2ο ιστολόγιο 12ου Νηπιαγωγείου Γλυφάδας

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

Εδώ Πολυτεχνείο…συνέχεια

Νοέ 201815

Σήμερα τελειώσαμε τα βιβλιαράκια μας για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου στις 17 Νοέμβρη 1973,που είχαμε ξεκινήσει από εχθές.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος φτιάξαμε την πρόσοψη του Πολυτεχνείου με το γνωστό της σύνθημα «Ψωμί,Παιδεία,Ελευθερία».

Παρατηρήσαμε ότι η  πρόσοψη έχει χαρακτηριστικά αρχαίου ναού με 4 κίονες και αέτωμα.

Οι κίονες είναι ιωνικού ρυθμού σύμφωνα με το κιονόκρανο που φέρουν.

Μιλήσαμε για το αέτωμα που είναι η τριγωνική κατασκευή στο τελείωμα και για το ότι οι κίονες αποτελούνται από πολλά κομμάτια μάρμαρου το ένα πάνω στο άλλο με κατακόρυφα σκαλίσματα.

Έτσι κι εμείς δημιουργήσαμε τους κίονες μας.Τους κόψαμε και τους τέσσερις μαζί με την τεχνική του διπλώματος στη μέση.

με τα κομμάτια μάρμαρου το ένα πάνω στο άλλο και με τα σκαλίσματα τους.

Φτιάξαμε το κόκκινο γαρίφαλο,στολίσαμε την πρόσοψη και γράψαμε το σύνθημα.

Οι κάρτες μας έτοιμες:

 

 

 

Εδώ Πολυτεχνείο

Νοέ 201814

Σήμερα προσεγγίσαμε τα γεγονότα του Πολυτεχνείου μέσα από τα μάτια μιας γάτας.Παρακολουθήσαμε την καταπληκτική ταινία  «12410 Και 1 Τριαντάφυλλα».

«Μια πρωτότυπη προσέγγιση στα γεγονότα του ’73. Μέσα από τα µάτια μιας γάτας «περνά» η εξέγερση των φοιτητών του Πολυτεχνείου κατά της δικτατορίας των συνταγματαρχών στην ταινία. Ο δημιουργός του φιλμ αξιοποίησε πραγματικές λήψεις από τα γεγονότα του Νοεμβρίου του 1973 και τα «δείχνει» μέσα από τα μάτια μιας γάτας που ήταν στο Πολυτεχνείο τη μοιραία νύχτα, πριν από 12.410 συν μία ημέρες.

» Παραγωγή: Ελληνική Σκηνοθέτης: Ιορδάνης Ανανιάδης Σενάριο:Ιορδάνης Ανανιάδης Μουσική: Θόδωρος Βαμβουρέλης Παραγωγή: ΕΡΤ Α.Ε.,Cels Unlimited,Ιορδάνης Ανανιάδης, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου

Επίσης την έννοια της δικτατορίας την εξηγήσαμε αξιοποιώντας το παρακάτω βίντεο:

Ξεκινήσαμε τη δημιουργία του βιβλίου με τα γεγονότα της 17 Νοέμβρη 1973. Το υλικό από το blog «Περί…Νηπιαγωγών»:

Ακούσαμε και τα τραγούδια ορόσημα: «Ο δρόμος», «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο», «Της δικαιοσύνης ήλιε νοητέ».

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο της Ψηφιακής τάξης: «Πολυτεχνείο – 17η Νοέμβρη 1973″

Συζητήσαμε για την εξέλιξη των γεγονότων,για το πώς ο Γ.Παπαδόπουλος, παράτυπα, πήρε την εξουσία και την πρωθυπουργία,για την επιβολή κυρώσεων σε όσους δεν ακολουθούσαν τους νόμους,για το τι σημαίνει εξορία.

Βρήκαμε ποια είναι τ’αρχικά γράμματα των συναφών με το θέμα μας λέξεων,Πολυτεχνείο,Ελευθερία,Ειρήνη,Δημοκρατία,Δικτατορία,Φοιτητές,Ομόνοια.

Τ΄αναγνωρίσαμε στο άκουσμα των λέξεων και τα δείχναμε στον πίνακά μας,π.χ. Πολυτεχνείο-Π.

Τα γράψαμε με τα δάχτυλά μας:

Π-Πολυτεχνείο

Φ-Φοιτητές

Ε-Ελευθερία,Ειρήνη

Δ-Δημοκρατία,Δικτατορία

Ο-Ομόνοια

Τα γράψαμε και με το σώμα μας,κάνοντας και μαθηματικά(απαρίθμηση) καθότι η δραστηριότητα απαιτούσε τον ακριβή αριθμό παιδιών για την ομάδα των γραμμάτων.Π.χ. Το Ε της Ελευθερίας και της Ειρήνης χρειάζονται 4 παιδιά.

Το Ο

Το Π

Το Ε

Το Δ

 

 

 

Μηλόπιτα

Νοέ 201813

Μετά την επεξεργασία της διαδικασίας της σποράς και της ανάπτυξης του σπόρου(εδώ,εδώ,εδώ,εδώ) φτιάξαμε μηλόπιτα με τα αγαπημένα μας μήλα που τόσα μάθαμε γι’αυτά.

Γνωρίσαμε τα υλικά της συνταγής ,τα οποία γράψαμε, για να φτιάξουμε τη μηλόπιτα μας και στο σπίτι.

  

Η συνταγή μας με τις οδηγίες:

Το φύλλο της συνταγής:

Οι σεφ του 12ου Νηπιαγωγείου Γλυφάδας σε δράση:

Φεύγοντας για το σπίτι πήραμε μαζί μας τη συνταγή και τις μηλόπιτες μας:

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος δημιουργήσαμε τους εαυτούς μας κρατώντας στο ένα μας χέρι το μήλο και στο άλλο τη μυρωδάτη μηλόπιτα.Στολίσαμε το ταμπλό της τάξης μας:

    

Επίσης μερικοί είχαμε φέρει σποράκια από τα φθινοπωρινά φρούτα που τρώμε στο σπίτι(μήλο,ρόδι).Τα είδαμε ξανά όλοι,παρατηρήσαμε τα μεγέθη τους,τις διαφορές τους και τα συγκρίναμε με τα φασόλια που έχουμε φυτέψει(εδώ). Σαφώς υπερτερούν σε μέγεθος τα σποράκια της φασολιάς από αυτά της μηλιάς και της ροδιάς.

Παίξαμε και ένα ομαδικό  παιχνίδι «Βρες τον κρυμμένο σπόρο».

Ένα παιδί-ντεντέκτιβ σπόρων, από την ομάδα, βγαίνει έξω από την τάξη. Κάτω από την πράσινη φόδρα, στη θέση του χορταριού,κρύβουμε ένα σπόρο-παιδί από την ομάδα.Μόλις κρύψουμε τον σπόρο φωνάζουμε το απομακρυσμένο παιδί να μπει  στην τάξη.Τραγουδάμε:

«Ένα σπόρο κρύψαμε βαθιά μέσα στη γη(δις)

Ψάξε να τον βρεις και να μας τον πεις(δις)»

Στο τελείωμα του τραγουδιού ο ντεντέκτιβ πρέπει, κοιτάζοντας τους φίλους του, ν’ανακαλύψει ποιος λείπει  και κρύβεται κάτω από τη φόδρα. Του δίνουμε δύο ευκαιρίες.Αν δεν τις αξιοποιήσει για να βρει τον σπόρο,η εκπαιδευτικός ζητά από τον κρυμμένο σπόρο να πει κάτι.Π.χ. «σπόρε πες λα λα λα»,δίνοντας ακόνη μία ευκαιρία στον ντεντέκτιβ-σπόρων να τον βρει από την αναγνώριση της φωνής του.

Παίξαμε,γελάσαμε,χαρήκαμε.

 

 

Από το μήλο…. στη μηλόπιτα

Νοέ 201812

Σήμερα μιλήσαμε για τη διαδρομή από το μήλο στη μηλόπιτα. Φτιάξαμε και ένα μικρό βιβλιαράκι που το πήραμε σπίτι.

Tις εικόνες τις πήραμε από το blog mikapanteleon.

Οι εικόνες που χρησιμοποιήθηκαν:

Επίσης από το ίδιο blog mikapanteleon ακούσαμε και το τραγούδι «Μίλα μου για μήλα».

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος παρακολουθήσαμε βίντεο για το πώς γίνεται από το σπόρο το μήλο.

Εστιάσαμε την προσοχή μας στο λουλούδι που γίνεται μήλο και το απομεινάρι του παραμένει στο μήλο. Μάλιστα το επιβεβαιώσαμε και στα φρούτα που έχουμε στο σχολείο,γιατί όλα τα φρούτα γίνονται από τα λουλούδια των δέντρων ακολουθώντας τη διαδρομή του σπόρου.

Μάλιστα συζητήσαμε πάνω στο επόμενο βίντεο για τον κύκλο ζωής της μηλιάς ,μέσα από τις εποχές του χρόνου,ανακαλώντας από τη μνήμη μας και τις γνώσεις μας για τα φυλλοβόλα δέντρα.

Συμπληρώσαμε και ένα φύλλο σειραθέτησης  από το σπόρο του μήλου στη …μηλόπιτα.Επεξεργαστήκαμε τα στάδια,τα βρήκαμε, τα βάλαμε στη σωστή σειρά και τοποθετήσαμε τις εικόνες στη θέση τους.

Αφού κολλήσαμε τις εικόνες  γράψαμε και τους αριθμούς της σειραθέτησης.

Τα φύλλα εργασίας:

Μόλις τελειώσαμε το γεύμα μας για να χαλαρώσουμε είδαμε το ολλανδικό παραμύθι «Τα χρυσά μήλα», παρατηρήσαμε τις συμπεριφορές των αδερφών, κατανοήσαμε τις λάθος και τις σωστές και καταλήξαμε πώς η αλήθεια πάντα θριαμβεύει και λάμπει!!!

 

 

 

 

 

 

Δανειστική βιβλιοθήκη-Βρες τις διαφορές

Νοέ 201810

Ξεκινήσαμε τη δανειστική μας βιβλιοθήκη.Εξηγήσαμε στα παιδιά τη λειτουργία της,τις υποχρεώσεις της και το ωράριό της.

Δανειζόμαστε τα βιβλία κάθε Παρασκευή,τα διαβάζουμε στο σπίτι το Σαββατοκύριακο,συμπληρώνουμε το φύλλο εργασίας(εμείς,όχι οι γονείς ή τα μεγαλύτερα αδέρφια) και τα επιστρέφουμε τη Δευτέρα το πρωί για να τα παρουσιάσουμε στην ολομέλεια της τάξης μας.

Μιλήσαμε για τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη αλλά και τις υποχρεώσεις του απέναντι στο βιβλίο που κρατά.( η εικόνα από εδώ)

Το βιβλίο μας είναι το «μωρό μας» που χρειάζεται αγάπη,φροντίδα και πολλή προσοχή. Επιδιορθώνουμε τις σκισμένες σελίδες του(αν υπάρχουν) με τη χρήση σελοτέιπ,όπως θα μας έβαζε χάνζαπλαστ  στις πληγές μας η μαμά μας.

Για να μη χάνουμε τον ειρμό της ιστορία μας και τη σελίδα που βρισκόμαστε,εάν χρειαστεί να διακόψουμε την ανάγνωση, φτιάξαμε τους βιβλιοδείκτες μας.(οι εικόνες από το pinterest)

Σαν καλοί ντεντέκτιβς του φθινοπώρου βρήκαμε τις έξι διαφορές ανάμεσα στις εικόνες(pinterest).

Τελειώσαμε και το φθινοπωρινό τοπίο που είχαμε ξεκινήσει,χρησιμοποιώντας τέμπερες,εφημερίδες και χρωματιστά χαρτόνια:

Ο κύκλος ζωής του μήλου

Νοέ 20188

Συνεχίζοντας τη θεματική των φθινοπωρινών φρούτων και δίνοντας βαρύτητα στο ξεχωριστό μήλο(εδώ και εδώ) διηγηθήκαμε τον κύκλο ζωής του.

Όλα ξεκινούν από ένα μικρό σποράκι,όπως συμβαίνει σε όλα τα φυτά.Το σποράκι ξεκουράζεται στο χώμα.Ποτίζεται από τη βροχή,ζεσταίνεται από τον ήλιο και ξεκινά την ανάπτυξή του.Φουσκώνει,βγάζει ρίζες μέσα στο χώμα,βλαστό(ο οποίος θα γίνει κορμός) έξω από το χώμα,το οποίο σκάβει για να βγει,φύλλα,μπουμπούκια τα οποία γίνονται μηλαράκια.

Παρακολουθήσαμε την ανάπτυξη του σπόρου στα παρακάτω βίντεο:

Κόψαμε μήλα αλλά και αχλάδια για να δούμε τα σποράκια που περιέχουν,γιατί όπως είπαμε όλα τα φρούτα κρύβουν μέσα τους τον σπόρο.

Παρατηρήσαμε από κοντά τα σποράκια.

Είδαμε όσα μάθαμε στο βίντεο για τον κύκλο ζωής του μήλου από το blog Το νηπιαγωγείο μ’αρέσει πιο πολύ.

Επίσης χρησιμοποιήσαμε το υλικό του για να φτιάξουμε τα τρισδιάστατα μηλαράκια μας που μας διηγούνται την ιστορία τους.

Από το σποράκι, βγαίνει η μηλιά,η μηλιά βγάζει λουλουδάκια και τα λουλουδάκια γίνονται μήλα.

Τα σποράκια

οι μηλιές

τα λουλουδάκια

τα μηλαράκια

Η κατασκευή μας είναι τρισδιάστατη:

Τα μήλα μας στολίζουν την τάξη μας:

 

 

 

Το μήλο

Νοέ 20186

Τελειώσαμε τις σελίδες του μικρού μας βιβλίου,που είχαμε ξεκινήσει από χθες ,με τις χωρικές έννοιες  πάνω,κάτω,μπροστά,πίσω,μέσα,έξω.Τα φύλλα εργασίας είναι από το blog Στάση Νηπιαγωγείου.

 

Μάλιστα τοποθετήσαμε το μαρκαδόρο μας στο χώρο ανάλογα με τις έννοιες που ακούγαμε.

πάνω στην καρέκλα

κάτω από το τραπέζι

μέσα στο καλάθι

  

έξω από το καλάθι

Μάθαμε το ποίημα «Μέσα σ’ένα μηλαράκι βρήκα ένα σκουληκάκι» και φτιάξαμε το μήλο που περιείχε το σκουληκάκι.

Μέσα σ’ένα μηλαράκι βρήκα ένα σκουληκάκι.

Θύμωσα τότε που λες και του βάζω τις φωνές:

«Φίλε βγες από το μήλο γιατί δε θα σ’έχω φίλο!»

Μα εκείνο δεν κουνιέται,ούτε σειέται,ούτε λυγιέται.

Μ’απορία το ρωτώ,γιατί κάνει το κουφό;

Και επιτέλους απαντά: «Όποιος τρώει δε μιλά!»

Οι εργασίες μας για την κατασκευή του μήλου και του σκουληκιού με χαρτοδιπλωτική:

 

Το μήλο και το σκιάχτρο

Νοέ 20185

Σήμερα κάναμε μια αναφορά στα φρούτα του φθινοπώρου και με τη βοήθεια του μήλου προσεγγίσαμε χωρικές έννοιες για τις οποίες θα φτιάξουμε ένα μικρό βιβλιαράκι.Τα φύλλα εργασίας είναι από το blog Στάση Νηπιαγωγείου.

Τα φύλλα εργασίας:

Τα παιδιά της απογευματινής  βάρδιας του ολοήμερου τμήματος μιλήσαμε για τη χρησιμότητα των σκιάχτρων και παρατηρήσαμε πολλές εικόνες από το διαδίκτυο.Από τι είναι φτιαγμένα,τι φορούν,τι χαρακτηριστικά έχουν,με ποιους μοιάζουν.Τα σκιάχτρα είναι συνυφασμένα με την αγροτική ζωή και πολύτιμοι βοηθοί των ανθρώπων της υπαίθρου καθώς αποτρέπουν κάθε επίδοξο εισβολέα που επιθυμεί να γευτεί τους καρπούς της γης(σιτάρι,καλαμπόκι,κολοκύθες,σταφύλια κ.α.).Προστατεύουν τη φυτική παραγωγή από τα πουλιά.

Τα πατρόν για το σκιάχτρο μας:

Αναφέροντας το μήλο μιλήσαμε για τους σπόρους που περιέχει και η συζήτηση επικεντρώθηκε πώς από το σπόρο φτάνουμε στο δέντρο.Έτσι σε συνδυασμό με το σκιάχτρο φτιάξαμε τα χωράφια μας χρησιμοποιώντας πλαστικά ποτήρια νερού,φασόλια και φίλτρο καφέ στο ρόλο του χώματος.

Το φίλτρο καφέ βράχηκε με νερό,το ένα ποτήρι μπήκε μέσα στο φίλτρο και πάνω του τοποθετήθηκαν τα φασόλια.Το άλλο ποτήρι περιέκλεισε το φίλτρο με τα φασόλια σαν θερμοκήπιο.

Στο χωράφι μας τοποθετήσαμε τα σκιάχτρα μας και τα σποράκια μας περιμένουν το φως και τη ζέστη του ήλιου μπαίνοντας από τα παράθυρά μας.

Θα γίνουμε παρατηρητές και θα καταγράφουμε τις αλλαγές που θα συμβούν στα δικά μας σποράκια.

Περιμένουμε λοιπόν.

Γραφή και μαθηματικά με τα φθινοπωρινά φύλλα

Νοέ 20183

Είχαμε ζητήσει από τα παιδιά να φέρουν στο σχολείο φθινοπωρινά φύλλα τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για την κατανόηση μαθηματικών εννοιών(σχέσεις μεγέθους,χρώματος,ταύτισης και ταξινόμησης). Προηγούμενες αναρτήσεις για το φθινόπωρο(εδώ,εδώ και εδώ).

Όλα τα φύλλα τοποθετήθηκαν μπροστά στα παιδιά στην παρεούλα και δημιουργήθηκαν οι ομάδες των μεγάλων και μικρών σε μέγεθος φύλλων,οι ομάδες των χρωμάτων-τα κίτρινα,τα πράσινα, τα κόκκινα, τα καφέ-οι ομάδες των φύλλων από το ίδιο φυτό και τα παιδιά παρατήρησαν ότι τα φύλλα μπορούν να συνυπάρξουν πέρα από μία  ομάδα ανάλογα με τα κριτήρια ταξινόμησης(μεγέθους και χρώματος).

Τα μεγάλα και μικρά φύλλα αποτελούν δύο διαφορετικές ομάδες αλλά με κριτήριο το χρώμα οι δύο ομάδες αναμιγνύονται γιατί και μεγάλα και μικρά φύλλα μπορούν να έχουν το ίδιο χρώμα.

Συμπληρώθηκε φύλλο εργασίας από την Στάση νηπιαγωγείο:

Το φύλλο εργασίας:

Επίσης φτιάξαμε το φυλλοβόλο δέντρο μας ανασύροντας από τη μνήμη μας τα χρώματα του φθινοπώρου(κίτρινο,πορτοκαλί,κόκκινο,καφέ).

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος συνεχίσαμε τις σελίδες του βιβλίου μας με τις διαδρομές των φθινοπωρινών φύλλων μας (προγραφικές ασκήσεις που βοηθούν στην εξέλιξη της γραφής και του κρατήματος της γραφικής ύλης-μολύβι,μαρκαδόρο,ξυλομπογιά,πινέλο κλπ).

Τα φύλλα που χρησιμοποιήθηκαν:

Όμως ασχέτως πώς  κινούνται τα φύλλα ανάλογα με το φύσημα του ανέμου καταλήγουν να δημιουργούν το φθινοπωρινό χαλί  με τα μαγικά χρώματα, που μας ταξιδεύει, προετοιμάζοντας τη φύση για το χειμώνα.

Το βίντεο που παρακολουθήσαμε:

 

 

 

Φθινοπωρινές εργασίες

Νοέ 20181

Συνεχίζοντας για την εποχή του φθινοπώρου(εδώ και εδώ) τα παιδιά δημιούργησαν ένα φυλλοβόλο δέντρο με κορμό το χέρι τους. Τα χρώματα των φύλλων ήταν τα γνωστά μας φθινοπωρινά(κόκκινο,πορτοκαλί,κίτρινο,καφέ).

Τη διακόσμηση της τάξης συμπλήρωσε το φθινοπωρινό τοπίο.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας του ολοήμερου τμήματος ξεκινήσαμε τη δημιουργία βιβλίου με τις διαδρομές των φθινοπωρινών φύλλων (προγραφικές ασκήσεις που βοηθούν στην εξέλιξη της γραφής και του κρατήματος της γραφικής ύλης-μολύβι,μαρκαδόρο,ξυλομπογιά,πινέλο κλπ.

Τα φύλλα εργασίας που χρησιμοποιήσαμε:

Τελειώσαμε επίσης και μία εργασία για την αποταμίευση(εδώ και εδώ) που δεν προλάβαμε εχθές.Στόχος μας ήταν η αντιστοίχιση χρώματος και χαρτονομίσματος:

Τα φύλλα που χρησιμοποιήθηκαν:

 

 

 

« Παλιότερα άρθρα

Kατηγορίες

Translate



Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων