«Εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές  εκπαιδευτικές ανάγκες» του Άξονα Προτεραιότητας 9 «Προώθηση της Κοινωνικής Ένταξης και Καταπολέμηση της Φτώχειας και Διακρίσεων – Διασφάλιση της Κοινωνικής Συνοχής» του Ε.Π. «Αττική 2014-2020»

1

ΑΤΤΙΚΗ
«Εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές  εκπαιδευτικές ανάγκες» του Άξονα Προτεραιότητας 9 «Προώθηση της Κοινωνικής Ένταξης και Καταπολέμηση της Φτώχειας και Διακρίσεων – Διασφάλιση της Κοινωνικής Συνοχής» του Ε.Π. «Αττική 2014-2020»
 
2
ΠΡΑΞΗ: «Εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη για την ένταξη μαθητών με
αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»
του Άξονα Προτεραιότητας 9 του Επιχειρησιακού Προγράμματος
«Αττική 2014-2020»

Ένα μείζον θέμα για το εκπαιδευτικό σύστημα και εν γένει για το κοινωνικό κράτος αποτελεί η ουσιαστική ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα και η διαρκής υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ως «Μαθητές με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες» θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης.
Στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας – λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.
Η προτεινόμενη Πράξη αφορά στην υλοποίηση εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για την ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες η οποία συμπεριλαμβάνει και την υποστήριξη των με αδυναμία αυτοεξυπηρέτησης μαθητών αμεα λόγω κινητικών αναπηριών κ.λ.π. και των πασχόντων από χρόνια νοσήματα μαθητών που φοιτούν σε σχολικές μονάδες για το σχολικό έτος 2015-2016.
Στο πλαίσιο αυτό προσλαμβάνεται το αναγκαίο Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ) για την εξυπηρέτηση των μαθητών που αδυνατούν να αυτοεξυπηρετηθούν καθώς και Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) (σχολικοί νοσηλευτές) για όσους μαθητές χρήζουν σχετικής υποστήριξης.
Στόχος της προτεινόμενης πράξης είναι η ενσωμάτωση και η εξασφάλιση της προσβασιμότητας όλων των μαθητών στο κοινωνικό γίγνεσθαι με αποτέλεσμα την αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού, την αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου.

Ενημερωτικό κείμενο για την πράξη ΕΣΠΑ «Ανάπτυξη Υποστηρικτικών Δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»

ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ

Ενημερωτικό κείμενο για την πράξη ΕΣΠΑ «Ανάπτυξη Υποστηρικτικών Δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»

Ενημερωτικό κείμενο για την πράξη ΕΣΠΑ «Ανάπτυξη Υποστηρικτικών Δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες»

ΤΟ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΜΑΣ ΑΛΛΑΖΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ

Τα παιδιά της Στ΄αποφάσισαν ότι έπρεπε να κάνουν κάτι για να αλλάξουν λίγο το γκρίζο χρώμα που επικρατεί στο πραύλιό μας. Πήραν χρώματα, πινέλα και καπέλα και ήρθαν Σάββατο πρωί (22/3/14) για να ζωγραφίσουν τις γκρίζες πλάκες του προαυλίου. Με τη βοήθεια των δασκάλων τους κ. Αντιγόνη Τσιούμα, κ. Βίκυ Αντωνοπούλου, κ. Εύη Παπακυριακού, τους γυμναστές μας κ. Αλεξάνδρα Λαμπαδαρίου, κ. Μόσχο Κοντιζά (πάντα ακούραστο και πρωτοπόρο στην ανάπλαση του σχολικού μας χώρου) και τη διευθύντρια κ. Κατερίνα Γερακούδη, κατασκεύασαν επιδαπέδια παιχνίδια για το διάλειμμα: Αλφάβητο, Φιδάκι, Χέρι-πόδι, Πατητό, Κουτσό σε τέσσερις διαφορετικές παραλλαγές, Στόχους .

Το αποτέλεσμα εντυπωσίασε και τα ίδια και τα μικρότερα παιδιά του σχολείου όταν γύρισαν μια Δευτέρα στο σχολείο (5/4/14 ολοκληρώθηκαν τα παιχνίδια) και βρήκαν ένα χρωματιστό πλακόστρωτο γεμάτο με παιχνίδια για το διάλειμμμα.

H TΡΟΧΑΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Σήμερα, 21/3/2014 στο μάθημα της Κυκλοφοριακής Αγωγής στην Ευέλικτη Ζώνη στην Γ΄τάξη είχαμε μια ευχάριστη έκπληξη.

Το μάθημα μας το έκαναν τροχονόμοι από την Τροχαία Πειραιά!

Μας μίλησαν για το πώς να κυκλοφορούμε με ασφάλεια στο δρόμο, είτε με τα ποδήλατά μας είτε ως πεζοί είτε με το αυτοκίνητο των γονιών μας. Μας έδειξαν μια προβολή με πρόγραμμα της Τροχαίας, μας έδειξαν τα σήματα των τροχονόμων και μας έδωσαν χρήσιμες συμβουλές για την ασφάλειά μας.

Ήταν μια ευχάριστη και διαφορετική εμπειρία για τους μαθητές της Γ΄ τάξης.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ- ΕΚΔΗΛΩΣΗ

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η εκδήλωση που διοργάνωσε ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου μας για τη ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ με ειδικό ψυχολόγο τον κ. ΠΑΥΛΟ ΣΑΛΙΧΟ,  από το Χαμόγελο του Παιδιού, τον τόσο γνωστό αυτό εθελοντικό οργανισμό για παιδιά με το πραγματικά πολύτιμο έργο του.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν πολλοί γονείς μαθητών μας που την παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον.

Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία της η σχολική σύμβουλος κ. Ελένη Μπούντα, η οποία στην ομιλία της επισήμανε πόσο σημαντικό είναι στην αντιμετώπιση του θέματος η καλή συνεργασία μεταξύ γονιών- εκπαιδευτικών και μαθητών, δηλαδή ολόκληρης της σχολικής μονάδας.

Η διευθύντρια κ. Γερακούδη Κατερίνα, στην ομιλία της τόνισε το ρόλο του σύγχρονου σχολείου στην αντιμετώπιση βίαιων συμπεριφορών των μαθητών,  μέσα από ειδικά προγράμματα για το σχολικό εκφοβισμό όσο και μέσα από προγράμματα πρόληψης που δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ . Στη συνέχεια παρουσίασε προγράμματα που πραγματοποιούνται μέσα στο σχολείο από εκπαιδευτικούς μας και συγκεκριμένα από τους γυμναστές μας κ. Μόσχο Κοντιζά και κ. Αλεξάνδρα Λαμπαδαρίου, δυναμικά μέλη της ομάδας εκπαιδευτικών που ασχολούνται με το θέμα της ΣΧΟΛΙΚΉΣ ΒΙΑΣ και του Εκφοβισμού στα πλαίσια της σχολικής μονάδας. Υπεύθυνη για τα συγκεκριμένα προγράμματα είναι η κ. Κατερίνα Μάλλιου, δασκάλα της Ε2 τάξης. Στην ομάδα συμμετέχει και ο Δημήτρης Βόττας, εκπαιδευτικό Πληροφορικής που κάνει το πρόγραμμα του Διαδικτυακού Εκφοβισμού. Επίσης οι δασκάλες της Α΄τάξης Παπακυριακου Εύη και Αναγνωστοπούλου Ευγενία κάνουν το πρόγραμμα της Κοινωνικής και Συναισθηματικής Αγωγής στα πρωτάκια μας.

Ο κ. Σαλίχος, κεντρικός ομιλητής, περιέγραψε τα χαρακτηριστικά του φαινομένου, τα χαρακτηριστικά των παιδιών που συμμετέχουν σ’ αυτό, του θύτη, του θύματος και των παρατηρητών, αλλά και τις συνέπειες που μπορεί να έχει αυτό στην εξέλιξη της προσωπικότητας των παιδιών. Ακόμα μίλησε στους γονείς για το πώς μπορούν να εντοπίσουν τα συμπτώματα στο παιδί τους ώστε να καταλάβουν ότι ένα παιδί είναι θύμα εκφοβισμού και με ποιο τρόπο μπορούν να το στηρίξουν και να το αντιμετωπίσουν.

Στη συζήτηση που ακολούθησε οι γονείς εξέφρασαν τις ανησυχίες τους και την αγωνία τους για την ανάγκη υπεράσπισης του παιδιού τους που νιώθουν όταν εκείνα του αναφέρουν συγκεκριμένα περιστατικά από το σχολείο. Στη συζήτηση παρενέβη η κ. Μάλλιου, υπεύθυνη των προγραμμάτων σχολικού εκφοβισμού στη σχολική μονάδα. Είχε πραγματικά μεγάλο ενδιαφέρον.

Ευχόμαστε καλή συνέχεια στη συνεργασία σχολείου – γονιών.

Ο ΛΥΡΑΥΛΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Σήμερα Τρίτη 25 Φεβρουαρίου είχαμε την ευκαιρία να δούμε στο σχολείο μας μια καταπληκτική μουσική παράσταση από το ΛΥΡΑΥΛΟ, ένα πρόγραμμα που κατά γενική ομολογία ενθουσίασε τα παιδιά αλλά και τους εκπαιδευτικούς μας.

Πρόκειται για ένα πρωτότυπο μουσικό σύνολο από 40 μουσικά όργανα που αποτελούν πιστή αναπαράσταση των αρχαίων μουσικών οργάνων όπως αυτά απεικονίζονται σε αρχαία αγγεία. Οι μουσικοί παρουσίασαν στα παιδιά τα όργανα και την κατασκευή τους και έπαιξαν μουσική τόσο με αρχαίες νότες όσο και με σύγχρονες μελωδίες.

Για το πρόγραμμα είχαν προετοιμάσει τους μαθητές οι μουσικοί μας – εκπαιδευτικοί του σχολείου μας , κ. Στάθης Μαυρομάτης και κ. Πέγκυ Κατσαρού.

Ας σημειωθεί ότι για να πραγματοποιηθεί η παράσταση και να συμπληρωθεί το ποσό για να πληρωθεί το θαυμάσιο αυτό εκπαιδευτικό πρόγραμμα συνέβαλε οικονομικά και ο σύλλογος γονέων καθώς συμπλήρωσε το ποσό που υπολείπονταν προκειμένου να μην ακυρωθεί η παράσταση.

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ- ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ   Την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014 και ώρα 6:00 μ.μ. θα γίνει εκδήλωση για τους γονείς στο σχολείο μας με θέμα¨ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ, το φαινόμενο και η αντιμετώπισή του.”.

Την εκδήλωση διοργανώνει ο Σύλλογος Διδασκόντων σε συνεργασία με το ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ. Κεντρικός ομιλητής είναι ο Παύλος Σαλίχος, ψυχολόγος από το τμήμα ενημέρωσης παιδιών, γονιών και εκπαιδευτικών του Χαμόγελου του Παιδιού. Η παρέμβασή του θα έχει στόχο την παρουσίαση του φαινομένου της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού και θα δοθούν κατευθύνσεις πρόληψης και χειρισμού ανάλογων καταστάσεων. Η παρέμβαση γίνεται στα πλαίσια της ευρωπαϊκής εκστρατείας για το φαινόμενο του εκφοβισμού από το δίκτυο ΕΑΝ (European Antibullying Network). Στην εκδήλωση θα μιλήσει και η σχολική σύμβουλος ΕΛΕΝΗ ΜΠΟΥΝΤΑ.

 

Και μην ξεχνάμε :  Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056.