Δράσεις


Ευρωπαϊκή δράση Teachers 4 Europe

Περισσότερα για τη δράση Teachers 4 Europe εδω

 

 

Τηλεδιάσκεψη: Εξελίξεις στη σύγχρονη μοριακή βιολογία και γενετική.

Την Πέμπτη 16/6/2016 πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη με τον επίκουρο καθηγητή του Τμήματος Βιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης κο Νικολάου Χριστόφορο, τον οποίο και ευχαριστούμε θερμα, στο χώρο του σχολείου στην οποία συμμετείχαν παιδιά από την Γ Γυμνασίου. Υπεύθυνος εκπαιδευτικός κς Αρλαπάνος Γ., Βιολόγος.

 

Θέματα που συζητήθηκαν:

1 – Από το DNA στο φαινότυπο:

  • πολυπλοκότητα ρύθμισης γονιδιακής έκφρασης,
  • επίδραση περιβάλλοντος

2 – Η τρέχουσα θέση μας στην ερμηνεία και τη θεραπεία πολυπαραγοντικών νόσων

 

  • Μπορεί η κατανόηση της πολυπλοκότητας να δώσει φως στην ερμηνεία και τη θεραπεία πολυπαραγοντικών νόσων;
  • Με τι εργαλεία;
  • Ποιοι τομείς συνεργάζονται; (διεπιστημονικότητα)

 

3 – Εργαλεία ανάλυσης, βιοπληροφορική κλπ

 

4 – Η έρευνα στο ελληνικό πανεπιστήμιο, μύθοι και αλήθειες για το εξωτερικό αλλά και την Ελλάδα

 

 

Πληροφορίες και σύνδεσμοι:

Πανεπιστήμιο Κρήτης   http://www.uoc.gr/

Σελίδα του τομέα Υπολογιστικής Γενετικής    http://computational-genomics-uoc.weebly.com/

Προσωπική σελίδα για τον κο Νικολάου   https://www.biology.uoc.gr/el/personnel/1024

Σελίδα του μαθήματος ‘Υπολογιστική Βιολογία’    https://sites.google.com/site/uoccomputationalbiology/home

 

 

Εβδομάδα ενημέρωσης για τον εγκέφαλο (Brain Awareness Week 2016)

Το σχολείο μας συμμετείχε στην εκδήλωση της Εβδομάδας Ενημέρωσης για τον Εγκέφαλο – Brain Awareness Week που διοργανώνεται από το Πανεπιστήμιο Πατρών και την Ελληνική Εταιρεία Νευροεπιστημών με κεντρικό διοργανωτή την Dana Alliance for Brain).

BAW_banner

 

Τίτλος της φετινής μας συμμετοχής – δράσης ήταν:

Το ρομπότ δάσκαλος (σχόλια για την τεχνητή νοημοσύνη)

Περίληψη: Η τεχνητή νοημοσύνη: καλός υπηρέτης, κακός αφέντης. Μπορεί ένας ρομποτικός δάσκαλος να αντικαταστήσει έναν άνθρωπο; Αξίζει; Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Υπάρχουν ιδιότητες του νου όπως η ενσυναίσθηση, στυλοβάτης της συναισθηματικής νοημοσύνης και κατ’ επέκταση των ανθρώπινων σχέσεων και που είναι αμφίβολο αν μπορούν να αποτελέσουν χαρακτηριστικό της τεχνητής νοημοσύνης. Έτσι, στο θεατρικό μας δρώμενο επιχειρούμε να υποστηρίξουμε πως δεν αξίζει να αντικαταστήσουμε τον άνθρωπο με τεχνητά συστήματα και ιδιαίτερα σε ευαίσθητους τομείς όπως η παιδεία. Ωστόσο τι θα κάνουν τα παιδιά με ένα τέτοιο ρομπότ δάσκαλο;;;

 

 

 

Παρουσιασή ΕΔΩ και κείμενο παρουσίασης ΕΔΩ. Οι διάλογοι ΕΔΩ

Ευχαριστούμε τον μαθητή της περυσινής χρονιάς Αλέξανδρο Λιάτσο για την επιστολή του με την οποία σχολίασε γόνιμα τη δράση μας. (ΕΔΩ)

===========================================================

Η περυσινή συμμετοχή με τη Γ Γυμνασίου 2014-15 εδώ

==========================================================

ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ: (empathy)

Θεμελιώδες στοιχείο της συναισθηματικής μας νοημοσύνης (EQ) είναι η ενσυναίσθηση.

Ενδιαφέρον και κατατοπιστικό άρθρο για τη συναισθηματική νοημοσύνη εδώ (πηγη: science illustrated)

 

Διδασκαλία και δράσεις Οικιακής Οικονομίας 2015-16

 

Στις 14 Οκτωβρίου 2015, στην καθιερωμένη ενημερωτική συνάντηση που έγινε στο σχολείο μας κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς με τους γονείς των μαθητών της Α΄ τάξης και με αφορμή την «Παγκόσμια Εβδομάδα Διατροφής» (16 έως 24 Οκτωβρίου) και τις κοινωνικοοικονομικές συνθήκες που βιώνει η χώρα
μας τα τελευταία χρόνια, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση- ενημέρωση και συζήτηση σε θέματα διατροφής και Υγείας των παιδιών, από την υπεύθυνη καθηγήτρια του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας κ. Ασπόστου Αικ. (ΠΕ 15).

Τίτλος δράσης:

«Αντιμετωπίζοντας τη διατροφική κρίση έξυπνα και οικονομικά, μεγαλώνουμε και φροντίζουμε τα παιδιά μας υπεύθυνα και δυνατά»

 

Η κομποστοποίηση στο σχολείο μας

Στα πλαίσια σχετικού προγράμματος του Δήμου Πατρέων το σχολείο μας απέκτησε έναν κάδο κομποστοποίησης. Καλούνται οι μαθήτριες και μαθητές να συμμετέχουν στη δράση και ποιος ξέρει, μπορεί με το ενισχυμένο χώμα που θα αποκτήσουμε να αποκτήσουμε και το δικό μας λαχανόκηπο!

Περισσότερα για την κομποστοποίηση εδώ (βικιπαιδεία) και εδώ (EcoRec)

 

Ενδοσχολικός διαγωνισμός αφίσας

AFISAΥπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: κα Παγουλάτου ΠΕ10, κος Αρλαπάνος ΠΕ0404, κα Αθανασοπούλου ΠΕ07, κα Παπαδοπούλου ΠΕ02.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εκπαιδευτική επίσκεψη σε έκθεση ζωγραφικής στο Μουσείο

Στα πλαίσια των Βιωματικών Δράσεων οι καθηγήτριες του 15ου Γυμνασίου Πάτρας κ.κ. Ρογδάκη Λίλα, Παπακανέλλου Ελένη και Καπράλου Ανδριάνα διοργάνωσαν την Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2016, εκπαιδευτική επίσκεψη των τμημάτων της Α’ Γυμνασίου στην έκθεση ζωγραφικής του Κλεομένη Κωστόπουλου με θέμα «Εγώ ένας άλλος» που φιλοξενείται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πάτρας.

Οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες παρακολούθησαν με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον την ξενάγηση που έκανε ο ίδιος ο ζωγράφος. Ο πατρινός καλλιτέχνης τους παρουσίασε το έργο του , το οποίο έχει ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα και χωρίζεται σε χρονικούς και θεματικούς κύκλους. Συζήτησε με τα παιδιά τις τεχνοτροπίες των έργων τέχνης, το συνδυασμό τους και τις επιρροές της έκφρασης των έργων του από καλλιτεχνικά ρεύματα αλλά και από τις προσωπικές του ψυχολογικές μεταβολές και εμπειρίες που είχε στο πέρασμα των 20 περίπου χρόνων καλλιτεχνικής έρευνας και δημιουργίας στην Αθήνα, στο εξωτερικό και την γενέτειρά του την Πάτρα. Τα παιδιά με μεγάλη ωριμότητα «βομβάρδισαν» το ζωγράφο με ερωτήσεις πάνω σε θέματα τέχνης.

Στο τέλος της παρουσίασης οι μαθητές και μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να πάρουν μέρος σε ομαδική εκπαιδευτική δράση- παιχνίδι ανακαλύπτοντας στοιχεία των πινάκων που είχαν δει κατά την επίσκεψή τους στην έκθεση.

 

 

Ημέρα σχολικού αθλητισμού 2015

Save

Save

Save

Save