11ο Νηπιαγωγείο Ξάνθης

11th kindergarten school of Xanthi Καλώς ήρθατε στις σελίδες μας :)

Τι να κάνω τις πρώτες μέρες;;

Τι να κάνω τις πρώτες μέρες;; Είναι ένα ερώτημα που ταλανίζει τους/τις Νηπιαγωγούς κατά την έναρξη της χρονιάς. Παιχνίδια γνωριμίας λοιπόν μέχρι να προσαρμοστούμε όλοι στην επάνοδο στο σχολείο και κυρίως τα παιδιά. Παιχνίδια γνωριμίας για να μάθουμε τα ονόματά μας και αυτά των συμμαθητών μας. Παιχνίδια γνωριμίας για να μπορέσουμε εμείς οι Νηπιαγωγοί να συνδυάσουμε όνομα με φατσούλα παιδιού. Παιχνίδια γνωριμίας γιατί αν είναι λίγα τα παιδιά δεν υπάρχει πρόβλημα να θυμόμαστε τα ονόματα…αν όμως ξεπερνούν τα είκοσι στην τάξη τότε είναι από λίγο έως πολύ δύσκολη η απομνημόνευσή τους…

  • Η γνωστή αραχνούλα με το σκοινί/κορδόνι/κορδέλα ~ Τυλίγουμε την άκρη της κλωστής στο δάχτυλό μας και λέμε: “Με λένε ….. είμαι μία μοναχούλα αραχνούλα και ψάχνω παρεούλα. Θα τυλίξω τον ιστό μου και θα αγκαλιάσω φίλους” . Τυλίγουμε το δαχτυλάκι κάποιου παιδιού λέγοντας: “Θέλεις να γίνουμε φίλοι; πως σε λένε;” Συνεχίζουμε τυλίγοντας τα δαχτυλάκια όλων των παιδιών (δημιουργώντας έτσι τον ιστό).Στη συνέχεια σηκώνουμε ψηλά τα δάχτυλα/ιστό, χαμηλά κτλ. Μετά κόβουμε τη κλωστή από το δάχτυλό μας λέγοντας το όνομά μας ξανά, μετά από το επόμενο παιδί, κτλ
  • Ο βασιλιάς/βασίλισσα με το καπέλο ~ έχουμε ένα ιδιαίτερο καπέλο στην τάξη και στο χώρο της παρεούλας, ο καθένας φοράει το καπέλο, κάθεται στο θρόνο του, όντας βασιλιάς/βασίλισσα, και παρουσιάζεται στους υπόλοιπους.
  • Οι μισές καρδιές ~ κόβουμε καρδιές από χαρτόνια διαφόρων και διαφορετικών σχεδίων (μισές στον αριθμό από όσα παιδιά έχουμε). Κόβουμε τις καρδιές στη μέση (και γίνονται τόσες όσα είναι τα παιδιά). Βάζουμε μουσική και χορεύουμε στο χώρο, δίνοντας σε κάθε παιδί μισή καρδούλα. Όταν σταματάει η μουσική, προσπαθεί το κάθε παιδί να βρει το ταίρι του. Όταν το βρίσκει ρωτάει: “Πως σε λένε;” και το άλλο απαντά: “Με λένε…….. ” . Με τη μουσική αρχίζουμε πάλι να χορεύουμε ανταλλάσσοντας τις καρδιές μεταξύ μας.
  • Είμαι ο/η ……… και μου αρέσει ….. ~ το κάθε παιδί στην παρεούλα συστήνεται λέγοντας το όνομά του και κάτι που του αρέσει!! Στη συνέχεια μπορούμε να ζωγραφίσουμε αυτό που μας αρέσει.
  • Είναι ο/η και του/της αρέσει ….. ~ αφού συστηθεί το κάθε παιδί, συστήνει και τον διπλανό του. Παιδί 1 :Είμαι η Κατερίνα και μου αρέσει να ζωγραφίζω. Παιδί 2 : Είναι η Κατερίνα και της αρέσει να ζωγραφίζει. Εγώ είμαι ο Κώστας και μου αρέσουν τα μακαρόνια. Παιδί 3ο : Είναι ο Κώστας και του αρέσουν τα μακαρόνια. Εγώ είμαι ο…..
  • Πετώ την μπάλα λέγοντας το όνομά μου ~ Στο κέντρο του κύκλου ένα παιδί κρατάει μία μπάλα, βλέπει κάποιο παιδί στα μάτια, του πετάει την μπάλα λέγοντας το όνομά του. Το άλλο παιδί πιάνει την μπάλα, μπαίνει στο κέντρο του κύκλου και συνεχίζει..
  • Το τρένο της φιλίας ~ Ξεκινά ο/η Νηπιαγωγός και είναι η μηχανή του τρένου: “τσαφ~τσούφ τσαφ~τσουφ το τρένο ξεκινά και φίλους αναζητά” σταματάει σε ένα παιδί και : Νηπ: με λένε Άννα  παιδί: Γεια σου Άννα, με λένε Χρήστο Νηπ.:Γεια σου Χρήστο, θέλεις να γίνεις φίλος μου; παιδι: ναι ή όχι (όλα δεκτά) . Με το ναι μπαίνει βαγόνι στο τρένο, με το όχι κάθεται στην άκρη και παρακολουθεί τους υπόλοιπους. Στην πορεία το τρένο ξαναπερνάει από τον Χρήστο.
  • Μπαλόνι, μπαλονάκι ~ Καθισμένα όλα κάτω στην μοκέτα με ανοιχτά πόδια σε ένα μεγάλο κύκλο. Ένα νήπιο φυσάει δυνατά ένα μπαλόνι λέγοντας: “Μπαλόνι, μπαλονάκι, στον Παναγιώτη να κυλήσει” . Ο  Παναγιώτης  χωρίς να το πιάσει το φυσάει λέγοντας:  ” Μπαλόνι, μπαλονάκι,  στην Μαριλένα να κυλήσεις ” και συνεχίζεται με όλα τα παιδιά.
  • Το μαγικό ύφασμα ~ Είμαστε όρθιοι σε κύκλο και ακούγεται μουσική. Στη μέση του κύκλου  αφήνουμε  ένα μαγικό ύφασμα . Το παίρνουμε με αργές κινήσεις και λέμε αργά: “Κοιτάξτε τι βρήκα , ένα μαγικό ύφασμα που έχει μια μυστική δύναμη: όποιος το φοράει λέει πάντα αλήθειες. Όποιος το φοράει λοιπόν θα μας αποκαλύπτει το όνομά του και θα μοιράζεται μαζί μας ένα μυστικό του για το τι του αρέσει να κάνει,  τι του αρέσει να τρώει, ή ότι άλλο θέλει.  Ας το  φορέσω εγώ πρώτη να δοκιμάσω αυτή τη δύναμη. Και αρχίζουμε : ” Το όνομα μου είναι ….. και μου αρέσει να πίνω χυμό πορτοκάλι , να πηγαίνω βόλτα  με το ποδήλατο μου, να πηγαίνω σχολείο για να συναντώ τους καινούργιους μου φίλους όπως είναι η φίλη μου …….. και της φοράμε το ύφασμα για  να μοιραστεί τα μυστικά της μαζί μας. Το παιχνίδι τελειώνει όταν  πουν όλα τα νήπια τα ονόματα και τα μυστικά  τους.
  • Κουκλοθέατρο και δραματοποιήσεις με θέμα το σχολείο, όπως “Η πρώτη μέρα στο σχολείο”  από το βιβλίο της Τασούλας Τσιλιμένη, “Το σχολείο της κυρίας κουκουβάγιας” από το Ανθολόγιο του Νηπιαγωγείου,…
  • Χωρισμένη καρδιά: Σχεδιάζουμε σε χρωματιστό κάνσον μία μεγάλη καρδιά για κάθε παιδι.Χωρίζουμε την καρδιά σε 3~4 μέρη όπου τα παιδιά ζωγραφίζουν στο ένα το αγαπημένο παιχνίδι, σε άλλο το αγαπημένο φαγητό, τον εαυτό τους, τον φίλο τους,την οικογένειά τους,…

Φωτογραφία2017 Φωτογραφία2016

  • Βι βλία για την πρώτη μέρα στο σχολείο, όπως:  1   2    3   4   5 6   7   8    9
  • συζητάμε και μαθαίνουμε τους κανόνες της τάξης μας…. ζωγραφίζουμε από έναν κανόνα ~ όποιον μας αρέσει περισσότερο ~ και φτιάχνουμε με τις ζωγραφιές μας το κοστούμι του Κυρίου Κανονάκη!!

20160919_154710 20160919_154723

  • και αμέτρητα άλλα…
Ένα Σχόλιο στο άρθρο

“Τι να κάνω τις πρώτες μέρες;;”

  1. 22 Ιουλίου, 2016 στις 07:14      Απάντηση Ανώνυμος Έγραψε:

    Πολύ κατατοπιστικό το άρθρο σας κορίτσια!


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Περί Νηπιαγωγών

Περί Νηπιαγωγών

«Για μένα, ενώπιον του Θεού,
το πιο υπεύθυνο επάγγελμα
που μπορεί να κάνει κάποιος, είναι Νηπιαγωγός.
Αλλά και το πιο δύσκολο, γιατί πλάθει ψυχές.
Και πλάθοντας ψυχές, πλάθεις ανθρώπους,
οι οποίοι είναι κατ’ εικόνα του Θεού πλασμένοι.
Και έτσι γίνεσαι συνεργός του Θεού, όπως γίνονται
και οι γονείς, όταν τεκνοποιούν». Και συνέχισε:
«Αν δεν έχεις τα κότσια να γίνεις νηπιαγωγός,
να γίνεις δάσκαλος.Είναι το ίδιο υπεύθυνο.
Κι αν δεν μπορείς ούτε δάσκαλος,
Τότε να γίνεις καθηγητής!».

Πρόσφατα σχόλια

certificate-site

certificate-site

Ενίσχυση Προσχολικής Εκπαίδευσης

Ενίσχυση Προσχολικής Εκπαίδευσης

Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης

Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης

Εξατομικευμένη υποστήριξη μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Εξατομικευμένη υποστήριξη μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

ΚΕΘΙ

ΚΕΘΙ

Τρέξαμε κι εμείς στην Βιβλιοτρεχαλα φιλαναγνωσίας!!

Τρέξαμε κι εμείς στην Βιβλιοτρεχαλα φιλαναγνωσίας!!

Flag Counter

Translate our blog to your language

Πως να γίνετε φίλοι μας

Θέλετε να γίνετε φίλοι μας και δεν μπορείτε; Να τι θα κάνετε: Θα μπείτε στην ιστοσελίδα του school (www.sch.gr), θα συνδεθείτε με τους δικούς σας κωδικούς, και πάνω δεξιά θα πληκτρολογήσετε στην αναζήτηση 11nipxan. Στην σελίδα που θα σας ανοίξει, θα μπορείτε να μας κάνετε φίλους :)

Πηγή: Λογισμικό "Σήμερα"



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων