2ο ιστολόγιο 12ου Νηπιαγωγείου Γλυφάδας

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

Ο αρλεκίνος και η αλκυόνη

Φεβ 201920

Διαβάσαμε την καταπληκτική ιστορία του αρλεκίνου της Ζώρζ Ζαρή(για να διαβάσετε την ιστορία πατήστε την εικόνα του βιβλίου στη μέση περίπου της ανάρτησης εδώ).

Διακοσμήσαμε μια σελίδα του βιβλίου και γράψαμε το όνομα του αρλεκίνου.

Επίσης από το Youtube παρακολουθήσαμε το καρναβάλι της Βενετίας και είδαμε πολλές φωτογραφίες της φορεσιάς του αρλεκίνου.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος ολοκληρώσαμε την κατασκευή της αλκυόνης-κοπέλα,πουλί(εδώ,στη μέση της ανάρτησης),ανοιγοκλείσαμε την κατασκευή και κατανοήσαμε τη διττή ιδιότητα της ανασύροντας από τη μνήμη μας το μύθο.

Επίσης κατασκευάσαμε μάσκα αλκυόνη με την ψαριά στο στόμα και αναπαραστήσαμε  τη στοχευμένη βουτιά της για να πιάσει το ψάρι από το κοπάδι.

Η μάσκα αλκυόνη:

Τέλος συμπληρώσαμε μαθηματικό φύλλο με θέμα την αλκυόνη. Ενώσαμε την αριθμογραμμή από το 1-25 και φτιάξαμε το πουλί.Το ζωγραφίσαμε ανάλογα και το τοποθετήσαμε  στο φυσικό του περιβάλλον.

Το μαθηματικό φύλλο με την αλκυόνη:

 

Κλόουν παζλ – Η αλκυόνη

Φεβ 201919

Δημιουργήσαμε παιχνίδι-παζλ με θέμα τον κλόουν. Ιδέα από εδώ.

Φτιάξαμε και τους φακέλους αποθήκευσής του:

Παίξαμε:

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος,εκμεταλλευόμενοι την καλοκαιρία των ημερών, μιλήσαμε για τις αλκυονίδες μέρες και το μύθο της Αλκυόνης. Παρακολουθήσαμε τις διαφορετικές εκδοχές του μύθου(στην πρώτη ο θεός Δίας τιμώρησε τον άντρα της Αλκυόνης ,Κύηκα, μεταμορφώνοντας τον σε γλάρο και στη δεύτερη βουλιάζοντας το καράβι του) από παλαιότερη σχετική ανάρτησή μας (εδώ).Επίσης παρακολουθήσαμε την εκκόλαψη αβγών και την μέγιστη προσπάθεια που καταβάλλει ο νεοσσός για ν’απαλλαγεί από το κέλυφος(εδώ).

Επεξεργαστήκαμε το πληροφοριακό μας υλικό και γνωρίσαμε τα χρώματα της αλκυόνης, την καταπληκτική της ιδιότητα σαν κυνηγός και το φυσικό της περιβάλλον.

Ξεκινήσαμε να ετοιμάζουμε τη διττή ιδιότητα της αλκυόνης(κοπέλα-πουλί),ιδέα που δανειστήκαμε από εδώ.

Το πατρόν της αλκυόνης:

Συμπληρώσαμε φύλλο μαθηματικών από εδώ με θέμα την αλκυόνη.

 

Έχασα τη μύτη μου και ψάχνω να τη βρω-Ντύσε το χιονάνθρωπο

Φεβ 201919

Διαβάσαμε το παραμύθι «Έχασα τη μύτη μου και ψάχνω να τη βρω» της Άννης Θεοχάρη,

καλωσορίζοντας το τριώδιο.

Κάντε κλικ στην εικόνα για να κατεβάσετε το αρχείο παρουσίασης του βιβλίου.

Επεξεργαστήκαμε το παραμύθι και συμπληρώσαμε εικόνα από αυτό δίνοντας τη δική μας πινελιά.

Μια από τις δημιουργίες μας θα δοθεί δώρο στη συγγραφέα όταν επισκεφτούμε το σχολείο κωφών με το οποίο θα συνεργαστούμε και θα παρουσιάσουμε δραστηριότητες στους εκπαιδευτικούς -μέλη του προγράμματος ERASMUS+ τους οποίους θα φιλοξενήσουμε τη βδομάδα από 25/2/19-1/3/2019.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος κατασκευάσαμε το παιχνίδι «Ντύσε το χιονάνθρωπο» που παίζεται ομαδικά με ζάρι. Το κάθε κομμάτι του χιονάνθρωπου αντιστοιχεί σ’έναν αριθμό του ζαριού.Εάν το κομμάτι που αντιστοιχεί στον αριθμό π.χ. 6 έχει τοποθετηθεί και ο παίκτης φέρει τον ίδιο αριθμό, χάνει τη σειρά του.Νικητής του παιχνιδιού είναι όποιος ολοκληρώσει το χιονάνθρωπο. Ιδέα από το e-children.

Φτιάξαμε και φάκελο αποθήκευσης του παιχνιδιού.

Ντύσε το χιονάνθρωπο:

Επίσης συμπληρώσαμε φύλλο μαθηματικών με τους χιονάνθρωπους. Αριθμήσαμε τα κομμάτια από τα οποία αποτελούνται, εκτός κεφαλιού,και γράψαμε στα κουτάκια τον κατάλληλο αριθμό.

Το φύλλο μαθηματικών με τους χιονάνθρωπους:

 

Χειμωνιάτικα φύλλα εργασίας

Φεβ 201916

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος συμπληρώσαμε φύλλα αρίθμησης και γραφής με θέμα το χειμώνα.

Μετρήσαμε πόσα είναι και τ’αντιστοιχίσαμε με τα κυκλάκια:

Το μαθηματικό φύλλο:

Παίξαμε με τα αινίγματα της χειμωνιάτικης ακροστιχίδας,τη συμπληρώσαμε και τη διακοσμήσαμε ανάλογα:

Η χειμωνιάτικη ακροστιχίδα:

 

Ημέρα Αγάπης 14/2 ,Άγιος Βαλεντίνος

Φεβ 201914

Για ακόμη μία φορά και λόγω της ημέρας αναφερθήκαμε στην αξία του συναισθήματος της αγάπης,με τους τρόπους έκφρασής της,με τα ευγενικά και τρυφερά λόγια που τη δηλώνουν.

Δημιουργήσαμε κάρτες αγάπης γι’αυτούς που αγαπάμε και γράψαμε λόγια τρυφερότητας.

Συμπληρώσαμε φύλλο αγάπης από την Τάνια που ζωγραφίσαμε και γνωστοποιήσαμε ποιους έχουμε στην καρδιά μας.

Ο χορός είναι ένας τρόπος έκφρασης συναισθημάτων και πολλές φορές το βιώνουμε μέσα στην τάξη μας.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος παρακολουθήσαμε ένα πολύ τρυφερό βίντεο για την εκδήλωση της ανιδιοτελούς αγάπης και το σχολιάσαμε.

Ακούσαμε και συζητήσαμε πάνω στους τρόπους εκδήλωσης της αγάπης μέσω του τραγουδιού «Όπου υπάρχει αγάπη» με τη χορωδία του Σπ.Λάμπρου.

Τέλος συμπληρώσαμε την ακροστιχίδα της αγάπης:

Το φύλλο της ακροστιχίδας της αγάπης:

 

 

Αμυγδαλιά

Φεβ 201912

Σήμερα μιλήσαμε για την αμυγδαλιά.Την παρατηρήσαμε στο διπλανό μας οικόπεδο και είδαμε τα άσπρα-ροζ ανθάκια της που τη στολίζουν.

Διαβάσαμε το μύθο της αμυγδαλιάς:

και ακούσαμε το παραμύθι «Η Μυγδαλιά και το Φεγγάρι».

Δημιουργήσαμε τις αμυγδαλιές μας:

 

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος μεταμορφώσαμε το δέντρο στο χώρο υποδοχής του νηπιαγωγείου μας σε αμυγδαλιά.

Τα πατρόν της κατασκευής:

Συζητήσαμε το υλικό προηγούμενης σχετικής ανάρτησης μας(εδώ) και είδαμε πώς φτάνουμε από το άνθος στο αμύγδαλο.

Δημιουργήσαμε τη διττή ιδιότητα της Φυλλίδας-Αμυγδαλιάς σύμφωνα με το μύθο(κορίτσι-δέντρο).

Ζωγραφίζω τη Φυλλίδα-Αμυγδαλιά:

 

Ετοιμασίες για την επίσκεψη των εταίρων του προγράμματος Erasmus+

Φεβ 201911

Την τελευταία βδομάδα του Φεβρουαρίου θα επισκεφτούν τη χώρα μας στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του προγράμματος Erasmus+: «Learning to play and playing to learn» οι εκπαιδευτικοί εταίροι μας από Ιταλία,Ισπανία,Πορτογαλία,Ουγγαρία και Βουλγαρία.

Βρισκόμαστε στην τελική ευθεία των προετοιμασιών για τις εργασίες που θα διετελεστούν στο σχολείο μας. Μέσα σ’αυτές είναι η διακόσμηση των ταμπλό του Erasmus με σχετικές δραστηριότητες.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος ετοιμάσαμε τις σημαίες των χωρών και μερικά από τα βασικά αξιοθέατά τους.

Τα φύλλα για τις σημαίες και τις χώρες που αξιοποιήθηκαν:

Ελλάδα:

Ιταλία:

Ισπανία:

Πορτογαλία:

Βουλγαρία:

Ουγγαρία:

Φύλλα εργασίας με πολικά ζώα-Κρύο πολύ

Φεβ 20199

Συζητώντας για τα ζώα στους πόλους(εδώ) παρατηρήσαμε το φωτογραφικό υλικό και εντυπωσιαστήκαμε από τον πουφφίνο!!!

Συμπληρώσαμε φύλλα γραφής και μαθηματικών από το ίδιο blog.

Τα φύλλα εργασίας:

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος μιλήσαμε για τη χρησιμότητα των ζεστών ρούχων και αξεσουάρ τις κρύες μέρες του χειμώνα που μας προστατεύουν από την απώλεια της θερμότητας του σώματός μας(πληροφορίες για τη θερμότητα εδώ).

Μάλιστα δημιουργήσαμε τους εαυτούς μας ζεστά ντυμένους και προστατευμένους με σκούφο και γάντια γιατί το …..κρύο είναι πολύ!!!

Τα πατρόν του σκούφου και γαντιών:

 

 

Πιγκουίνοι- Πιάσε τη χιονονιφάδα- Μαθηματικά με σαλιγκάρια

Φεβ 20197

Συνεχίζοντας τη χθεσινή μας ενασχόληση για τους πιγκουίνους(εδώ), προχωρήσαμε σε μια ομαδική κατασκευή για την τάξη μας. Εντοπίσαμε στην υδρόγειο σφαίρα την Αρκτική,είδαμε πολύ φωτογραφικό υλικό στο διαδίκτυο για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα ζώα στους πάγους,για το λιώσιμο των πάγων, για την τρύπα του όζοντος,για το παράνομο κυνήγι και δημιουργήσαμε το περιβάλλον των πιγκουίνων στο παγόβουνο που λιώνει.

Αρχίζοντας τις χειμωνιάτικες κατασκευές μας εμπνευστήκαμε από μια πολύ ωραία ιδέα στο Pinterest, «Let’s catch a snowflake» και τη φτιάξαμε.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος ολοκληρώνοντας τον κύκλο της χειμερίας νάρκης(πληροφορίες στην κατηγορία χειμερία νάρκη) συμπληρώσαμε μαθηματικά φύλλα με θέμα το σαλιγκάρι.

Μοτίβα σε καβούκια σαλιγκαριών:

Τo Μοτίβο είναι μια σχέση διάταξης στην οποία έχουμε τη διαδοχική σειρά επαναλαμβανόμενων στοιχείων που οδηγούν σε μια σύνθεση. Η σειρά των στοιχείων καθορίζεται με βάση ένα κριτήριο διάταξης που είναι ποιοτικό ή ποσοτικό.Η διάταξη είναι μια διαδικασία που μας βοηθά να βάζουμε τα πράγματα σε μια διαδοχή.Τα μοτίβα βρίσκονται σε καθημερινά διακοσμητικά και χρηστικά αντικείμενα, σε χαρτιά περιτυλίγματος δώρων, σε κεντήματα, σε διακοσμήσεις μωσαϊκών δαπέδων,στη λαϊκή τέχνη. Η αναγνώριση και η ανάλυση μοτίβων θεωρούνται σημαντικές συνιστώσες της νοητικής ανάπτυξης των νεαρών μαθητών, επιπλέον αποτελούν τη βάση της αλγεβρικής σκέψης (Lannin, 2005) επειδή διευκολύνουν την κατάκτηση της ικανότητας αφαίρεσης και γενίκευσης σχέσεων (Threlfal, 2004). Επιπρόσθετα, το να βρίσκει και να χρησιμοποιεί κάποιος μοτίβα θεωρείται μια σημαντική στρατηγική στα μαθηματικά για την επίλυση προβλημάτων (Stacey, 1989). (Χρησιμοποιήσαμε τμήμα της εργασίας εδώ).

Το φύλλο εργασίας:

Σαλιγκάρι στη βροχή:

Συμπληρώσαμε την αριθμογραμμή μέχρι το 10 δημιουργώντας το σώμα του σαλιγκαριού,συμπληρώσαμε την εικόνα ανακαλώντας τις γνώσεις μας για τη δημιουργία της βροχής και γράψαμε τον τίτλο του έργου μας.

Το φύλλο εργασίας:

Κλείνοντας διαβάσαμε από το βιβλίο «Σοφά παραμύθια με ζωάκια» εκδόσεις Ψυχογιός

πώς τα σαλιγκάρια απέκτησαν το καβούκι-σπίτι τους.

 

Πιγκουίνος-Σαλιγκάρι

Φεβ 20196

Συνεχίζοντας την επεξεργασία της θεματικής για τα ζώα στους πάγους ασχοληθήκαμε με τον πιγκουίνο.Παρακολουθήσαμε το βίντεο από «Ο μαγικός κόσμος των ζώων»:

Δημιουργήσαμε ελεύθερα τους δικούς μας πιγκουίνους.

      

Δουλεύοντας παράλληλα τα ζώα στους πάγους και τα ζώα σε χειμερία νάρκη(πληροφορίες για τις δραστηριότητές μας στην κατηγορία του blog χειμερία νάρκη) τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος δουλέψαμε το σαλιγκάρι. Επεξεργαστήκαμε τις πληροφορίες της Βικιπαίδεια

Παρακολουθήσαμε τα παρακάτω βίντεο συλλέγοντας υλικό συζήτησης για τα καταπληκτικά σαλιγκάρια που τα συναντάμε παντού.

Δημιουργήσαμε τα σαλιγκάρια της αγάπης και της χαράς που διαμένουν κοντά μας στο νηπιαγωγείο και δεν πέφτουν σε χειμερία νάρκη.

Το πατρόν του σαλιγκαριού:

« Παλιότερα άρθρα

Kατηγορίες

Translate



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων