” STEM κι η Γη γυρίζει…”

Τους μήνες Δεκέμβριο-Ιανουάριο στα πλαίσια του 2ου εργαστηρίου Δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με το Ηλιακό σύστημα , θέμα το οποίο αντλήσαμε από την θεματική ενότητα Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία.

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η Σελήνη, η Γη και ο Ήλιος αποτελούν τα τρία ουράνια σώματα τα οποία σχηματίζουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα, με την εναλλαγή ημέρας/νύχτας, τις εκλείψεις και τις εποχές που προκύπτουν από τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των σωμάτων αυτών και με τις οποίες οι μικροί μαθητές θα πειραματιστούν και θα γνωρίσουν με βιωματικό τρόπο.

Επισκεφθήκαμε την ιστοσελίδα της NASA γνωρίσαμε τους πλανήτες και στη συνέχεια τα παιδιά με βιωματικό τρόπο απέδωσαν την κυκλική τροχιά των πλανητών. Φτιάξαμε με πολύχρωμα χαρτιά και καλαμάκια πύραυλους και ταξιδέψαμε στους πλανήτες.

1709965935981 1 1709965936020 1709966269767 1709966269784 1

Μιλήσαμε για τον Ήλιο και είδαμε Video προσομοίωσης . Κατασκευάσαμε τον Ήλιο με αφρό ξυρίσματος και χρώμα . Διαβάσαμε τον μύθο         ” Ο Ήλιος και ο Φαέθωνας” τον οποίο τα παιδιά εικονογράφησαν και στη συνέχεια επεξεργαστήκαμε με το πρόγραμμα story jumper και το μετατρέψαμε σε ηλεκτρονικό παραμύθι και το στείλαμε με ηλεκτρονική αλληλογραφία στους γονείς των παιδιών για να το διαβάσουν μαζί. Τέλος το εκτυπώσαμε και το τοποθετήσαμε στη γωνιά που είχαμε δημιουργήσει για το συγκεκριμένο εργαστήριο.

1709966195482 1709966195466 1709966195450 1709966195436  17099666855081709966685488

Επίσης φτιάξαμε και το “περιστρεφόμενο  βάζο” του Ηλιακό συστήματος χρησιμοποιώντας πολύχρωμες μπάλες, χρυσόσκονη και χρώμα!

1709965936011 1709965936046

Συνεχίσαμε με την δημιουργία ενός επιδαπέδιου ταμπλώ όπου τοποθετήσαμε τους πλανήτες και τα παιδιά κλήθηκαν να προγραμματίσουν τον πύραυλο να τους ταξιδέψει στον αγαπημένο τους πλανήτη μετακινώντας τον μόνο οριζόντια ή κάθετα ή αριστερά ή δεξιά. Δεν επιτρέπεται ο πύραυλος να μετακινηθεί ΔΙΑΓΩΝΙΑ!

1709966270124 1709965935993

Μιλήσαμε για τη κίνηση της Γης γύρω από τον άξονά της  και κάναμε το πείραμα με φακό και τη Γη για κατανόηση της εναλλαγής μέρας και νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της. Ακολούθησε συζήτηση για το πως περνάμε τη μέρα και τη νύχτα. Ζωγραφίσαμε  σαν ένα φιλμ κάτι που  κάνει ο καθένας το πρωί , το μεσημέρι και το βράδυ.  Ακόμη παίξαμε με τις σκιές του Ήλιου στα αντικείμενα και τα παιδιά κλήθηκαν  να ζωγραφίσουν τις σκιές από τον Ήλιο σε κάποια αντικείμενα  στην αυλή του σχολείου.

1709966373090 1709966225202 1709966225219

Συνεχίσαμε με τις εποχές του Χρόνου. Παρακολουθήσαμε  βίντεο που δείχνει την κίνηση της Γης γύρω από τον Ήλιο και τις εποχές και στη συνέχεια αντιστοιχίσαμε εικόνες από τις τέσσερις εποχές.  Δημιουργία ομαδικής εργασίας με τις τέσσερις εποχές.

1709966462451 1 1709966462436 1 1709966462419  IMG 20240222 105556

Ολοκληρώσαμε με τις τέσσερις εποχές ζωγραφίζοντας τα παιδιά την αγαπημένη τους εποχή στο πρόγραμμα 3d Ζωγραφική στα Windows 10. Στη συνέχεια επεξεργαστήκαμε τις ζωγραφιές των παιδιών με το πρόγραμμα Canva και διαμοιράσαμε την παρουσίαση μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας στα mail των γονιών μαζί με ένα παιχνίδι τύπου flash cards προκειμένου να αφομοιώσουν καλύτερα τα χαρακτηριστικά των εποχών. Το αποτέλεσμα ενθουσίασε τα παιδιά!

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ Αντιγραφή γιωργο θωμ ιουλ κυρ λαμπροσ μ ΟΔΥΣΣΕΑΣ χριστ

Παιχνίδι με flash cards Οι 4 εποχές

Συνεχίσαμε ζητώντας από τα παιδιά να φωτογραφίσουν με την βοήθεια των γονιών τους το φεγγάρι και να μας στείλουν τις φωτογραφίες στο mail του σχολείου. Προχωρήσαμε στην εκτύπωσή τους για να μπορέσουμε να τις επεξεργαστούμε καλύτερα. Μιλήσαμε για τις φάσεις της σελήνης , το διάστημα που χρειάζεται για την πλήρη περιστροφή της σελήνης γύρω από την Γη και τις αποτυπώσαμε με μπισκότα γεμιστά. Φτιάξαμε κι ένα τηλεσκόπιο  για να  να παρατηρούμε  “καλύτερα” τις φάσεις της Σελήνης και τους αστερισμούς.

1709966565818 IMG 20240222 105504  17099661955031709966195523 1  1709966225163  1709966225185

Το εργαστήρι τελείωσε με προβολή έργων ζωγραφικής με θέμα τον ήλιο και το φεγγάρι…………….

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 16 233104 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 16 232729 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 16 232620 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 03 16 232334

….και με αποστολή quiz σχετικά με την Σελήνη! Quiz για τη Σελήνη

 

 

Εγγραφές μαθητών/τριών στο Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025

                                                                                           pngtree vector hand painted cleaning student png image 3003929 removebg preview

Σας ανακοινώνουμε, ότι οι εγγραφές για τα Νήπια – Προνήπια , σχολικού έτους  2024-25  θα πραγματοποιηθούν ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ από 1η  Μαρτίου  έως και την 20η  Μαρτίου  2024 μέσω της πλατφόρμας 

https://proti-eggrafi.services.gov.gr/   και η επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου.

Τα όρια της περιφέρειας του σχολείου μας ορίζονται από τις οδούς :

Νόρμαν (μονοί αριθμοί), Φρουρίου και Δασυλλίου (μονοί αριθμοί),

Αγίου Νικολάου, Κορίνθου (μονοί αριθμοί).

Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/τριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).

Δικαίωμα εγγραφής έχουν τα :

Νήπια :  Όσα γεννήθηκαν το έτος 2019

Προνήπια : Όσα γεννήθηκαν το έτος 2020

(η φοίτηση και των προνηπίων είναι υποχρεωτική σε όλους τους Δήμους της χώρας)

Δικαιολογητικά που θα προσκομιστούν ΜΕΤΑ την αίτηση εγγραφής:

  1. Τυπωμένη την αίτηση από την ηλεκτρονική πλατφόρμα και τα δικαιολογητικά (γ) και (δ) αυτής.
  2. Βιβλιάριο υγείας, στο οποίο να φαίνεται ότι έχουν γίνει τα προβλεπόμενα εμβόλια
  3. ΑΔΥΜ (ατομικό δελτίο υγείας μαθητή) το οποίο είναι συμπληρωμένο από τον παιδίατρο.
  4. Λογαριασμός  ΔΕΚΟ ή μισθωτήριο συμβόλαιο ή Εκκαθαριστικό Εφορίας από τα οποία φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας νηπίου.
  5. Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
  6. Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του
    Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους.

 Για την εγγραφή αλλοδαπών μαθητών: πιστοποιητικό γέννησης, επίσημα μεταφρασμένο

Ώρες επικοινωνίας για πληροφορίες και ραντεβού :  1η   Μαρτίου – 20 η Μαρτίου  : 12:15 –13:00 μ.μ  στο   τηλέφωνο   2610222130 

Ώρες προσκόμισης δικαιολογητικών  κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού 

Email: mail@17nip-patras.ach.sch.gr,

ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

στην πλατφόρμα   https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία

«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr)  αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή . Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τουν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00

Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός του χρονικού διαστήματος που ορίζει ο Προϊστάμενος/νη-Διευθυντής/ντρια του Νηπιαγωγείου.

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης,  ο γονέας/κηδεμόνας ενημερώνεται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσει κατά την επίσκεψή του στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται τα:

ζ) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή-ΑΔΥΜ

η) Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια

θ) Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της.

Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτηση του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει.

Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Επισημαίνεται ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.

Η σχολική μονάδα φοίτησης του νηπίου/προνηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.

Οδηγίες για την πρωτη εγγραφή

Αναλυτικά, οι οδηγίες για τους γονείς

Επίσης για τους μαθητές μας που θα φοιτήσουν στο δημοτικό με την νέα χρονιά το Νηπιαγωγείο εκδίδει «Βεβαίωση Φοίτησης» η οποία προσκομίζεται από τον γονέα ή κηδεμόνα του/της μαθητή/τριας για την εγγραφήτου/της στο δημοτικό.

Χριστούγεννα

Τα Χριστούγεννα,  η αγαπημένη γιορτή των παιδιών!! Οργανώσαμε δραστηριότητες που είχαν στόχο τα παιδιά αρχικά να γνωρίσουν τις παραδόσεις, τα ήθη και τα έθιμα αυτής της γιορτής αλλά ταυτόχρονα να διασκεδάσουμε και να χαρούμε με την μαγεία της!!

Μιλήσαμε για τα έθιμα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Ήρθε όμως στην τάξη μας ο Ρούλης Καλλικαντζαρούλης και μας  μπέρδεψε τις κάρτες και τα παιδιά έπρεπε να τις βρουν και να τις ξεχωρίσουν!

IMG 20240211 161408  IMG 20240211 161304   IMG 20240211 161535

Φτιάξαμε Ημερολόγιο Αντίστροφης    για να  μπορούν τα παιδιά να μετρούν πόσες μέρες μένουν μέχρι να έρθουν τα Χριστούγεννα.

IMG 20240211 160915

Αποφασίσαμε να φτιάξουμε χειροποίητα στολίδια για να στολίσουμε το δέντρο της τάξης μας. Αναμείξαμε αλεύρι, μαλακτική κρέμα μαλλιών και χρώματα και στη συνέχεια κόψαμε με κουπ πατ τα στολίδια μας , τα αφήσαμε να στεγνώσουν για μια μέρα και στολίσαμε το δέντρο μας. Επίσης η τάξη μας στολίστηκε με δικά μας έργα για τα οποία χρησιμοποιήσαμε ποικίλα υλικά.

428241636 7178207502262464 7631631145074955469 n 423036740 721999576744447 4074309162728839218 n    428210529 1449042689359235 4370178782764019361 n     428198445 349692677969762 2839836742636191888 n        428191792 762810398786691 3104066683887700558 n     428305184 1155278002506838 7888874472563786719 n428241632 313167504643162 2614619051990997720 n428206289 922695452519347 897477310637820154 n 428366385 931098998671024 1424635341799529980 n  428214873 386046684125393 5966687694318979767 n

Τέλος διαβάσαμε πολλές χριστουγεννιάτικες ιστορίες και εκτελέσαμε άψογα 5 Χριστουγεννιάτικες αποστολές τις οποίες μας ανέθετε  ο Αι-Βασίλης (μία για κάθε μέρα) και κερδίσαμε πολλά έπαθλα!!

428292768 2552327614947039 1902786149009092206 n 428078104 961715035469690 120478090210304078 n 428226542 1636402776892507 1569647048731978672 n 428263147 414403827813999 1457703044593441888 n 428395753 1108330446852627 7612430632823156289 n  428314329 1106859577021593 597831943550453271 n    

Δεν έλλειψαν όμως και οι επισκέψεις εκτός νηπιαγωγείου με χριστουγεννιάτικη πάντα θεματολογία. Έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να παρακολουθήσουμε εργαστήριο κηροπλαστικής και πηλού που πραγματοποιούσε το συστεγαζόμενο Δημοτικό Σχολείο.

