Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Νερο…εξερευνητές!”

Tο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νερο…εξερευνητές» που υλοποιήθηκε στις τάξεις μας τους τελευταίους δύο μήνες, αποτελεί τον 3ο  κύκλο Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Ανήκει στη θεματική ενότητα «Φροντίζω το Περιβάλλον»,  στον τομέα «Οικολογία- Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά». Είναι εγκεκριμένο από το ΙΕΠ και συνδέεται με τον Παγκόσμιο Στόχο 6 της Βιώσιμης ανάπτυξης στην πλατφόρμα in action for a better world.

Tο 75% του ανθρώπινου σώματος και το 75% του πλανήτη μας αποτελούνται από νερό, βασικό στοιχείο για τον οργανισμό μας. Το αγαθό αυτό θεωρείται δεδομένο ενώ δεν είναι!

Τα παιδιά, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, ομαδικά κινητικά παιχνίδια και πειράματα, ανακαλύπτουν:

  •  τις σπουδαίες ιδιότητες του νερού, τις μορφές και τον κύκλο του
  •  την κατανομή του στο χώρο και στο χρόνο
  •  τη σημασία του για τη βιοποικιλότητα
  • τη ρύπανση του νερού
  • το νερό και τα προβλήματα ανά τον κόσμο
  • απλούς τρόπους για την εξοικονόμηση και προστασία του.

Ξεκινήσαμε, παρατηρώντας την υδρόγειο σφαίρα και τα χρώματά της! Είναι φοβερό πόσο μεγάλο μέρος του πλανήτη μας καλύπτεται από νερό! Και να ήταν μόνο αυτό…

IMG 9656e29ecaafa11b66033f32e3a4dcad V

FunPic 20240412 214307754

Διαβάσαμε το βιβλίο «Νερό, Νεράκι» και ανακαλύψαμε πως το νερό μας συντροφεύει σε όλη μας τη ζωή! Πόσα πράγματα έχουμε ακόμη να μάθουμε…

20240404 135517

Πού υπάρχει; Σε τί χρησιμεύει; Καταγράψαμε τις γνώσεις μας και, μέσα από εποπτικό υλικό και εκπαιδευτικά βίντεο, τις εμπλουτίσαμε.

Μπορούμε, όμως, να χρησιμοποιήσουμε όλο το νερό του πλανήτη; Υπάρχει αρκετό για όλους; Μήπως έχει κάποιο παράπονο το νερό από εμάς; Για να δούμε…

Μέσα από κουκλοθέατρο, συντροφιά με τον ήρωά μας, Άκη Νεράκη, δόθηκαν τα πρώτα ερεθίσματα σχετικά με τη σημασία του νερού για την διατήρηση της ζωής στον πλανήτη.

Γνωρίσαμε τον κύκλο του νερού και τις μορφές που μπορούμε να το συναντήσουμε στη φύση. Είδαμε εικόνες στον υπολογιστή από λίμνες, ποτάμια, θάλασσες… Μάθαμε και πολλές νέες λέξεις, εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχόπτωση, συγκέντρωση…

IMG 0ac84a700e848b36beb42ec168f68060 V

 

20240301 111340

 

20240226 103549 20240227 104845

Δοκιμάσαμε να αποτυπώσουμε το φαινόμενο της βροχόπτωσης με αφρό ξυρίσματος και χρώμα και εντυπωσιαστήκαμε!

IMG 0cad418caebf9a85fce2daff69547fca V

Αναπαραστήσαμε τη διαδρομή του νερού με το σώμα μας, γίναμε σταγόνες και κολυμπήσαμε στη θάλασσα, εξατμιστήκαμε, ανεβήκαμε στα σύννεφα, μεταμορφωθήκαμε σε χιονονιφάδες, βρέξαμε βουνά και κάμπους, βρεθήκαμε στο ποτάμι και πάλι στη θάλασσα…

IMG 273bf6c945aa3c6ab3fe463f6de6bc20 V

IMG d3b45c3dcdeaaefefbe32cacd262c80a V

Παίξαμε και παιχνίδια με τις μορφές του νερού, φτιάξαμε τα δικά μας σύννεφα, μάθηση και διασκέδαση μαζί.

IMG ba5f5678925925b17b95575fdea6844b V

IMG add9252e176d5af9da91ba06aeab7046 V

IMG 7b3341fb94e7d060b70abf1084719666 V

Έπειτα, μέσα από πειράματα, είδαμε από κοντά τις μορφές του νερού, ανακαλύψαμε στην πράξη τις ιδιότητές του, γνωρίσαμε τη βύθιση και την πλεύση, μάθαμε και το γράμμα Ν,ν.

20240229 111312 IMG 7bfde54caa956a85e0322eb264e12a2c V

 

20240229 111301

20240229 111255

IMG 795d495140cc268a482dffff3eea3e5e V

IMG eb908b6cf67343379d35d265473d5c25 V

IMG 014e4ebc6f53145f6b987107973faed3 V

IMG 443fd7245038250007cc97dce6add3c8 V IMG ac2c9083b1ca0c38367db2c6fc4dab66 V

 

20240228 120737

IMG 20240417 000927 115IMG 20240417 000835 508

Το μέλι βυθίστηκε , το λάδι επιπλέει

 

Φυσικά φτιάξαμε μοναδικές δημιουργίες με… νερομπογιές!

IMG 14fc2cf831d1dce828a1d39490ed7fbb V

Σπουδαίο πράγμα το νερό και απαραίτητο για τη ζωή στον πλανήτη μας. Έχουν, όμως, όλοι οι άνθρωποι πρόσβαση σε καθαρό και πόσιμο νερό; Και, αλήθεια, θα είναι η ποσότητά του αρκετή για να καλύπτει τις ανάγκες μας για πάντα; Εμείς οι άνθρωποι τι κάνουμε για αυτό; Και τι θα μπορούσαμε να κάνουμε;

Φτάσαμε στη ρύπανση του νερού από τον άνθρωπο και τις άσχημες συνέπειές της στους ζωντανούς οργανισμούς.

20240403 140536

20240403 094641

20240403 094932

IMG 7791a2dfbe20e3ac76f57b50cdecd205 V

20240403 12122220240403 121038

Δεν μας άρεσαν πολύ αυτά που ανακαλύψαμε, χρειάζεται να προστατεύσουμε το νερό!

Τι άλλο μπορούμε να κάνουμε; Μιλήσαμε για τους τρόπους εξοικονόμησης νερού, μάθαμε και μέσα από το παιχνίδι να μην το σπαταλάμε ενώ ταυτόχρονα εξασκήσαμε και τα μαθηματικά μας!

20240403 134033

20240403 134037

20240403 134106

 

IMG 9e101682bda2fdcb813adc1eb7be76c3 V

Νερο…κουβαλητές!

IMG 722c143843135f7ee79f19374deafb85 V

IMG 85600c9e96bee2bb6ef0eacd76be785a V

IMG df662e7255c448fed04f4f7853a94621 V

IMG eb01f2ccd39a9719fe823ee663dca800 V

 

IMG 20240416 020057 190 IMG 20240416 015936 527 20240403 123804 20240403 124051 20240403 124004 20240403 123955

 

Τελευταίο βήμα, να αναλάβουμε δράση, να μάθουν και οι μεγάλοι πόσο πολύτιμο είναι το νερό! Τα παιδιά συνεργάστηκαν και έφτιαξαν αφίσες, με μηνύματα που επέλεξαν τα ίδια. Τις τοποθετήσαμε στους πίνακες της αυλής για να μπορούν να τις δουν όλοι!

20240404 111138 20240404 11094520240404 11025320240404 110238

IMG a57b7e5463e06e03633565b0b750b003 V20240404 094130

20240404 094507

20240404 094100

20240404 094436

IMG 3473962fee246026ef73928dc49262fd V

IMG 10e51a260ad7b3e8d5744d3a2f00b651 V

20240404 121351

 

IMG 91468f1040bc5c9a0ecfc43519fff68a V

Όχι μόνο σωστοί «Νερο…εξερευνητές»

αλλά και  υπεύθυνοι «Νερο…υπερασπιστές!»

 

Πρόγραμμα υγείας: ” Ο κύκλος της ζωής”

Που και πως αρχίζει η ζωή; το έχουμε δουλέψει στην ομάδα μας και πώς ταξιδεύει η ζωή και κάνει κύκλους;

  • η γέννηση και το 1ο στάδιο
  • η ανάπτυξη και το 2ο στάδιο
  • η ενηλικίωση και το 3ο στάδιο
  • η γήρανση και το 4ο στάδιο   Όμορφο το ταξίδι!!!

0 02 05 352b0c6f28d09e0f075725f1b096ddbf659ba6b2cd677925afb3de0637099ddd b416a898bea8415e  0 02 05 d4c0817870458e13e82fbdfcd694ec822ef18eacede6de813e4a6bc0b2c83fc9 d61b32003327efb9 0 02 05 91e105fedd6ae2e1249844ada005486c4620bb7b9738d49903e4966bee4e5ff2 c52ebfcca6fda4ec 0 02 05 74b2916562f73792869beb044f05f6e423dd14c56324b4f9802d5c9006878be1 9d68506aa1b53a78 0 02 05 0af27eb0abf1bc2c326afc5054055bab884371f6bcacf4a8b4a4dd80bcf82077 aa43b79f4009fad5  0 02 05 ea8d1fa37c33ffa4c36ba5ba58db4d62c148ccbdf2d6341aefd96d4bccfe1eca 6e5ec13ad3896867 0 02 05 b34b49557651de4d0215170636d0f74bfad99cdb1b0adcfc2bca8037d8206bbf c64ccf387d5c93b8

δουλεύουμε ατομικά, ομαδικά, συνεργατικά και μαθαίνουμε μέσα από πολλές εμπειρίες, κάθε μέρα και για όσο κρατάει το ταξίδι της σχολικής χρονιάς, σαν ένα μικρό μέρος του μεγάλου ταξιδιού της ζωής μας!!!, στην πορεία τα παιδιά έφεραν φωτογραφίες των ίδιων και μελών της οικογένειάς τους και τις τοποθέτησαν αντίστοιχα στους κύκλους της ζωής!

