Τα "Απίθανα Νηπιάκια" 17ο Νηπιαγωγείο Γιαννιτσών

Την αγάπη των παιδιών την κερδίζεις με την γλυκύτητα κι όχι με την αυστηρότητα. ΦΩΚΥΛΙΔΗΣ

Αρχεία για ‘Το όνομά μου’


Όμορφα καρδάκια για τα αρχικά μας γραμματάκια

Στην προσπάθειά μας να μάθουν τα Απίθανα Νηπιάκια μας να αναγνωρίζουν το όνομά τους, σχεδόν καθημερινά μέσα στις οργανωμένες δραστηριότητες εντάσσουμε διάφορα μουσικά παιχνίδια αναγνώρισης του ονόματος μας καθώς φέτος έχουμε αρκετά προνήπια και δυσκολεύονται ακόμη. Άλλωστε μας αρέσουν πολύ γιατί είναι διασκεδαστικά.
Για περισσότερα πατήστε επάνω στην εικόνα

https://2.bp.blogspot.com/-KbgDgFnqKCc/V_JUsVGmp3I/AAAAAAAAUTY/1gpr5xYN3hMphHCHyw9hVgIQ6HeuzZaTACEw/s320/IMG_20160929_111158.jpg

Το αρχικό μου γραμματάκι παρέα με το χαρούμενο δεντράκι!!!

Όλες οι πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο είναι αφιερωμένες στην οργάνωση της τάξης μας μέσα από πολλή παιχνίδι, χορό, κίνηση  και φαντασία. Πίνακες αναφοράς, καιρού,  «κανόνες»,  καρτελάκια με τα ονόματα…

Τα παιδιά δεν είναι παθητικά, συμμετέχουν ενεργά σε όλη τη διαδικασία, μέσα από ρόλους που αναλαμβάνουν.

Γράψαμε τα ονόματά μας σε καρτελάκια για τις ομάδες, για τα τραπεζάκια, τις κρεμαστρούλες, το παρουσιολόγιο, τα συρταράκια. Παίξαμε παιχνίδια αναγνώρισης του ονόματός  με κίνηση, χορό και μουσική.  Και σειρά έχουν τα αρχικά μας γραμματάκια.

Για περισσότερα πατήστε επάνω στην εικόνα

https://1.bp.blogspot.com/-wajv4AatILc/V-vf22W4w6I/AAAAAAAAUO4/yLoHrAwg1r0v-k5mkUJMvaGFk8Be6H9zwCLcB/s320/P1000473.JPG

Γραμματοκαρδούλες με σπιτική πλαστελίνη

Η πλαστελίνη είναι από τις πιο αγαπημένες ενασχολήσεις των παιδιών στις ελεύθερες αλλά και στις οργανωμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Είναι ένα υπέροχο, μοναδικό, «μαγικό» υλικό που ξετρελαίνει όλα τα παιδάκια κάθε ηλικίας. Τη ζουλάνε, την τεντώνουν, βουτάνε τα δαχτυλάκια τους μέσα, την πλάθουν με τα χεράκια τους, μπορούν να της δώσουν ότι σχήμα θέλουν και το διασκεδάζουν πολύ. Μπορούν να φτιάξουν διάφορες φιγούρες, γραμματάκια καθώς και διάφορα πανέμορφα καλλιτεχνήματα.
Σήμερα είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε τη μανούλα Αναστασία και να μας φτιάξει χειροποίητη, σπιτική πλαστελίνη.
Για περισσότερα πατήηστε επάνω στην εικόνα

https://1.bp.blogspot.com/-t2fi7Tg6y70/Vr3pk8F5oiI/AAAAAAAAOhE/Q9kZpxHrr0s/s320/IMG_20160212_102807.jpg

Τα «Γραμματοτρενάκια» ταξιδεύουν…

Τα τρενάκια «ονοματάκια» είναι έτοιμα για να ταξιδέψουν!!! Φτιάξαμε γραμματοκαπάκια… σε καπάκια από μπουκάλι γράψαμε τα γράμματα που απαρτίζουν τα ονόματα των παιδιών και φύγαμε…
Για περισσότερα πατήστε επάνω στην εικόνα

http://1.bp.blogspot.com/-LR2I8LH8W_Y/VhqO1foz9NI/AAAAAAAAFOo/AMJtAuYTIV8/s320/101_4438.JPG

Το Χαρούμενο «Γραμματοπλατανοδεντράκι»

Σημαντική θέση στην εκπαιδευτική διαδικασία στο νηπιαγωγείο κατέχει η δραματοποίηση καθώς ευνοεί τον ψυχισμό των παιδιών και συμβάλλει στην αισθητική τους καλλιέργεια. Τα παιδιά δεν είναι παθητικά, συμμετέχουν ενεργά σε όλη τη διαδικασία, αναλαμβάνουν ρόλους, μιμούνται καταστάσεις και γεγονότα, άλλωστε από την πολύ μικρή ηλικία τους μιμούνται ρόλους από τον περιβάλλον τους (της μαμάς, του μπαμπά, του γιατρού…) καθώς και ρόλους από τους αγαπημένους τους ήρωες των παραμυθιών.
Η σημερινή μας ιστορία… «Το Χαρούμενο Γραμματοπλατανοδεντράκι» Διαβάσαμε την ιστορία, την επενδύσαμε με μουσική, με υλικά μέσα από την τάξη (σακούλες, χαρτόνια, υφάσματα…) φτιάξαμε τα κουστούμια μας και το παιχνίδι ξεκινά. Η χαρά των παιδιών ζωγραφισμένη στα όμορφα προσωπάκια τους.
«Να ξανά παίξουμε!!!»


Μια φορά κι έναν καιρό
σ’ έναν τόπο πολύ κοντά απ’ εδώ
ζούσαν άνθρωποι καλοί
που ήταν όλοι γελαστοί.

Υπήρχαν σπίτια και σχολεία
και μια όμορφη πλατεία
με δέντρα και γάργαρα νερά
και πολλά χαρούμενα παιδιά.
Για περισσότερα πατήστε επάνω στην εικόνα

http://2.bp.blogspot.com/-F5pOuSavL1s/VhZ8LKDOLzI/AAAAAAAAFD0/_SLtuf-pwaE/s320/101_4368.JPG

Με τα δυο χεράκια πλάθω «γραμματομπισκοτάκια»…

Από τις πιο διασκεδαστικές δραστηριότητες των μικρών παιδιών, στο σπίτι αλλά και στο σχολείο, είναι η ενασχόλησή τους, με τη ζύμη κι εμείς δεν έχουμε παρά να τους την προσφέρουμε απλόχερα. Βοηθάει στη λεπτή κινητικότητα, αναπτύσσει τη δημιουργικότητα, καλλιεργεί τη φαντασία επιπλέον είναι και ένας τρόπος εκτόνωσης της έντασής τους.
Θεματική ενότητα της εβδομάδας: «Το όνομά μου το μαθαίνω για να το χρησιμοποιώ όπου θέλω». Προσπαθούμε να βρούμε με τα παιδιά τρόπους, βάζοντάς τους τον προβληματισμό: «με ποιους τρόπους μπορούμε να γράφουμε το όνομά μας;»
– Με μολύβια
– Με μαρκαδόρους
– Με τα δάχτυλα
– Με πινέλα
– Μεπλαστελίνη
– Με ζυμάρι…
«Τι θα λέγατε να φτιάξουμε ζυμαράκι και να πλάσουμε γλυκά, νόστιμα και μοσχομυριστά » μπισκοτάκια δίνοντάς τος το σχήμα που έχει το αρχικό μας γραμματάκι;» «Ναιιιιιιιιιιιι»
Για περισσότερα πατήστε επάνω στην εικόνα

http://4.bp.blogspot.com/-fsst8oO630U/VhUfo-gEBdI/AAAAAAAAE_U/5VHHhdDxDDw/s320/101_4302.JPG

Ψαρεύοντας «γραμματοψαράκια»!!!

Μια φορά κι έναν καιρό κάπου κοντά από δω ήταν μια μεγάλη λίμνη… μέσα σ” αυτή τη λίμνη ζούσαν πολλά πανέμορφα ψαράκια, ψαράκια διαφορετικά από τα ψαράκια που όλοι μας γνωρίζουμε αλλά και διαφορετικά μεταξύ τους… του καθενός το σχήμα έμοιαζε με ένα γραμματάκι γι αυτό και τα ονόμαζαν «γραμματοψαράκια»

Για περισσότερα πατήστε επάνω στην εικόνα

 http://4.bp.blogspot.com/-jeKgOhPokHg/VhPN7JmFKeI/AAAAAAAAE0E/5cnSaYHXPWg/s320/101_4221.JPG

Το όνομά μου το μαθαίνω για να το χρησιμοποιώ όπου θέλω…

Ετοιμάσαμε καρτέλες με τα ονόματα των παιδιών. Σε έναν πίνακα που έχουμε ετοιμάσει τοποθετούμε δίπλα σε κάθε καρτελάκι με το όνομα,  τη φωτογραφία του κάθε παιδιού για να μπορούν να το χρησιμοποιούν βοηθητικά όπου θέλουν.

Μοιράζουμε τις καρτέλες…  τα παιδιά «διαβάζουν», παρατηρούν το όνομά τους, προβληματίζονται και κάνουν συγκρίσεις…

ποιανού το όνομα είναι πιο μεγάλο;

ποιο έχει τα περισσότερα γράμματα;

ποια ονόματα έχουν το ίδιο αρχικό;

Για περισσότερα πατήστε επάνω στην εικόνα
http://2.bp.blogspot.com/-a3wtlcZJ5Ls/VhPA0UTP__I/AAAAAAAAEuw/ptk7xMb6xFM/s320/101_4178.JPG

Παιχνίδια με τις καρτέλες των ονομάτων – Ανασύνθεση του ονόματός μας

116_4217Οι καρτέλες «Σαρανταποδαρούσες» είναι έτοιμες ,  σε καπάκια από μπουκάλι γράψαμε τα γράμματα που απαρτίζουν τα ονόματα των παιδιών  και το παιχνίδι ξεκινά…

  1. Τα παιδιά παίρνουν την καρτέλα που γράφει το όνοματός τους… και κάνουν σύγκριση… ποιανού το όνομα είναι πιο μεγάλο; ποιο έχει τα περισσότερα γράμματα;

Παρατήρηση – Συμπέρασμα: Η Τριανταφυλλιά έχει τα περισσότερα γράμματα… η Ζωή τα λιγότερα…

  1. Το κάθε παιδί παίρνει την καρτέλα του… Τα παιδιά χτυπούν παλαμάκια σε κάθε φωνούλα…  Νι – κό – λας ( τρεις  φωνούλες) Συνεχίζουμε για όλα τα ονόματα…
  2. Οι καρτέλες κάτω και σε καρτελάκια γράφουμε αριθμούς ( από το 1 έως το 5) Τα παιδιά παίρνουν την καρτέλα τους και την τοποθετούν κάτω από το αριθμό που δείχνει πόσες φωνούλες έχει το όνομά τους. Συνεχίζουμε για όλες τις καρτέλες…
  3. Πόσα ονόματα έχουν μία φωνούλα; πόσα δύο, τρεις, τέσσερις, πέντε; Μετράμε

Ανασύνθεση του ονόματος…

Βάζουν στη σειρά τα καπάκια – γραμματάκια και συνθέτουν το όνομά τους.

Οι καρτέλες και τα καπακογραμματάκια μπαίνουν στη θέση τους και μας περιμένουν κάθε πρωί την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων για να τα παίξουμε

Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
This free picture slideshow made with Smilebox

Βάζω στη σειρά τα γραμματάκια του ονόματός!!!

Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
This digital slideshow generated with Smilebox

Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων