Τα "Απίθανα Νηπιάκια" 17ο Νηπιαγωγείο Γιαννιτσών

Την αγάπη των παιδιών την κερδίζεις με την γλυκύτητα κι όχι με την αυστηρότητα. ΦΩΚΥΛΙΔΗΣ

Αρχεία για ‘Το όνομά μου’


Γραμματάκια στη σειρά το όνομά μου σχηματίζω με χαρά

Όλες τις προηγούμενες μέρες μέσα από πολλά παιχνίδια και δραστηριότητες εξοικείωσης του ονόματός μας, μάθαμε να το αναγνωρίζουμε σε διάφορα σημεία μέσα στην τάξη, γνωρίσαμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας, το στολίσαμε, το γράψαμε, το συγκρίναμε με τα αρχικά των φίλων μας. Σειρά έχει η ανασύνθεση του ονόματός μας. Για το λόγο αυτό δημιουργήσαμε όμορφες σαρανταποδαρούσες όπου σε κάθε κομμάτι του σώματός της είναι γραμμένο και ένα γραμματάκι από το όνομά μας.
Για περισσότερα πατήστε επάνω στην εικόνα
https://2.bp.blogspot.com/-73r5XCE0J10/Wdub0hI76uI/AAAAAAAAZgc/NGCaxsyRhgc1wtrKj90vT0pNHcln2e-4ACEwYBhgL/s1600/page.jpg

Μαθαίνω το αρχικό μου γραμματάκι!

Πολλές δραστηριότητες για την αναγνώριση του ονόματός μας λαμβάνουν χώρα όλες τις πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο. Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά σε όλη τη διαδικασία, μέσα από ρόλους που αναλαμβάνουν. Παιχνίδια με κίνηση, μουσική και χορό καθημερινά όπου τα παιδιά προσπαθούν μέσα από αυτά να βρουν το συρταράκι τους, την κρεμαστρούλα τους, την καρεκλίτσα τους… «διαβάζοντας» κάθε φορά το καρτελάκι με το όνομά τους που βρίσκεται επάνω. Κάνουμε συγκρίσεις και ομαδοποιήσεις όσον αφορά τον αριθμό των γραμμάτων αλλά και το αρχικό γραμματάκι του ονόματός μας …

-Ποιο είναι το δικό μου αρχικό γραμματάκι;

-Ποιος έχει ίδιο με μένα;

«Ψάχνω, ψάχνω για να βρω το αρχικό μου γραμματάκι
το παίρνω, το τοποθετώ μπροστά από το δικό μου ονοματάκι!»

Για περισσότερα πατήστε επάνω στην εικόνα

https://2.bp.blogspot.com/-52d3ov8JahY/WdIecnS7UkI/AAAAAAAAZRo/aOfOtfjLvT4A2hl_h6fr9O6OGoCyaOUxwCLcBGAs/s320/page.jpg

Μαθαίνω το όνομά μου!

Έχουμε ετοιμάσει καρτέλες με τα ονόματα των παιδιών.Επάνω σε έναν πίνακα αναφοράς τοποθετούμε δίπλα σε κάθε καρτελάκι με το όνομα, τη φωτογραφία του κάθε παιδιού και δημιουργούμε ένα πίνακα αναφοράς για να μπορούν να το χρησιμοποιούν βοηθητικά όπου και όποτε θέλουν. Τα παιδιά παίρνουν τα καρτελάκια με τα ονόματα τους από τον πίνακα αναφοράς, «διαβάζουν», παρατηρούν το όνομά τους, προβληματίζονται και κάνουν συγκρίσεις… Για περισσότερα πατήστε επάνω στην εικόνα

https://2.bp.blogspot.com/-89WVsMrn58w/Wc0_FSoWQBI/AAAAAAAAZIk/cDOoi27sacM3Ywkdngt3N7gMx8Igo-uIQCLcBGAs/s320/page.jpg

Όμορφα καρδάκια για τα αρχικά μας γραμματάκια

Στην προσπάθειά μας να μάθουν τα Απίθανα Νηπιάκια μας να αναγνωρίζουν το όνομά τους, σχεδόν καθημερινά μέσα στις οργανωμένες δραστηριότητες εντάσσουμε διάφορα μουσικά παιχνίδια αναγνώρισης του ονόματος μας καθώς φέτος έχουμε αρκετά προνήπια και δυσκολεύονται ακόμη. Άλλωστε μας αρέσουν πολύ γιατί είναι διασκεδαστικά.
Για περισσότερα πατήστε επάνω στην εικόνα

https://2.bp.blogspot.com/-KbgDgFnqKCc/V_JUsVGmp3I/AAAAAAAAUTY/1gpr5xYN3hMphHCHyw9hVgIQ6HeuzZaTACEw/s320/IMG_20160929_111158.jpg

Το αρχικό μου γραμματάκι παρέα με το χαρούμενο δεντράκι!!!

Όλες οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο είναι αφιερωμένες στην οργάνωση της τάξης μας μέσα από πολλή παιχνίδι, χορό, κίνηση  και φαντασία. Πίνακες αναφοράς, καιρού,  «κανόνες»,  καρτελάκια με τα ονόματα…

Τα παιδιά δεν είναι παθητικά, συμμετέχουν ενεργά σε όλη τη διαδικασία, μέσα από ρόλους που αναλαμβάνουν.

Γράψαμε τα ονόματά μας σε καρτελάκια για τις ομάδες, για τα τραπεζάκια, τις κρεμαστρούλες, το παρουσιολόγιο, τα συρταράκια. Παίξαμε παιχνίδια αναγνώρισης του ονόματός  με κίνηση, χορό και μουσική.  Και σειρά έχουν τα αρχικά μας γραμματάκια.

Για περισσότερα πατήστε επάνω στην εικόνα

https://1.bp.blogspot.com/-wajv4AatILc/V-vf22W4w6I/AAAAAAAAUO4/yLoHrAwg1r0v-k5mkUJMvaGFk8Be6H9zwCLcB/s320/P1000473.JPG

Γραμματοκαρδούλες με σπιτική πλαστελίνη

Η πλαστελίνη είναι από τις πιο αγαπημένες ενασχολήσεις των παιδιών στις ελεύθερες αλλά και στις οργανωμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Είναι ένα υπέροχο, μοναδικό, «μαγικό» υλικό που ξετρελαίνει όλα τα παιδάκια κάθε ηλικίας. Τη ζουλάνε, την τεντώνουν, βουτάνε τα δαχτυλάκια τους μέσα, την πλάθουν με τα χεράκια τους, μπορούν να της δώσουν ότι σχήμα θέλουν και το διασκεδάζουν πολύ. Μπορούν να φτιάξουν διάφορες φιγούρες, γραμματάκια καθώς και διάφορα πανέμορφα καλλιτεχνήματα.
Σήμερα είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε τη μανούλα Αναστασία και να μας φτιάξει χειροποίητη, σπιτική πλαστελίνη.
Για περισσότερα πατήηστε επάνω στην εικόνα

https://1.bp.blogspot.com/-t2fi7Tg6y70/Vr3pk8F5oiI/AAAAAAAAOhE/Q9kZpxHrr0s/s320/IMG_20160212_102807.jpg

Τα «Γραμματοτρενάκια» ταξιδεύουν…

Τα τρενάκια «ονοματάκια» είναι έτοιμα για να ταξιδέψουν!!! Φτιάξαμε γραμματοκαπάκια… σε καπάκια από μπουκάλι γράψαμε τα γράμματα που απαρτίζουν τα ονόματα των παιδιών και φύγαμε…
Για περισσότερα πατήστε επάνω στην εικόνα

http://1.bp.blogspot.com/-LR2I8LH8W_Y/VhqO1foz9NI/AAAAAAAAFOo/AMJtAuYTIV8/s320/101_4438.JPG

Το Χαρούμενο «Γραμματοπλατανοδεντράκι»

Σημαντική θέση στην εκπαιδευτική διαδικασία στο νηπιαγωγείο κατέχει η δραματοποίηση καθώς ευνοεί τον ψυχισμό των παιδιών και συμβάλλει στην αισθητική τους καλλιέργεια. Τα παιδιά δεν είναι παθητικά, συμμετέχουν ενεργά σε όλη τη διαδικασία, αναλαμβάνουν ρόλους, μιμούνται καταστάσεις και γεγονότα, άλλωστε από την πολύ μικρή ηλικία τους μιμούνται ρόλους από τον περιβάλλον τους (της μαμάς, του μπαμπά, του γιατρού…) καθώς και ρόλους από τους αγαπημένους τους ήρωες των παραμυθιών.
Η σημερινή μας ιστορία… «Το Χαρούμενο Γραμματοπλατανοδεντράκι» Διαβάσαμε την ιστορία, την επενδύσαμε με μουσική, με υλικά μέσα από την τάξη (σακούλες, χαρτόνια, υφάσματα…) φτιάξαμε τα κουστούμια μας και το παιχνίδι ξεκινά. Η χαρά των παιδιών ζωγραφισμένη στα όμορφα προσωπάκια τους.
«Να ξανά παίξουμε!!!»


Μια φορά κι έναν καιρό
σ’ έναν τόπο πολύ κοντά απ’ εδώ
ζούσαν άνθρωποι καλοί
που ήταν όλοι γελαστοί.

Υπήρχαν σπίτια και σχολεία
και μια όμορφη πλατεία
με δέντρα και γάργαρα νερά
και πολλά χαρούμενα παιδιά.
Για περισσότερα πατήστε επάνω στην εικόνα

http://2.bp.blogspot.com/-F5pOuSavL1s/VhZ8LKDOLzI/AAAAAAAAFD0/_SLtuf-pwaE/s320/101_4368.JPG

Με τα δυο χεράκια πλάθω «γραμματομπισκοτάκια»…

Από τις πιο διασκεδαστικές δραστηριότητες των μικρών παιδιών, στο σπίτι αλλά και στο σχολείο, είναι η ενασχόλησή τους, με τη ζύμη κι εμείς δεν έχουμε παρά να τους την προσφέρουμε απλόχερα. Βοηθάει στη λεπτή κινητικότητα, αναπτύσσει τη δημιουργικότητα, καλλιεργεί τη φαντασία επιπλέον είναι και ένας τρόπος εκτόνωσης της έντασής τους.
Θεματική ενότητα της εβδομάδας: «Το όνομά μου το μαθαίνω για να το χρησιμοποιώ όπου θέλω». Προσπαθούμε να βρούμε με τα παιδιά τρόπους, βάζοντάς τους τον προβληματισμό: «με ποιους τρόπους μπορούμε να γράφουμε το όνομά μας;»
– Με μολύβια
– Με μαρκαδόρους
– Με τα δάχτυλα
– Με πινέλα
– Μεπλαστελίνη
– Με ζυμάρι…
«Τι θα λέγατε να φτιάξουμε ζυμαράκι και να πλάσουμε γλυκά, νόστιμα και μοσχομυριστά » μπισκοτάκια δίνοντάς τος το σχήμα που έχει το αρχικό μας γραμματάκι;» «Ναιιιιιιιιιιιι»
Για περισσότερα πατήστε επάνω στην εικόνα

http://4.bp.blogspot.com/-fsst8oO630U/VhUfo-gEBdI/AAAAAAAAE_U/5VHHhdDxDDw/s320/101_4302.JPG

Ψαρεύοντας «γραμματοψαράκια»!!!

Μια φορά κι έναν καιρό κάπου κοντά από δω ήταν μια μεγάλη λίμνη… μέσα σ” αυτή τη λίμνη ζούσαν πολλά πανέμορφα ψαράκια, ψαράκια διαφορετικά από τα ψαράκια που όλοι μας γνωρίζουμε αλλά και διαφορετικά μεταξύ τους… του καθενός το σχήμα έμοιαζε με ένα γραμματάκι γι αυτό και τα ονόμαζαν «γραμματοψαράκια»

Για περισσότερα πατήστε επάνω στην εικόνα

 http://4.bp.blogspot.com/-jeKgOhPokHg/VhPN7JmFKeI/AAAAAAAAE0E/5cnSaYHXPWg/s320/101_4221.JPG


Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων