2ο ιστολόγιο 12ου Νηπιαγωγείου Γλυφάδας

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

Το χαρούμενο δοντάκι

Οκτ 201719

Σε συνέχεια της θεματικής μας για τη στοματική υγιεινή(εδώ) φτιάξαμε το χαρούμενο δοντάκι και τους συμμάχους του ενάντια στη φθορά και την τερηδόνα.

DSC05150 DSC05151 DSC05152 DSC05153  DSC05155 DSC05154 DSC05158 DSC05157

Παρακολουθήσαμε βίντεο από το Youtube για την υγεία των δοντιών και τον καλό καθαρισμό τους .

https://www.youtube.com/watch?v=A3WhzglZ-lQ

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος συμπλήρωσαν σταυρόλεξο με τις λέξεις που αντιστοιχούν στους συμμάχους των δοντιών- οδοντόκρεμα, οδοντόβουρτσα και οδοντίατρος. Το σταυρόλεξο από την Ανθή Ζήση.

Εικόνα3 Εικόνα2

Το φύλλο εργασίας:

Εικόνα1

 

 

Στοματική υγιεινή

Οκτ 201718

Με τα παιδιά σήμερα ασχοληθήκαμε με την υγιεινή των δοντιών μας. Εξηγήσαμε πως τα παιδιά που προσβάλλονται νωρίς από τερηδόνα,  αποτελούν ασθενείς υψηλού κινδύνου για ανάπτυξη τερηδόνας, σ’ όλη την υπόλοιπη ζωή τους. Έτσι λανθασμένες καθημερινές συνήθειες του παιδιού, όπως κακές διατροφικές επιλογές, έλλειψη στοματικής υγιεινής καθώς και φόβος για την επίσκεψη στον οδοντίατρο πριν δημιουργηθούν προβλήματα, θα έχουν άμεσο  αντίκτυπο στην στοματική υγεία του αυριανού ενήλικα.Τα παιδιά μπορούν να μάθουν να φροντίζουν τα δόντια τους και να επιλέγουν υγιεινές τροφές.  Οπωσδήποτε τα παιδιά να βουρτσίζουν καθημερινά τα δόντια τους, καθώς και να ενθαρρύνεται το βούρτσισμα από τους γονείς το βράδυ στο σπίτι.

Εικόνα1

Το παραμύθι «Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη» μας βοήθησε να κατανοήσουν τα παιδιά τι  χαλάει τα δόντια μας και τι τα προστατεύει… Το παραμύθι εξιστορεί τις περιπέτειες δύο μικροβίων που φτιάξανε τα σπίτια τους στα δοντάκια ενός παιδιού! Με τι χαλούν τα δοντάκια ; Με τη ζαχαρίτσα , τα γλυκάκια και τα λαχταριστά σοκολατάκια ! Και τα δοντάκια τι χρειάζονται ακόμη για να είναι καθαρά ; Οδοντόκρεμα , φυσικά ! Και βλέπουμε που μπορεί να έχουν φτιάξει το σπιτάκι τους ; Όχι , βέβαια !
Το παραμύθι και στο Youtube:

Στο Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο βρήκαμε τα δύο φύλλα εργασίας μας και το τρίτο το φτιάξαμε εμείς,το χαρούμενο και λυπημένο δόντι.

1   2    Εικόνα2

 

Εικόνα3 DSC05139 DSC05140 DSC05141 Εικόνα5 Εικόνα4

Φεύγοντας τα παιδιά από το νηπιαγωγείο πήραν το εβδομαδιαίο ημερολόγιο καταγραφής πλυσίματος των δοντιών τους. Όταν το επιστρέψουν σε μία εβδομάδα θα το συζητήσουμε και θ” απονεμηθεί το βραβείο βουρτσίσματος!!!!

Εικόνα8 Εικόνα9

2      Εικόνα6   Εικόνα7

 

 

 

 

 

Ο Μάκης ο Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι

Οκτ 201717

Διαβάσαμε με τα παιδιά το βιβλίο «Ο Μάκης ο Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι»,για τη διαδρομή του φαγητού και τη λειτουργία της χώνεψης σε μια ιστορία γεμάτη χιούμορ και φαντασία.

DSC05120 DSC05119 Εικόνα1

Τα ενζυμάκια δουλεύουνε σκληρά στο Σταθμό του Στομαχιού και τα παιδιά μαθαίνουν ποιες είναι οι καλές και ποιες οι κακές τροφές, τι να τρώνε και πώς να μασάνε σωστά.

Και για να μην πάθετε «στομαχαρία» σαν τη μικρή Μαρία καλό θα είναι να θυμάστε τις συμβουλές που σας ψιθυρίζουν τα ενζυμάκια:
«Τρώγε αργά, μάσα καλά, να γίνει το φαΐ χαρά».(Περιγραφή του βιβλίου από τις εκδόσεις Πατάκη)

Εικόνα6

Έτσι κι εμείς αντιστοιχίσαμε  στα ενζυμάκια τις τροφές που τα κάνουν δυστυχισμένα και αυτές που τα χαροποιούν.

DSC05125 DSC05124 Εικόνα4 Εικόνα3

Δυστυχώς κάποια στιγμή η φωτογραφική μας μηχανή δε συνεργαζόταν.

Τα φύλλα εργασίας:

Εικόνα5 από εδώ

Εικόνα2

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος ολοκλήρωσαν τη δραστηριότητα που είχαν ξεκινήσει από εχθές( εδώ προς το τέλος της ανάρτησης)

Εικόνα7     Εικόνα8   Εικόνα9

Ψηφοφορία γονέων για το επικρατέστερο logo της συμμετοχής μας στο πρόγραμμα ERASMUS+ «Learning to play, playing to learn»

Οκτ 201716

Οι γονείς των μαθητών μας ψήφισαν για το  logo με το οποίο θα συμμετέχει το νηπιαγωγείο μας στην τελική κλήρωση μεταξύ των συμμετεχόντων χωρών για το logo του προγράμματος ERASMUS+ » Learning to play, playing to laern».

Εικόνα10 Εικόνα11 Εικόνα12 Εικόνα13 Εικόνα14 Εικόνα15

Μαζί με τα παιδιά είχαμε ετοιμάσει 2 logo προς ψηφοφορία.

DSC05048 DSC05049

Το Νο1 logo μας δέχτηκε 16 ψήφους και το Νο2 δέχτηκε 19.

DSC05051 Εικόνα4

DSC05052 Εικόνα5

Το logo  το οποίο θα εκπροσωπήσει το νηπιαγωγείο μας στην τελική κλήρωση είναι το Νο2.

Ας ελπίσουμε όπως και στο προηγούμενο πρόγραμμα ERASMUS+  «We are equal, we have the same Rights» που συμμετείχαμε τις χρονιές 2014-2016 και ψηφίστηκε το logo του νηπιαγωγείου μας το logo του προγράμματος, να έχουμε την ίδια επιτυχία.

ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ λοιπόν!!!!!!

Τα εσωτερικά μας όργανα

Οκτ 201716

Σήμερα με τα παιδιά μιλήσαμε για τα όργανα που βρίσκονται εσωτερικά στο σώμα μας και επιτελούν σπουδαίες εργασίες. Προσδιορίσαμε τις θέσεις τους και τα παιδιά στο άκουσμα ενός οργάνου τοποθετούσαν στην κατάλληλη θέση τα χέρια τους πάνω στο κορμί τους.Π.χ. εγκέφαλος=μέσα στο κρανίο – καρδιά, πνεύμονες=μέσα στο θώρακα πίσω από το στήθος μας, στομάχι,συκώτι= κάτω από το θώρακα – παχύ, λεπτό έντερο=μέσα στην κοιλιακή χώρα.

Κατασκευάσαμε με σακούλα σκουπιδιών,πλαστικοποιημένες εικόνες και βέλκρο, απεικόνιση των εσωτερικών μας οργάνων.

Εικόνα1

Παρακολουθήσαμε βίντεο στο διαδίκτυο για τα εσωτερικά μας όργανα,το ταξίδι της τροφής και τη διαδικασία της πέψης.

Τα παιδιά συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας για τη σωστή θέση των οργάνων μέσα  στο σώμα μας.

DSC05108 DSC05113 Εικόνα8 Εικόνα9 Εικόνα7 Εικόνα6

Τα φύλλα εργασίας:

Εικόνα2    Εικόνα3

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος  συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας για το τι υπάρχει έξω από το σκελετό σχετίζοντας τα μέρη που αφορούν τα εσωτερικά όργανα.

Εικόνα17 Εικόνα18

 

Το φύλλο εργασίας από το Pinterest:

Εικόνα16

Τέλος έφτιαξαν αστεία προσωπάκια με τα όργανα αισθήσεων του προσώπου.

Εικόνα19 Εικόνα20

Το πατρόν από το Pinterest:

Εικόνα21

Πληροφορίες για τον εαυτό μου

Οκτ 201714

Τα παιδιά της απογευματινής  βάρδιας του ολοήμερου τμήματος ολοκλήρωσαν το βιβλίο με πληροφορίες για τους εαυτούς τους. Την ιδέα την πήραμε από την Kinderella. Μπορείτε να κατεβάσετε τις σελίδες του βιβλίου από εδώ.

Εικόνα16 Εικόνα17 Εικόνα18 Εικόνα19 Εικόνα20Εικόνα12

Ο σκελετός μου

Οκτ 201714

Τα παιδιά συνέδεσαν τις κινήσεις του σώματός τους με τη δομή του σκελετικού συστήματός τους και την ύπαρξη των αρθρώσεων. Διαβάσαμε βιβλίο,παρακολουθήσαμε βίντεο στο YOUTUBE που δείχνουν τις κινήσεις των οστών μας. Τα παιδιά πειραματίστηκαν με το σώμα τους και κατανόησαν τις δυσκολίες που θα αντιμετώπιζαν εάν τα οστά ήταν άκαμπτα και δεν υπήρχαν αρθρώσεις. Δεν θα μπορούσαμε να πιάσουμε τ” αντικείμενα, ν” αγκαλιάσουμε, να ξυστούμε, να περπατήσουμε, να καθίσουμε κοκ.( βλέπε πληροφορίες και βίντεο σε προηγούμενη ανάρτησή μας κι εδώ).

Εικόνα25 Εικόνα6 Εικόνα5 Εικόνα4 Εικόνα3

Πήραμε την ιδέα από το Μαγικό καπέλο και την αξιοποιήσαμε. Φτιάξαμε το σκελετό μας και του προσθέσαμε τα άκρα.

Εικόνα8 Εικόνα7 Εικόνα10 Εικόνα11

Παίξαμε με τις ονομασίες των κομματιών του σκελετού μας (κρανίο,θώρακας,λεκάνη), τις μπερδέψαμε και τις ανακαλύψαμε και στο τέλος τις τοποθετήσαμε στη σωστή θέση.

Εικόνα9  DSC05087 DSC05089 DSC05090

Εικόνα13

 

Τα φύλλα εργασιών:

1    2    Εικόνα1

 

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος δημιούργησαν τους χρωματιστούς σκελετούληδες.

3 4 Εικόνα21 Εικόνα22

Το πατρόν:

Εικόνα14

Λίγα μαθηματικά με μένα

Οκτ 201712

Σήμερα με τα παιδιά ασχοληθήκαμε με τα μαθηματικά μέσω του σώματός μας. Τα παιδιά δούλεψαν σε δυάδες, παρακολουθώντας τα χαρακτηριστικά του φίλου τους και αριθμώντας τι ένα έχουμε πάνω μας( κεφάλι, πρόσωπο,λαιμό,σώμα,μύτη,πιγούνι,στόμα,αφαλό) και τι δύο(αυτιά,μάτια,φρύδια,ρουθούνια,ώμοι,χέρια,παλάμες,αγκώνες,πόδια,πατούσες,γόνατα,αστράγαλοι,φτέρνες,τα ημισφαίρια του πωπού).

Χρησιμοποιώντας την κατασκευή με τις παλάμες(ιδέα από το Pinterest) μετρήσαμε τα δάκτυλα,αφού πρώτα είχαμε μετρήσει τα δικά μας, φτιάξαμε και την αριθμογραμμή από το 1 στο 10, εξηγήσαμε την κατάταξη των αριθμών και τη σειρά τους που δεν αλλάζει(ξεκινώ από το 0 ,μετά το 1, το 2 ,το 3 κλπ. Δεν αλλάζει η σειρά π.χ.0,4,2,8,9,6,1,5,7,10).

Εικόνα2 DSC05042 DSC05040 DSC05041

Τα παιδιά συμπλήρωσαν το φύλλο εργασίας μεταφέροντας τη γνώση τους στο χαρτί.

DSC05036 DSC05035 Εικόνα5 Εικόνα4 Εικόνα3

Το φύλλο εργασίας ιδέα από Πάω ακόμα… στο νηπιαγωγείο.

Εικόνα1

 

Χαρακτηριστικά του σώματός μας

Οκτ 201711

Τα παιδιά σήμερα κατασκεύασαν ανθρώπινα ομοιώματα, τα διακόσμησαν και έγραψαν στα σωστά σημεία τα στοιχεία του σώματος( μαλλιά, κεφάλι, μάτι, μύτη κλπ). Κάποια παιδιά αποτέλεσαν τα μοντέλα για τα ομοιώματα και στη συνέχεια ομαδικά εκτέλεσαν τις εργασίες.

Εικόνα1 Εικόνα2 Εικόνα3 Εικόνα4Εικόνα5Εικόνα7Εικόνα6DSC04986Εικόνα8Εικόνα9Εικόνα10Εικόνα11Εικόνα12DSC04998DSC04997DSC05000 Εικόνα23

Μάλιστα έδωσαν και όνομα στον κύριο και στην κυρία που μας μαθαίνουν τα στοιχεία του σώματός μας κατόπιν σύσκεψης και απόφασης της πλειοψηφίας. Είναι ο κύριος Γιώργος και η κυρία Έλενα.

Εικόνα14 Εικόνα13 DSC05008

Όμως σημαντικά στοιχεία για την ανάπτυξη μας αποτελούν το βάρος μας και το ύψος μας. Έτσι μέσω ζυγαριάς μετρήσαμε το βάρος μας και με μέτρο το ύψος μας. Για την κατανόηση της μονάδας μέτρησης του βάρους – το κιλό-συσχετίσαμε το 1 κιλό μας με το 1 πακέτο ζάχαρη ή αλεύρι που υπάρχουν πάντα στην κουζίνα μας.Π.χ 17 κιλά= 17 πακέτα ζάχαρη ή αλεύρι.

Εικόνα15 Εικόνα16 Εικόνα17 Εικόνα19 Εικόνα20  Εικόνα18

Επίσης με τη χρήση της αριθμογραμμής συζητήσαμε ποιος αριθμός (βάρος=κιλά) είναι ο μεγαλύτερος και γιατί.Π.χ. το 17 είναι μικρότερος αριθμός από το 22 γιατί βρίσκεται σε «χαμηλότερο σκαλοπάτι» στην σκάλα των αριθμών απ” ότι το 22. Έτσι τα 17 κιλά είναι λιγότερα από τα 22. Η κορδέλα γκοφρέ , μη συμβατική μονάδα μέτρησης, μας βοήθησε στην κατανόηση της διαφοράς στο ύψος μας.

Για το ύψος μας φτιάξαμε τα ανθρωπάκια μας τα οποία σειραθετήσαμε από το ψηλότερο στο χαμηλότερο.Ιδέα από Παιχνιδοκαμώματα στου νηπιαγωγείου τα δρώμενα.

DSC05023 DSC05024 Εικόνα24 Εικόνα22 Εικόνα21

Τα πατρόν που χρησιμοποιήσαμε:

Εικόνα27   Εικόνα25    Εικόνα26

 

Ελληνικά παραδοσιακά φαγητά και η πυραμίδα διατροφής

Οκτ 20179

Σήμερα οι γονείς των μαθητών μας συνέβαλλαν στο στρώσιμο του τραπεζιού με παραδοσιακά ελληνικά φαγητά. Κεφτεδάκια, τυρόπιτες, σπανακόπιτες,σουβλάκια καλαμάκια,σουβλάκια με πίτα, σαλάτες αγγουροντομάτας ,ψωμί, ελιές, μουσακάς.

Εικόνα3

Ευχαριστούμε θερμά όλους εσάς τους γονείς , που συνεισφέρατε, για την ανταπόκρισή σας και τη συνεργασία σας!!!!! Ενδεικτικά κάποιες φωτογραφίες από τη δραστηριότητα.

Εικόνα4 Εικόνα2 Εικόνα6 Εικόνα5

Τα παιδιά ευχαριστήθηκαν,χάρηκαν, συζητούσαν ποιος έφερε τι και φυσικά τίμησαν τα εδέσματα.Κατά τη διάρκεια του γεύματος ακούσαμε παραδοσιακή μουσική αλλά και χορέψαμε.

Μάλιστα κατά την αποχώρηση των παιδιών κεράστηκαν και οι γονείς.

Εικόνα1

Παρακολουθήσαμε βίντεο για τις ομάδες των τροφών και για τη διατροφική πυραμίδα. Τα παιδιά ήρθαν σ” επαφή με τις έννοιες υδατάνθρακες ,πρωτεΐνες, λιπαρά και τη σημασία στη διατροφή μας.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας για την πυραμίδα της διατροφής.

Εικόνα8 Εικόνα7

Το φύλλο εργασίας από εδώ:

Εικόνα9

« Παλιότερα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια

Kατηγορίες

Translate



Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων