ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

1η Οκτωβρίου: Ημέρα Τρίτης Ηλικίας

4 Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα Ζώων

 

Mετά το λιοντάρι  την καμηλοπάρδαλη και το βάτραχο ήρθε στην παρέα μας  ο φίλος μας το χελωνάκι και το βοηθήσαμε να βρει το δρόμο για το φαγητό του (Steam )

Πήγε δεξιά- αριστερά -πάνω – κάτω στο πλάι

Μετά του φέραμε πολύ φαγητό αλλά δεν τα έτρωγε όλα και τα ξεχωρίσαμε

 

Παιχνίδια με το αρχικό γράμμα μας

Στολίζω το πρώτο γράμμα του ονόματός μου με κύκλους

 

Το βρήκαμε και το βάλαμε και σε πολύχρωμο καμβά

 

Φθινοπωρινά τυπώματα

 

Αγγλικά

Μαθαίνω τα χρώματα με την Kiki  -Χρώματα

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ  ΣΧ. ΕΤΟΣ 2024-2025

ΑΓΙΑΣΜΟΣ – ΔΩΡΑΚΙΑ ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑΤΟΣ

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ

 

«Το Τζάτζαλο μας μαθαίνει καλούς τρόπους συμπεριφοράς»

 

Ζωγραφίζουμε το δικό μας Τζάτζαλο

 

Καλοί τρόποι συμπεριφοράς  μέσα από το βιβλίο

“Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε” της Martine Agassi

 

Ζωγραφίζουμε και μαθαίνουμε τα δακτυλάκια μας

 

Η πρώτη ομαδική ζωγραφιά και χρήση ψαλιδιού

 

Χωροχρονικά παιχνίδια : μέσα- έξω

 

Διαβάσαμε το βιβλίο και παίξαμε με τον τόνο της φωνής μας. Το φωνόμετρο θα μας βοηθά από δω και πέρα να ρυθμίσουμε τη φωνή μας

 

 

Παγκόσμια  ημέρα σχολικού αθλητισμού 2024

Γνωρίσαμε διάφορα αθλήματα και τα παίξαμε

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΙΟΥΝΙΟΥ

Γιορτάσαμε την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος και ζωγραφίσαμε πως θέλουμε να είναι η Γη μας 

 

Ολοκληρώσαμε το πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με το “Γατοβουτηχτής”

Βιβλίο της Σοφία Ζαραμπούκας

06A2C8AA07AAB6589ACC7B3EC65E3C0B

Δημιουργήσαμε το βυθό μέσα από τα μάτια του “Γατοβουτηχτή”

 

Εργασίες βιβλίο βαλίτσας 

 

Καλοκαιρινές ετοιμασίες

Ζωγραφίσαμε  τσάντες για τις εργασίες των παιδιών  ψαράκια και μέδουσες

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΙΟΥ

Γιορτή της μητέρας μέσα από παραμύθια – δώρα και χειροτεχνίες

 

Στα πλαίσια της  φιλαναγνωσίας επισκεφτήκαμε την Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Λαμίας και παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα  ” γνωριμία με τη βιβλιοθήκη”  την παρουσίαση έκανε η προϊσταμένη της  βιβλιοθήκης   Γκόγια Ευαγγελία και η νηπιαγωγός Κανέλλου Αρετή

 

Διαδικτυακή συνάντηση των συνεργαζόμενων νηπιαγωγείων και παρουσίαση παραμυθιών που δημιουργήσαν τα παιδιά  

 

Μάιος ο μήνας των λουλουδιών 

 

Ολοκλήρωση του σχεδίου δράσης “ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ” με δημιουργία αφίσας με κάποια από τα βιβλία που διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε 

 

Παζλ Αφίσα

 

 

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο φορέα ΟΦΥΠΕΚΑ στα Λουτρά Υπάτης και στο Πάρκο

ΟΦΥΠΕΚΑ : Παρουσίαση των δέντρων και των ζώων της Οίτης μέσα από δια δραστικό παραμύθι παρέα με τον  ” Ελατούλη”

 

Περίπατος στο Πάρκο

Είδαμε και την πηγή

Παιχνίδια παιδαγωγικά και  ψυχαγωγικά

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Ζω καλύτερα- Ευ ζην – Θεματική ενότητα : Οδική Ασφάλεια

ΑΠΡΙΛΙΟΣ – ΜΑΙΟΣ

Τίτλος : «Περπατώ , Περπατώ με ασφάλεια κυκλοφορώ»

Eκπαιδευτική δράση    που  πραγματοποιήθηκε στο Κυκλοφοριακό Πάρκο Λαμίας  . Ταυτόχρονα έγινε ενημέρωση από αστυνομικούς υπαλλήλους    του Τ.Τ  Λαμίας .

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Φροντίζω το Περιβάλλον -Θεματική ενότητα: Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ -ΜΑΡΤΙΟΣ

Τίτλος : «Της Γης τα δάση αγαπώ, τα προστατεύω όσο μπορώ  »

1ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Τι γνωρίζουμε για το δάσος;»

1η Δραστηριότητα:

Διαβάζοντας  το παραμύθι ” Μια φορά κι έναν καιρό σε ένα δάσος μαγικό…. “ των Εκδόσεων “Παιδιά εν Δράσει”, συζητάμε και λέμε τις εντυπώσεις μας. Αποφασίζουμε με τα παιδιά να ασχοληθούμε με το δάσος και να δούμε τι ξέρουμε και τι μπορούμε να μάθουμε.

“Μια φορά και έναν καιρό…σε ένα δάσος μαγικό”

2η Δραστηριότητα:

Από τυχόν επισκέψεις τους με τους γονείς τους , εκπομπές που είδαν  στην τηλεόραση, παραμύθια και διηγήσεις,

συγκεντρώνουμε τις γνώσεις τους, τις καταγράφουμε και τις τοποθετούμε  σε ένα ιστόγραμμα, με τίτλο: “Τι γνωρίζουμε για το δάσος”. Επίσης, κάποια παιδιά μας λένε και τι θα ήθελαν να μάθουν για το δάσος. Έτσι, δημιουργούμε έναν εννοιολογικό χάρτη.

3η Δραστηριότητα:

Η εκπαιδευτικός προβάλει το βίντεο με τίτλο: Βόλτα στο δάσος  και ζητάει από τους μαθητές να καταγράψουν ήχους και εικόνες

 

 

4η Δραστηριότητα:

Τέλος ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν το δάσος όπως αυτά το φαντάζονται.

2ο Εργαστήριο 

Τίτλος: «Ποιος άλλος μένει στα δάσος;»

1η Δραστηριότητα:

Τα ζώα του δάσους μας παρουσιάζονται μέσα από το

πολύ ωραίο παραμύθι  του ΚΠΕ Καστοριάς «ποιος άλλος μένει εδώ;»

ΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ ΜΕΝΕΙ ΕΔΩ;

 

2η Δραστηριότητα:

Μαθαίνουμε αινίγματα για τα ζώα του δάσους.

Τα ζώα του δάσους

3η Δραστηριότητα:

«Όταν στο δάσος περπατώ, ποιον συναντώ;»

Φύλλο εργασίας.

4η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά αντιστοιχίζουν τα ζώα του δάσους με τα ίχνη που αφήνουν στο χώμα. Δοκιμάζουν να αφήσουν ίχνη ζώων σε πλαστελίνη και παρατηρούν. Τέλος, συμπληρώνουν αντίστοιχο φύλλο εργασίας.

3ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Η προσφορά και τα οφέλη του δάσους»

1η Δραστηριότητα:

Γιατί είναι πολύ χρήσιμο το δάσος για τη ζωή μας; Δείχνουμε εικόνες στα παιδιά και συζητάμε για τα οφέλη του δάσους στη ζωή του πλανήτη μας (οξυγόνο, καθαρό περιβάλλον, ξυλεία, φρούτα, καρπούς, φάρμακα, σπίτι για τα ζωάκια, κ.λ.π.).

2η Δραστηριότητα:

Παρακολουθούμε βίντεο για το πώς φτιάχνεται και πώς ανακυκλώνεται το χαρτί.

How Paper Is Made

3η Δραστηριότητα:

Ακούμε το τραγούδι βασισμένο στο ποίημα του Γιάννη Κρόκου

συμφωνία με ένα δέντρο

ΣΥΜΦΩΝΙΑ Μ’ ΕΝΑ ΔΕΝΤΡΟ – Ιωάννα & Βασίλης (κινούμενο σχέδιο)

 

4η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά ζωγραφίζουν μία εικόνα από το ποίημα.

 

4ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Κίνδυνοι που απειλούν το δάσος και πώς μπορούμε να το προστατεύσουμε

1η Δραστηριότητα:

Παρακολουθούμε το βίντεο με το παραμύθι: “Το μικρό λυκάκι φροντίζει το δάσος”  του Antoon Krings  σε απόδοση του Φίλιππου Μανδηλαρά και καταλαβαίνουμε πόσο σημαντικό είναι το δάσος για τη ζωή μας και τον πλανήτη μας.  Έτσι λοιπόν, λέμε κι εμείς τις δικές μας ιδέες σχετικά με το τι μπορούμε να κάνουμε για να το προστατεύσουμε.

Αφήγηση Παραμυθιών: Το μικρό λυκάκι φροντίζει το δάσος

 

2η Δραστηριότητα:

Παρακολουθούμε βίντεο και εικόνες σχετικά με τους κινδύνους που απειλούν το δάσος και έπειτα το σχολιάζουμε.

Καταστροφή των δασών Παπανικολάου Αλεξάνδρα

 

3η  Δραστηριότητα:

Παρατηρούμε στον πίνακα του G. W. Backhouse φοβισμένα ζώα που προσπαθούν να ξεφύγουν από πυρκαγιά, και σχολιάζουμε τι συμβαίνει, πώς νιώθουν τα ζώα και πώς ο καθένας μας.

 

5ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Θα καλέσουμε την πυροσβεστική στο σχολείο μας»

1η Δραστηριότητα:

Παρακολουθούμε βίντεο για την πρόληψη πυρκαγιών στο δάσος και ακολουθεί συζήτηση.

ΠΡΟΛΗΨΗ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ

 

Δασικές πυρκαγιές: Οδηγίες προστασίας

 Δασικές πυρκαγιές: Οδηγίες προστασίας

2η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά ενημερώνονται για τον αριθμό κλήσης της πυροσβεστικής υπηρεσίας και τον πληκτρολογούν στο τηλέφωνο που έχουμε κατασκευάσει για να τον απομνημονεύσουν.

Δημιουργούν αντίστοιχο φύλλο εργασίας.

3η Δραστηριότητα:

Το νηπιαγωγείο μας επισκέπτεται κλιμάκιο της πυροσβεστικής υπηρεσίας Λαμίας ύστερα από πρόσκληση των παιδιών και των νηπιαγωγών. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης τα παιδιά ενημερώθηκαν και άντλησαν πληροφορίες για το επάγγελμα του πυροσβέστη. Τέλος, τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε μικρούς πυροσβέστες.

Σκοπός αυτής της δράσης είναι η  ανάδειξη  της σημασίας της  Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στην προστασία του ευρύτερου περιβάλλοντος και του δάσους από φυσικές καταστροφές και πυρκαγιές.

Τίτλος: «Αναλαμβάνουμε δράση – Αξιολόγηση»

1η Δραστηριότητα:

Αποφασίζουν να προβούν σε μια καμπάνια με στόχο να ενημερώσουν τους γονείς τους, για τους τρόπους προστασίας του δάσους ώστε να ευαισθητοποιηθούν για την αλλαγή κάποιων συνηθειών που δημιουργούν κινδύνους στο δάσος. Ακολουθεί συζήτηση.

2η Δραστηριότητα:

Αποφασίζουμε να συνεργαστούν τα 2 τμήματα και να δημιουργήσουν 2 διαφορετικές αφίσες για να μεταδώσουν το δικό τους μήνυμα. Οι αφίσες αναρτώνται στην αυλή του σχολείου και στο blog του σχολείου.

3η Δραστηριότητα:

Τέλος, δημιουργήθηκε ένα padlet με όσα έχουν μάθει τα παιδιά σε όλο το διάστημα του προγράμματος και απεστάλη στα mail των γονιών.

Μετάβαση στο padlet.com

7ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Βιωματική μάθηση εκτός τάξης!»

1η Δραστηριότητα:

Το νηπιαγωγείο με τη συνεργασία των γονιών, πραγματοποιούν εκπαιδευτική επίσκεψη στη μονάδα Διαχείρισης Εθνικών Πάρκων Παρνασσού, Οίτης και Προστατευόμενων Περιοχών που εδρεύει στα Λουτρά Υπάτης. Εκεί παρακολουθούν εκπαιδευτικά βίντεο και ενημερώνονται από του υπεύθυνους του κέντρου.

 

2η Δραστηριότητα:

Στη συνέχεια επισκέπτονται το πάρκο των Λουτρών Υπάτης όπου εκεί παρατηρούν τη φύση και τα ζώα που υπάρχουν εκεί.

 

3η Δραστηριότητα:

Τέλος, μέλη του ΟΦΥΠΕΚΑ επισκέπτονται τα παιδιά μέσα στο πάρκο όπου και παίζουν ομαδικά ψυχοκινητικά και βιωματικά παιχνίδια.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

 

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023 -ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ  2024

Τίτλος : «Τρέχει , τρέχει το νερό»

1ο Εργαστήριο

1η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το θέμα. Ακούν ήχους στο διαδίκτυο με θέμα το νερό και μαντεύουν από πού προέρχονται αυτοί οι ήχοι.

Καταιγισμός ιδεών. Ανίχνευση πρότερης γνώσης.

2η Δραστηριότητα:

Παγωμένη εικόνα – θεατρική τεχνική με την οποία τα παιδιά απεικονίζουν με το σώμα τους την εικόνα.

Κινητοποιούμε το συναίσθημα και την ενσώματη μάθηση.

3η Δραστηριότητα:

Η νηπιαγωγός με τη βοήθεια των παιδιών δημιουργούν εννοιολογικό χάρτη με κεντρικό θέμα τη λέξη νερό. Εκεί τα παιδιά καταθέτουν τις απόψεις τους για το συγκεκριμένο θέμα.

 

2ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Μια σταγόνα παντού»

1η Δραστηριότητα:

Ανακαλύπτοντας τις καταστάσεις του νερού:

υγρό-στερεό-αέριο

Καταγράφουμε υποθέσεις- πειραματιζόμαστε και καταγράφουμε τα αποτελέσματα των πειραμάτων μας. Π.χ. βάζουμε νερό στην κατάψυξη και νερό στο μπρίκι και το βράζουμε.

Πως μπορούμε να πάμε από τη μία κατάσταση στην άλλη.

 

 

2η Δραστηριότητα:

Αλλάζει- αλλάζει… το νερό

Φύλλο εργασίας με τις τρεις καταστάσεις του νερού: στερεό-υγρό-αέριο

 

3η Δραστηριότητα:

Παίζοντας με τη διαλυτότητα Υποθέτουμε – παρατηρούμε συμπεραίνουμε ότι κάποια υλικά διαλύονται στο νερό και κάποια όχι.

Πείραμα Φύλλο εργασίας

3ο Εργαστήριο 1

Τίτλος: «Μικροί εξερευνητές σε δράση»

1η Δραστηριότητα:

Οι ιδιότητες του νερού: άχρωμο – άοσμο – άγευστο, δεν έχει σχήμα

Χρησιμοποιούμε διάφορα υλικά για να καταλήξουν τα παιδιά σε διαπιστώσεις μέσα από τη βιωματική προσέγγιση.

2η Δραστηριότητα:

Βύθιση – επίπλευση Συλλέγουμε υλικά και αρχίζουμε να πειραματιζόμαστε, ποια υλικά βυθίζονται και ποια επιπλέουν. Τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά και σε αυτό το πείραμα καταλήγοντας σε συμπεράσματα.

3η Δραστηριότητα:

Φύλλο εργασίας: Ποιο σώμα επιπλέει και ποιο βυθίζεται

4ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Το ταξίδι του νερού στη βρύση μας»

1η Δραστηριότητα:

Ένα παράξενο ταξίδι Ο κύκλος του νερού μέσα από βίντεο στο διαδίκτυο.

 

2η Δραστηριότητα:

Πείραμα με τη δημιουργία σύννεφου βροχής

Τα παιδιά μαθαίνουν με απλό τρόπο πως δημιουργείται η βροχή

 

3η  Δραστηριότητα:

Ο κύκλος του νερού με σχηματική αναπαράσταση (τα παιδιά εργάζονται ομαδικά για να δημιουργήσουν στο πάτωμα, τον κύκλο του νερού με τη βοήθεια υφασμάτων και εικόνων)

4η Δραστηριότητα:

Ακρόαση τραγουδιού στο διαδίκτυο με εικόνες για τον κύκλο του νερού

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

 

5η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά δημιούργησαν ατομική εργασία με θέμα τον κύκλο του νερού με την τεχνική του κολλάζ.

5ο Εργαστήριο 

Τίτλος: «Το νερό στον κόσμο»

1η Δραστηριότητα:

Έλλειψη νερού  Τα παιδιά προβληματίζονται μέσα από εικόνες και βίντεο στο διαδίκτυο για την παρέμβαση του ανθρώπου και την οικολογική καταστροφή που προκαλεί με τις δραστηριότητές του. Αντιλαμβάνονται πως η λειψυδρία είναι φαινόμενο που αφορά όλους.

 

2η Δραστηριότητα:

Ας πειραματιστούμε Τα παιδιά πειραματίζονται. Μετρούν το νερό που καταναλώνουν όταν πλένουν τα χέρια τους με κλειστή βρύση και όταν πλένουν τα χέρια τους με ανοιχτή βρύση. Καταλήγουν σε συμπεράσματα για την σπατάλη νερού.

 

3η Δραστηριότητα:

Συζήτηση Προτείνουν λύσεις για την εξοικονόμηση νερού στο σπίτι, στο σχολείο στην αυλή και στον κήπο.

4η Δραστηριότητα:

Δημιουργούν ομαδική αφίσα για τους τρόπους εξοικονόμησης νερού και τη μείωση της λειψυδρίας. Την αφίσα την αναρτούν στην είσοδο του σχολείου για να ενημερώσουν τους γονείς τους και να τους ευαισθητοποιήσουν.

 

6ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Αλλάζουμε;»

1η Δραστηριότητα:

Τα παιδιά αποφασίζουν να ενημερώσουν εκτός από τους γονείς και την κοινότητα για το φαινόμενο της λειψυδρίας.

Συζητούν τους τρόπους που μπορούν να το κάνουν αυτό.

Αποφασίζουν να φτιάξουν συνθήματα για να μπορέσουν να μεταδώσουν το μήνυμά τους πιο εύκολα. Ο ευκολότερος τρόπος να ακουστούν είναι μέσα από το ραδιόφωνο.

 

2η Δραστηριότητα:

Το σχολείο μας επισκέπτονται μέλη του ΟΦΥΠΕΚΑ και παρουσιάζουν στα παιδιά ένα διαδραστικό παραμύθι με θέμα το νερό και τη μόλυνση των υδάτινων πόρων. «Οι περιπέτειες του μικρού Βεντουζίνι» για την προστασία και την μόλυνση του νερού.

7ο Εργαστήριο

Τίτλος: «Το μήνυμά μας προς τα έξω!»

1η Δραστηριότητα:

Ώρα για προσωπική δέσμευση

Τα παιδιά δημιουργούν ομαδική αφίσα για το νερό, με κεντρικό σύνθημα «Άνθρωποι προσοχή, σώστε το νερό στη γη». Την κοινοποιούμε στο blog του σχολείου αλλά και στους γονείς.

2η Δραστηριότητα:

Το νηπιαγωγείο μας επισκέπτεται ύστερα από πρόσκληση των νηπιαγωγών, ένας τοπικός ραδιοφωνικός σταθμός προκειμένου να ηχογραφήσει τα συνθήματα των παιδιών και να τα μεταδώσει μέσα από την συχνότητά του στην ευρύτερη κοινότητα. Επιπλέον, η δουλειά των παιδιών αναρτήθηκε και στην ιστοσελίδα του ραδιοφωνικού σταθμού.

 

Παιδιά 14ου νηπιαγωγείου Λαμίας στον Λαμία FM-1 96.2: «Μη σπαταλάτε το νερό!» (Ηχητικό)