9ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός Ταινιών Μικρού Μήκους Cinema… διάβασες;;

H Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σερρών, το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας, η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας, η ΕΡΤ ΑΕ (Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση) και η Πρεσβεία της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ελλάδα – Μορφωτικό Γραφείο –Σπίτι της Κύπρου συνδιοργανώνουν τον…
9ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους
Cinema… διάβασες;;
Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές Νηπιαγωγείων, Δημοτικών σχολείων (όλων των τάξεων), Γυμνασίων και Λυκείων της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ομογένειας, δημόσιων και ιδιωτικών. Υλοποιείται με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας και του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου, με τη στήριξη του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης και σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω».
Σκοπός του διαγωνισμού είναι να δοθεί στους μαθητές η ευκαιρία να εκφραστούν καλλιτεχνικά, να γίνουν δημιουργοί, να εξοικειωθούν με τη «γλώσσα» της κινηματογραφικής αφήγησης και να αποκτήσουν δεξιότητες οπτικοακουστικής αγωγής. Ακόμη να γίνουν κριτές, μελετητές και ερευνητές του περιβάλλοντός τους και να ευαισθητοποιηθούν ως προς την ανάγκη εξασφάλισης όρων αξιοπρεπούς διαβίωσης για όλους τους κατοίκους του πλανήτη.
Το θέμα της ταινίας μικρού μήκους είναι ελεύθερη επιλογή των δημιουργών, μαθητών και εκπαιδευτικών.
Οι κατηγορίες βράβευσης και τα αντίστοιχα βραβεία είναι:
-ταινία (βραβεία μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ, animation, «Νοιάζομαι και δρω»)
-μουσική επένδυση ταινίας (βραβεία πρωτότυπης μουσικής σύνθεσης ή τραγουδιού)
-εξώφυλλο/αφίσα ταινίας (βραβεία κινηματογραφικών αφισών)
-βραβείο Κοινού
Αυτό σημαίνει ότι τα σχολεία μπορούν –εκτός από τη δημιουργία μιας ταινίας μικρού μήκους- να δημιουργήσουν, εφόσον το επιθυμούν, πρωτότυπες μουσικές συνθέσεις για την ταινία τους ή/και κινηματογραφική αφίσα γι’ αυτές.
Τα βραβεία δεν είναι χρηματικά, αλλά έντυποι έπαινοι υπογεγραμμένοι από το Υ.Π.Π.Ε.Θ. Ακόμη δίνονται ξεχωριστά βραβεία για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης (υποκατηγορίες: νηπιαγωγεία, δημοτικά σχολεία, γυμνάσια, λύκεια, σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, ειδικές σχολικές μονάδες, σχολικές μονάδες Κύπρου). Ο αριθμός των βραβείων σε κάθε κατηγορία εξαρτάται από την κρίση της επιτροπής αξιολόγησης.
9ος
Με τη στήριξη του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης
Σε συνεργασία με το μη κερδοσκοπικό Σωματείο «Δεσμός» και το Ίδρυμα Λαμπράκη, που υλοποιούν το
εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω»
Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων της Ελλάδας
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου
Σημειώνουμε ακόμη ότι καθιερώσαμε τα βραβεία «Νοιάζομαι και Δρω» που αφορούν σε ταινίες που
προσεγγίζουν τις έννοιες του εθελοντισμού, της αλληλεγγύης και του ενεργού πολίτη.
Ποιοι μπορούν να συμμετάσχουν:
Ομάδες μαθητών της πρωτοβάθμιας (νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία) και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
(όλων των τάξεων). Στο διαγωνισμό μπορούν να λάβουν μέρος:
– ένα μεμονωμένο τμήμα μιας σχολικής μονάδας
– μια τάξη μιας σχολικής μονάδας
– μια ομάδα μαθητών από περισσότερα τμήματα ή τάξεις μιας σχολικής μονάδας
– σχολικά τμήματα από διαφορετικές σχολικές μονάδες (σύμπραξη περισσότερων σχολείων)
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχει αναλάβει την παιδαγωγική καθοδήγηση της μαθητικής ομάδας ένας ή
περισσότεροι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας. Άλλη προϋπόθεση είναι η έγγραφη συγκατάθεση των
γονέων των μαθητών η οποία θα αφορά: στη συμμετοχή των μαθητών στη δημιουργική διαδικασία, το
δικαίωμα ανάρτησης της ταινίας με ευθύνη του σχολείου στο διαδίκτυο, την προβολή της ταινίας από το κανάλι
της Βουλής και τη Δημόσια Τηλεόραση και την αναγραφή ή μη των προσωπικών στοιχείων των μαθητών στους
τίτλους τέλους. Η συμμετοχή των μαθητών/τριών είναι προαιρετική καθ’ όλη τη διάρκεια του διαγωνισμού
και δεν έχει καμία οικονομική επιβάρυνση για τους μαθητές/τριες και το σχολείο.
Ποια είναι τα χρονοδιαγράμματα του διαγωνισμού
Ο διαγωνισμός ξεκινάει στις 18 Σεπτεμβρίου 2018 και λήγει στις 11 Φεβρουαρίου του 2019. Έως την
καταληκτική του ημερομηνία θα πρέπει να έχουν αποσταλούν με email (στο mtainies@gmail.com)
Α. Ένα επίσημο διαβιβαστικό του σχολείου (με αριθμό πρωτοκόλλου) όπου θα περιγράφεται η συμμετοχή της
σχολικής μονάδας στον διαγωνισμό (οι διοργανωτές θα προωθήσουν στα σχολεία δικό τους πρότυπο
διαβιβαστικό)
Β. Βεβαίωση της διεύθυνσης της σχολικής μονάδας για της συγκέντρωση των εντύπων της έγγραφης
συγκατάθεσης των γονέων (τα ίδια τα έντυπα παραμένουν στο αρχείο του σχολείου και στους διοργανωτές
αποστέλλονται μόνο οι βεβαιώσεις των διευθύνσεων των σχολείων)
Γ. Ένα αρχείο με τα στοιχεία της ταινίας (διάρκειά της, λινκ όπου έχει αναρτηθεί, στοιχεία εκπαιδευτικών και
μαθητών, περίληψή της, κατηγορία συμμετοχής, φωτογραφία της ταινίας) το οποίο είναι τυποποιημένο και θα
σταλεί στους συμμετέχοντες.
…και προαιρετικά, εφόσον το σχολείο συμμετέχει και στις υπόλοιπες κατηγορίες (αφίσας, μουσικής σύνθεσης)…
Δ. Η κινηματογραφική αφίσα (σε μορφή jpeg ή pdf), εφόσον φυσικά το σχολείο δημιουργήσει
κινηματογραφική αφίσα.
Ε. Τα αρχεία της πρωτότυπης μουσικής σύνθεσης (σε mp3), εφόσον φυσικά το σχολείο δημιουργήσει μουσική
για την ταινία του (και σε χωριστά αρχεία οι νότες και οι στίχοι / αν υπάρχουν).
Σημειώνουμε, λοιπόν, ότι από φέτος τα σχολεία δε θα στέλνουν τίποτε μέσω ταχυδρομείου ούτε θα
υποβάλουν αντίτυπα των ταινιών τους, αλλά θα στέλνονται όλα ηλεκτρονικά, οι δε ταινίες θα έχουν αναρτηθεί
με ευθύνη των σχολείων σε όποια ιστοσελίδα επιθυμούν και στην Οργανωτική Επιτροπή θα στέλνεται μόνο το
λινκ αυτής της ανάρτησης.
Τον Μάρτιο του 2019 θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού και οι καλύτερες μαθητικές
εργασίες θα βραβευθούν σε ειδική εκδήλωση (που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα).
Πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή όσα σχολεία ενδιαφέρονται;
Τα σχολεία που θέλουν να λάβουν μέρος θα πρέπει να εκδηλώσουν ενδιαφέρον συμμετοχής με ένα απλό email
στο mtainies@gmail.com ως τις 23 Νοεμβρίου 2018. Θα λάβουν πίσω το λινκ μιας ηλεκτρονικής φόρμας
συμμετοχής.
Υπάρχουν περιορισμοί στη διάρκεια της ταινίας;
Χρονική διάρκεια: ως 10 λεπτά (χωρίς τους τίτλους αρχής και τέλους). Ο χρόνος αυτός είναι ενδεικτικός και
αποκλίσεις μπορούν να υπάρξουν εφόσον ενημερωθεί η οργανωτική επιτροπή πριν την υποβολή της ταινίας.
Με τη στήριξη του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης
Σε συνεργασία με το μη κερδοσκοπικό Σωματείο «Δεσμός» και το Ίδρυμα Λαμπράκη, που υλοποιούν το
εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω»
Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων της Ελλάδας
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου
Ποιοι θα αξιολογήσουν τα μαθητικά έργα;
Καλλιτεχνικές επιτροπές (ξεχωριστές για κάθε κατηγορία βράβευσης) που θα οριστούν από τους φορείς που
συνδιοργανώνουν το διαγωνισμό και θα δημοσιοποιηθούν πριν τη λήξη του διαγωνισμού.
Σε ποιες ώρες του ωρολόγιου προγράμματος μπορούν να υλοποιηθούν σχετικές δράσεις;
Το πρόγραμμα προσφέρεται για διαθεματική αξιοποίηση σε όλα σχεδόν τα γνωστικά αντικείμενα της
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: το μάθημα της Ιστορίας (ταινίες τεκμηρίωσης/ντοκιμαντέρ
για θέματα τοπικής ιστορίας), στα Γλωσσικά μαθήματα (προετοιμασία σεναρίου, εξοικείωση με κειμενικά είδη
όπως οι κινηματογραφικές αφίσες και κινηματογραφικές κριτικές), στα Εικαστικά (δημιουργία σκηνικών,
ενδυματολογία, comic για ταινίες animation), στη Μουσική (πρωτότυπη μουσική σύνθεση για την ταινία), στην
Πληροφορική (μοντάζ και εφέ ταινιών), στα Θρησκευτικά (συμμετοχή στην κατηγορία Νοιάζομαι και Δρω),
στην Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή (καλλιέργεια αποδοχής της διαφορετικότητας, συζήτηση για θέματα
ανθρωπίνων δικαιωμάτων κ.ά. καθώς τα θέματα των περισσότερων ταινιών έχουν σχέση με τα δικαιώματα των
παιδιών, τον ρατσισμό, τη βία) κλπ. Η διδασκαλία των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων όχι απλώς δεν
επιβαρύνεται αλλά εμπλουτίζεται και διευρύνεται με τρόπο δημιουργικό σύμφωνα με τους στόχους του
Προγράμματος Σπουδών ενσωματώνοντας και την αναγκαιότητα καλλιέργειας του οπτικοακουστικού
γραμματισμού.
Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση επίσης θα μπορούσε να αξιοποιηθεί ο χρόνος της Ευέλικτης ζώνης ενώ στη
Δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα μπορούσαν να γίνουν και εκπαιδευτικές δράσεις εκτός του ωρολογίου
προγράμματος.
Υπάρχουν κάποιοι ειδικοί όροι που πρέπει να προσέξουν οι σχολικές μονάδες;
Όχι δεν υπάρχουν άλλοι ειδικοί όροι ούτε περιορισμοί για τα σχολεία.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα σχολεία που θα δημιουργήσουν ταινίες και θα συμμετάσχουν μ’ αυτές στον
διαγωνισμό, μπορούν στη διάρκεια του σχολικού έτους 2018-19 να συμμετέχουν και σε άλλους
κινηματογραφικούς διαγωνισμούς. Ακόμη έχουν δικαίωμα να αναρτήσουν τις ταινίες τους στο διαδίκτυο
πριν την ολοκλήρωση της αξιολόγησής τους από την καλλιτεχνική επιτροπή. Μπορούν επίσης στον φετινό
διαγωνισμό να υποβληθούν όσες ταινίες δημιουργήθηκαν πέρσι και υποβλήθηκαν εκπρόθεσμα στον
περσινό διαγωνισμό ή απλώς ολοκληρώθηκαν μετά τη λήξη του. Αν για κάποια μαθητική ταινία είναι
απαραίτητη μια απόκλιση στη χρονική διάρκειά της, πρέπει οι δημιουργοί να την κοινοποιούν στην
Οργανωτική Επιτροπή πριν την υποβολή της ταινίας. Τα σχολεία μπορούν να αναζητήσουν και εξωτερικούς
συνεργάτες ή όποια άλλη υποστήριξη κρίνουν ότι θα τους διευκολύνει στο καλύτερο τελικό κινηματογραφικό
αποτέλεσμα. Αυτή την υποστήριξη μπορούν να την αναφέρουν στους τίτλους τέλους των ταινιών τους.
Διευκρινίζουμε ακόμη ότι η έγγραφη συγκατάθεση των γονέων ΟΛΩΝ των μαθητών είναι απαραίτητη
προϋπόθεση ώστε οι μαθητές να συμμετάσχουν στη δημιουργία των ταινιών. Τα πρωτότυπα έντυπα της
έγγραφης συγκατάθεσης (που θα τα λάβετε με email μετά την εκδήλωση ενδιαφέροντός σας) δε θα σταλούν
στην Οργανωτική Επιτροπή του διαγωνισμού, αλλά θα διατηρηθούν στο αρχείο των σχολείων, ενώ στην
οργανωτική επιτροπή θα σταλεί μόνο βεβαίωση της διεύθυνσης του σχολείου. Τέλος πρέπει να γνωρίζετε ότι
δεν έχετε το δικαίωμα χρήσης μουσικής στις ταινίες σας για την οποία υπάρχει ζήτημα πνευματικών
δικαιωμάτων παρά μόνο με δική σας ευθύνη, με την άδεια του δημιουργού ή της ΑΕΠΙ.
Σημειώνουμε τέλος ότι:
-Τα πνευματικά δικαιώματα των ταινιών ανήκουν στις σχολικές μονάδες που τις δημιούργησαν.
-Οι σχολικές μονάδες έχουν την ευθύνη διασφάλισης των προσωπικών δεδομένων των μαθητών (για την
αναγραφή των στοιχείων των μαθητών στους τίτλους τέλους απαιτείται έγγραφη συγκατάθεση των γονέων).
-Όσον αφορά την υποστήριξη από εξωτερικούς συνεργάτες, αυτή η συνεργασία δεν πρέπει να συνδέεται με
εμπορία ή διαφήμιση ή προώθηση εμπορικών προϊόντων είτε δωρεάν διανομή, διακίνηση ή πώληση πάσης
φύσεων υλικού (εντύπου ή μη).
-Δε θα υπάρξουν έσοδα για τους φορείς που προκηρύσσουν τον διαγωνισμό (ή για άλλον) από τα υποβληθέντα
έργα και η χρήση των έργων θα γίνει μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Με τη στήριξη του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης
Σε συνεργασία με το μη κερδοσκοπικό Σωματείο «Δεσμός» και το Ίδρυμα Λαμπράκη, που υλοποιούν το
εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Νοιάζομαι και Δρω»
Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων της Ελλάδας
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού της Κύπρου
Ενστάσεις μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων μπορούν να υποβληθούν ΜΟΝΟ από τις σχολικές μονάδες
(τα όργανα διοίκησής τους) και μπορούν να αναφέρονται ΜΟΝΟ σε παραβίαση όρων της παρούσας
προκήρυξης και όχι στα αποτελέσματα της επιτροπής αξιολόγησης των μαθητικών δημιουργιών.
Οργανωτική Επιτροπή Διαγωνισμού:
– Κενεβέζος Κυριάκος, Πρέσβης της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ελλάδα, athensembassy@mfa.gov.cy, (0030)210
3734900
– Παπαδόπουλος Αντώνης, Σκηνοθέτης, Kαλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας,
(0030)2103300309, kinfest@dra.forthnet.gr
– Παπασταμόπουλος Ξενοφώντας, Δ/ντής Π.Ε. Σερρών, mail@dipe.ser.sch.gr, (0030)2321047500
Πούλιος Ιωάννης, εκπαιδευτικός, Υπεύθυνος Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Σερρών, (0030)2321047515,
serreschools@gmail.com, σχεδιαστής του προγράμματος
Σαμολαδάς Ιωάννης, Προϊστάμενος Τμήματος Πληροφορικής Διεύθυνσης Π.Ε. Σερρών, samoladas@gmail.com,
(0030)2321047523
– Στυλιανού Νάντια, Μορφωτική Σύμβουλος της Κυπριακής Πρεσβείας στην Αθήνα, spiticy@otenet.gr, (0030)2103734934
– Παπαδημητρίου Σοφία, Προϊσταμένη Τμήματος Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων,
(0030)2103443820, sofipapadi@minedu.gov.gr
– Δελιοτζάκης Μένος, Σκηνοθέτης της ΕΡΤ, Mdeliotzakis@ert.gr, (0030)2106092123
– Θεοδωρίδης Ανδρέας, Επιθεωρητής Δημοτικής Εκπαίδευσης, atheodoridis@schools.ac.cy, (00357)25822147
– Σφέτσα Μαρία, Στέλεχος της Δ/νσης Μέσων Ενημέρωσης της ΓΓΕΕ, maria.sfetsa@minpress.gr (0030)2109098369

Δημοσιεύθηκε στη Άρθρα-Ανακοινώσεις | Σχολιάστε

«Κατατακτήριες εξετάσεις στο Μουσικό Σχολείο Λάρισας»  

                                                                               

Η Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας ενημερώνει ότι την Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2018 στο Μουσικό Σχολείο Λάρισας θα διεξαχθούν κατατακτήριες εξετάσεις προκειμένου να πληρωθούν οι κενές θέσεις των μαθητών που θα φοιτήσουν για το σχολικό έτος 2018-2019 στις τάξεις:

Β΄ γυμνασίου (μία -1- θέση),

Α΄ Λυκείου (έντεκα -11- θέσεις),

Β΄ Λυκείου (τέσσερις-4- θέσεις) και

Γ΄ Λυκείου (δεκαεννέα -19- θέσεις)

Πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητούν στην ιστοσελίδα της Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης ν. Λάρισας http://dide.lar.sch.gr ή να επικοινωνούν με τη γραμματεία του σχολείου στο τηλ. : 2410627121

 

 

 

 

 

                                                                       Ο Δ/ντής Β/θμιας Εκπ/σης Λάρισας                                                                                   

 

                                                                                       Ιωάννης Καψάλης

 

Δημοσιεύθηκε στη Άρθρα-Ανακοινώσεις | Σχολιάστε

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ (ΚΙΝΗΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ κοκ)



Λήψη αρχείου

Δημοσιεύθηκε στη Άρθρα-Ανακοινώσεις | Σχολιάστε

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

14ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

  • Η προσεκτική παρακολούθηση των μαθημάτων και η σωστή προετοιμασία τους πρέπει να είναι ανελλιπής.
  • Ο μαθητής δεν απουσιάζει από το σχολείο παρά μόνο για σοβαρούς λόγους. Σε περίπτωση απουσίας του ο κηδεμόνας του ενημερώνει έγκαιρα το σχολείο (τηλεφώνημα το πρωί).

 

  • Το σχολείο έχει  την υποχρέωση να ενημερώνει τους γονείς των μαθητών για τυχόν απουσίες, για τις επιδόσεις τους  και τη συμπεριφορά τους όσο πιο έγκαιρα γίνεται.
  • Το σχολείο έχει την υποχρέωση να αντιμετωπίζει τον κάθε μαθητή σαν μία ξεχωριστή προσωπικότητα, να σέβεται τις ανάγκες του, να του προσφέρει την καλύτερη δυνατή αγωγή και μόρφωση, να διαλέγεται με τις απόψεις του και να μη μειώνει με πράξεις ή λόγους την προσωπικότητα του.
  • Ο μαθητής οφείλει να αντιμετωπίζει όλα τα μαθήματα κι όλες τις σχολικές δραστηριότητες με τον ίδιο σεβασμό και εκτίμηση.

Ο μαθητής :

  • οφείλει να προσέρχεται  στην τάξη και να κάθεται στη θέση του αμέσως μετά το κουδούνι, αφού ο καθηγητής ξεκλειδώσει την πόρτα. Σε αντίθετη περίπτωση διακόπτει  τη διδακτική ώρα και ενοχλεί  τους συμμαθητές του και τον διδάσκοντα. Μη έγκαιρη προσέλευση συνεπάγεται απουσία και τηλεφωνική ενημέρωση του κηδεμόνα του από τον καθηγητή του.
  • διατηρεί τη θέση του, όπως αυτή ορίζεται από το πλάνο της τάξης, που έχει συντάξει ο υπεύθυνος καθηγητής κάθε μαθήματος.
  • Ο σεβασμός με τον οποίο οφείλει να αντιμετωπίζει  ο μαθητής κάθε ομιλητή (καθηγητή ή συμμαθητή) δεν επιτρέπει την απότομη και χωρίς άδεια διακοπή του. Αντίθετα περιμένει  να ολοκληρώσει και σηκώνει  χέρι για να πάρει  το λόγο.

 

  • Δεν επιτρέπει στον εαυτό του αλλά και στους άλλους να διακόπτουν τη διδακτική διαδικασία με ψιθύρους, αστεϊσμούς και κάθε είδους ενόχληση που παρακωλύει την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος.
  • Δεν φέρνει ποτέ φαγητό ή ρόφημα στην τάξη, γιατί αποτελούν (τα ίδια ή τα υπολείμματα τους) όταν παραμείνουν εκτεθειμένα, εστία μικροβίων. Φροντίζει να ολοκληρώνει το φαγητό του στην ώρα του διαλείμματος.
  • Οι αίθουσες κλειδώνονται κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. Ο μαθητής φροντίζει να έχει μαζί του ό,τι χρειάζεται. Δεν επιτρέπεται η παραμονή του στους διαδρόμους.
  • Για να είναι όλοι ευχαριστημένοι από το περιβάλλον στο οποίο ζούμε πολλές
    από τις ώρες της ημέρας, ο μαθητής οφείλει να διατηρεί  τη σχολική αίθουσα

καθαρή και τακτοποιημένη.

  • Ο μαθητής προστατεύει και σέβεται το σχολικό εξοπλισμό της αίθουσας (θρανία, πίνακες, καρέκλες, ΤV, Video, υπολογιστές, τοίχους, δάπεδα), των εργαστηρίων και όλου γενικά του σχολείου, σκεπτόμενος πάντοτε ότι ανήκει στο σύνολο της σχολικής
    κοινότητας. Δεν πειράζει ποτέ τους διαδραστικούς πίνακες, αν δεν υπάρχει καθηγητής στην  τάξη. Σε περίπτωση οποιασδήποτε καταστροφής ή ρύπανσης σχολικής περιουσίας είναι υποχρεωμένος να υποστεί  τις συνέπειες των πράξεων του
    πειθαρχικά, αλλά και με προσωπική ή οικογενειακή του δαπάνη να αποκαταστήσει  τη ζημιά.
  • Δε χρησιμοποιεί τις ηλεκτρονικές συσκευές (τηλεόραση, video, κασετόφωνο, διαφανοσκόπιο κλπ) χωρίς την άδεια του καθηγητή του.
  • Στη βιβλιοθήκη και τα εργαστήρια του σχολείου, σέβεται τον ιδιαίτερο κανονισμό που ισχύει για τους ευαίσθητους αυτούς χώρους.
  • ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν έχει μαζί του και δε χρησιμοποιεί σε καμία περίπτωση κινητό τηλέφωνο στο χώρο του σχολείου.
  • Όταν τελειώσει το ωρολόγιο πρόγραμμα του τμήματός του δεν παραμένει στο σχολείο, αλλά φεύγει από το χώρο με προορισμό το σπίτι του. Σε περίπτωση που ολοκληρωθούν τα μαθήματα νωρίτερα, λόγω περιπάτου ή απουσίας καθηγητή κοκ. ο  μαθητής και πάλι φεύγει από το σχολείο. Εφόσον κηδεμόνας μαθητή επιθυμεί να παραμείνει το παιδί που κηδεμονεύει στο χώρο του σχολείου μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος, παρακαλείται να προσέλθει στο σχολείο και να το δηλώσει.


 

γ) ΠΡΟΑΥΛΙΟΙ ΧΩΡΟΙ:

  • Κατά τη διάρκεια της πρωινής προσευχής, με το πρώτο κουδούνι της ημέρας, ο μαθητής σπεύδει άμεσα και παρατάσσεται  με το τμήμα του στην ορισμένη θέση προσευχής. Μετά την προσευχή παραμένει  σιωπηλός στη θέση της γραμμής του έως ότου τελειώσουν οι ανακοινώσεις και δοθεί το παράγγελμα για να ανέβουν τα τμήματα στις αίθουσες.
  • Φροντίδα όλων είναι η διατήρηση των προαυλίων χώρων στην άριστη κατάσταση που παραλαμβάνονται κάθε πρωί. Είναι σημαντικό, οι καθαρίστριες του σχολείου να ασχολούνται με την απολύμανση και την καθαριότητα των χώρων και να μην αναλώνουν το χρόνο τους στο μάζεμα χαρτιών, μπουκαλιών, φαγητών που χαλούν την εικόνα, και υποτιμούν τον πολιτισμό μας. Αυτά τοποθετούνται σε έναν από τους κάδους απορριμμάτων.
  • Η συμμετοχή των μαθητών σε αθλοπαιδιές με μπάλες γίνεται μόνο υπό την επίβλεψη καθηγητή Φυσικής Αγωγής και του εφημερεύοντος καθηγητή και πάντοτε σύμφωνα με το προκαθορισμένο πρόγραμμα χρήσης των γηπέδων, που καθορίζουν οι καθηγητές ΦΑ που είναι υπεύθυνοι για το αθλητικό υλικό. Προσέχουμε πάντα να μην κτυπηθεί κάποιος, και να μην προκληθούν  ζημιές.
  • Κατά τα διαλείμματα οι μαθητές συμμορφώνονται απόλυτα με τις υποδείξεις του εφημερεύοντα καθηγητή και δεν περιφέρονται  σε χώρους που δεν επιτρέπεται (πχ στο προαύλιο γειτονικών σχολείων) .
  • Οι μαθητές δεν συμπεριφέρονται ανάρμοστα και αντικοινωνικά (βωμολοχίες, καυγάδες, μπουγέλα, κακοπροαίρετα πειράγματα).

Σέβονται τους γείτονες του σχολείου και φροντίζουν να μην τους παρενοχλούν με κανένα τρόπο.

  • Δεν παραβιάζουν τη σειρά προτεραιότητας στο κυλικείο
  • Σε περίπτωση που κάποιος δεν σέβεται πρώτα τον εαυτό του και έπειτα τους άλλους, οι μαθητές απευθύνονται στον εκάστοτε εφημερεύοντα καθηγητή για τη συμμόρφωση του.
  • Για την προστασία της υγείας όλων, δεν επιτρέπεται η χωρίς λόγο παραμονή των μαθητών στους χώρους των τουαλετών. Φροντίζουν να κάνουν σωστή χρήση τους, αφήνουν πάντα το χώρο καθαρό, ρίχνουν τα χαρτιά υγείας στους κάδους, τραβούν το καζανάκι και πλένουν τα χέρια τους.  Σε καμιά περίπτωση δεν επισκέπτονται τις τουαλέτες του άλλου φύλου.
  • Ο μαθητής δεν εξέρχεται από το σχολείο και δεν απομακρύνεται από αυτό, για κανένα λόγο. Σε περίπτωση που το διαπράξει θεωρείται αδικαιολογήτως απών. Αν χρειαστεί να απουσιάσει για ειδικούς λόγους, ενώ είχε προσέλθει κατά την έναρξη λειτουργίας του σε αυτό (πχ προγραμματισμένο ραντεβού με γιατρό), ο κηδεμόνας του συνεννοείται με το σχολείο και έρχεται ο ίδιος σε αυτό, για να συνοδέψει με ασφάλεια το μαθητή.
  • Ο μαθητής δεν παραμένει στο προαύλιο του σχολείου, μετά τη λήξη του ημερησίου ωρολογίου προγράμματος, και πηγαίνει σπίτι του.

 

ε) ΕΜΦΑΝΙΣΗ – ΠΑΡΟΥΣΙΑ

  • Ο σχολικός χώρος δεν επιτρέπει τις ακρότητες στην μαθητική εμφάνισή και στην ενδυμασία (π.χ. εξεζητημένο κούρεμα ή χτένισμα, κρίκους και καρφίτσες κοκ).
  • ΠΡΟΣΟΧΗ: Οι μαθητές δε φέρνουν στο σχολείο κοσμήματα, ακριβά ρολόγια, μεγάλα χρηματικά ποσά (πάνω από 2 Ευρώ ), κινητά τηλέφωνα (δεν επιτρέπεται η χρήση τους σε κανένα σημείο του σχολικού χώρου), και γενικά ηλεκτρονικές συσκευές. Εφόσον συμβεί αυτό ο μαθητής ελέγχεται πειθαρχικά.  Για τυχόν απώλεια τέτοιων αντικειμένων (πχ κινητών τηλεφώνων, κοσμημάτων, μεγάλων χρηματικών ποσών)  των οποίων η χρήση δεν επιτρέπεται στο σχολικό χώρο, το σχολείο  δεν φέρει καμία ευθύνη αντικατάστασης ή αναζήτησης τους. (Αν υπάρχει σοβαρός λόγος προσκόμισης ή φύλαξης χρηματικού ποσού ή αντικειμένου, πρέπει και μπορούν να απευθύνονται στη γραμματεία για τη φύλαξη τους.)
  • Προσέρχονται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής πάντοτε με την κατάλληλη ένδυση.

στ) ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ:    

  • Εάν κάποιος από τη σχολική κοινότητα παρενοχλεί την προσωπικότητα κάποιου μαθητή με αστεϊσμούς, περιπαιχτικά σχόλια κ.ά. αυτός έχει την υποχρέωση, προστατεύοντας την αξιοπρέπεια του, να το θέσει υπόψη του εφημερεύοντος ή του υπεύθυνου καθηγητή του τμήματός του.
  • Εάν κάποιος παρενοχλεί τη μαθησιακή διαδικασία, συζητάει το ζήτημα όλη η μαθητική κοινότητα του τμήματος με τη συμμετοχή του υπεύθυνου καθηγητή. Αν δεν υπάρξουν λύσεις ενημερώνεται η διοίκηση του σχολείου.
  • Ο κάθε μαθητής είναι υποχρεωμένος να συμπεριφέρεται με ευπρέπεια προς τα άλλα παιδιά, τους καθηγητές και το προσωπικό του σχολείου.

ζ) ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ – ΓΡΑΦΕΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ:

                  Οι μαθητές

  • Για οποιοδήποτε ζήτημα τους απασχολεί απευθύνονται πάντα αρχικά στο σύμβουλο καθηγητή της τάξης που θα δώσει τις σχετικές οδηγίες.
  • Σε καμία περίπτωση δεν εισέρχονται στο γραφείο του Διευθυντή. Εφόσον όμως υπάρχει σοβαρός λόγος, τον εξηγούν αρχικά στο σύμβουλο καθηγητή της τάξης τους, και μόνο με αυτόν, που θα εξετάσει τη βαρύτητα του ζητήματος,  προσέρχονται στο γραφείο του Διευθυντή ή των Υποδιευθυντών για να συζητήσουν  το πρόβλημά τους και να δοθεί οριστική λύση.
  • Δεν μπαίνουν στη γραμματεία και σε κανένα γραφείο ή αίθουσα καθηγητών χωρίς να χτυπήσουν την πόρτα και λάβουν άδεια εισόδου.
  • Για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους υπάρχει το τηλέφωνο της γραμματείας (τονίζεται για μία ακόμη φορά ότι δεν επιτρέπεται η χρήση κινητών τηλεφώνων)  που μπορούν να το χρησιμοποιούν για να επικοινωνήσουν με τον κηδεμόνα τους.
  • Σε περίπτωση καθυστερημένης πρωινής προσέλευσης, οι μαθητές οφείλουν να περάσουν από το γραφείο της Γραμματείας και να παραλάβουν χαρτί εισόδου στην τάξη. Σε επανάληψη του φαινομένου, το γεγονός ελέγχεται.
  • Σε περίπτωση που απουσιάζει κάποιος καθηγητής μόνο ο απουσιολόγος ή ο επιμελητής προσέρχεται στη Γραμματεία για να ρωτήσει πως θα γίνει η αναπλήρωση της ώρας.

 

 

Από τη Διεύθυνση του Σχολείου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στη Άρθρα-Ανακοινώσεις | Σχολιάστε

ΩΡΑΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Δημοσιεύθηκε στη Άρθρα-Ανακοινώσεις | Σχολιάστε

ΑΠΟΥΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

Τι ισχύει για τις απουσίες των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση 10645/ΓΔ4, 23/1/2018 ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ Φοίτηση μαθητών/τριών:

  1. Η φοίτηση χαρακτηρίζεται ως επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

 

  1. Δεδομένης της υποχρέωσης των υπεύθυνων καθηγητών/τριών και του/της Διευθυντή/ντριας του σχολείου να ενημερώνουν άμεσα τους κηδεμόνες για τις απουσίες των μαθητών/τριών και της υποχρέωσης των κηδεμόνων να ενημερώνουν το σχολείο για τους λόγους απουσίας των μαθητών/τριών, σύμφωνα με το άρθρο 29, κατά τον χαρακτηρισμό φοίτησης οι απουσίες δεν διακρίνονται σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες.

 

  1. Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών εφόσον το σύνολο των απουσιών του/της δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114).

 

  1. Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τρι- ας που σημείωσε πάνω από εκατόν δεκατέσσερις (114) απουσίες. Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν τη φοίτηση τους στην ίδια τάξη.

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στη Άρθρα-Ανακοινώσεις | Σχολιάστε

Πρόγραμμα προετοιμασίας για την πιστοποίηση γλωσσομάθειας επιπέδου Β2

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Το ΥΠΠΕΘ προτίθεται να δώσει τη δυνατότητα στους/στις μαθητές/τριες που θα φοιτήσουν στη Γ΄ Γυμνασίου από το σχολικό έτος 2018-2019 να παρακολουθήσουν πρόγραμμα προετοιμασίας για την πιστοποίηση γλωσσομάθειας επιπέδου Β2 (καλή γνώση της γλώσσας-‘’lower’’) στην αγγλική γλώσσα ή πρόγραμμα για την πιστοποίηση της επάρκειας χρήσης των ΤΠΕ. Τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται μετά το πέρας του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος, επί 3 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως. Στο τέλος του σχολικού έτους οι μαθητές/τριες που θα παρακολουθήσουν  τα μαθήματα αυτά θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν δωρεάν στις εξετάσεις αγγλικής του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (επιπέδου Β2) ή στη διαδικασία πιστοποίησης της επάρκειας χρήσης των ΤΠΕ, για την οποία επίκειται η κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης στη Βουλή.

 

Για τον σκοπό αυτό και τον ορθό και έγκαιρο προγραμματισμό των τμημάτων, καλούνται οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών που αποφοιτούν από τη Β΄ Γυμνασίου κατά το τρέχον σχολικό έτος και επιθυμούν τη συμμετοχή των παιδιών τους σε ένα από τα δύο προγράμματα να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους, συμπληρώνοντας τη συνημμένη δήλωση και παραδίδοντάς την στο σχολείο την ημέρα παραλαβής του ελέγχου προόδου.(ή μέχρι τις 12 Ιουνίου 2018)

 

ΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Ο/Η υπογράφων/ουσα……………………………………………………………………………………………….γονέας/ κηδεμόνας  του/της μαθητή/τριας …………………………………………………………………………..……………. της Β΄ τάξης του …………………….Γυμνασίου……………..……………………………

ΔΗΛΩΝΩ

Επιθυμώ το παιδί μου να παρακολουθήσει στη Γ΄ τάξη κατά το σχολικό έτος 2018-19 (σημειώνετε το ένα ή το άλλο τετραγωνίδιο, όχι και τα δύο):

α) Το πρόγραμμα προετοιμασίας για την πιστοποίηση της επάρκειας χρήσης των ΤΠΕ

ή

β) Το πρόγραμμα για την πιστοποίηση γλωσσομάθειας επιπέδου Β στην αγγλική γλώσσα

………………/06/2018

                                                                                      Ο/Η ΔΗΛΩΝ/-ΟΥΣΑ

 

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στη Άρθρα-Ανακοινώσεις | Σχολιάστε

Θερινό Σχολείο

Σας ενημερώνουμε για τη διοργάνωση του Θερινού Σχολείου «Το
Το Διαδίκτυο των Πραγμάτων … στα χέρια μας
με νέες, εξειδικευμένες, για τη βαθμίδα εκπαίδευσης που βρίσκονται, τεχνολογίες. Στο Θερινό Σχολείο οι μαθητές θα ασχοληθούν με διάφορα αντικείμενα μάθησης χρησιμοποιώντας κατάλληλο εργαστηριακό εξοπλισμό και θα αλληλοεπιδράσουν μεταξύ τους για να ενεργοποιηθούν, ερευνήσουν, ανακαλύψουν, δημιουργήσουν και αξιολογήσουν την τεχνολογία του Διαδικτύου των Πραγμάτων και τις τεχνολογίες UMI (Ubiquitous computιαδίκτυο των Πραγμάτων … στα χέρια μας» για μαθητές Β/θμιας Εκπαίδευσης (14-16 ετών), στο τέλος του σχολικού έτους 2017-2018 και την αρχή των θερινών διακοπών τους (25-28 Ιουνίου 2018). Το Θερινό Σχολείο διοργανώνεται από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα UMI-Sci-Ed (Horizon2020) με στόχο την ανάπτυξη γνώσεων, δεξιοτήτων, στάσεων και κυρίως την επαφή των μαθing, Mobile computing, Internet of Things) γενικότερα.
Η συμμετοχή στο Θερινό Σχολείο είναι δωρεάν (θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας).

Παρακαλούμε να ενημερώσετε τα σχολεία, τους μαθητές (ηλικίας 14-16 ετών) και τους γονείς/κηδεμόνες τους για τη δυνατότητα συμμετοχής. Περαιτέρω πληροφορίες δίνονται στο συνημμένο αρχείο και στους παρακάτω συνδέσμους:

Ιστοσελίδα Θερινού Σχολείου/Δηλώσεις συμμετοχής:https://umi-sci-ed.cti.gr/UMISummerSchool/

Σελίδα Θερινού Σχολείου στο F/B:https://www.facebook.com/UMISummerSchool

Ιστότοπος Έργου:http://umi-sci-ed.eu/

Πλατφόρμα Κοινότητας UMI:https://umi-sci-ed.cti.gr/



Αχιλλέας Καμέας

Αν. Καθηγητής ΕΑΠ

Επιστημονικός Υπεύθυνος UMI-Sci-Ed

Δημοσιεύθηκε στη Άρθρα-Ανακοινώσεις | Σχολιάστε

Έγκριση Μαθητικού Διαγωνισμού Καινοτομίας CROWDHACKATHON

ΕΓΚΡΙΣΗ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ CROWDHACKATHON – Έκδοση 1

Δημοσιεύθηκε στη Άρθρα-Ανακοινώσεις | Σχολιάστε

Ο Μαθητικός Διαγωνισμός Καινοτομίας της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας για τις Έξυπνες Πόλεις είναι γεγονός ! Δηλώσεις ομάδων μαθητών μέχρι 10.06.2018

Στα πλαίσια του δεύτερου Μαραθωνίου Καινοτομίας City Challenge Crowdhackathon Smartcity 2 που διοργανώνει η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας από 28 Ιουνίου έως 1 Ιουλίου στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος διοργανώνεται Μαθητικός Διαγωνισμός Καινοτομίας για τις έξυπνες πόλεις.

Καλούμε όλες τις φίλες και φίλους μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων να συμμετέχουν στον μαθητικό διαγωνισμό καινοτομίας στέλνοντας τις ιδέες και τις προτάσεις τους για τη βελτίωση των πόλεων και της καθημερινότητάς μας.

 

Τρόπος συμμετοχής:

 

  • Συμμετέχετε με πρόταση που αφορά τις έξυπνες πόλεις επιλέγοντας κάποια ενδεικτική ενότητα ή άλλη θεματική που αφορά τις πόλεις.
  • Στείλτε την ιδέα σας στην φόρμα συμμετοχής (εδώ) έως 10/6/2018.
  • Η ιδέα σας μπορεί να περιλαμβάνει pdf / ppt αρχείο παρουσίαση έως 10 σελίδες και προτείνεται να περιέχει φωτογραφίες, σχήματα κλπ.
  • Η παρουσίαση μπορεί να καλύπτει τα παρακάτω:
  1. Σύνοψη της ιδέας
  2. Οφέλη για τους πολίτες
  3. Οφέλη για την πόλη μου
  4. Παράδειγμα εφαρμογής
  • Η επιτροπή αξιολόγησης θα κρίνει με βάση την καινοτομία, τη δημιουργικότητα και τη δυνατότητα εφαρμογής της ιδέας.
  • Η επιτροπή αξιολόγησης θα ειδοποιήσει τις ομάδες που θα προκριθούν προκειμένου να παρουσιάσουν την ιδέα τους στο κοινό στις 30 Ιουνίου 2018 Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
  • Η ομάδα μπορεί να περιλαμβάνει το πολύ 6 μαθητές.
  • Μάθε περισσότερα

Συνέχεια

Δημοσιεύθηκε στη Άρθρα-Ανακοινώσεις | Σχολιάστε