Με αφορμή μια εικόνα στο ημερολόγιο του Δεκεμβρίου στον αριθμό 3 που δείχνει ένα άτομο σε αναπηρικό καροτσάκι ξεκίνησε η ενασχόληση μας με το θέμα της αναπηρίας. Παρακολουθήσαμε το βίντεο με τίτλο “Το δώρο” https://youtu.be/3XA0bB79oGc?si=q1cvogzG45Q-6MIz και ξεκίνησε μια συζήτηση για το τι είναι αναπηρία, γιατί υπάρχει και πως συμβαίνει, πως αισθάνονται οι άνθρωποι με αναπηρίες και πως αισθανόμαστε εμείς για αυτούς.
Μιλήσαμε για τους ανθρώπους που έχουν κινητικά προβλήματα, πόσο εύκολη είναι για αυτούς η καθημερινότητα και προσπαθήσαμε να μπούμε στη θέση τους. Είδαμε στον υπολογιστή μας εικόνες από καταπληκτικούς πίνακες ζωγραφικής που δημιουργήθηκαν με το στόμα από ανθρώπους χωρίς άνω άκρα και τα παιδιά αποφάσισαν να τους μιμηθούν και να ζωγραφίσουν με το στόμα τους!!!!
Κυρία είναι πολύ δύσκολο!! Πως το κάνουν!!! Μπράβο τους!!! Είναι μοναδικοί!!!
Επίσης είδαμε το αλφάβητο της νοηματικής γλώσσας που χρησιμοποιούν τα άτομα με προβλήματα ακοής. Ακούσαμε το τραγούδι “Να αγαπάς” που οι στίχοι του αποδίδονται και στη νοηματική γλώσσα https://youtu.be/uq59DeWgUx8?si=8ORxFIoFyof-nTq_και μάθαμε αρκετές λέξεις (σύννεφα, πουλιά, λουλούδια, αγαπάω).
Τέλος, γνωρίσαμε τη γραφή Braille και το αλφάβητο της που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι με προβλήματα όρασης.
Η ενασχόληση με το θέμα της αναπηρίας είχε ως κύριο σκοπό να καλλιεργήσει στα παιδιά το αίσθημα της ενσυναίσθησης και του σεβασμού και της αποδοχής της διαφορετικότητας. Τα παιδιά αποφάσισαν να “χαρίσουν” ένα δέντρο της αυλής μας σε αυτούς τους σπουδαίους ανθρώπους αφού το διακοσμήσουν με συνθήματα αφιερωμένα σε αυτούς!!
Τα συνθήματα βγήκαν αβίαστα από τα στοματάκια των μικρών μας μαθητών και ήταν υπέροχα:
“Σας αγαπάμε”, “Σας θαυμάζουμε”, “Είστε γενναίοι”, “Είστε δυνατοί”, “Θέλουμε να είστε χαρούμενοι”, “Είστε φίλοι μας”. Και επειδή στο σχολείο μας είμαστε ευαίσθητοι και σε θέματα αειφορίας αποφασίσαμε να γράψουμε τα συνθήματά μας σε παλιά ρούχα που οι γονείς μας θα πετούσαν (γιατί δεν ήταν σε καλή κατάσταση ώστε να τα δωρίσουν σε άλλα παιδιά). Επαναχρησιμοποίηση λοιπόν!!! Ανάπτυξη και καλλιέργεια μιας οικολογικής στάσης !!!
Τα παιδιά θέλησαν να φτιάξουν και μια αφίσα για την Παγκόσμια ημέρα για άτομα με αναπηρία για να τη βάλουν στο δέντρο τους και να μάθουν και οι γονείς μας αλλά και τα παιδιά του συστεγαζόμενου νηπιαγωγείου για αυτούς τους σπουδαίους ανθρώπους!! Το κεντρικό σύνθημα της αφίσας μας ήταν η φράση “Σας αγαπάμε” την οποία τα παιδιά αποφάσισαν να την γράψουν χρησιμοποιώντας τον κώδικα Braille!!!
Και τώρα ήρθε η ώρα να διακοσμήσουμε το “δέντρο” των φίλων μας!!
Σας ευχαριστούμε που υπάρχετε!!
Γράφω το όνομα μου ……αλλιώς!!
Και επειδή μας “μάγεψε” η γραφή Braille τα παιδιά έκαναν μια σπουδαία πρόταση: Μπορούμε να γράψουμε το όνομα μας με τον κώδικα braille;
Βάλαμε λοιπόν στα τραπεζάκια μας τις εικόνες με τα γράμματα του κώδικα Braille και το κάθε παιδί έπαιρνε ένα Α4 στο οποίο είχαμε κάνει 2 πινακάκια: το πρώτο είχε το όνομα του (κάθε γράμμα και σε ένα κουτάκι του πίνακα) και το δεύτερο είχε τα κουτάκια με τα 6 κυκλάκια της γραφής Braille (τόσα κουτάκια όσα και τα γράμματα του ονόματος). Στο δεύτερο πινακάκι για κάθε γράμμα του ονόματος στη γραφή Braille έπρεπε να βάψει και τα αντίστοιχα κυκλάκια !! Μια υπέροχη δραστηριότητα κωδικοποίησης η οποία συνέβαλε στην όξυνση της παρατηρητικότητας και της συνεργασίας!!!