428420867 270563522739881 2059377029246678457 n 1 428129777 772989931385726 7057055381500591120 n 1 428303431 1095151695022570 6823414829974434953 n 1  428336264 1126284961837206 2385394972644885751 n 1  428088693 733911652050140 1537127661551786538 n 1 

Η πιο παραμυθένια όμως ημέρα ήταν η επίσκεψή μας στο Δέντρο των ξωτικών!! Μας υποδέχτηκαν ξυλοπόδαροι και ξωτικά και στην συνέχεια μας συνόδεψαν, αρχικά  στις περιπέτειες του Πινόκιο,  στο σπίτι του Αι Βασίλη, όπου τον είδαμε και μιλήσαμε μαζί του, και στην Βηθλεέμ που ένας μάγος μας εξιστόρησε την ιστορία την γέννησης.  Ακόμη είδαμε Καραγκιόζη, επισκεφθήκαμε το ταχυδρομείο όπου γράψαμε το γράμμα μας στον Αι Βασίλη, κάναμε face painting, χορέψαμε και φάγαμε σοκολατένια donuts. Περάσαμε υπέροχα!!!

428340775 360301643488286 3427676195418500024 n 427202332 1127000428276262 6285663204005546678 n 428149992 353020067637447 2819007436586028508 n 409946736 1079428209874083 7621048661066915611 n 428057982 1094560065302918 5596213125134073856 n 428219457 1092307855339661 7223596407153149737 n 428350932 1471180653814185 3957359008433874550 n

 

 

 

Νηπίων Παιδεία, το πρώτο βήμα στην Δημοκρατία

Ξεκινήσαμε το 1ο Εργαστήρι Δεξιοτήτων από τον άξονα ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ -ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ με τίτλο Νηπίων Παιδεία, το 1ο βήμα στην Δημοκρατία  με στόχο να καλλιεργήσουμε τις δεξιότητες του αλληλοσεβασμού – σεβασμού στην διαφορετικότητα, της συνεργασίας, της αντιμετώπισης των διακρίσεων και της κοινωνικής ευαισθησίας και της δημοκρατικής παιδείας.

Παίξαμε παιχνίδια επικοινωνίας – συνεργασίας με στόχο το καλύτερο “δέσιμο της ομάδας”.

IMG 20231011 113409 IMG 20231011 113759 IMG 20231011 114355 IMG 20231011 114412

κατασ κατασκ

Συζητήσαμε και αποφασίσαμε να απεικονίσουμε την τάξη μας ως ένα μπουκέτο  λουλουδιών. Έφτιαξε λοιπόν το κάθε παιδί το δικό του λουλούδι, κολλήσαμε από μια φωτογραφία των παιδιών και έτοιμο το μπουκέτο μας!!!

ομ1 ομ

Θέλοντας να καταλάβουν τα παιδιά τη δύναμη της ομάδας κλήθηκαν να πάρουν από ένα ξύλινο τουβλάκι ο καθένας με το όνομά του και να φτιάξουν έναν πύργο. Όταν  ο πύργος ολοκληρώθηκε έπρεπε τα παιδιά να πάρουν το τουβλάκι με το όνομά τους, χωρίς ο πύργος να καταρρεύσει, γεγονός που δεν επιτεύχθηκε. Συζητήσαμε έπειτα και τα παιδιά αντιλήφθηκαν ότι όταν είμαστε πολλοί μαζί είμαστε πιο δυνατοί. Ψηφίσαμε λοιπόν το σύνθημα της τάξης μας, το οποίο είναι : ” ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ είμαστε πάντα πιο Δυνατοί!!!”. Τέλος διαλέξαμε και τον ύμνο της τάξης , είναι το τραγούδι “Όπου υπάρχει Αγάπη!”

πυρ πυρα πυραμ πυραμιδ πυραμιδα

Συζητήσαμε για το ποια υλικά θα χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε την Πίτα της Φιλίας και τα καταγράψαμε (Αγάπη, Φιλιά, Λόγια γλυκά, Χάδια, Αγκαλιές, Χαμόγελο). Στη συνέχεια συμφωνήσαμε να προχωρήσουμε στη παρασκευή της και να κεραστούμε και εμείς αλλά να κεραστεί και η Α΄ Τάξη του συστεγαζόμενου Δημοτικού Σχολείου. Όλα τα παιδιά ξετρελάθηκαν με αυτή την πίτα, είπαν πως ήταν η πιο νόστιμη που είχαν δοκιμάσει ποτέ!!!

423735932 918510320016591 9077910787238666850 n υλικαIMG 20231110 090511IMG 20231110 090918IMG 20231110 091136IMG 20231110 090712IMG 20231110 091825IMG 20231110 091603IMG 20231110 091327IMG 20231110 091944

IMG 20231110 115903 IMG 20231110 115757 IMG 20231110 120334

IMG 20231110 092748 IMG 20231110 115632 IMG 20231110 115728

Τέλος συζητήσαμε για την διαφορετικότητα, είδαμε φωτογραφίες από ανθρώπους διαφορετικούς και δημιουργήσαμε διάφορες ομάδες με κριτήριο πότε τις διαφορές τους και πότε τις ομοιότητές του για να καταλήξουμε ότι ο καθένας από εμάς είναι διαφορετικός αλλά και μοναδικός!! Διαβάσαμε την ιστορία ” Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας”.

ελμε ελμ

ελμερ ελ

 

 

 

 

 

 

 

 

Εδώ Πολυτεχνείο, εδώ Πολυτεχνείο!!

Η επέτειος του Πολυτεχνείου είναι μια καλή ευκαιρία να μιλήσουμε στα παιδιά για την αξία της Δημοκρατίας. Παρουσιάσαμε στα παιδιά πλούσιο εποπτικό – ακουστικό υλικό και βίντεο  για να εξηγήσουμε τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Φτιάξαμε τον ραδιοφωνικό σταθμό των φοιτητών στο Πολυτεχνείο και το τανκς.

420777532 725035182733210 4186007261302010603 n 1 368890921 814913067311255 1445631433999906565 n 1

Φτιάξαμε την πύλη του πολυτεχνείου, αναρτήσαμε σε αυτήν το  το σύνθημα ΨΩΜΙ – ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και στη συνέχεια αναπαραστήσαμε τα γεγονότα.

368678425 1077713153397432 2088820982935919937 n 420690369 1357794635100583 503717812549091979 n 420756110 414240200973079 1419619465069265736 n 420596212 1869918286761516 7099305467039205501 n

Τέλος φτιάξαμε ντουντούκες και πλακάτ και βγήκαμε στην αυλή του σχολείου κάνοντας διαδήλωση και φωνάζοντας το σύνθημα των φοιτητών.

420546345 1356683674982782 5238724497170232892 n 

Με αφορμή την φωνούλα Π από την λέξη Πολυτεχνείο και την πύλη του Πολυτεχνείου που φτιάξαμε με τουβλάκια προέκυψε η ιστορία του Π. Ξεκινήσαμε να λέμε λέξεις που αρχίζουν από Π. , ανοίξαμε παλιά παραμύθια που έχουμε κρατήσει και βρίσκαμε εικόνες που άρχιζαν από Π, τις κόψαμε και τις πλαστικοποιήσαμε. Έπειτα έπαιρνε ο καθένας από μία εικόνα και αρχίσαμε να συνθέτουμε την ιστορία. Όταν την ολοκληρώσαμε , την “γράψαμε” σ’ ένα χαρτόνι και στη συνέχεια ένα, ένα παιδί “διάβαζε” την ιστορία ενώ ταυτόχρονα το  ηχογραφούσαμε  . Στο τέλος ακούγαμε τις ιστορίες και προσπαθούσαμε να μαντέψουμε ποιος συμμαθητής μας την αφηγούνταν. Η χρήση της ηχογράφησης και στην συνέχεια η ψηφιακή ακρόαση ήταν μια πρωτόγνωρη και πολλή διασκεδαστική εμπειρία για τα παιδιά!!

428219187 2167650550243344 491115724258535085 n

Δράσεις για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940

Εξιστορήσαμε τα γεγονότα για την 28η Οκτωβρίου 1940 και προκειμένου τα νήπια να τα κατανοήσουν καλύτερα προχωρήσαμε σε δραματοποίηση διάφορων σκηνών με κατάλληλη μουσική υπόκρουση. Τα παιδιά χάρηκαν πολύ και απόλαυσαν όλη την δραστηριότητα…

Εφημερίδες, εφημερίδες!! Ο πόλεμος ξεκίνησε!! 

Εφημεριδες

Οι φαντάροι φεύγουν για το μέτωπο!!!

Βοήθησαν κι οι γυναίκες στον πόλεμο του’40, πλέκοντας ζεστά ρούχα για τους φαντάρους και μεταφέροντας πολεμοφόδια…

                                                                                

Οι φαντάροι πολεμούν στο μέτωπο φωνάζοντας το σύνθημα “ΑΕΡΑ!!”

Περνά ο καιρός, τους λείπουν οι δικοί τους…στέλνουν γράμμα από το μέτωπο!

 Γράμμα από το μέτωπο                admin ajax 3                    γραμ.μετ

Κι η συμβολή του Ερυθρού Σταυρού ήταν σημαντική  στο έπος του ΄40

       

                                                                                         admin ajax

Διαβάσαμε το  αντιπολεμικό παραμύθι “Ο Σπόρος της Ειρήνης” της  PIN ISABEL και έπειτα φύτεψε το κάθε παιδί τον δικό του σπόρο  δίνοντας  την υπόσχεση , ότι θα προσέχουν τα σποράκια τους και θα τα φροντίζουν για να βοηθήσουμε όλοι “τον Σπόρο της Ειρήνης να ανθίσει”

                                                                                           

Οι δράσεις μας για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου ολοκληρώθηκαν με την παρέλασή μας στο προαύλιο του σχολείου μας.

Μια μέρα διαφορετική….

Η αυλή του σχολείου μας δυστυχώς είναι φτιαγμένη από τσιμέντο και μας φάνηκε άχρωμη και μουντή, έτσι αποφασίσαμε να πάρουμε τις κηρομπογιές μας και να την στολίσουμε με τις ζωγραφιές μας!! Θαυμάστε μας!!!

420797820 1380679032814820 599516859288591395 n 420547125 3428805387394434 1245687423998343198 n 420726931 701238172095847 5623912523639376850 n

Στη συνέχεια, επειδή ο καιρός ήταν πολύ καλός, αν και βρισκόμαστε στην καρδιά του Φθινοπώρου (Νοέμβριος) κάναμε πικ-νικ στην αυλή του σχολείου. Ήταν μια μέρα διαφορετική!!!

420728350 2272617419601518 5047591462338667107 n

 

Εγώ κι Εσύ ζωγραφίζουμε μαζί!!

Η καλλιέργεια της συνεργασίας αποτελεί κυρίαρχο μέλημα του Νηπιαγωγείου. Για τον λόγο αυτό δημιουργήσαμε μία ειδική  γωνιά, όπου αναρτούμε ζωγραφιές που κάνουν τα παιδιά μαζί (από 2 και πάνω) , σε χαρτί Α3 την  ώρα των ελεύθερων Δραστηριοτήτων και την ονομάσαμε : “ Εγώ κι Εσύ ζωγραφίζουμε μαζί”. 

Εγώ κι εσύ ζωγραφίζουμε μαζί!! 420845675 338496099180317 7826311312120380644 n 1

Πανελλήνια ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2023 αφιερώσαμε την ημέρα μας σε αθλητικές δραστηριότητες. Συγκεντρωθήκαμε στο γυμναστήριο του σχολείου μας και με το σύνθημα ” Αγωνίζομαι – Προσπαθώ – Χαίρομαι ”  επιδιώξαμε την αύξηση της φυσικής δραστηριότητας και συμμετείχαμε στα παρακάτω αθλητικά παιχνίδια. Η μέρα τελείωσε με την απονομή βραβείων σε όλους τους μαθητές για την συμμετοχή τους και το κέφι τους!

                         Τρέξιμο

                                                 Τρέξιμο με εμπόδια

1696076835357

Παιχνίδια με στεφάνια και κώνους

              BASKET

Απονομή Βραβείων

1696075724949 1

 

 

 

Αγιασμός – Έναρξη σχολικής χρονιάς 2023-2024

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

σας ενημερώνουμε ότι ο Αγιασμός του 17ου Νηπιαγωγείου Πατρών, του Σχολείου μας, θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 11-09-2023 και ώρα 09:00 π.μ..

Η είσοδος κηδεμόνων και παιδιών θα γίνει από την κεντρική είσοδο του Σχολείου και όχι από την πλατεία, λόγω εργασιών που πραγματοποιούνται εκεί.

Μετά τον Αγιασμό θα ακολουθήσει ενημέρωση στην αίθουσα του Νηπιαγωγείου από τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς.

Καλή Σχολική Χρονιά, με Υγεία, Ηρεμία και Δημιουργικότητα!