Μake-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος) – Έπαινος Δημιουργικού Διαγωνισμού Αστέρι της Ευχής 2023-2024
«Ημέρα Ανάγνωσης Παραμυθιού»
Λογοτεχνικές διαδρομές στην ιστορία Τα κίτρινα κάπελα-Κέλλυ Ματαθία Κόβο
Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης που υλοποιούμε συνεργαστήκαμε με τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Πτολεμαΐδας και συμμετείχαμε στο ετήσιο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τίτλο «Λογοτεχνικές διαδρομές στην ιστορία». Είχαμε τη χαρά να έχουμε στο σχολείο μας την κ. Σοφία Καλμανίδου υπεύθυνη της Δημοτικής βιβλιοθήκης Πτολεμαΐδας, η οποία μας παρουσίασε το παραμύθι «τα κίτρινα καπέλα» της Κέλλυ Ματάθια Κόβο
- Ακολούθησε η αφήγηση του παραμυθιού όπου τα παιδιά ακούν και βλέπουν τις εικόνες του. Κλακέτες 3-2-1 πάμε!!!
- Με το πέρας της αφήγησης ακολουθεί συζήτηση γύρω από το θέμα του παραμυθιού.Τα παιδιά παραθέτουν τις απόψεις τους αλλά και τυχόν απορίες τους.
- Δώσαμε στα παιδιά να φορέσουν χρωματιστά, χάρτινα γυαλιά για να γίνουν ζωγράφοι και να δώσουν τη δική τους χρωματική πινελιά στις εικόνες του παραμυθιού.
- Αναφερθήκαμε στα συναισθήματα που νιώσανε οι ήρωες κατά τη διάρκεια της αφήγησης της ιστορίας και τοποθετήσαμε στο συναισθηματόμετρο εκείνο το συναίσθημα που ταιριάζει σε κάθε σημείο.
- Είδαμε στο χάρτη τα σημεία που βρίσκονται οι ήρωες μας αλλά και τη διαδρομή που χρειάστηκε να κάνουν από το κρυφό μονοπάτι για να καταφέρουν να σωθούν.
- Κρατήσαμε φαναράκι και ακολουθήσαμε και εμείς τη διαδρομή αυτή.
- Μέσα από το τηλεσκόπιο είδαμε την οικογένεια του Μπε χαρούμενη και ευτυχισμένη
- Γράψαμε μηνύματα χαράς, αγάπης, ειρήνης και φιλίας και τα κρεμάσαμε σε ένα διαφορετικό συρματόπλεγμα.
Ευχαριστούμε την κ. Σοφία για το υπέροχο λογοτεχνικό ταξίδι στην ιστορία
5ος Μαραθώνιος Ανάγνωσης: «Η ζωή στο σχολείο»
Συμμετείχαμε για άλλη μα χρονιά στο ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τη μορφή διαγωνισμού για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου. Ο Μαραθώνιος Ανάγνωσης αποτελεί ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που προάγει τη φιλαναγνωσία και ενθαρρύνει τα παιδιά να ανταλλάξουν σκέψεις και απόψεις, να αναπτύξουν διάλογο και να γίνουν ενεργητικοί αναγνώστες.
Ευχαριστώ όλους τους γονείς, που με προθυμία δέχτηκαν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα φιλαναγνωσίας !!!
Τα βιβλία με τα οποία ασχοληθήκαμε είναι:
Εγγραφές μαθητών στα νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25
Εγγραφές μαθητών στα νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα γίνονται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής από 1 μέχρι 20 Μαρτίου 2024
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2019 και το 2020 Η φοίτηση των νηπίων που συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών είναι υποχρεωτική σε όλους τους Δήμους της χώρας.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ
Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
- Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
- Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
- Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα
α) τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, είναι :
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ -ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
Τίτλος: STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική
Εργαστήριο 4ο : Από που είσαι ποταμάκι;
Αφού ακούσαμε το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου “Από που είσαι ποταμάκι;” το δραματοποιήσαμε, το ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε ένα βιβλιαράκι που το πήραμε σπίτι μας.
Στη συνέχεια φτιάξαμε μια μακέτα με θέμα τον κύκλο του νερού
Εργαστήριο 5ο : Ζωγραφική στον υπολογιστή
Χρησιμοποιούμε το λογισμικό Tux paint http://www.tuxpaint.org/download/ και εκφραζόμαστε δημιουργικά ζωγραφίζοντας σε ομάδες τον κύκλο του νερού.
Έπειτα τις εκτυπώσαμε για να τις πάρουμε μαζί μας.
Και μερικά φύλλα εργασίας
Εργαστήριο 6ο:
1η Δραστηριότητα: Ζωγραφίζουμε όπως μπορούμε τον κύκλο του νερού
κάνουμε παζλ τις ζωγραφιές μας ,τις πλαστικοποιύμε και τις συναρμολογούμε
Επίσης φτιάξαμε σε ατομική κατασκευή το κύκλο του νερού
2η Δραστηριότητα: Πειράματα με το νερό (Διαλυτότητα, βυθίζονται-επιπλέουν)
Μέσα από διάφορα πειράματα κάνουμε υποθέσεις φτάνουμε σε συμπεράσματα και τα καταγράφουμε
3η Δραστηριότητα: Κατασκευάζουμε γέφυρες και φράγματα με το οικοδομικό υλικό της τάξης μας και συζητάμε για τη χρησιμότητά τους
Οι ΧΟΠΑ Ήρωες στο Νηπιαγωγείο μας!
Με πολύ ενθουσιασμό αγκαλιάσαμε τους …….. «ΧΟΠΑ Ήρωες 112» ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα που αποσκοπεί στην ενημέρωση, την εξοικείωση και προετοιμασία των μικρών παιδιών, ώστε να αντιληφθούν ποια είναι τα συμπτώματα του εγκεφαλικού επεισοδίου σε έναν μεγαλύτερό τους και να μπορέσουν να καλέσουν έγκαιρα τις πρώτες βοήθειες χρησιμοποιώντας τον Πανευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 112.Τα παιδιά είχαν ως “συνοδοιπόρους” στην εκπαιδευτική διαδικασία τέσσερις “υπερήρωες”, καθένας από τους οποίους τα βοήθησε να μάθουν για ένα συγκεκριμένο σύμπτωμα του εγκεφαλικού επεισοδίου, συνδέοντάς το με την εκμάθηση του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112. Και όλα αυτά μέσα από διασκεδαστικές και ευχάριστες ιστορίες, παιχνίδια και ζωγραφιές.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ -ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
Τίτλος: STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική
Εργαστήριο 1ο : Που υπάρχει νερό, ποια είναι η χρησιμότητα του ;
Αρχικά κινητοποιούμε το ενδιαφέρον των παιδιών με ερωτήσεις σχετικές με το νερό
ακούμε ηχητικό απόσπασμα από το έργο του Σταμάτη Σπανουδάκη : «οι σταγόνες της βροχής»και διερευνούμε τις πρότερες γνώσεις τους φτιάχνοντας εννοιολογικό χάρτη
Είδαμε την ιστορία του Σταγονούλη
και στη συνέχεια φτιάξαμε τους δικούς μας Σταγονούληδες
Εργαστήριο 2ο : Ας μάθουμε για το σύννεφο και τη βροχή
Διαβάζουμε το παραμύθι “το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα”και στη συνέχεια το ζωγραφίζουμε
Και φυσικά δεν ξεχάσαμε το πανέμορφο ουράνιο τόξο !!!
Εργαστήριο 3ο :Η βροχή
Μαθαίνουμε πως δημιουργείται η βροχή κάνοντας το πείραμα με το νερό στο μπρίκι , παρατηρούμε τους ατμούς, που προκαλούνται μετά το βρασμό και καταλαβαίνουμε το φαινόμενο της εξάτμισης . Βάζουμε νερό στην κατάψυξη και κάνουμε υποθέσεις για το τι θα συμβεί στο παγάκι σε θερμοκρασία δωματίου αλλά και τοποθετώντας το στο καλοριφέρ της τάξης.
Διαβάσαμε το παραμύθι Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει, ζωγραφίσαμε σχετικό φύλλο εργασίας και προσεγγίσαμε βιωματικά την μεταμόρφωση του νερού σε υγρή, στερεή και αέρια μορφή.
Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε και εμείς το δικό μας ψηφιακό βιβλίο