Ολοκλήρωση του eTwinning προγράμματος “My Fun Science Journey Project”!

Με μεγάλη χαρά σας ανακοινώνουμε την ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού eTwinning προγράμματος “My Fun Science Journey”, στο οποίο συμμετείχε η Α’Τάξη του σχολείου μας τους τελευταίους μήνες, σε συνεργασία με σχολεία από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες.

Το έργο είχε ως στόχο να φέρει τα παιδιά σε επαφή με απλές και διασκεδαστικές επιστημονικές έννοιες μέσα από πειράματα και βιωματικές δραστηριότητες, καλλιεργώντας τη φυσική περιέργεια και την αγάπη τους για τις φυσικές επιστήμες.

🔍 Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιήσαμε τα εξής πειράματα:

  1. Πείραμα με μικρόβια
  2. Πείραμα ηφαιστείου
  3. Πείραμα με μαγνήτες
  4. Πείραμα αποτυπώματος
  5. Πείραμα ιπτάμενου μπαλονιού
  6. Πείραμα με τα βασικά και δευτερεύοντα χρώματα – “ο χορός των χρωμάτων”
  7. Πείραμα βλάστησης φυτού
  8. Πείραμα με πλαστελίνη
  9. Παρατήρηση του ανθρώπινου σώματος και των οργάνων
  10. Δραστηριότητα παρατήρησης και εξερεύνησης στον εξωτερικό χώρο

Μέσα από τις δράσεις του έργου, οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά σε κάθε στάδιο, αλληλεπίδρασαν με το έργο των ευρωπαίων συμμαθητών τους, και δημιούργησαν όμορφες εργασίες. Επιπλέον, συνεισφέραμε σε κοινές δημιουργίες όπως το “Λεξικό της διασκεδαστικής επιστήμης”, η εικονική έκθεση και η αφίσα του έργου.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με επιτυχία αφήνοντας σε όλους μας όμορφες εμπειρίες, ενθουσιασμό και νέες γνώσεις. Οι μαθητές έμαθαν παίζοντας, εξερευνώντας και εκφράζοντας τη δημιουργικότητά τους!

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά για τη συμμετοχή και τη φαντασία τους!

Μπορείτε να δείτε συνολικά τις δράσεις μας και των συνεργατών μας στην παρακάτω εικονική έκθεση : https://www.artsteps.com/view/679750b8b34b55382f01d648

Το εικονικό μας επιστημονικό λεξικό : https://my-fun-science-journey-etwinning-project.my.canva.site/world-book-day-reading-literature-promotion-instagram-post

Δείγμα των δικών μας δράσεων στις παρακάτω φωτογραφίες και βίντεο:

Συμμετοχή των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων στον Μαθητικό Διαγωνισμό της ΕΜΥ

Τον Φεβρουάριο του 2025 οι μαθητές κι οι μαθήτριες των Ε΄και ΣΤ΄ τάξεων του σχολείου μας πήραν μέρος στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Ζωγραφικής που προκήρυξε η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ), στο πλαίσιο του εορτασμού της  Παγκόσμιας Ημέρας Μετεωρολογίας 2025.

Το θέμα του Μαθητικού Διαγωνισμού Ζωγραφικής ήταν: «Έχει ο καιρός γυρίσματα».
Το βίντεο, που ακολουθεί, περιλαμβάνει τις συμμετοχές των μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας και δημιουργήθηκε με το Clipchamp:

Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2025

Την Τετάρτη 2 Απριλίου 2025 γιορτάσαμε στο σχολείο μας, όπως και σ’ όλον τον κόσμο, την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου , την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Φέτος υπεύθυνο για το υλικό εορτασμού ήταν το τμήμα των Κάτω Χωρών. Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα και ποιήτρια Rian Visser, η οποία κέρδισε το 2022 «Χρυσό μετάλλιο ποίησης». Η αφίσα φιλοτεχνήθηκε από τη συγγραφέα και εικονογράφο Janneke Ipenburg.
Το Ελληνικό Τμήμα της IBBY – Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου – φρόντισε να μεταφραστεί το μήνυμα από τα ολλανδικά από τη Μαργαρίτα Μπονάτσου.
Στο σχολείο μας κάναμε διάφορες δράσεις, όπως μιλήσαμε για τον Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και τα παραμύθια του, διαβάσαμε κι ακούσαμε παραμύθια του, είδαμε βίντεο για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου κι ακούσαμε τραγούδια για την αγάπη μας προς το βιβλίο.
Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης έκαναν μια μικρή αναδρομή για τον τρόπο που γιόρτασε ο Δήμος μας και η Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορίνθου την ημέρα αυτή.
Επίσης, τα παιδιά της Ε΄ έγραψαν σ’ ένα χαρτί 1 ή 2 λέξεις συμπληρώνοντας την πρόταση: Για μένα το βιβλίο είναι … Με τις λέξεις αυτές δημιουργήθηκε το παρακάτω Συννεφόλεξο με το πρόγραμμα Wordart.

Διαθεματική προσέγγιση του βιβλίου «Φιλενάδα, φουντουκιά μου» της Αγγελικής Βαρελλά

Στο πλαίσιο καλλιέργειας της Φιλαναγνωσίας του σχολείου μας οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης διάβασαν στην τάξη το βιβλίο της συγγραφέως Αγγελικής Βαρελλά με τίτλο: «Φιλενάδα, φουντουκιά μου».

Αφού ολοκληρώσαμε την ανάγνωση του βιβλίου, συζητήσαμε για την υπόθεση του βιβλίου, τον κεντρικό ήρωα και τα μηνύματα που πέρασαν μέσα από το βιβλίο αυτό.
Συνδυάσαμε την ανάγνωση του βιβλίου και με τις δράσεις του ενεργού πολίτη που η τάξη μας έχει τίτλο: «Μαθαίνω να δρω … αξιοποιώντας ιστορίες». Οι μαθητές αποφάσισαν ότι πρέπει να φροντίζουν και να αγαπούν τα μέρη που ζουν και δραστηριοποιούνται (σχολείο, σπίτι, πάρκο, γειτονιά, την πόλη τους), ότι πρέπει να σέβονται και να προστατεύουν τη φύση και ότι όλοι ενωμένοι μπορούν να πετύχουν έναν κοινό σκοπό.
Επίσης, σύμφωνα με το Σχέδιο Δράσης του σχολείου μας (2024-2025) με τίτλο: «Δημιουργία και οργάνωση διδακτικών προσεγγίσεων για την ενεργό συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών σε πολιτιστικές , καλλιτεχνικές και αθλητικές δραστηριότητες», τα παιδιά της Ε΄ τάξης ζωγράφισανέγραψαν κείμενα κι εμπνεύστηκαν ποιήματα από το περιεχόμενο του βιβλίου.
Το αποτέλεσμα της διαθεματικής προσέγγισης του βιβλίου «Φιλενάδα, φουντουκιά μου» περιλαμβάνεται στο βίντεο που ακολουθεί.

«Τα Κάλαντα της άνοιξης»

Την Τετάρτη 19 Μαρτίου 2025 οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Β΄ τάξης  μαζί με τη μουσικό του σχολείου μας επισκέφτηκαν όλες τις τάξεις κι είπαν τα «Κάλαντα της άνοιξης». 

Κρατώντας χελιδόνια τραγούδησαν τον ερχομό της άνοιξης και το τέλος του χειμώνα.
«Καλώς ήρθες άνοιξη!!!»
Hrthe h anoixhOi mathhtes ths B΄ taxhs lene ta kalanta ths anoixhs 1

Πανελλήνια μέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού

Escape Game: «Η Φιλία σε Κίνδυνο!» – Μια Μοναδική Εμπειρία για την Τάξη μας!

Την Δευτέρα 10 Μαρτίου, η τάξη μας έζησε μια ξεχωριστή εμπειρία μέσα από ένα διαδραστικό παιχνίδι που μας έμαθε πολλά για τη φιλία, τον σεβασμό και την αντιμετώπιση του εκφοβισμού.

Οι μαθητές μας χωρίστηκαν σε ομάδες και ανέλαβαν μια σημαντική αποστολή: να λύσουν γρίφους και δοκιμασίες για να αποκαλύψουν ένα κρυμμένο μήνυμα. Μέσα από λέξεις-κλειδιά, ιστορίες και συνεργατικά παιχνίδια, ανακαλύψαμε τι σημαίνει να είσαι καλός φίλος και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε κάποιον που νιώθει μόνος ή στενοχωρημένος.

Με ενθουσιασμό και ομαδικό πνεύμα, ξεπεράσαμε όλα τα εμπόδια και στο τέλος αποκαλύψαμε το μήνυμα:

«Λέω ΟΧΙ στον εκφοβισμό!»

Μια φράση δυνατή, γεμάτη νόημα, που θα μας θυμίζει πάντα πως όλοι αξίζουμε σεβασμό και καλοσύνη!

Οι σεισμοί και οι βραδύποδες

Οι σεισμοί και οι… βραδύποδες!

Στο δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων, οι μαθητές της Δευτέρας τάξης έγιναν μικροί μυθοπλάστες! Δημιουργήσαμε τον δικό μας μύθο για το πώς γίνονται οι σεισμοί, εμπνευσμένοι από τη φαντασία των παιδιών. Οι μαθητές αποφάσισαν πως οι σεισμοί οφείλονται σε  βραδύποδες που παίζουν με τη Γη, μετακινώντας την από τον έναν στον άλλον και προκαλώντας σεισμούς.

Όμως, δεν σταματήσαμε μόνο στη φαντασία! Δώσαμε ζωή στον μύθο μας μέσα από ζωγραφιές και μια διαδραστική κατασκευή, όπου η Γη πραγματικά κινείται! Με αυτόν τον τρόπο, συνδυάσαμε δημιουργικότητα, συνεργασία και παιχνίδι, μαθαίνοντας ταυτόχρονα για το φυσικό φαινόμενο των σεισμών.

Η τάξη μας απέδειξε πως η γνώση γίνεται ακόμα πιο όμορφη όταν τη φτιάχνουμε με τα δικά μας χέρια!

IMG 6587IMG 6586 2 IMG 6585 2

Εκπαιδευτική επίσκεψη των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων στη Δημοτική Πινακοθήκη και στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορίνθου

Την Τρίτη 18 Μαρτίου 2025 οι μαθητές κι οι μαθήτριες των Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων του σχολείου μας επισκέφτηκαν τη Δημοτική Πινακοθήκη και τη Δημοτική Βιβλιοθήκη της πόλης μας.

Αρχικά, επισκεφθήκαμε τη Δημοτική Πινακοθήκη και μάθαμε για τη ζωή και τα έργα του Κορίνθιου ζωγράφου Σ. Πυλαρινού.
‘Επειτα, παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Το μαύρο βιβλίο των χρωμάτων». Γνωρίσαμε τα έργα: «Τα ηλιοτρόπια»«Η κραυγή των πεινασμένων»«Πλούσιος και φτωχός» και «Η μπαλαρίνα».
Με την αίσθηση της αφής και με κλειστά μάτια, τα παιδιά κλήθηκαν να αναγνωρίσουν τα τέσσερα παραπάνω έργα.
Το παιχνίδι αυτό ενθουσίασε τα παιδιά, αλλά και τα προβλημάτισε γιατί ένιωσαν την ανασφάλεια και τον φόβο του άγνωστου.
Ευχαριστήσαμε την υπεύθυνη της Πινακοθήκης και πήγαμε στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κορίνθου.
Εκεί μάθαμε για τον Δανεισμό βιβλίων, για την κάρτα δανεισμού που πρέπει να βγάζουν οι ενήλικες, για τους κανόνες λειτουργίας της Βιβλιοθήκης και γνωρίσαμε τα τμήματά της.
Περάσαμε κι από το Παιδικό Τμήμα και καταλήξαμε στην αίθουσα παρακολούθησης του εκπαιδευτικού προγράμματος που είχε τίτλο: «Αστρονομία για παιδιά».
Οι μαθητές κι οι μαθήτριες γνώρισαν τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, καθώς και τη δημιουργία της Σελήνης ως δορυφόρου της Γης.
Τα παιδιά έκαναν ερωτήσεις, λύθηκαν κάποιες απορίες και δημιουργήθηκαν ακόμη περισσότερες.
Χειροκροτήσαμε την υπεύθυνη της Δημοτικής Βιβλιοθήκης και χαρούμενοι και ικανοποιημένοι πήραμε τον δρόμο της επιστροφής για το σχολείο μας.
Ευχαριστούμε θερμά τις υπεύθυνες των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, που κέντρισαν το ενδιαφέρον των μαθητών και με προσοχή τα παρακολούθησαν!!! 
 
Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό από την παρακολούθηση των παραπάνω προγραμμάτων:

6η Μαρτίου: Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο και γίνονται δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης αφιέρωσαν δύο διδακτικές ώρες στις 6 Μαρτίου 2025 κι έκαναν τις εξής δράσεις:
Αρχικά, έγινε συζήτηση για τα συναισθήματα που νιώθουν στο σχολείο και τα βιώματα που έχουν ζήσει με ενέργειες βίας κι εκφοβισμού.
Στη συνέχεια και στο πλαίσιο των δράσεων του Ενεργού Πολίτη με τίτλο: «Μαθαίνω να δρω … αξιοποιώντας ιστορίες» διαβάσαμε και συζητήσαμε τις κοινωνικές ιστορίες του ΙΕΠ που έχει γράψει η Ειδική Παιδαγωγός Έρη Παπαμιχαλοπούλου:
α) Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός
β) Ο «νταής» και το «θύμα»
γ) Πώς αντιδρώ στον σχολικό εκφοβισμό-Βήματα με το «τι κάνω» και το «τι λέω»
Έπειτα, διαβάσαμε κι είδαμε στον προτζέκτορα το βιβλίο της Μαρίας Ρουσάκη με τίτλο: «Ο νταής του σχολικού».
Ακολούθησε συμπλήρωση ενός φυλλαδίου εργασιών με το πώς νιώθω στο σχολείο (ασφάλεια, ανυπομονησία, χαρά, …) και πώς μπορώ να χρησιμοποιήσω σωστά τα χέρια μου (γράφω, αγκαλιάζω, τρώω, …).
Στο τέλος, μοιράσαμε έναν σελιδοδείχτη σε κάθε παιδί με συνθήματα, όπως: «Η ΒΙΑ είναι για τα σκουπίδια»«Στο δικό μας Σχολείο η βία δεν έχει θέση»«Μη φοβάσαι! Μίλα!» …
Στις 13 Μαρτίου 2025 η ψυχολόγος κι η κοινωνική λειτουργός του σχολείου μας έκαναν στην Ε΄ τάξη μια βιωματική δραστηριότητα σε επίπεδο ομάδας για την ενίσχυση της φιλίας.