά το απόγευμα πήραμε τον δρόμο της επιστροφής. Φτάσαμε στην Πάτρα λίγο κουρασμένοι, αλλά γεμάτοι ωραίες εικόνες, που θα μας συντροφεύουν σίγουρα μέχρι τη επόμενη εξόρμησή μας.

Κείμενο: κ. Ψυχογιάννη Αθηνά

Φωτογραφίες: κ. Ντάφλος Γεώργιος

Jeux Olympiques – Paris 2024

Στην υποδοχή της Ολυμπιακής φλόγας στην Πάτρα, την Πέμπτη 25 Απριλίου 2024, στο Δημαρχείο και στη Στέγη Γραμμάτων “Κωστής Παλαμάς” ήταν παρούσα η καθηγήτρια Γαλλικών του σχολείου μας, κ. Ιωάννα Παναγιωτακοπούλου, η οποία μας έστειλε τις παρακάτω φωτογραφίες.

Επι τη ευκαιρία της αφής της Ολυμπιακής φλόγας και της διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 στο Παρίσι, τα γαλλόφωνα τμήματα του σχολείου μας δημιούργησαν το Αλφάβητο των Ολυμπιακών Αγώνων – Παρίσι 2024 ( L’ Alphabet des Jeux Olympiques – Paris 2024). Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές και οι μαθήτριες γνώρισαν τα ολυμπιακά αθλήματα και τα ιδεώδη του Ολυμπισμού κάνοντας μια περιήγηση στο Παρίσι.

Ενημέρωση για Διατροφή και Κάπνισμα

Την Πέμπτη 18/04/2024 τα Στελέχη του Κέντρου Υγείας Ζαρουχλεΐκων: Λιάνας Δημήτριος (Διευθυντής, γεν. γιατρός), Ιωάννου Γεώργιος (γεν. γιατρός), Χασάπης Σωτήριος (παιδίατρος), Λάμπρου Μαριάνα (νοσηλεύτρια), Μαλή Κατερίνα (νοσηλεύτρια), Τσιάπαλη Μαρία (νοσηλεύτρια), ενημέρωσαν τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ’ Γυμνασίου για θέματα Διατροφής και Καπνίσματος. Μέσα από αυτή την δράση αντιλήφθηκαν τη σημασία της υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής για την υγεία και τη σωματική  ανάπτυξη του οργανισμού τους καθώς και τις αρνητικές συνέπειες του καπνίσματος. Ακολούθησε συζήτηση.

Επίσκεψη των μαθητών της ΣΤ’ Τάξης του 18ου Δημοτικού Σχολείου

Την Πέμπτη 11 Απριλίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ τάξης του 18ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας με τους δασκάλους τους, πραγματοποίησαν επίσκεψη στο Σχολείο μας, στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του προγράμματος διευκόλυνσης της μετάβασης από το δημοτικό στο γυμνάσιο. Τους υποδέχτηκε ο Διευθυντής του σχολείου μας, κ. Ντάφλος Γεώργιος, ο οποίος ξενάγησε τους μαθητές και τις μαθήτριες στους χώρους του σχολείου και τους ενημέρωσε για το βασικό πλαίσιο λειτουργίας του. Κατά την ενημερωτική αυτή συνάντηση οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να θέσουν τα ερωτήματά τους προς τον Διευθυντή του μελλοντικού τους σχολείου, όπως και τη δυνατότητα να επισκεφτούν τα εργαστήρια και τις αίθουσες του σχολείου  και να παρακολουθήσουν τις δραστηριότητες των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Μετά από ένα μικρό κέρασμα οι μαθητές και οι μαθήτριες έφυγαν χαρούμενοι από το σχολείο μας και έδωσαν ραντεβού για το Σεπτέμβριο.