Μake-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος) – Έπαινος Δημιουργικού Διαγωνισμού Αστέρι της Ευχής 2023-2024

Ευχαριστούμε πολύ την μεγάλη οικογενένεια των Αστερούληδων, που μας έδωσε την ευκαιρία να συμμετέχουμε στον  Δημιουργικό Διαγωνισμό Αστέρι της Ευχής 2023-2024, στην κατηγορία”Σχεδίασε το αστέρι σου”.Στιγμιότυπο 2024 04 17 10.19.42 μμ

Λογοτεχνικές διαδρομές στην ιστορία Τα κίτρινα κάπελα-Κέλλυ Ματαθία Κόβο

Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης που υλοποιούμε συνεργαστήκαμε με τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Πτολεμαΐδας  και συμμετείχαμε στο ετήσιο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τίτλο «Λογοτεχνικές διαδρομές στην ιστορία». Είχαμε τη χαρά να έχουμε στο σχολείο μας την κ. Σοφία Καλμανίδου υπεύθυνη της Δημοτικής βιβλιοθήκης Πτολεμαΐδας, η οποία μας παρουσίασε το παραμύθι «τα κίτρινα καπέλα» της Κέλλυ Ματάθια Κόβο

Στιγμιότυπο 2024 04 17 10.55.22 μμ

  • Αρχικά πραγματοποιήθηκε δραστηριότητα γνωριμίας και εξοικείωσης της κ. Σοφίας με τα παιδιά.IMG 5585

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Ακολούθησε η αφήγηση του παραμυθιού όπου τα παιδιά ακούν και βλέπουν τις εικόνες του. Κλακέτες 3-2-1 πάμε!!!

IMG 5604IMG 5587

  • Με το πέρας της αφήγησης ακολουθεί συζήτηση γύρω από το θέμα του παραμυθιού.Τα παιδιά παραθέτουν τις απόψεις τους αλλά και τυχόν απορίες τους.
  • Δώσαμε στα παιδιά να φορέσουν χρωματιστά, χάρτινα γυαλιά για να γίνουν ζωγράφοι και να δώσουν τη δική τους χρωματική πινελιά στις εικόνες του παραμυθιού.

IMG 5598 IMG 5600

  • Αναφερθήκαμε στα συναισθήματα που νιώσανε οι ήρωες κατά τη διάρκεια της αφήγησης της ιστορίας και τοποθετήσαμε στο συναισθηματόμετρο εκείνο το συναίσθημα που ταιριάζει σε κάθε σημείο.

IMG 5597

  • Είδαμε στο χάρτη τα σημεία που βρίσκονται οι ήρωες μας αλλά και τη διαδρομή που χρειάστηκε να κάνουν από το κρυφό μονοπάτι για να καταφέρουν να σωθούν.

IMG 5603 IMG 5591

  • Κρατήσαμε φαναράκι και ακολουθήσαμε και εμείς τη διαδρομή αυτή.

IMG 5593 IMG 5596

  • Μέσα από το τηλεσκόπιο είδαμε την οικογένεια του Μπε χαρούμενη και ευτυχισμένη

IMG 5611 IMG 5613

  • Γράψαμε μηνύματα χαράς, αγάπης, ειρήνης και φιλίας και τα κρεμάσαμε σε ένα διαφορετικό συρματόπλεγμα.

IMG 5608

Ευχαριστούμε την κ. Σοφία για το υπέροχο λογοτεχνικό ταξίδι στην ιστορία

5ος Μαραθώνιος Ανάγνωσης: «Η ζωή στο σχολείο»

Συμμετείχαμε για άλλη μα χρονιά στο ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τη μορφή διαγωνισμού για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου. Ο Μαραθώνιος Ανάγνωσης αποτελεί ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που προάγει τη φιλαναγνωσία και  ενθαρρύνει τα παιδιά να ανταλλάξουν σκέψεις και απόψεις, να αναπτύξουν διάλογο και να γίνουν ενεργητικοί αναγνώστες.

Ευχαριστώ όλους τους γονείς, που με προθυμία δέχτηκαν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας !!!

Τα βιβλία με τα οποία ασχοληθήκαμε είναι:

Στιγμιότυπο 2024 04 17 11.20.31 μμ

 

Εγγραφές μαθητών στα νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25

Εγγραφές μαθητών στα νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για  το σχολικό έτος 2024-2025 θα γίνονται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής από 1 μέχρι 20 Μαρτίου 2024

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

 Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2019 και το 2020 Η φοίτηση των νηπίων που συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών είναι υποχρεωτική σε όλους τους Δήμους της χώρας.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.

  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα
α) τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. 

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, είναι :

α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. 

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. 
 
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο. 
          

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ -ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ

Τίτλος: STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική

Εργαστήριο 4ο : Από που είσαι ποταμάκι;

IMG 5179

Αφού ακούσαμε το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου “Από που είσαι ποταμάκι;” το δραματοποιήσαμε, το ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε ένα βιβλιαράκι που το πήραμε σπίτι μας.

Στιγμιότυπο 2024 02 24 12.00.46 πμ Στιγμιότυπο 2024 02 24 12.01.05 πμ

Στιγμιότυπο 2024 02 25 8.32.03 μμ

Στη συνέχεια φτιάξαμε μια μακέτα με θέμα τον κύκλο του νερού

IMG 5302 IMG 5301 IMG 5333

Εργαστήριο 5ο : Ζωγραφική στον υπολογιστή

Χρησιμοποιούμε το λογισμικό Tux paint  http://www.tuxpaint.org/download/ και εκφραζόμαστε δημιουργικά ζωγραφίζοντας σε ομάδες τον κύκλο του νερού.

IMG 5350 IMG 5349 IMG 5328

Έπειτα τις εκτυπώσαμε για να τις πάρουμε μαζί μας.

IMG 5360

Και μερικά φύλλα εργασίας

IMG 5240 Στιγμιότυπο 2024 02 25 5.28.19 μμ Στιγμιότυπο 2024 02 25 5.25.02 μμ Στιγμιότυπο 2024 02 25 5.17.51 μμ

Εργαστήριο 6ο:

1η Δραστηριότητα: Ζωγραφίζουμε όπως μπορούμε τον κύκλο του νερού

IMG 5286 IMG 5287 IMG 5289 IMG 5290

κάνουμε παζλ τις ζωγραφιές μας ,τις πλαστικοποιύμε και τις συναρμολογούμε

Στιγμιότυπο 2024 02 24 1.03.23 πμ Στιγμιότυπο 2024 02 24 12.59.23 πμ

Στιγμιότυπο 2024 02 24 1.21.42 πμ Στιγμιότυπο 2024 02 24 1.23.36 πμ

Στιγμιότυπο 2024 02 24 1.34.01 πμIMG 5322

Επίσης φτιάξαμε σε ατομική κατασκευή το κύκλο του νερού

IMG 5166

2η Δραστηριότητα: Πειράματα με το νερό (Διαλυτότητα, βυθίζονται-επιπλέουν)

IMG 5241 IMG 5242 IMG 5243 IMG 5244 IMG 5245 IMG 5246 IMG 5247 IMG 5248

Μέσα από διάφορα πειράματα κάνουμε υποθέσεις φτάνουμε σε συμπεράσματα και τα καταγράφουμε

IMG 5249 IMG 5252 IMG 5253 IMG 5254 IMG 5255 IMG 5256 IMG 5257

3η Δραστηριότητα: Κατασκευάζουμε γέφυρες και φράγματα με το οικοδομικό υλικό της τάξης μας  και συζητάμε για τη χρησιμότητά τους

Στιγμιότυπο 2024 03 04 11.41.11 μμ Στιγμιότυπο 2024 03 04 11.38.49 μμ

 

 

Οι ΧΟΠΑ Ήρωες στο Νηπιαγωγείο μας!

Με πολύ ενθουσιασμό αγκαλιάσαμε τους …….. «ΧΟΠΑ Ήρωες 112»  ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα που αποσκοπεί στην ενημέρωση, την εξοικείωση και προετοιμασία των μικρών παιδιών, ώστε να αντιληφθούν ποια είναι τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου σε έναν μεγαλύτερό τους και να μπορέσουν να καλέσουν έγκαιρα τις πρώτες βοήθειες χρησιμοποιώντας τον Πανευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 112.Τα παιδιά είχαν ως “συνοδοιπόρους” στην εκπαιδευτική διαδικασία τέσσερις “υπερήρωες”, καθένας από τους οποίους τα βοήθησε να μάθουν για ένα συγκεκριμένο σύμπτωμα του εγκεφαλικού επεισοδίου, συνδέοντάς το με την εκμάθηση του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112. Και όλα αυτά μέσα από διασκεδαστικές και ευχάριστες ιστορίες, παιχνίδια και ζωγραφιές.

IMG 4932 IMG 4947 IMG 4948 IMG 4949 IMG 4965 IMG 4966 IMG 4967 IMG 4968 IMG 4969IMG 4946gr el.fastheroes

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ -ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ

Τίτλος: STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική

Εργαστήριο 1ο : Που υπάρχει νερό, ποια είναι η χρησιμότητα του ;

Αρχικά κινητοποιούμε το ενδιαφέρον των παιδιών με ερωτήσεις σχετικές με το νερό

ακούμε ηχητικό απόσπασμα από το έργο του Σταμάτη Σπανουδάκη : «οι σταγόνες της βροχής»και διερευνούμε τις πρότερες γνώσεις τους φτιάχνοντας εννοιολογικό χάρτη

IMG 5118 IMG 5115

Είδαμε την ιστορία του Σταγονούλη

και στη συνέχεια φτιάξαμε τους δικούς μας Σταγονούληδες

IMG 5111 2 IMG 5112 1 IMG 5113 1 IMG 5361 IMG 5362 IMG 5364

Εργαστήριο 2ο : Ας μάθουμε για το σύννεφο και τη βροχή

Διαβάζουμε το παραμύθι “το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα”και στη συνέχεια το ζωγραφίζουμε


IMG 5119IMG 5120IMG 5121IMG 5122IMG 5123IMG 5124

Και φυσικά δεν ξεχάσαμε το πανέμορφο ουράνιο τόξο !!!

IMG 5277 IMG 5274

Εργαστήριο 3ο :Η βροχή

Μαθαίνουμε πως δημιουργείται η βροχή κάνοντας το πείραμα με το νερό στο μπρίκι , παρατηρούμε τους ατμούς, IMG 5114 που προκαλούνται μετά το βρασμό και καταλαβαίνουμε  το φαινόμενο της εξάτμισης . Βάζουμε νερό στην κατάψυξη και κάνουμε υποθέσεις για το τι θα συμβεί στο παγάκι σε θερμοκρασία δωματίου αλλά και τοποθετώντας το στο καλοριφέρ της τάξης.

Στιγμιότυπο 2024 02 12 12.30.55 πμ IMG 5135 IMG 5130

Διαβάσαμε το παραμύθι Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει, ζωγραφίσαμε σχετικό φύλλο εργασίας και προσεγγίσαμε βιωματικά την μεταμόρφωση του νερού σε υγρή, στερεή και αέρια μορφή.

IMG 5132 IMG 5131 IMG 5133 IMG 5134

Στιγμιότυπο 2024 02 12 2.35.27 μμ

Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε και εμείς το δικό μας ψηφιακό βιβλίο


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Κοπή βασιλόπιτας

 

Για το καλό της νέας χρονιάς την Δευτέρα 29 Ιανουαρίου κόψαμε τη βασιλόπιτα στο Νηπιαγωγείο μας.

IMG 5010Στιγμιότυπο 2024 02 04 10.15.29 μμ

Και το φλουρί έτυχε στο Χρήστο!!!Χρήστο να είσαι πάντα τυχερός στη ζωή σου!!!

Υγεία,ευτυχία και καλή προόδο σε όλα τα παιδιά!!!