Πρόγραμμα υγείας: ” το σώμα μέσα από τη θρησκεία”

Το ανθρώπινο σώμα μέσα από τη χριστιανική θρησκεία, αφορμή να συζητήσουμε για τις θρησκείες, αφορμή για να βρούμε το σώμα μέσα στο χριστιανισμό και πως συνδέθηκαν μέσα από τις γραφές με την ιστορία της δημιουργίας του κόσμου

  • “δουλέψαμε¨ την ιστορία της Θεογονίας και τη συζητήσαμε
  • τη ζωγραφίσαμε όλοι μαζί για να καλλιεργήσουμε τη συνεργασία και την ομαδικότητα 0 02 05 149b6825d1ab0898fefc3575564c79e8e0aafa86b2fefca33c9abb5b0227218f d3e8b5aeb47e6198 0 02 05 5ed5707b776298a0d22a8e818ed7ff64da673a7eada4ea4489b7d11db9b0e289 1da7825dd906011  0 02 05 cdb1a78244e70352ee3e5af45c9d2f548ecbff04c39989b2c1b4d35a6f44c3ab 282132b8b8fc30d4   και να δώσουμε το μήνυμα της αξίας για το σώμα μέσα κι από άλλες κατευθύνσεις

Πρόγραμμα υγείας: “Ας μάθουμε να φροντίζουμε το σώμα μας”

Ο κος Σταθμάρχης, ο Εγκέφαλος, μας πήγε ένα μεγάλο ταξίδι σε όλο το σώμα, και γνωρίσαμε την έξω και μέσα μορφή του, τα όργανα και τις λειτουργίες του, διαβάσαμε πολλά σχετικά βιβλία, ακούσαμε τραγούδια , είδαμε βίντεο στον υπολογιστή μας και ήρθε η ώρα να μάθουμε για τους τρόπους φροντίδας και τη  διατήρηση της καλής υγείας. Φτιάξαμε λοιπόν ένα χάρτη-οδηγό και μέσα από τη συζήτηση στην ομάδα καταγράψαμε τους τρόπους και στη συνέχεια δουλέψαμε για αυτούς:

  • καλή διατροφή: μάθαμε για τις ομάδες τροφών, τα θρεπτικά στοιχεία κάθε τροφής ή ομάδας, τη διατροφική πυραμίδα, διαβάσαμε, παίξαμε παιχνίδια, ζωγράφισαν το αγαπημένο τους μεσημεριανό γεύμα, φτιάξαμε διατροφικά παζλ
  • σωματική υγιεινή: συζητήσαμε πάλι για την καθαριότητα των χεριών, του σώματος, των ρούχων, των χώρων που ζούμε
  • κίνηση, άσκηση: συζητήσαμε για την αξία κάθε κινητικής δράσης και για οργανωμένες αθλητικές δραστηριότητες
  • χαλάρωση-ξεκούραση: συζητήσαμε για την αξία της χαλάρωσης, της ξεκούρασης και του ύπνου και καταγράψαμε σε ταμπέλες τι κρατάμε για όλα αυτά για να θυμόμαστε: ΝΑ ΤΑ ΤΗΡΟΥΜΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΆ ΚΑΙ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ και μέσα σε όλα ήρθε και η Παγκόσμια Ημέρα της υγείας 0 02 05 dfb2b64c66de5427e60ca50bb5058929ba87b0c3f3e5dfb663b46c8ee6822ec6 f77aac86a830435 και ασχοληθήκαμε με τους φροντιστές της υγείας, δηλαδή τον εαυτό μας, τα παιδιά τους γονείς τους και τους δασκάλους, με τους γιατρούς και τους νοσηλευτές 0 02 05 23b9183d13214603711f81da06fc2b5392434498b96440e41ab4558993072a04 f971faaab244eb6c 0 02 05 13edb1646d9df11c608b7ce165857cc99dff95d89b27d0783fa25a03a22c8798 5dbf71dd089b1567 0 02 05 66499e0237ad2090f0e4daff53c29419eae287b6d2a2332042bee008610599e0 2c5af1ca7735eb96 0 02 05 204aafddc01a0329a566ecd04154b11d4268867432d862f09b80eabb5f1abb44 27101c0668331c19 0 02 05 2cfb4a1ddd2a8ba39741e27eb123f94c8b764c0943d96049f3d414cd8c4a35f4 9dc704f2ac6daf98 0 02 05 c0a88c75a9928544325ce546884cd68466f4fa73047d090bc9331a1087b1f00c 7de422b0ab118f9f 0 02 05 1d6cbc4f2fee556c5bb034f25f6f8a8df7b6dba77fc24ec2cb4c7c3b423a4d2e f31f92b014fdcd8b

25η Μαρτίου 1821

25η ΜΑΡΤΙΟΥ: ΔΙΠΛΗ ΧΑΡΑ, ΔΙΠΛΗ ΓΙΟΡΤΗ

25η Μαρτίου…Ξεκινήσαμε να μιλάμε για την εθνική επέτειο με αφορμή τον χάρτη της Ελλάδος. Παρατηρήσαμε την έκταση της χώρας μας και τις χώρες με τις οποίες συνορεύει. Ταξιδέψαμε στη Βυζαντινή αυτοκρατορία και μιλήσαμε για την κατάκτησή της από τους Τούρκους, τα χρόνια της υποδούλωσης, τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν οι Έλληνες και τις συνθήκες στις οποίες ζούσαν.

Στη συνέχεια, μέσα από πίνακες ζωγραφικής ζωγράφων, προσεγγίσαμε, μέσω τέχνης, την προετοιμασία και την εκκίνηση της Ελληνικής Επανάστασης.

Το “Κρυφό σχολειό” του Νικ. Γύζη, Κλέφτες και αρματολοί, “Το στρατόπεδο του Καραϊσκάκη”, “Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός σηκώνει το λάβαρο της Επανάστασης στην Αγία Λαύρα” από τον Θ. Βρυζάκη, ” Ο Χορός του Ζαλόγγου” του Α. Pinet, μας έφεραν σε επαφή με  γεγονότα στα οποία βασίστηκε αργότερα και η γιορτή μας…


“Το κρυφό σχολειό” από τα χέρια των παιδιών

20240322 085329

Εμβαθύναμε στο θέμα μέσα από παραμύθια, φωτογραφίες πορτρέτα και τραγούδια:

1711906669748

  • Γνωρίσαμε την Φιλική εταιρεία, τους Δασκάλους του Γένους, τον Ρήγα Φεραίο και τον “Θούριο”
  • Μάθαμε για τους γνωστότερους   ήρωες και τα κατορθώματά τους
  • Εστιάσαμε την προσοχή μας σε σημαντικά γεγονότα που σημάδεψαν την πορεία του αγώνα των Ελλήνων
  • Εξηγήσαμε άγνωστες λέξεις, πλουτίζοντας το λεξιλόγιο των παιδιών
  • Παρατηρήσαμε την ενδυμασία της εποχής
  • Παίξαμε παιχνίδια μνήμης και παρατηρητικότητας

 

1711906057292

Μετά από αυτά που μάθαμε για τους ήρωες και τα κατορθώματά τους, δεν γινόταν παρά να τους ζωγραφίσουμε …..

1711906057413

1711906057373

20240314 121418 2

20240314 121510 2

20240314 121540 2

 

και φυσικά να στολίσουμε την τάξη μας , με τα πορτρέτα τους, δημιουργώντας το σκηνικό της γιορτής μας …

20240322 085226

εικόνα Viber 2024 04 02 21 50 08 442

 

20240321 160747 20240321 160806 20240321 160816

Στην συνέχεια ,αφού στολίσαμε την τάξη μας με πολλές σημαίες και διαβάσαμε  το ποίημα <<ΣΗΜΑΙΑ>>

 

ΣΤΗΣΗΜΑΙΑΜΑΣ

 

και αφού το επεξεργαστήκαμε και ακούσαμε εντυπώσεις……..

  • Ζητήσαμε να παρατηρήσουν και να μας περιγράψουν τα παιδιά την Σημαία μας

-Μιλήσαμε για τις 9 οριζόντιες γραμμές και τα χρώματά της

-Ρωτήσαμε τα παιδιά να μας πουν γιατί είναι τόσες οι γραμμές και τί συμβολίζει το γαλάζιο και το λευκό της χρώμα και ακούσαμε τις απαντήσεις τους

-Εξηγήσαμε τον συμβολισμό των χρωμάτων και μάθαμε ότι κάθε γραμμή είναι και μια συλλαβή από το σύνθημα της Ελληνικής Επανάστασης: Ελευθερία ή Θάνατος.

εικόνα Viber 2024 04 02 21 39 00 272 εικόνα Viber 2024 04 02 21 39 01 216 εικόνα Viber 2024 04 02 21 39 01 333

Με αφορμή λοιπόν από το σύνθημά μας, παιξαμε με τα γράμματα και τις συλλαβές!!!

  • Σ’ενα στεφάνι σχηματίσαμε την φραση με κεφαλαία γράμματα και σ’ενα αλλο με πεζά
  • Στις οριζόντιες γραμμές της Ελληνικής  Σημαίας φτιάξαμε το σύνθημά μας με συλλαβές

20240313 115449 20240313 115129 20240313 121930

Επίσης , γνωρίσαμε την παραδοσιακή μας φορεσιά,

  • παρουσιάσαμε  τη φιγούρα ενός τσολιά και μιας Ελληνοπούλας και παρατηρήσαμε  την φορεσιά τους.
  • Γνωρίσαμε ένα -ένα τα κομμάτια της στολής και τις ονομασίες τους και αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε τα δικά μας τσολιαδάκια και Ελληνοπούλες και να διακοσμήσουμε τον πίνακα της αυλής.

 

εικόνα Viber 2024 04 02 22 04 06 779

εικόνα Viber 2024 04 02 22 04 06 981 εικόνα Viber 2024 04 02 22 04 07 198 

20240321 112630 resized 1

 

1711906057322

εικόνα Viber 2024 04 02 22 04 07 244

 

Τί άλλο γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου; Μα βέβαια, τον «Ευαγγελισμό της Θεοτόκου»

  • Μέσα από το εποπτικό υλικό, μάθαμε για τον ευαγγελισμό της Θεοτόκου και τη σημασία του γεγονότος αυτού και στη συνέχεια τον ζωγραφίσαμε

1711906057444

20240322 085322

20240322 085307

 

Η θεματική ενότητα της 25ης Μαρτίου ολοκληρώθηκε με τη γιορτή μας, θεατρικό, παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια, την Παρασκευή 22 Μαρτίου. 

 

IMG 82471fdedda46d86af9b25ce601df9ef V

IMG e51dc0a447a709745eccdb19390ca2c5 V

IMG 31685203214ebef41ba609d03f8425f9 VIMG 20240403 041112 708IMG 20240403 041208 935IMG 20240403 041634 120

Χρόνια Πολλά Πατρίδα μας!! Χρόνια Πολλά Παναγιά!!! Και του χρόνου, με υγεία!!

Απόκριες 2024

Ο χρόνος τρέχει γρήγορα, ήρθε ο Μάρτιος και μαζί του μας έφερε πρώτα τις Απόκριες!

Τον υποδεχθήκαμε φορώντας τα μαρτάκια μας και ξεκινήσαμε το νέο μας ταξίδι. 

Το έναυσμα μας δόθηκε από την νέα γωνιά της τάξης. Δημιουργήθηκε με τη βοήθεια των γονέων που μας έφεραν μάσκες, σερπατίνες, διάφορα αποκριάτικη είδη… ευχαριστούμε πολύ!  Τα παιδιά τα επεξεργάστηκαν, έπαιξαν μαζί τους, αυτοσχεδίασαν!

Στολίσαμε τις τάξεις και την αυλή μας και ξεκινήσαμε:

 

  • Συζητήσαμε τι γνωρίζουμε για το καινούριο μας θέμα, μάθαμε νέες πληροφορίες μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο και φωτογραφίες… Τι σημαίνει η λέξη “Απόκριες”; Πόσο διαρκούν; Τι γιορτάζουμε; Πότε ολοκληρώνονται και με ποιο γεγονός; Τι συνηθίζουν να κάνουν οι άνθρωποι εκείνη την περίοδο;
  • Τα καταγράψαμε και αρχίσαμε μια περιπλάνηση σε διάφορα μέρη της Ελλάδας, με σκοπό να γνωρίσουμε μερικά από τα πολύ γνωστά  ελληνικά αποκριάτικα έθιμα. Στη συνέχεια εντοπίσαμε τα μέρη αυτά στο χάρτη και αντιστοιχίσαμε.

  • Συνεχίσαμε την περιπλάνησή μας, βλέποντας φωτογραφίες από τα μεγαλύτερα καρναβάλια της Ελλάδας αλλά και του κόσμου.
  • Γνωρίσαμε το γράμμα “Κ” ,βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από αυτό το γράμμα και σχηματησαμε την γραφή μου με διάφορους τρόπους..

IMG e539048e87e5987c05a1f9469ee97a4a V

  • Τα παιδιά έφτιαξαν τις δικές τους αυτοσχέδιες μάσκες και ελεύθερες εικαστικές δημιουργίες.

 

IMG 2774c7ed51b576f2541f722ec98668ec V IMG 0468d66ebb3d2328f6e4d053072dac5b V

 

  • Στην Ιταλία συναντήσαμε τον Αρλεκίνο και μάθαμε για την ιστορία του μέσα από το ομώνυμο παραμύθι της Ζωρζ Σαρρή.
  • Φτιάξαμε ο καθένας το δικό του καπέλο Αρλεκίνου.

IMG 788006a90ac93441722b58ae83cb646d V

20240305 125830

IMG 20240324 085325 877

  • Ακολουθώντας τις οδηγίες της μαμάς του Αρλεκίνου και με τη βοήθεια του ζαριού, δώσαμε ξανά  χρώμα στη στολή του, που μάλλον έχασε το χρώμα της στο πλύσιμο. 

 

  • Με αφορμή τις Απόκριες, γνωρίσαμε διάφορα μουσικά όργανα και ήχους και παίξαμε ομαδικά παιχνίδια συντονισμού, ρυθμού και συνεργασίας.

  • Κι άλλα παιχνίδια στην αυλή, συνδυάζοντας μαθηματικά και διασκέδαση…

IMG 98d809bf7e375450c91570be7b16147b V

  • Την Τσικνοπέμπτη, 8 Μαρτίου, τα παιδιά έβαλαν τις στολές τους και πραγματοποιήθηκε το αποκριάτικο πάρτι του σχολείου,παρουσίασαν τις στολές τους ένα ένα και χωρίστηκαν σε ανάλογες ομάδες. Παίξαμε, χορέψαμε, το ευχαριστηθήκαμε πολύ!

IMG 17a6f427cc2336a2e74ed8289f2289fd V Αντιγραφή

Γοργόνες…

Υπερήρωες…

Νεράιδες, πριγκίπισσες, μονόκεροι και μαγικά έντομα

Παιχνίδια με μπαλόνια

IMG 20240324 090426 034

 

IMG 20240324 091037 167

Ας ταΐσουμε τον Κλοουν

IMG 20240324 091139 518

  • Μιλήσαμε για το έθιμο του τσικνίσματος και “τσικνήσαμε” κι εμείς, χάρη στο σύλλογο γονέων που μας προσέφερε τα απαραίτητα. Αγαπητοί γονείς, σας ευχαριστούμε πολύ για τη συνεργασία και την προσφορά!

IMG 20240324 090619 399 IMG 20240324 090832 227

  • Μερικές μέρες μετά, επισκέφθηκε το σχολείο μας μια θεατρική ομάδα και με τη βοήθειά της αναβιώσαμε ελληνικά έθιμα και τραγούδια, παίξαμε αποκριάτικα παιχνίδια, χορέψαμε το “γαϊτανάκι”, το “πιπέρι”… άλλη μια πολύ όμορφη και διασκεδαστική ημέρα!

IMG fcf1774039d4bd6e3c8afa2c9b9d5735 V IMG 06e46318b99a657256759ca73bbb14f2 V

IMG 20240324 093244 353 IMG 20240324 093531 792 IMG 20240324 093723 159

  • Η Καθαρά Δευτέρα και η Σαρακοστή πλησίασαν. Μιλήσαμε για την έννοια της Σαρακοστής και της νηστείας, τις 7 εβδομάδες που απομένουν για το Πάσχα,  γνωρίσαμε τα σαρακοστιανά φαγητά, το έθιμο του χαρταετού, το έθιμο της κυρα -Σαρακοστής με τα 7 της πόδια και φυσικά φτιάξαμε τις δικές μας κατασκευές, ατομικες και ομαδικη και καθε Παρασκευή θα κόβουμε και απο ένα πόδι της . Με αυτόν τον τρόπο θα μετράμε τις εβδομάδες μεχρι το Πάσχα, κλείνοντας έτσι με αυτόν τον τρόπο το ταξίδι μας στον κόσμο των Αποκριών.

 

IMG d9b0fa1518c2ca9e0d70eb95d66da52a VΑτομική κατασκευή η Κυρά Σαρακοστή 

IMG 05954be3be9cacbe9e96a716d071f77c V 20240326 123930Ομαδική κατασκευή η Κυρά Σαρακοστή

Άλλο ένα ταξίδι που μας διασκέδασε πολύ, μας έμαθε αρκετά πράγματα, μας προσέφερε θετικά συναισθήματα, μας βοήθησε να δεθούμε ακόμα περισσότερο! Και κάθε μέρα που περνάει ερχόμαστε πιο κοντά, μαθαίνουμε να λύνουμε τις διαφορές μας με ήρεμο τρόπο, γινόμαστε μια αγκαλιά! Να, σαν κι αυτήν που αυθόρμητα τα παιδιά σχημάτισαν ένα πρωινό για να τραγουδήσουν την “καλημέρα” μας!

IMG e54064d60743874e70fb9b52a765b435 V

Έτοιμοι για νέες περιπέτειες! Σειρά έχει η 25η Μαρτίου!

Σχολικός Εκφοβισμός

6 Μαρτίου Παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού!!!!

Με αφορμή , την Παγκόσμια ημέρα σχολικού εκφοβισμού μας δόθηκε η ευκαιρία να συζητήσουμε με τα παιδιά

  • τι σημαίνει σχολικός εκφοβισμός
  • πως μπορούμε να τον αναγνωρίσουμε αλλά
  • και με ποιους τρόπους μπορούμε να τον εξαλείψουμε

Αρχικά προσεγγίσαμε το θέμα μέσα από παραμύθια που επίλεξαν τα παιδιά για να ανακαλύψουμε όλοι μαζί τι σημαίνει βία.

1710773269385

 

 

Στην συνέχεια , ξεχωρίσαμε τις έννοιες θύτης και  θύμα και μέσα από την διαδικασία της αναπαράστασης, διαπίστωσαν τα παιδιά ποιος είναι ο θύτης και ποιος είναι το θύμα.

  • Μιλήσαμε ,για τα συναισθήματα που ένιωσαν καθόλη την διάρκεια της αναπαράστασης (φόβο, θλίψη , θυμό) και φυσικά όλοι με μια φωνή συμφώνησαν ότι μαζί σαν μια γροθιά μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την βία με την ΑΓΑΠΗ.

Έτσι αποφασίσαμε σε συνεργασία και τα 2 τμήματα του νηπιαγωγείου μας ,να κάνουμε μια δράση αγάπης και συνεργασίας κατά του σχολικού εκφοβισμού και να τον νικήσουμε όλοι μαζί.

 

1710773269426

1710773269395

IMG 980cc26aa786d4e0521992d4507b980b V IMG 1d3b3d05f8843ab04da384ff4ffdeea7 V

20240306 12084520240306 120442

20240306 122508

20240306 122204

1710773269466

 

Τέλος, όλα τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας χέρι με χέρι συμφωνήσαμε να βοηθάμε τον εαυτό μας και τους φίλους μας,  κρατώντας τους από το χέρι και να νικήσουμε κάθε μορφή σχολικής βίας.

1710773269406

1710773269367

 

Πρόγραμμα υγείας: “ταξίδι μέσα στο σώμα μας”

ο κύριος Εγκέφαλος μας πήρε μαζί του και μετά από τη γνωριμία μας με τις αισθήσεις μας ταξίδεψε μέσα στο σώμα μας, παρατηρήσαμε το λαιμό μας και συζητήσαμε για τη μορφή του, τη θέση του το φάρυγγα και το λάρυγγα, τη λειτουργία του, συνεχίσαμε με τους πνεύμονες

0 02 05 dbbc1b3da11c8f58acbcc592e24522e3d027e37c2942b21fbb7b0deb0da35d26 c37bf3067334c0ea

κατασκευή: οι πνεύμονες

και την καρδιά μας, μιλήσαμε για τη λειτουργία των οργάνων, τη μορφή, το σχήμα, τη θέση τους και τη αλληλοσύνδεση

 

 

 

τους, είδαμε εικόνες, βίντεο, πιάσαμε το σφυγμό μας ,σφυγμος 1 σφυγμος 2σφυγμος 3,  ακούσαμε την αναπνοή στην κοιλιά μας, αναπνοη κοιλια 2αναπνοη κοιλια 1
0 02 05 73b93c92d2c5d4221010e7b6a3ac90805143674e64a6ea8681ab36b35e38423d a3b229b684400cfa   0 02 05 83f49cded0d9f5d37cddb19ce76ec766452ecd24634b12371e69be5718689fe5 467c1b16ee66f36b 0 02 05 cd8e43b35a0419381ccbb2d9aed901d5af687162ff9b0e14798a678c070141a0 cdf74258b079826 0 02 05 f3b1dbb494f4070d0a34b82f5b0d755680b29b9747ca55aaf824f45692cad46a 1590a7307c1e568e

 

 

Λυδία

 

 

 

 

 

 

τα παιδιά ζωγράφισαν το σώμα τους , σε ζευγάρια, και μέσα στην καρδιά τους ζωγράφισαν ένα αγαπημένο πρόσωπο

πειραματιστήκαμε με τα όργανα της αναπνοής για να καταλήξουμε στο συμπέρασμα της βασικής αυτής λειτουργίας, ως πηγή ζωής κλείσιμο μυτης

 ακούσαμε την καρδιά μας με το χέρι, και γνωρίσαμε τα συστήματα του οργανισμού: αναπνευστικό αναπνοη 1


αναπνοη 3κυκλοφορικό, συνεχίσαμε με τις αρτηρίες και τις φλέβες και παίξαμε παιχνίδια ρόλων ,όπως το ταξίδι της αναπνοής ,

 

 

αναπνοη 2

 

 

 

 

 

 

 

 

το ταξίδι του αίματος,

η Ν. έγινε το σώμα,νικολετα ο Ι. το μυαλό,Ιωαννης ο Σ. και Μ. οι πνεύμονεςΣωτήρηςη Ε. η καρδιά, Ελένηκαι ο Μ. άρχισε το ταξίδι… Μαρκοςσυζητήσαμε και καταγράψαμε τους τρόπους προστασίας των πνευμόνων, της καρδιάς, τις εξετάσεις πρόληψης, τις ιατρικές ειδικότητες: παθολόγος, καρδιολόγος, παιδίατρος κ.α., πολλές καινούργιες έννοιες και λέξεις, μαθαίνουμε όλοι με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους, μέσα από μία διαδικασία βιωματική, με παιχνιδιώδεις δραστηριότητες για να κατανοούν οι μαθητές μας και να απολαμβάνουν το ταξίδι της γνώσης!!!

Ταξίδι στον κόσμο των συναισθημάτων!

Ένα διαφορετικό ταξίδι πραγματοποιήσαμε τις τελευταίες μέρες στο νηπιαγωγείο μας! Η αφορμή μας δόθηκε από τη μαθήτρια  Ε. Μ., η οποία ήρθε στο σχολείο ένα πρωινό κρατώντας  ζωγραφιές για να τις χαρίσει σε όλους τους φίλους της, έχοντας γράψει τη λέξη αγάπη σε κάθε μία από αυτές.

 

Ταξιδέψαμε στον κόσμο των συναισθημάτων μέσα από συζητήσεις, ανάγνωση βιβλίων και ανακαλύψαμε τι είδους συναισθήματα είναι αυτά που όλοι μας βιώνουμε καθημερινά.

εικόνα Viber 2024 02 23 17 21 47 397

Κάποιες φορές είναι ευχάριστα όπως η αγάπη, η χαρά…..  και κάποιες άλλες είναι πιο δυσάρεστα και ο φόβος, ο θυμός και η λύπη

Πολλές φορές είναι δύσκολο να τα αναγνωρίσουμε και κάποιες άλλες είναι ακόμα πιο δύσκολο να τα αποδεχτούμε. Όμως η εμπειρία μας από αυτό το όμορφο ταξίδι μας βοήθησε να κατανοήσουμε τα συναισθήματα μας και το πιο σημαντικό…να μπορούμε να συζητάμε με αγαπημένα μας πρόσωπα ώστε να τα διαχειριζόμαστε καλύτερα!

Πρώτος σταθμός του ταξιδιού μας η αγάπη!!!

εικόνα Viber 2024 02 23 17 22 13 955

Αυτό το υπέροχο συναίσθημα που μας κάνει να αισθανόμαστε τόσο όμορφα όταν μας προσφέρουν αγάπη αλλά και όταν προσφέρουμε! Τα παιδιά είχαν υπέροχα λογάκια να μοιραστούν μεταξύ τους για το τί είναι αγάπη κι έτσι μερικά από αυτά τα έγραψαν μέσα σε καρδούλες!

εικόνα Viber 2024 03 05 20 41 06 529

 

Καταγράψαμε τι σημαίνει για τον καθένα μας η αγάπη και της δώσαμε μορφή!

Επόμενος σταθμός το ταξιδιού μας, είναι η χαρά την οποία εκφράσαμε, τη σχηματίσαμε και τη συγκρίναμε με το αντίθετο της συναίσθημα, τη λύπη.  Ποια πράγματα μας κάνουν χαρούμενους και ποια λυπημένους; 

20240213 132002

εικόνα Viber 2024 03 05 20 50 15 034 εικόνα Viber 2024 03 05 20 53 21 571 1

εικόνα Viber 2024 03 05 20 54 38 644 1

Στη συνέχεια μιλήσαμε για το συναίσθημα του φόβου. Μοιραστήκαμε τους πιο μεγάλους μας φόβους, τους συζητήσαμε, τους ζωγραφίσαμε και στη συνέχεια προσεγγίσαμε την ενδυνάμωση μέσα από κουκλοθέατρο βασισμένο στο παραμύθι “Το λιοντάρι μέσα μας”. Καταλάβαμε πως το να είσαι μικρός δεν είναι πάντα εύκολο, ωστόσο ακόμη και το πιο μικρό πλάσμα μπορεί να έχει καρδιά λιονταριού.

 

20240215 124151

20240215 120844

Συνεχίσαμε το ταξίδι μας συζητώντας για ένα συναίσθημα το οποίο αισθανόμαστε κάποιες φορές, και είμαστε έτοιμοι να εκραγούμε σαν το ηφαίστειο….λέγεται θυμός και αν το αφήσουμε να μας κυριεύσει, μπορεί να πούμε ή να κάνουμε πράγματα, χωρίς να το θέλουμε, που θα πληγώσουν τους φίλους μας, τους γονείς μας, τους γύρω μας και θα είναι δύσκολο να επιστρέψουν ξανά πίσω. Το πείραμα με την έκρηξη θυμού μας βοήθησε να κατανοήσουμε την ένταση του συναισθήματος, τις συνέπειες της παρορμητικότητας και τη σημαντικότητα του αυτελέγχου.

 

 

20240222 093542

20240222 093447

 

Πως όμως μπορούμε να ελέγξουμε το θυμό μας; Μάθαμε κάποιες τεχνικές διαχείρισης, καταλάβαμε πως είναι σημαντικό να ακολουθούμε τα βήματα, να παίρνουμε τον χρόνο μας, να ηρεμούμε, να σκεφτόμαστε ψύχραιμα και να παίρνουμε στο τέλος τη σωστή απόφαση, να λύνουμε οποιοδήποτε πρόβλημα με συζήτηση και αλληλοκατανόηση.

20240219 132138

Φτιάξαμε ο καθένας το δικό του φανάρι του θυμού για να μας θυμίζει πάντα τα τρία μαγικά βήματα.
20240219 115626

20240219 121124Ασχοληθήκαμε και με το Θ,θ του θυμού. Βάλαμε και μπουγάδα, μόνο που μπερδεύτηκε με τα άλλα γραμματάκια και χρειάστηκε το ξεχωρίσουμε για να μπορέσουμε να το απλώσουμε.

Γνωρίσαμε και άλλα συναισθήματα, τα ταξινομήσαμε σε θετικά και αρνητικά, τα συζητήσαμε, τα αναγνωρίσαμε από τις εκφράσεις του προσώπου και του σώματος, τα περιγράψαμε, τα μιμηθήκαμε, τα αναπαραστήσαμε, φτιάξαμε τη γωνιά των συναισθημάτων και φυσικά παίξαμε πολύ!

20240216 115452

 

20240216 12080120240216 121018 20240216 121125 20240216 121201 

20240223 124100 20240223 124146 20240223 124314 20240223 124414 20240223 124752 20240223 124824 20240223 125122 20240223 125210 20240223 125329

20240222 124339 20240222 124236 20240220 121241 20240220 121139 20240220 120443

Μαγικός ο κόσμος των συναισθημάτων! Τι υπέροχο ταξίδι και πόσα πράγματα μας έμαθε!

20240226 131408

Πρόγραμμα υγείας: “η κυρία Αφή”

και τελευταία ήρθε στην ομάδα μας η κυρία Αφή, στάση αφή φώναξε ο εγκέφαλος κι εμείς μαζί του…, που βρίσκεται αυτή η αίσθηση άραγε στο σώμα μας, στους αισθητηριακούς δέκτες που είναι στο δέρμα μας κι αφού τα παιδιά είπαν τι γνωρίζουν και τι σκέφτονται , μάθαμε όλοι ότι νιώθουμε τα ερεθίσματα μέσα από το άγγιγμα, την επαφή, όχι μόνο με τα χέρια μας αλλά με κάθε μέρος του σώματος, μέσα από το δέρμα.

Και με ποιους συνεργάζεται η αφή συχνά; Μα φυσικά με την όραση, τη γεύση και την όσφρηση, για να ολοκληρώσει τη διαδικασία της αναγνώρισης του ερεθίσματος και οπωσδήποτε με τον εγκέφαλο που επεξεργάζεται τις πληροφορίες που του στέλνουν οι αισθήσεις…

Παίξαμε παιχνίδια αναγνώρισης με διάφορα υλικά, πρώτα με ανοιχτά τα μάτια

  0 02 05 62aab69883385aaa34f4592141021f5091804393c1cef85cb9269d97ed1933b4 e0635915cae3e79 1 0 02 05 f6c144c666c58088d625b60da7c0d70e7b73d17d537bb738cc1a5ba2c6e4fa35 6bf35056deeac8cb και μετά με κλειστά…

0 02 05 067d0728114be72dbd6e55cda1496d3d8562ba2ebb78f15583f41bfa3334b2e9 8d25efa968f8ac5a  0 02 05 40921c98c806f3cb6c667dd9b6bab3774c5ce07746b327f3c24701e856f5344d acdcfeeabf354fcb  0 02 05 67620bd4bddde90b800087aff1be3817c680395fe304ca211b914742286fa5d1 9a6d8ae6a5c7f4af   0 02 05 ec3365fab5fdc08955e22c85afc1195dfaca25c24d31d41c70e7181e431f6827 71bb3f8fc2c1659

διαβάσαμε το βιβλίο της αφής, φτιάξαμε τις κούκλες μας και στο τέλος ενώσαμε όλες τις γνώσεις μας για όλες τις αισθήσεις και καταλήξαμε στο συμπέρασμα οτι είναι αυτές οι μοναδικές που μας συνδέουν με το περιβάλλον γύρω μας…