2015-16: Geometry around me


logoetwinning

 

 

 

 

 

Σχολικό έτος 2015-16 ‘Geometry around me’ (Η γεωμετρία γύρω μου), υπ.καθ. κος Αρλαπάνος Γ. ΠΕ0404

Geometry around me

Το πρόγραμμά συμβαδίζει με το Πολιτιστικό Πρόγραμμα ‘Δημιουργώντας μέσα από τη Γεωμετρία’, μαζί με την κα Παρασκευοπούλου Ξ. ΠΕ11

Στο έργο συμμετέχουν άλλα 4 σχολεία από: την Ιταλία (Villorba), την Πορτογαλία (Almada) και την Τουρκία (Μαγνησία, Manisa και Μυρσίνη, Myrsin) με συντονίστριες τις συναδέλφους κα Gallina (IT) και Congalves (PT). Ομιλούμενες γλώσσες: Αγγλικά, ιταλικά, πορτογαλικά.

 

Στόχοι του προγράμματος:

Α) Να ανακαλύψουμε και να αναδείξουμε τις γεωμετρικές ιδιότητες του χώρου και των αντικειμένων, καθώς και ζωντανών οργανισμών γύρω μας 

Β) Να αναπτύξουμε δημιουργικά έργα σε σχέση με τα παραπάνω.

Γ) Να επικοινωνήσουμε και να συμμετέχουμε σε κοινές δραστηριότητες με τα σχολεία συνεργασίας, μοιραζόμενοι και παρουσιάζοντας την εργασία μας με τα άλλα σχολεία.

Δ) Να εκθέσουμε τη δουλειά μας στην τάξη – το σχολείο – την ευρύτερη κοινότητα.

 

Συμμετοχή στο 2ο Μαθητικό Φεστιβαλ Πολιτισμού και Τέχνης, Παρασκευή 17/6/2016. Φωτογραφίες από τη συμμετοχή μας εδώ και περισσότερα για το φεστιβάλ εδώ

 

Το πρόγραμμα (επι)βραβεύθηκε με την Ετικέτα Ποιότητας eTwinning !

 

ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΑΣ!!!

eTw label

geometry

 

 

 

 

 

Δραστηριότητα 9η: Η τρισδιάστατη ταυτότητα ενός κύβου

Μελετήσαμε την ταυτότητα (α+β)^3 και φτιάξαμε έναν συναρμολογούμενο κύβο ακμής (α+β) από στερεά με διαστάσεις α^3, β^3, α^2β, αβ^2. Τι βγήκε;;;

 

και το μεγάλο φινάλε!

 

Εναλλακτικά: http://tube.geogebra.org/material/simple/id/465969

Επίσης: Δωρεάν λογισμικό online δημιουργίας 3D αντικειμένων https://www.tinkercad.com

 

Δραστηριότητα 8η: Μαθηματικά, μορφολογία φυτών και ταξινόμηση. Επίσκεψη στο τμήμα Βιολογίας (τομέας Βιολογίας Φυτών)

Ευχαριστούμε την κα Παπακανέλλου για την παρέα και το ενδιαφέρον της!

Φύλλο εργασίας για την προεργασία εδώ

Δραστηριότητα 7η: EuroPartners

A) Κατασκευάζουμε τοίχο επικοινωνίας – Eurocorner – και ανάδειξης του πργράμματός μας.

IMG_20160311_115950b

B) Συνάντηση στο Skype με τους συμμαθητές μας από την Ιταλία

Προθέρμανση στο Forum του Twinspace με γρίφους, ερωτήσεις και θέματα συζήτησης με σκοπό τη γνωριμία, την αναζήτηση κοινών σημείων κ.α.

Πώς είδε η ιταλική ομάδα τη συνάντησή μας: Skype Italy

Η επικοινωνία συνεχίστηκε στο forum του Twinspace μας.

Γ) Στείλαμε δώρο (κάδρα με δημιουργίες από αποξηραμένα φύλλα) και κάρτα φιλίας σε σχολεία συνεργασίας.

Ανταπόκριση από το Ιταλικό σχολέιο:

»Τoday we received your wonderful presents! thanks so much…we’ll put them in our european corner! I feel indebted towards you!»

 

Untitled-1

 

Δραστηριότητα 6η: Εξερευνώντας τη Γεωμετρία στο ανθρωπογενές περιβάλλον:

Α) Πλατεία Ζαβλανίου, σχολικός περίπατος, φωτογραφίες στο  Πλατεία Ζαβλανίου

 

Β) Πολιτιστικός περίπατος στο ιστορικό κέντρο της Πάτρας: Την Πέμπτη 17 Μαρτίου 2016 πραγματοποίησαμε πολιτιστικό περίπατο στην πόλη μας ακολουθώντας την εξής διαδρομή: πλατεία Γεωργίου, σκάλες Γεροκωστοπούλου, Ηφαίστου (ρωμαϊκό στάδιο), Παντάνασσα, σκάλες Πατρέως, πλατεία Αγίου Γεωργίου, Άνω Πόλη, Παντοκράτορας, Κάστρο Πάτρας, σκάλες Αγ.Νικολάου. Μας συνόδεψε ο μουσειολόγος – συντηρητής έργων τέχνης κος Παπαευθυμίου Ξενοφώντας δίνοντάς μας τα φώτα του για την αρχιτεκτονική και τον πολεοδομικό σχεδιασμό, την ιστορία και τα έθιμα της Πάτρας. Ο περίπατος έληξε με ένα ωραιότατο παγωτό!

Ευχαριστούμε την κα Παρασκευοπούλου για την παρέα και το πλούσιο ενδιαφέρον της!

 

κι ένα ενδιαφέρον βίντεο με θέμα την παροδοσιακή κατασκευή πλακόστρωτων στο Μαρόκο.

 

 

 

Δραστηριότητα 5η: Τα μαθηματικά στους ζωντανούς οργανισμούς  – Α μέρος: Φύλλα, άνθη, κλαδία και καρποί

Φύλλο εργασίας εδώ , συμβουλές κατασκευής φυτολογίου εδώ (πηγή: τμήμα Γεωπονίας, ΑΠΘ)

Σκοπός:

  • Να παρατηρήσουμε την αξονική συμμετρία σε φύλλα από διάφορα φυτά.
  • Να κάνουμε κατασκευές από τα φύλλα και να στείλουμε δείγμα της δουλειάς μας ως δώρο στα σχολεία συνεργασίας, με ευχητήρια κάρτα.
  • Να ενημερωθούμε για τα μαθηματικά μοτίβα που συναντάμε στη φύση

 

Δραστηριότητα 4η: Η ράμπα και η προσβασιμότητα

Στόχος:

  • Να υπολογίσουμε την κλίση της ράμπας στο σχολείο μας.
  • Να συζητήσουμε για την προσβασιμότητα του σχολείου μας αναδεικνύοντας μειονεκτήματα και προτείνοντας αλλαγές.

Φύλλο εργασίας εδώ

Παρουσίαση στα αγγλικά εδώ

 

Δραστηριότητα 3η: Αστέρια και (η επιστήμη στις) χιονονιφάδες

Στόχος:

  • Να μάθουμε επιστημονικά στοιχέια για τις χιονονοφάδες
  • Να κατασκευάσουμε χάρτινες χιονονιφάδες και άλλα για να στολίσουμε την αίθουσα εκδηλώσεων για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή! Ευχαριστούμε την κα Αθανασοπούλου για τη βοήθειά της!

Εδώ εκτυπώσιμα αρχεία για τα αστέρια και εκεί για τις χιονονιφάδες.

Επίσης: Εδώ κι εδώ θα δείτε σπουδαία καλλιτεχνικά έργα μεγάλης κλίμακας με γεωμετρικά μοτίβα σε δύο περιβάλλοντα, κρύο και ζεστό!

H επιστημονική εξήγηση για τις χιονονιφάδες:

και οι κατασκευές μας!

Δραστηριότητα 2η: Μια οθόνη χίλιες λέξεις.

Σκτόχος:

  • Να κάνουμε μετρήσεις, μετατροπές μονάδων, σχέδιο σε μιλιμετρέ με αφορμή μία οθόνη του σπιτιού μας.
  • Να μάθουμε για τις αναλογίες της οθόνης.
  • Να εκφράσουμε απόψεις, συναισθήματα, ιδέες (Αν ήμουν οθόνη, θα ήθελα να έδειχνα..)

Φύλλο εργασίας εδώ.

Δραστηριότητα 1η: Εξερευνώντας τη Γεωμετρία στο ανθρωπογενές περιβάλλον (Α΄μέρος): Το κυνήγι της Γεωμετρίας στο σχολείο μας.

Στόχος:

  • Να εντοπίσουμε γεωμετρικές δομές – έννοιες στο χώρο του σχολείου.
  • Να φωτογραφίσουμε.
  • Να αναδείξουμε τις γεωμετρικές έννοιες μέσα από τη φωτογραφία.

Εκτυπώσιμα σχέδια για τρισδιάστατα σχήματα για την κατασκευή μας εδώ

Φύλλο εργασίας εδώ

Δραστηριότητα εισαγωγική: Αυτοπαρουσίαση

Σκοπός:

  • Να φτιάξουμε το αγαπημένο μας γεωμετρικό σχήμα
  • Να εκφράσουμε γιατί συμμετέχουμε στο πρόγραμμα
  • Να φτιάξουμε video ή εικόνες για να επικοινωνήσουμε με τα άλλα σχολεία.