2ο ιστολόγιο 12ου Νηπιαγωγείου Γλυφάδας

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

Ο αριθμός 6

Μαΐ 201817

Σειρά, στο βιβλίο των αριθμών, είχε ο αριθμός 6(Οι αριθμοί 1 και 2 εδώ, οι αριθμοί 3 και 4 εδώ, ο αριθμός 5 εδώ). Τα παιδιά ανακάλυψαν όλες τις προσθέσεις που μας δίνουν τελικό αποτέλεσμα τον αριθμό 6.

Έφτιαξαν και τα «ζευγαράκια» του.

0+6=6

6+0=6

5+1=6

1+5=6

4+2=6

2+4=6

3+3=6

Περάσαμε και στον προβληματισμό της δίκαιης μοιρασιάς, παίρνοντας μια γεύση της πράξης της διαίρεσης. Πώς θα μοιράσω τα 6 αντικείμενα μου (πιάτα) σε 1 παιδί,2 παιδιά,3 παιδιά ώστε όλα να πάρουν την ίδια ποσότητα(π.χ. πιάτα). Οι μαρκαδόροι πήραν το ρόλο των αντίστοιχων παιδιών.

Μοίρασμα σ’ένα παιδί-Το 1 παιδί θα πάρει και τα 6 πιάτα :

Μοίρασμα σε δύο παιδιά-Τα 2 παιδιά θα πάρουν από 3 πιάτα το καθένα:

 

Μοίρασμα σε τρία παιδιά-Τα 3 παιδιά θα πάρουν από 2 πιάτα το καθένα:

Οι σελίδες του 6:

Ο αριθμός 5

Μαΐ 201816

Ο αριθμός 5 προστέθηκε στο βιβλίο των αριθμών.(Οι αριθμοί 1 και 2 εδώ, οι αριθμοί 3 και 4 εδώ)

Δημιουργήσαμε τα «ζευγαράκια» του.

5+0=5

0+5+5

1+1+1+1+1+5

2+2+1=5

1+2+2=5

2+1+1+1=5

1+1+1+2=5

2+1+2=5

1+1+3=5

3+2=5

2+3=5

4+1=5

1+4=5

Οι σελίδες του βιβλίου των αριθμών για το 5:

 

Οι αριθμοί 3 και 4

Μαΐ 201815

Συνεχίσαμε την επεξεργασία των σελίδων του βιβλίου των αριθμών με τους αριθμούς 3 και 4 (το 1 και 2 εδώ).

Τα παιδιά βρήκαν και αρίθμησαν τα αντίστοιχα 3 και 4 αντικείμενα μέσα από την τάξη και δημιούργησαν τα «ζευγαράκια»τους. Έχοντας τ’αντικείμενα μπροστά τους προσπαθούσαν να βρουν τρόπους  να δημιουργήσουν  τα σύνολα του 3 και 4.Οι λύσεις που έδιναν τα παιδιά γράφονταν στον πίνακα.Μιλήσαμε για την αντιστροφή των όρων(αριθμών)  στην πράξη της πρόσθεσης(αντιμεταθετική ιδιότητα) που δεν επηρεάζει το τελικό αποτέλεσμα, το οποίο παραμένει το ίδιο.Μάλιστα δόθηκε η πρόκληση στα παιδιά ,παρατηρώντας τις πράξεις στον πίνακα, να βρουν τις ανάλογες αντιστροφές των όρων και να δημιουργήσουν τις ισότητες.Π.χ. 3+1=1+3

3

0+3=3

3+0=3

2+1=3

1+2=3

4

0+4=4

4+0=4

3+1=4

1+3=4

1+1+1+1=4

2+1+1=4

2+2=4

Τα σύνολα των 3  αντικειμένων:

Δημιουργώντας τα ζευγαράκια των αριθμών 3 :

και 4:

Οι σελίδες του βιβλίου των αριθμών:

    

Οι αριθμοί 1 και 2

Μαΐ 20188

Σήμερα ασχοληθήκαμε με τις σελίδες των  αριθμών 1 και 2 (βιβλίο αριθμών εδώ) και τις ποσότητες αυτών.Εξηγήσαμε ότι θα επεξεργαστούμε το δεκαδικό σύστημα ανεβαίνοντας από το 0 στο 10 ένα ένα. Θα χτίζουμε τη σκάλα μ’ ένα -ένα σκαλοπάτι που θα το προσθέτουμε στο προηγούμενο.Έτσι για να πάμε στο 1 αντικείμενο προσθέσαμε ένα στο κανένα,στο 0(μηδέν) δηλαδή.Για να φτάσουμε από το 1 στο 2 προσθέσαμε ακόμη ένα αντικείμενο στο 1.Για να δημιουργήσουμε τις ποσότητες που δηλώνουν οι αριθμοί αναφέραμε ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν οποιαδήποτε αντικείμενα του χώρου, όχι οπωσδήποτε τα ίδια π.χ. δύο μαρκαδόροι,δύο ψαλίδια,δύο καλάθια αλλά το 2 μπορεί να εκφραστεί μ’ένα τουβλάκι π.χ. και μ’ένα μπουφάν.Δύο αντικείμενα έχουμε πάλι.

Δημιουργήσαμε τα σύνολα του 1 και 2.

0+1=1  , 1+0=1  ,  1+1=2   , 2+0=2   ,  0+2=2

   (Στην εικόνα στα πιάτα έχουμε την πράξη 0+2=2 καθώς και το 1 καλάθι +1 καλάθι=2 καλάθια)

Τα παιδιά δημιούργησαν τις πράξεις 0+2=2 και 1+1=2.

Έτσι περάσαμε στο βιβλίο μας.Βρήκαμε τις μαγικές εικόνες των αριθμών ,τους γράψαμε και ανακαλύψαμε χρωματίζοντας τ’αντικείμενα που αυτοί εκφράζουν.

 

 

Ημέρα αθλητισμού 12ου Νηπιαγωγείου Γλυφάδας

Μαΐ 20187

Την Κυριακή 6/5/2018 πραγματοποιήθηκε η καθορισμένη ημέρα αθλητισμού του νηπιαγωγείου μας στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+, «Learning to play and playing to learn» που εκπονούμε αυτή τη χρονιά. Οι αθλητικές δραστηριότητες (πληροφορίες και εδώ) που προετοιμάσαμε στο χώρο του σχολείου μας έλαβαν χώρα στη θέση Πατητήρι της πόλης μας Γλυφάδας. Η περιοχή στο βουνό μας, τον Υμηττό, εξαίρετη με πανέμορφη θέα και τον καιρό σύμμαχο στην εκδήλωσή μας, μολονότι αυτές τις ημέρες είναι πολύ άστατος και απρόβλεπτος.

Το πανό στήθηκε,τα παιδιά μας παρουσίασαν στους γονείς το τραγούδι του προγράμματος για το παιχνίδι «Nice to meet you»και οι αγώνες ξεκίνησαν ανάμεσα στους πάνθηρες και στις καρδούλες.

Οι γονείς έλαβαν τις θέσεις τους ανάμεσα στα παιδιά και τα παιχνίδια ξεκίνησαν.

Οι πάνθηρες πήραν το προβάδισμα και δικαίως νίκησαν.

Δεν γινόταν τέτοια προσπάθεια και αβίαστος ενθουσιασμός να μη βραβευτούν.

Και επειδή ο καθαρός αέρας και η άθληση μας πείνασαν καθίσαμε ευτυχισμένοι ν’απολαύσουμε τα εδέσματα που φέραμε μαζί μας.

 

 

Το βιβλίο των αριθμών

Μαΐ 20187

Σήμερα ξεκινήσαμε να δημιουργούμε το βιβλίο των αριθμών. Επεξεργαστήκαμε τον αριθμό 0.Κάθε μέρα θα συμπληρώνουμε και από μια σελίδα του μαθηματικού μας βιβλίου εκτελώντας και  ασκήσεις πάνω στους αριθμούς(προσθέσεις,αφαιρέσεις,σύνολα).

Οι σελίδες του βιβλίου μας,εικόνες από το Pinterest:

 

Προετοιμασία για τις αθλητικές δραστηριότητες της Κυριακής 6/5/2018

Μαΐ 20184

Τις δύο τελευταίες μέρες της εβδομάδας(Πέμπτη και Παρασκευή) επιστήσαμε την προσοχή μας στην προετοιμασία για τις αθλητικές δραστηριότητες της Κυριακής 6/5/2018 στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ «Learning to play and playing to learn».

Οι ομάδες μας είναι δύο, όσα και τα τμήματα του νηπιαγωγείου μας: καρδούλες ΄΄εναντίον΄΄ πανθήρων,πάνθηρες ΄΄εναντίον΄΄ καρδούλων.

Τα αγωνίσματα διασκεδαστικά:

1)Αερόστατο:

Σκοπός του παιχνιδιού είναι η άριστη συνεργασία των μελών ώστε τα μπαλάκια να πέσουν όλα μέσα στην κεντρική τρύπα του αερόστατου.Εάν κάποιο μπαλάκι βγει εκτός η ομάδα χάνει.

2)Σκυταλοδρομία με στεφάνια και τουβλάκια:

Παίζουν δύο ομάδες. Μπροστά τους έχουν από ένα στεφάνι με τρία τουβλάκια. Απέναντι από τα στεφάνια με τα τουβλάκια υπάρχουν σε γραμμή άλλα τρία στεφάνια.Ξεκινούν οι πρώτοι παίκτες των ομάδων με το σύνθημα και πρέπει να τοποθετήσουν από το στεφάνι με τα τρία τουβλάκια, ένα τουβλάκι σε κάθε απέναντι στεφάνι. Γυρίζουν στην ομάδα τους χτυπούν παλάμες και ξεκινά ο δεύτερος παίκτης που πρέπει από τα τρία στεφάνια να μεταφέρει ένα ένα τουβλάκι στο κεντρικό στεφάνι. Νικήτρια ομάδα είναι αυτή που όλοι οι παίκτες θα έχουν ολοκληρώσει τις διαδρομές και στην αρχική του θέση θα βρίσκεται ο πρώτος παίκτης της.

3)Σκυταλοδρομία με σακίδια πλάτης:

Στο παιχνίδι παίζουν δύο ομάδες που μπροστά τους έχουν ένα στεφάνι μ’ένα σακίδιο πλάτης. Ξεκινούν με το σύνθημα οι πρώτοι παίκτες της κάθε ομάδας που φτάνουν στα σακίδια.Τα φορούν στην πλάτη και επιστρέφουν στην ομάδα τους. Το βγάζουν και το δίνουν στον επόμενο παίκτη που το φορά και επιστρέφει στο στεφάνι για να το αφήσει.Νικήτρια ομάδα είναι αυτή που όλοι οι παίκτες της θα έχουν ολοκληρώσει τις διαδρομές και στην αρχική του θέση θα βρίσκεται ο πρώτος παίκτης της.

4)Διελκυστίνδα

Οι ομάδες του παιχνιδιού είναι δύο.Στο παιχνίδι δύναμης  παραβγαίνουν οι ομάδες στο πια θα κατορθώσει να τραβήξει την άλλη  μέχρι κάποιο σημείο ή μέχρι να την ρίξει κάτω.

5)Το μαντιλάκι

Οι ομάδες του νηπιαγωγείου μας την ημέρα των αγωνισμάτων θα φορούν το σύμβολο της ομάδας τους.  Κάθε παιδί πρέπει να το στερεώσει στο μπλουζάκι του με παραμάνες.

Τ’αγωνιστικά σύμβολά μας-καρδούλες και πάνθηρες:

Ετοιμάσαμε και το πανό των αγωνισμάτων:

Το πανό θα κοσμεί το χώρο διεξαγωγής των αγωνισμάτων στη θέση Πατητήρι στη Γλυφάδα.

 

Σας περιμένουμε όλους να παίξουμε, να διασκεδάσουμε,να χαρούμε, αφήνοντας για λίγο στην άκρη τα προβλήματα της καθημερινότητάς μας. Φορώντας το μεγαλύτερο χαμόγελό μας να νιώσουμε την ανεμελιά των παιδιών.

Μη λείψει κανειιιιιιιίς!!!!!

Μαγιάτικο στεφάνι

Μαΐ 20182

Τα παιδιά της απογευματινής  βάρδιας του ολοήμερου τμήματος έφτιαξαν με χάρτινα λουλούδια το στεφάνι του Μαγιού για να τηρηθεί το έθιμο της Πρωτομαγιάς.

Skype με την Ιταλία στα πλαίσια του προγράμματος για το παιχνίδι

Μαΐ 20182

Σήμερα πραγματοποιήσαμε με τους φίλους μας διαδικτυακή συνάντηση και ανταλλαγή παιχνιδιών μέσω skype. Μοιραζόμαστε τη δραστηριότητα στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ «Learning to play and playing to learn». Ο ενθουσιασμός των παιδιών μεγάλος καθώς επικοινωνούμε με  συνομηλίκους και μοιραζόμαστε ιδέες καθώς δουλεύουμε κοινά μαθησιακά πεδία. Τα πρόσωπα των μαθητών μας δεν είναι καλυμμένα ,όπως συνήθως,λόγω της προβολής του βίντεο στην ανάρτησή μας.

 

Το βίντεο των δραστηριοτήτων μας:

Εκπαιδευτική παράσταση στο νηπιαγωγείο μας: «Από το σιτάρι στο ψωμί»

Μαΐ 20182

Τη Δευτέρα 30/4/2018 το νηπιαγωγείο μας επισκέφτηκε η ομάδα εκπαιδευτικών προγραμμάτων «Κιβωτός,παιδικές υποθέσεις» όπου μέσα από μία διαδραστική παράσταση, με τα παιδιά πρωταγωνιστές ,μας διηγήθηκαν τη διαδρομή από το σιτάρι στο ψωμί.Ήρωας, το ψωμάκι Τόστιμο και βοηθοί ντεντέκτιβς για την ανακάλυψη των υλικών της παρασκευής της ζύμης ψωμιού, τα παιδιά.

Στιγμιότυπα από την παράσταση:

Τελειώνοντας το πρόγραμμα τα παιδιά πήραν δώρο μια σακούλα με μία συσκευασία ψωμί του τοστ,ένα ταπεράκι για το τοστάκι τους και ένα βιβλίο της διαδρομής από το σιτάρι στο ψωμί.

Εμείς παίξαμε ένα παιχνίδι «Τ’ άλευρομαντέματα». Μέσα σε μία λεκάνη με αλεύρι κρύψαμε διάφορα αντικείμενα και το κάθε παιδί με κλειστά μάτια προσπαθούσε μέσω της αφής ν’ανακαλύψει αυτό που του ζητούνταν.Η διασκέδαση μεγάλη.

Προσπαθούσαμε να πετύχουμε το πομπομ αλλά ήταν ανίκητο. Γυρίσαμε την προσπάθειά μας σε βίντεο:

Τελικά τη λύση την έδωσε η Σοφία μας που ανακάλυψε το πομπομ.

 

« Παλιότερα άρθρα

Πρόσφατα σχόλια

Kατηγορίες

Translate



Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων