2ο ιστολόγιο 12ου Νηπιαγωγείου Γλυφάδας

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

Ψάρια με cd

Ιούν 20189

Τα παιδιά ετοίμασαν  διακοσμητικό ψάρι από cd για να στολίσουν το κουτί των εργασιών τους. Ζωγράφισαν κάθετες χρωματιστές γραμμές από λαδοπαστέλ στα πτερύγια και στην ουρά του ψαριού.

Με μισό χρωματιστό χαρτί Α4 έφτιαξαν το πτερύγιο του ψαριού με το δίπλωμα της βεντάλιας.

Με ανεξίτηλους μαρκαδόρους ζωγράφισαν τα λέπια στο cd:

Το κόλλησαν πάνω στο σώμα του ψαριού:

Προστέθηκαν στόμα και μάτια και τα ψάρια μας είναι έτοιμα:

Αναγνωρίζω και αντιστοιχώ τους αριθμούς της πρώτης δεκάδας

Ιούν 20189

Το φύλλο εργασίας που συμπληρώθηκε από τα παιδιά εξυπηρέτησε μεταγνωστικό στόχο μετά από την αναλυτική ενασχόλησή μας με τους αριθμούς της πρώτης δεκάδας(βλέπε τη δημιουργία βιβλίου αριθμών ,  οι αριθμοί 1 και 2 ,οι αριθμοί 3 και 4 ,ο αριθμός 5, ο αριθμός 6, οι αριθμοί 7 και 8 ,  οι αριθμοί 9 και 10 , Το εξώφυλλο του βιβλίου των μαθηματικών)

Τα παιδιά έπρεπε ν’αναγνωρίσουν και ν’αντιστοιχίσουν τους ίδιους αριθμούς με τη διαφορετική μορφή.

Το φύλλο εργασίας:

Κολυμβητές

Ιούν 20186

Οι σημερινές δραστηριότητες μας είχαν θέμα την παραλία και τις δραστηριότητες που απολαμβάνουμε κοντά στη θάλασσα. Τα παιδιά συμπλήρωσαν φύλλο αυτόματης γραφής με καλοκαιρινές λέξεις (αυτόματη ανάκληση γραμμάτων και λέξεων).Έγραψαν τις λέξεις που ζητούνταν και ζωγράφισαν τις εικόνες τους.

Το φύλλο γραφής:

Στη συνέχεια συμπλήρωσαν φύλλο αναγνώρισης,ταύτισης και μέτρησης(μαθηματικών) με θέμα τα θαλάσσια ζώα. Αφού ξεχώρισαν τις διαφορετικές ομάδες ζώων έβαψαν το κάθε μέλος τους με το ίδιο χρώμα για να τους είναι πιο εύκολη η καταμέτρηση.

Το φύλλο των καλοκαιρινών μαθηματικών:

Τέλος φορέσαμε τα μαγιό μας, πήραμε άλλοι τις πετσέτες μας, άλλοι τις σανίδες μας,άλλοι τα μπρατσάκια μας,άλλοι τις μπάλες μας και φύγαμε για μπάνιο……Το γράψαμε κιόλας τι κάνουμε ο καθένας γιατί η ανυπομονησία μεγαλώνει περνώντας οι μέρες: «Πάω για μπάνιο».

Τα πατρόν που χρησιμοποιήσαμε:

 

 

Η γοργόνα

Ιούν 20185

Μιλώντας για το καλοκαίρι και τη θάλασσα δεν μπορούσαμε να παραλείψουμε το μύθο της γοργόνας.

Ο μύθος της γοργόνας Θεσσαλονίκης

Ο Αλέξανδρος ο Βασιλιάς, σαν πολέμησε και πήρε όλα τα βασίλεια του κόσμου και τον έτρεμε όλη η γη κι η οικουμένη, κάλεσε τους μάγους και τους ρώτησε:

– Πείτε μου εσείς που κατέχετε της μοίρας τα γραμμένα, τι μπορώ να κάνω για να ζήσω πολλά χρόνια, να χαρώ τον κόσμο που τον έκανα όλον δικό μου;

– Βασιλιά μου πολυχρονεμένε, η δύναμή σου είναι πολλή μα όσα έχει γράψει η μοίρα δεν μπορούν να ξεγραφτούν. Ένα μόνο πράγμα είναι που μπορεί να σε κάνει να χαρείς τα βασίλεια και τη δόξα σου. Μα είναι δύσκολο, πολύ δύσκολο.

– Δεν σας ρωτώ αν είναι δύσκολο, μόνο ποιο είναι;

– Ε, τότε Βασιλιά μου, στους ορισμούς σου, είναι το Αθάνατο νερό που όποιος το πιει, θάνατο δεν φοβάται. Μα όποιος πάει για να το πάρει, πρέπει να περάσει ανάμεσα από δυο βουνά που χτυπά το ένα πάνω στο άλλο ασταμάτητα κι ούτε πουλί πετούμενο δεν προλαβαίνει να περάσει. Άμα περάσεις τα δυο βουνά, είναι ένας δράκος ακοίμητος και φυλάει το Αθάνατο νερό. Σκοτώνεις το δράκο και το παίρνεις.

Ευθύς ο Αλέξανδρος προστάζει και του φέρνουνε το άλογό του το Βουκεφάλα που φτερά δεν είχε και σαν πουλί πέταγε. Καβαλικεύει και ξεκινά. Περνά τα δυο βουνά, σκότωσε τον ακοίμητο δράκο και πήρε το γυαλί που χε το Αθάνατο Νερό. Μα έλα που όταν γύρισε στο παλάτι, δεν το φύλαξε καλά! Το βλέπει η Αδελφή του και χωρίς να ξέρει τι είναι, το χύνει. Και κατά τύχη χύθηκε πάνω σε μια αγριοκρεμμύδα και γι’ αυτό από τότε οι αγριοκρεμμύδες δεν ξεραίνονται ποτέ. Μετά από ώρα πάει ο Αλέξανδρος να πιει το νερό, μα που ‘ν’ το; Ρωτά την Αδελφή του κι αυτή του λέει πως δεν ήξερε τι ήταν και το έχυσε!

Τρελάθηκε από το θυμό και τη στεναχώρια του και την καταράστηκε να γίνει από τη μέση και κάτω ψάρι και να βασανίζεται. Ο Θεός τ’ άκουσε και από τότε, όσοι γυρίζουνε με τα καράβια, τη βλέπουνε και παραδέρνεται μέσα στα κύματα. Ωστόσο τον Αλέξανδρο δεν τον μισεί κι όταν δει καράβι το αρπάζει από την πλώρη και ρωτάει:

– Ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος;
Κι αν ο καραβοκύρης δε ξέρει και απαντήσει:
– Απέθανε…
Τότε η κόρη από τη μεγάλη της λύπη ταράζει με τα χέρια και με τα ξέπλεκα ξανθά μαλλιά της τη θάλασσα και πνίγει το καράβι. Όσοι όμως ξέρουνε, απαντούν:
– Ζει και βασιλεύει και τον κόσμο κυριεύει…
Και τότε η γοργόνα από τη χαρά της παύει τους ανέμους και τα κύματα και παίζει τη λύρα της και τραγουδάει γλυκά τραγούδια και απ’ αυτή μαθαίνουν οι ναύτες τους καινούριους σκοπούς.(http://ymagblog.blogspot.com/2009/06/blog-post_9811.html)

Το μύθο τον παρακολουθήσαμε και σε βίντεο:

Τώρα είμαστε έτοιμοι να δημιουργήσουμε και μεις τις δικές μας γοργόνες να μας τραγουδούν.

Φτιάξαμε τα λέπια στις ουρές τους:

Ζωγραφίσαμε το σώμα τους,φτιάξαμε τα χαρακτηριστικά τους και τις φορέσαμε ωραία μαγιό:

Φτιάξαμε τα μαλλιά τους ν’ανεμίζουν στην αύρα του ανέμου με τις παλάμες μας:

Στα χέρια τους κρατούν το λαμπερό κοχύλι:

  

Οι γοργόνες μας κοιτούν από ψηλά:

Ο βυθός

Ιούν 20185

Ετοιμάσαμε το βυθό της τάξης μας. Φτιάξαμε το θαλάσσιο χώρο χρησιμοποιώντας σφουγγάρια και γαλάζια τέμπερα.

Ζωγραφίσαμε,κόψαμε και κολλήσαμε τα ζώα της θάλασσα:

Με την παλάμη μας φτιάξαμε το κυρίαρχο ψαράκι και γράψαμε μόνοι μας τον τίτλο της εργασίας  «Βυθός» μέσα σε εισαγωγικά.

Το πατρόν που χρησιμοποιήσαμε:

Τα πορτραίτα μας

Ιούν 20185

Τα παιδιά ετοίμασαν τα πορτραίτα τους που στολίζουν τα καπάκια των κουτιών αποθήκευσης όλων των εργασιών της χρονιάς.Τα κορίτσια κρέμασαν φιογκάκια στα μαλλιά και τ’αγόρια φόρεσαν παπιόν.

 

Χταπόδι μπροστά!!!! Προσοχή ψαράκια

Μαΐ 201830

Σήμερα δημιουργήσαμε την πρώτη καλοκαιρινή μας κατασκευή για να στολίσουμε σιγά σιγά την τάξη μας.Τα παιδιά ζωγράφισαν το βυθό,έφτιαξε ο κάθε καλλιτέχνης το «τρομακτικό» χταπόδι του και κόλλησαν καπάκια από αναψυκτικά για τα ψάρια του βυθού στα οποία πρόσθεσαν και τα χαρακτηριστικά τους(ουρά,πτερύγια,μάτια,στόμα).

Οι δημιουργίες μας:

Το φύλλο του βυθού:

Το εξώφυλλο του βιβλίου των μαθηματικών

Μαΐ 201824

Ολοκληρώσαμε όλες τις δραστηριότητες που αφορούσαν τη γνωριμία με τις έννοιες των ποσοτήτων που αντιπροσωπεύουν οι αριθμοί,την αρίθμηση στη δεκάδα,την ταξινόμηση των αριθμών κατ’αύξουσα σειρά,τη διαχείριση   προσθέσεων,αφαιρέσεων,διαιρέσεων και εξαγωγής συμπερασμάτων,τη δημιουργία βιβλίου αριθμών( οι αριθμοί 1 και 2, οι αριθμοί 3 και 4, ο αριθμός 5, ο αριθμός 6,οι αριθμοί 7 και 8, οι αριθμοί 9 και 10).

Σήμερα κατασκευάσαμε το εξώφυλλο του βιβλίου μας ,ανακαλύπτοντας τους κρυμμένους αριθμούς. Κάθε εξώφυλλο είχε 10 κουτάκια,όσοι και οι αριθμοί στην πρώτη δεκάδα,γραμμένους με άσπρο λαδοπαστέλ. Δεν ήταν εύκολα διακριτοί γι’αυτό περάσαμε από πάνω τους νερομπογιά που έβαφε το χαρτόνι αλλά όχι τον αριθμό.Έτσι μαγικά εμφανίστηκαν οι δέκα αριθμοί που σε κανένα εξώφυλλο δεν είχαν την ίδια διάταξη.

Οι αριθμοί 9 και 10

Μαΐ 201823

Τελειώσαμε τις σελίδες του βιβλίου των αριθμών με το 9 και το 10( το 1 και το 2, το 3 και το 4, το 5, το 6, το 7 και το 8).

Φτιάξαμε τα «ζευγαράκια’ τους και ανακαλύψαμε όλες τις δυνατές προσθέσεις που δίνουν αποτελέσματα 9 και 10 αντίστοιχα.Βρήκαμε και βροντοφωνάξαμε τις αντιστροφές των αριθμών στην πράξη της πρόσθεσης.  Πειραματιστήκαμε, όπως και με τους υπόλοιπους αριθμούς στη διαίρεση τους.

9

0+9=9

9+0=0

1+8=9

8+1=9

2+7=9

7+2=9

3+6=9

6+3=9

4+5=9

5+4=9

Οι προσθέσεις με αποτέλεσμα 9:

 

Αντιστροφή,οι δύο επόμενες εικόνες: 5+4=4+5=9

Αντιστροφή,οι δύο επόμενες εικόνες: 4+2+3=4+3+2=9

10

0+10=10

10+0=10

1+9=10

9+1=10

2+8=10

8+2=10

3+7=10

7+3=10

4+6=10

6+4=10

5+5=10

Οι προσθέσεις με αποτέλεσμα 10:

 

Αντιστροφή,οι δύο επόμενες εικόνες: 3+3+2+2=2+2+3+3=10

 

Αντιστροφή:7+3=3+7=10

Αντιστροφή:2+7+1=2+1+7=10

Οι διαιρέσεις του 9 και 10:

Το 1 παιδί θα πάρει 9,τα 2 παιδιά από 4 και περισσεύει 1-ατελής διαίρεση(με την επιτόπια έρευνα ανακαλύψαμε ότι το 1 που περισσεύει μπορούμε να το κόψουμε στη μέση και να δώσουμε από μισό στο κάθε παιδί), τα 3 παιδιά από 3,τα 4 παιδιά από 2 και περισσεύει 1( τα παιδιά εδώ πρότειναν να το κόψουμε σε τέσσερα κομματάκια πολύ πολύ μικρά και να δώσουμε από ένα στα 4 παιδιά),τα 5 από 1 και περισσεύουν 4.

Το 1 παιδί θα πάρει 10,τα 2 παιδιά θα πάρουν από 5,τα 3 παιδιά από 3 και περισσεύει 1,τα 4 παιδιά από 2 και περισσεύουν 2(για το μοίρασμα απάντησαν το κόψιμο των 2 αντικειμένων που περισσεύουν στη μέση),τα 5 παιδιά θα πάρουν από 2.

Διαίρεση του 10:2:

10:3

10:4

10:5

Παίξαμε και με προβλήματα αφαίρεσης. Ενδεικτικά οι παρακάτω εικόνες:

Εάν κρατώ 10 μαρκαδόρους και δώσω τους 4 πόσοι θα μου μείνουν να κρατώ; Αντίστοιχα εάν από τους 10 δώσω τους 8 πόσους μαρκαδόρους θα κρατώ.

 

Επίσης ήρθαμε σ’επαφή με την αλλαγή του αφαιρετέου και της διαφοράς στην αφαίρεση.Βρήκαμε τις αλλαγές και τ’ανάλογα αποτελέσματα.

Περάσαμε και στην αναφορά του άγνωστου αριθμού  στη εύρεση του τελικού αποτελέσματος.Κάναμε πάρα πολλά παραδείγματα χρησιμοποιώντας τους μαρκαδόρους μας.

Οι σελίδες 9 και 10 του βιβλίου των αριθμών μας:

 

Οι αριθμοί 7 και 8

Μαΐ 201822

Σήμερα τελειώσαμε την ανάλυση των αριθμών 7 και 8 (οι αριθμοί 1 και 2,οι 3 και 4,ο 5, ο 6)του βιβλίου των αριθμών.

Δουλέψαμε όπως και με τους προηγούμενους αριθμούς βρίσκοντας την ποσότητα που συμβολίζουν τα νούμερα 7 και 8 καθώς και τα «ζευγαράκια» τους. Επίσης τα παιδιά ανακάλυψαν όλες τις δυνατές προσθέσεις που δίνουν τ’αποτελέσματα 7 και 8.

7

7+0=7

0+7=7

1+6=7

6+1=7

2+5=7

5+2=7

3+4=7

4+3=7

Οι προσθέσεις με τελικό αποτέλεσμα 7 αντικείμενα.

Παίξαμε και με την πράξη της αφαίρεσης:

Πόσοι μαρκαδόροι, από τους 7 που κρατώ, μου μένουν στα χέρια εάν βάλω στο τραπέζι π.χ. 5,2,4;

8

0+8=8

8+0=8

1+7=8

7+1=8

2+6=8

6+2=8

3+5=8

5+3=8

4+4=8

Οι προσθέσεις που δίνουν τελικό αποτέλεσμα 8 αντικείμενα:

 

Παίξαμε και με τη διαίρεση του 8. Πώς θα μοιράσω δίκαια τα 8 αντικείμενα μου(π.χ. ψαλίδια) σε 1 παιδί, 2 παιδιά,4 παιδιά.

Δικαίως δημιουργήθηκε ο προβληματισμός πώς θα μοιράσουμε τα ψαλίδια μας σε 3 παιδιά.Με την επιτόπια βιωματική μάθηση και πολλούς πειραματισμούς τα παιδιά ανακάλυψαν, ότι κάθε παιδί από τα 3 θα πάρει 2 ψαλίδια και θα μας περισσέψουν 2 που όπως είπαν θα τα κρατήσουμε και αύριο που θα κάνουμε τον αριθμό 9 θα τα μοιράσουμε δίκαια γιατί μας έλειπε 1.

Οι σελίδες του 7 και 8 του βιβλίου των αριθμών:

 

« Παλιότερα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια

Kατηγορίες

Translate



Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων