13o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ

Διεύθυνση: Οδός Αιγαίου 41, Τ.Κ. 30131, Αγρίνιο. Τηλέφωνο: 2641026430 email: 13dimag@gmail.com

Εορτασμός Εθνικής Επετείου Μάρτιος 2024

Κάτω από: Γενικά | 13dimag
Τετάρτη, 27 Μαρτίου 2024 10:42 πμ |

Η συμμετοχή των μαθητών του σχολείου μας από την κατάθεση στεφάνων και την μαθητική παρέλαση για την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου 2021. Οι μαθητές παρέλασαν και τίμησαν τους ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης.

Screenshot 5 613O 1536x1152 1parelasi 4 3 1536x1152 1

Πηγή φωτογραφιών:agrinionews.gr

Εθνική επέτειο για την 25η Μαρτίου

Κάτω από: Γενικά | 13dimag
Τετάρτη, 27 Μαρτίου 2024 10:17 πμ |

Στα πλαίσια της Εθνικής Επετείου για την 25η Μαρτίου οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του Σχολείου μαζί  με την εκπαιδευτικό του τμήματος πραγματοποίησαν εορτή αφιερωμένη στους ήρωες του 1821. Συγκεκριμένα, η εορτή περιλάμβανε ποιήματα και τραγούδια ώστε να τιμήσουμε τους ήρωες της Ελληνικής επανάστασης και να θυμηθούμε το γενναίο αγώνα που έδωσαν οι πρόγονοί μας ύστερα από 400 ολόκληρα χρόνια σκλαβιάς.

Ενημέρωση για την υγεινή διατροφή και την στοματική υγεία

Κάτω από: Γενικά | 13dimag
Πέμπτη, 21 Μαρτίου 2024 12:20 μμ |

Την Τρίτη 19 Μαρτίου στο χώρο του σχολείου πραγματοποιήθηκε ενημέρωση από το προσωπικό του νοσοκομείου Αγρινίου καθώς ήρθαν επισκέπτριες υγείας και οδοντίατροι οι οποίοι μίλησαν στα παιδιά των Α, Β, Γ και Δ τάξεων του σχολείου. Στην ενημέρωση μίλησαν οδοντίατροι που αποσκοπούσε στην πρόληψη για τη στοματική υγεία των δοντιών και την πρόληψη στοματικών παθήσεων. Οι επισκέπτριες υγείας μίλησαν στα παιδιά για τη σημασία της υγιεινής διατροφής και έδωσαν συμβουλές ώστε να μπορέσουν να τις εντάξουν στην καθημερινότητά τους.

Ο Χαρταετός της Ειρήνης

Κάτω από: Γενικά | 13dimag
Πέμπτη, 21 Μαρτίου 2024 10:53 πμ |

Λίγο πριν την Καθαρά Δευτέρα οι μαθητές του σχολείου με την κοινωνική λειτουργό δημιούργησαν το χαρταετό του σχολείου. Αυτός ο χαρταετός υλοποιήθηκε από τους μαθητές με δικές τους μοναδικές δημιουργίες, με διάφορα μηνύματα που αποσκοπούν στη φιλία, τη συνεργασία, την αγάπη, την ειρήνη, την ομόνοια και «ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ». Επομένως,  αυτός ο χαρταετός ονομάστηκε «Ο ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ» του 13ου Δημοτικού Σχολείου.

Αρχικά, παρουσιάστηκε  σχετικό βίντεο για την ειρήνη και τον πόλεμο όπου έγινε η αφορμή για τη συζήτηση που ακολούθησε σχετικά για την ειρήνη στον κόσμο, για την ειρήνη στο σχολείο αλλά και την Εσωτερική Ειρήνη.

«Για να μπορέσουμε να έχουμε ειρήνη με τους άλλους πρέπει πρώτα να έχουμε ειρήνη με τον εαυτό μας» Μαχάτμα Γκάντι

Erasmus+: Εκπαιδευτικοί του Αγρινίου στη Λεμεσό

Κάτω από: Γενικά | 13dimag
Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2024 12:07 μμ |

Την τελευταία κινητικότητά του πραγματοποίησε το 13ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA122 με τίτλο

«Σχολείο: ένα παράθυρο ανοιχτό για τους πολίτες του κόσμου»

Την τέταρτη και τελευταία κινητικότητά του πραγματοποίησε το 13ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA122 με τίτλο «Σχολείο: ένα παράθυρο ανοιχτό για τους πολίτες του κόσμου» και κωδικό 2022-1-EL01-KA122-SCH-000069775.

Η προγραμματισμένη κινητικότητα πραγματοποιήθηκε κατά το διάστημα 25 Φεβρουαρίου έως και 29 Φεβρουαρίου στο νησί της Αφροδίτης, την Κύπρο μας. Το 13ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου εκπροσώπησαν επτά εκπαιδευτικοί του σχολείου, ενώ φορέας υποδοχής ήταν το ΣΤ΄ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού (ΚΒ) – Αγίου Νικολάου.

Κατά την παραμονή τους στη Λεμεσό, οι Ελλαδίτες εκπαιδευτικοί, αρχικά γνωρίστηκαν με το εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό του σχολείου, ξεναγήθηκαν στους χώρους του και παρακολούθησαν διάφορα μαθήματα, όπως Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική Αγωγή, Ειδική Αγωγή και Αγωγή Υγείας σε αρκετές τάξεις του σχολείου αλλά και μαθήματα ελληνικής γλώσσας σε τάξη αλλόγλωσσων, καθώς στο ΣΤ΄ Δημοτικό Σχολείο Λεμεσού (ΚΒ) – Αγίου Νικολάου φοιτούν μαθητές από 17 διαφορετικές χώρες.
Λόγω της ιδιαιτερότητας αλλά και της ομοιότητας των δυο σχολείων ως προς την ποικιλομορφία του μαθητικού δυναμικού, καθώς και στα δυο σχολεία φοιτούν κυρίως μαθητές ευάλωτων κοινωνικοοικονομικά στρωμάτων, οι Κύπριοι και οι Ελλαδίτες εκπαιδευτικοί αντάλλαξαν ιδέες, προβληματισμούς και καλές πρακτικές. Μάλιστα, σε ένα πλαίσιο ανταλλαγής διδακτικών πρακτικών, πραγματοποιήθηκε και δειγματική διδασκαλία στο μάθημα των Μαθηματικών, από την πλευρά των Ελλαδιτών εκπαιδευτικών, σε μαθητές της Στ΄ τάξης του κυπριακού σχολείου.
Επιπλέον, οι Ελλαδίτες εκπαιδευτικοί ενθουσιάστηκαν με τον τρόπο ενεργητικής συμμετοχής και εμπλοκής των Κυπρίων μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία, μέσω αξιοποίησης σύγχρονων ψηφιακών μέσων, αλλά και γνώρισαν και πολλές καινοτόμες, συμπεριληπτικές, εξατομικευμένες και διαφοροποιημένες διδακτικές παρεμβάσεις που υπηρετούν τη «σχολική ζέση και μέθεξη» και αντιστρατεύονται και αμβλύνουν τη σχολική διαρροή. Μια τέτοια σχετική δράση που παρακολούθησαν και οι Ελλαδίτες εκπαιδευτικοί έλαβε χώρα την Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2024. Εκείνη την ημέρα, όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές φόρεσαν τα άσπρα τους μπλουζάκια και τα τζιν τους και συμμετείχαν με ποικίλες δράσεις στη σχολική εκδήλωση για την Ημέρα των Σπάνιων Γενετικών Παθήσεων (10 χρόνια ΠΣΣΓΠ- Μοναδικά Χαμόγελα).
Πέραν, όμως, της γνωριμίας με το κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα, οι Ελλαδίτες εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να δουν και να (ανα)γνωρίσουν από κοντά την κυπριακή φιλοξενία και κουλτούρα, αφού ξεναγήθηκαν από εκπαιδευτικούς του σχολείου σε διάφορους ιστορικούς χώρους της Λεμεσού. Επισκέφτηκαν το Μεσαιωνικό Κάστρο της Λεμεσού, την παλιά Λεμεσό, τη μαρίνα της πόλης, το Θεατρικό Μουσείο, το Αθλητικό Μουσείο και τον παρακείμενο Άγιο Αμβρόσιο. Συγχρόνως, δοκίμασαν και γεύτηκαν παραδοσιακά εδέσματα και ποτά της Κύπρου όπως το φημισμένο χαλούμι, τον πεντανόστιμο παλουζέ, στο μαγείρεμα του οποίου συμμετείχαν και οι ίδιοι, με την καθοδήγηση της γλυκιάς κυρίας Παναγιώτας, της μαγείρισσας του σχολείου. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί του 13ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου απόλαυσαν την κατάγλυκη κουμανταρία, τη μεθυστική ζιβανία, τα πεντανόστιμα αφέλια και τη λαχταριστή παραδοσιακή σεφταλιά.
Για τους εκπαιδευτικούς του 13ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου, ο κύκλος του ευρωπαϊκού προγράμματος έκλεισε με τις καλύτερες εντυπώσεις και τις γλυκύτερες αναμνήσεις από την Κύπρο, αφού η αγάπη που πήραν, αλλά και έδωσαν, ήταν απλόχερη. Η φιλοξενία των Κύπριων συναδέλφων τους υπήρξε λίαν υποδειγματική. Βέβαια, το ευρωπαϊκό πρόγραμμα μπορεί να τελείωσε, ωστόσο μια καινούργια φιλία γεννήθηκε ανάμεσα στα δυο σχολεία. Υποσχόμαστε στη Βασούλα, την Αγγέλα, τον Νίκο, τη Μαρία και όλους τους εκπαιδευτικούς του ΣΤ΄ Δημοτικού Σχολείου Λεμεσού (ΚΒ) – Αγίου Νικολάου, πως οι δρόμοι μας πολύ σύντομα θα ξανανταμώσουν σε καινούρια ευρωπαϊκά μονοπάτια και πως η πόρτα του σχολείου μας αλλά και των σπιτιών μας θα είναι πάντα ανοιχτή για τους Κύπριους αδελφούς μας. Ο Κύπριος ποιητής Δημήτρης Λιπέρτης έδειξε τον δρόμο τον ελληνικό: «…καρτερούμεν το φως τζείνης της ημέρας ποννά φέρει στον καθέναν τζαι χαράν τζαι ποσπασιάν».

Δράση για την παγκόσμια ημέρα του σχολικού εκφοβισμού 6 Μαρτίου 2024

Κάτω από: Γενικά | 13dimag
Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2024 11:48 πμ |

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού- bullying με την κοινωνική λειτουργό του σχολείου πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις με στόχο την ενημέρωση- ευαισθητοποίηση των μαθητών όλης της σχολικής κοινότητας. Αρχικά, οι μαθητές παρακολούθησαν το βίντεο «το παιδί με την κόκκινη γραμμή», στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση για το σχολικό εκφοβισμό bullying,  θυμήθηκαν όσα είχαν διδαχθεί σε προηγούμενα μαθήματα για τη σχολική βία, ανέφεραν τρόπους αντιμετώπισης και διαχείρισης. Τέλος, οι μαθητές έγραψαν σε χαρτί τα συνθήματα  “ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ” και  “ ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ”. Δημιούργησαν ακόμη ένα πανό με συνθήματα κατά του σχολικού εκφοβισμού το οποίο τοποθετήθηκε σε τοίχο του σχολείου.

Δράση ενημέρωσης για την στοματική υγιεινή- υγιεινή με σκοπό την πρόληψη

Κάτω από: Γενικά | 13dimag
Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2024 11:26 πμ |

Στις 20 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε με την κοινωνική λειτουργό του σχολείου δράση με σκοπό την ενημέρωση για  την στοματική υγιεινή-  υγιεινή με τους μαθητές των Ε΄ και Γ΄ τάξεων του σχολείου. Οι μαθητές παρακολούθησαν σχετική παρουσίαση με ενημερωτικό υλικό  για την στοματική υγιεινή με στόχο να γνωρίσουν πόσο σημαντικό κομμάτι αποτελεί στη ζωή του ανθρώπου αλλά και τον σωστό τρόπο που πρέπει να βορτσίζουν τα δόντια τους προκειμένου να έχουν στοματική υγιεινή. Στο τέλος της δράσης στους μαθητές που έλαβαν μέρος δόθηκαν δώρο οδοντόβουρτσες, οδοντόκρεμες και ένα ημερολόγιο καταγραφής καθαρότητας για την εβδομαδιαία στοματική τους υγιεινή.

Γνωριμία όμορων σχολείων της περιοχής με το παραμύθι μας- το 13ο νηπιαγωγείο διαβάζει τη ρόμικη μαγική ανέμη!

Κάτω από: Γενικά | 13dimag
Τετάρτη, 14 Φεβρουαρίου 2024 12:14 μμ |

Η ρόμικη μαγική ανέμη, το παραμύθι μας που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ που συμμετέχει  το σχολείο μας με τίτλο: “Σχολειο: ένα παράθυρο ανοιχτό για τους πολίτες του κόσμου” “ταξίδεψε” και “μάγεψε” τους μαθητές του 13ου νηπιαγωγείου Αγρινίου. Στο νηπιαγωγείο αυτό φοιτούν μαθητές αμιγώς Ρομά και η ιστορία του παραμυθιού τους καθήλωσε και τους εξέπληξε.  Εκπαιδευτικοί του σχολείου σε συνεργασία με τη διευθύντρια επισκεφθήκαν το 13ο νηπιαγωγείο για να παρουσιάσουν και να αφηγηθούν το παραμύθι που δημιουργήθηκε ως παράπλευρο όφελος του προγράμματος που συμμετέχουν. Μάλιστα ως ένδειξη καλής συμπεριφοράς, πέρα από το παραμύθι, μοιράστηκαν στους μαθητές τσάντες, κασετίνες, γραφική ύλη, όλα δώρα από το ΙΚΥ. Ευχαριστούμε τους μικρούς μας φίλους για τον χρόνο που διέθεσαν να μας ακούσουν και ανανεώνουμε το ραντεβού μας πολύ σύντομα για νέες δράσεις γεμάτες…κέφι, όρεξη, ζωντάνια και χαρά.

Μια ημέρα γεμάτη εκπλήξεις!

Κάτω από: Γενικά | 13dimag
Τετάρτη, 14 Φεβρουαρίου 2024 11:22 πμ |

Ημέρα χαράς για τους μαθητές του σχολείου μας, καθώς το πρωί  της Παρασκευής 2 Φεβρουαρίου 2024, τους περίμενε μια έκπληξη! Οι μαθητές μας παρέλαβαν τσάντες, κασετίνες  και γραφική ύλη από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ) στο πλαίσιο της συνεργασίας που έχει το σχολείο λόγω της συμμετοχής του στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο “Σχολείο: Ένα παράθυρο ανοιχτό για τους πολίτες του κόσμου”. Το χαμόγελο στο πρόσωπο των παιδιών ήταν το μεγαλύτερο κέρδος της συμμετοχής μας στο πρόγραμμα Erasmus+. Ευχαριστούμε το ΙΚΥ για την προσφορά του και ευελπιστούμε σε μελλοντικές συνεργασίες….

Μια ρόμικη μαγική ανέμη γυρίζει και υφαίνει πολύγλωσσους ευρωπαϊκούς παραμυθώνες

Κάτω από: Γενικά | 13dimag
Τετάρτη, 14 Φεβρουαρίου 2024 10:36 πμ |

Χωρίς τίτλο 1

 

 

 

 

 

Το πα…ρομα…μύθι και τα α…ρόμα…τά του

Το 13ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA122 που συμμετέχει με κωδικό 2022-1-EL01-KA122-SCH-000069775 και τίτλο “Σχολείο: ένα παράθυρο ανοιχτό για τους πολίτες του κόσμου”, προέβη στη δημιουργία ενός ρόμικου παραμυθιού μεταφρασμένου σε 8 ευρωπαϊκές γλώσσες (και στη ρόμικη γλώσσα), ως παράπλευρο παραγόμενο έργο από τη συμμετοχή του σχολείου στο συγκεκριμένο πρόγραμμα Erasmus+.

Η ιδέα της συγγραφής της πολύγλωσσης παραμυθοϊστορίας, αυτού του  πολύγλωσσου παραμυθιού,κυοφορήθηκε κατά την επίσκεψη της παιδαγωγικής μας ομάδας στην Κροατία, όπου επισκεφτήκαμε δύο Δημοτικά Σχολεία, στα οποία φοιτούν μαθητές Ρομά.

Με την επιστροφή μας στην Ελλάδα και με «προίκα» την απόκτηση ενός ευρωπαϊκού τρόπου και μοντέλου σκέψης στη διαχείριση καταστάσεων που αφορούν σε μαθητές Ρομά, γεννήθηκε αμέσως η επιθυμία να σμιλεύσουμε μια κίνηση πολιτισμικής σύσφιξης, η οποία θα αποτελούσε ένα πολύγλωσσο δικτυωτό πλέγμα για την ανάδειξη ενός αέρα ευρωπαϊκότητας και διαπολιτισμικότητας, ιδωμένου μέσα από την κουλτούρα, τα ήθη και τα έθιμα των Ρομά.

Η συγγραφή του ρόμικου παραμυθιού βασίστηκε σε μια συλλογή τσιγγάνικων παραμυθιών. Βέβαια πολλές, ευχαριστίες οφείλονται και ανήκουν σε όλους εκείνους που βοήθησαν για τη μετάφραση της ρόμικης αυτής παραμυθοϊστορίας σε πολλές ευρωπαϊκές γλώσσες.Το μεγαλύτερο, όμως, ευχαριστώ το οφείλουμε στους δύο Κροάτες συναδέλφους, τον Τoni Marusic και τον Marijan Birus, με τους οποίους συνεργαστήκαμε για να έχουμε αυτό το όμορφο παρα..μυθικό, διαπολιτισμικό αποτέλεσμα, ως μια συνεργατική-«οικογενειακή» παράπλευρη ωφέλεια του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+.

Σε συνέχεια των δράσεων διάχυσης των αποτελεσμάτων της συμμετοχής μας στο πρόγραμμα Erasmus+θα γίνουν επισκέψεις σε σχολεία και νηπιαγωγεία της περιοχής μας για την παρουσίαση του πολύγλωσσου και πολύχρωμου ρόμικου παραμυθιού μας.

Στον μαγικό και συναρπαστικό κόσμο των παραμυθιών, η γνωστή έκφραση «Μια φορά κι έναν καιρό…» έχει γαλουχήσει και οιστρηλατήσει γενιές παιδιών, σε όλα τα μήκη, πλάτη και πέρατα της γης, παρακινώντας τους μικρούς και τρυφερούς αναγνώστες όλου του κόσμου να ταξιδέψουν σε έναν σαγηνευτικό και φανταστικό κόσμο και να γνωρίσουν τους αγαπημένους ήρωες των παραμυθιών.

Πολλοί είναι οι λόγοι που τα παραμύθια κατέχουν εξέχουσα θέση στη ζωή των ανθρώπων και ιδιαίτερα των μικρών παιδιών. Αρχικά, είναι ένα παράθυρο που ανοίγει νέους ορίζοντες και ένα ερέθισμα για να ασκηθεί ευρύτερα η φαντασία. Μάλιστα, η αφήγηση ιστοριών είναι μια από τις παλιότερες μορφές εκπαίδευσης, που έχει αξιοποιηθεί από ανθρώπους διαφορετικών εθνών και φυλών, με σκοπό να μεταφερθεί από γενιά σε γενιά ο πολιτισμός, η ιστορία και οι παραδόσεις τους. Τα παραμύθια είναι όλες οι μορφές αφήγησης, γραπτές ή προφορικές που έχουν παραδοθεί στις νεότερες γενιές με τα χρόνια. Για αυτό, τα παραμύθια είναι όλες οι μορφές ιστοριών που πάντα υπήρχαν και μεταφέρονται από γενιά σε γενιά.

Το παραμύθι, αν και αποτελεί μια φανταστική ιστορία, προσφέρει ηθική εκπαίδευση, και είναι ένα μέσο που (πρέπει να) χρησιμοποιείται για την οικοδόμηση υγιών, ακέραιων και πλήρων χαρακτήρων και προσωπικοτήτων. Τα παραμύθια είναι μια πλούσια πηγή υλικού και ένα σημαντικό μέρος, το οποίο μπορεί να στηρίξει την ανάπτυξη ενός παιδιού, ιδιαίτερα σε επίπεδο συνείδησης και ηθικής ανάπτυξης.

Όσον αφορά σε μαθητές μειονοτήτων, μέσω των παραμυθιών σε σχολεία που χρησιμοποιούν τη γλώσσα του κυρίαρχου πληθυσμού ως γλώσσα διδασκαλίας, οι μαθητές (όπως οι Ρομά, για παράδειγμα) μαθαίνουν για μια «ξένη» κουλτούρα αντί για τη δική τους. Μάλλον ο στόχος μάθησης του δικού τους πολιτισμικού κεφαλαίου, στο σχολείο, παραμένει ανέφικτος, εξαναγκάζοντας τους μαθητές Ρομά όχι μόνο να αποξενώνονται από τη δική τους κουλτούρα, αλλά και να δυσκολεύονται να αυτοπροσδιοριστούν μέσω του δικού τους πολιτισμού. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να καταστεί ο πολιτισμός των Ρομά ισοδύναμος με άλλους πολιτισμούς, και αυτό μπορεί να επιτευχθεί, εν μέρει, και με τη συμπερίληψη των παραμυθιών των Ρομά στο σχολικό πρόγραμμα.

 Το παραμύθι αυτό, που λόγω και της πλούσιας εικονογράφησής του μάλλον είναι αρκετά ελκυστικό (τουλάχιστον οπτικά), μπορεί να αξιοποιηθεί και ως ένα απλό εγχειρίδιο για τη γνωριμία με άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες και το αλφάβητό τους. Γενικά, μέσα από αυτήν την πολύγλωσση προσπάθεια μπορεί να αναδειχθεί η οικουμενικότητα και η σημαντικότητα της ρόμικης πνευματικής κληρονομιάς ως ενός πολιτισμού δόρατος που θα αφήσει το βαρύ αποτύπωμά του στην ευρωπαϊκή οικογένεια, με λάφυρα και παρακαταθήκη τη συνεργασία, την ισότητα, τη δικαιοσύνη, την αδελφοσύνη αλλά και το μαγικό λυχνάρι του παραμυθιού και του ανθρωπισμού.

Είναι, μάλλον, σίγουρο πως η συμμετοχή σε προγράμματα Erasmus μόνο θετικό αντίκτυπο έχει για όλους τους εμπλεκόμενους, σχολείο, εκπαιδευτικούς, μαθητές, πόσο, δε, για μαθητές Ρομά, τους οποίους έχουμε «παιδαγωγικό χρέος» να προσπαθούμε να ομορφαίνουμε, να γλυκαίνουμε και να χρωματίζουμε τον «ασπρόμαυρο κόσμο» τους. Και αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί και μέσα από ένα απλό πολύγλωσσο παραμύθι, για να μπορούν και οι ευρωπαίοι μαθητές Ρομά να αισθάνονται ότι ο πολιτισμός τους είναι βαρύτιμος όπως και οι άλλοι κυρίαρχοι ευρωπαϊκοί πολιτισμοί. Και τέλος οι μαθητές Ρομά μέσω αυτού του αφηγηματικού γλωσσικού πλουραλισμού είναι πολύ πιθανό να αγαλλιάζουν, καθώς περπατούν, κινούνται και…χορεύουν σε έναν παραμυθένιο κόσμο, γαρνιρισμένο με …ομορφιά, χαμόγελα, αισιοδοξία, μαγεία και φαντασία ονειρική…

Διαβάστε το παραμύθι παρακάτω…

https://blogs.sch.gr/13dimag/files/2024/02/ΒΟΟΚ.pdf

Τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του 13ου Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου

Επόμενη Σελίδα: »