Στο ταξίδι της αυτοεκτίμησης και του σεβασμού!

Το δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων είχε θέμα την αυτοεκτίμηση και το σεβασμό. Η παρεούλα για να συζητάμε αυτό το θέμα ονομάστηκε από τα παιδιά ” η γωνιά της αλήθειας”.Δεν μπορείς να σεβαστείς τους άλλους αν πρώτα δεν σέβεσαι τον εαυτό σου! Ποιος είναι ο εαυτός μου; Το ταξίδι της αυτογνωσίας ξεκίνησε με τον κάθε μαθητή να παρουσιάζει τον εαυτό του και το αγαπημένο του αντικείμενο που έφερε στο σχολείο από το σπίτι του. Γιατί είναι το αγαπημένο μου; Μπορώ να το ζωγραφίσω χωρίς να το κοιτάζω;;;

σεβασμοσ111  σεβ11

Σέβομαι τους συμμαθητές μου όταν παρουσιάζουν το δικό τους αγαπημένο αντικείμενο; Πως θα το αποδείξω; Παίζοντας το παιχνίδι όπου κάθε παιδί προσπαθούσε να θυμηθεί το αγαπημένο αντικείμενο του φίλου για τον οποίο ρωτούσε η δασκάλα….

Πολλά πράγματα μας αρέσουν κι άλλα δεν μας αρέσουν καθόλου. Όλα αυτά μας προσδιορίζουν και μας κάνουν να διαφέρουμε ή να μοιάζουμε με τους άλλους. Κόψαμε πέταλα κι επάνω ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας φαγητό, βιβλίο, παιχνίδι, χρώμα…

ΣΕΒΑΣΜΟΣ497  ΣΕΒΑΣΜΟΣ678  ΣΕΒΑΣΜΟΣ789

ΣΕΒΑΣΜΟΣ456

φτιάχνοντας έτσι το λιβάδι με τις μαργαρίτες των όσων μας αρέσουν αλλά και το λιβάδι των όσων δεν μας αρέσουν…

ΣΕΒΑΣΜΟς 1  ΣΕΒΑΣΜΟΣ2

Ποιο είναι το πιο δυνατό μου σημείο; Και ποια θετικά σημεία έχουν προσέξει οι φίλοι μου σ εμένα; Όλα γράφτηκαν πάνω σε μια καρδούλα την οποία κρέμασε το κάθε παιδί στο λαιμό του…

ΣΕΒΑΣΜΟς000   ΣΕΒΑΣΜΟΣ6666

Σε τι θα ήθελα να γίνω ακόμη πιο καλός ;;; Το “γλειφιτζούρι κατασκευή” κρύβει γραμμένη αυτήν την επιθυμία και στόχο του κάθε παιδιού…

ΑΙΜΙΛΙΑ1Χωρίς τίτλο.jpgγδφσσαδΧωρίς τίτλο.jpg6666

Παρακολουθήσαμε το παραμύθι Η Αιμιλία έχει αυτοπεποίθηση, το σχολιάσαμε, το κατανοήσαμε, ήρθαμε στη θέση της Αιμιλίας και τέλος το ζωγραφίσαμε και κάποια παιδιά έφτιαξαν τις φιγούρες με πλαστελίνη …

ΑΙΜΙΛΙΑ7 ΑΙΜΙΛΙΑ 1 ΑΙΜΙΛΙΑ5

Το σίγουρο είναι πως καταλάβαμε καλά πόσο σημαντικό είναι να σεβόμαστε τον εαυτό μας, να τον υπερασπιζόμαστε, να προσπαθούμε να γίνουμε καλύτεροι σε όσα μας αρέσουν κι αγαπάμε αλλά να σεβόμαστε και τις διαφορετικές επιθυμίες των φίλων μας και τις ιδιαιτερότητες τους. Υπέροχο το ταξίδι μας στην αυτοεκτίμηση και τον σεβασμό!!!

 

Τα συναισθήματα ταξιδεύουν με τα συννεφάκια!!!

Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και στη θεματική ενότητα “Ευ Ζην” επιλέξαμε να μάθουμε για τα συναισθήματα με τον Πυξιδούλη και την Πυξιδούλα. Στόχος μας ήταν να κατανοήσουν τα παιδιά πως όλοι οι άνθρωποι, αλλά και τα ζώα, έχουv συναισθήματα, να μάθουν να τα αποδέχονται όσο αρνητικά κι αν είναι και να τα εκφράζουν.

Η εξοικείωση με το θέμα ξεκίνησε από τη γιορτή ενός παιδιού και τα συναισθήματα χαράς που  δημιούργησε. Η παρεούλα ονομάστηκε από τα παιδιά ” τα συναισθήματα ταξιδεύουν με τα συννεφάκια’ και το πρώτο συναίσθημα που επεξεργαστήκαμε ήταν αυτό που ήδη ένιωθαν δηλαδή η χαρά.

410217080 874218331371396 222862714652247335 n

Οι λέξεις γράφτηκαν από παιδιά που το όνομα τους ξεκινούσε από τα αντίστοιχα γράμματα…

 

Πως νιώθουμε με τη χαρά; Με τι χρώματα θα τη ζωγραφίζαμε; Τί μας κάνει χαρούμενους; Τι μπορεί να κάνει τον κόσμο μας χαρούμενο; Ερωτήσεις που προβλημάτισαν και απαντήθηκαν από τα ίδια τα παιδιά…

396854938 342212008484676 8675718209872475982 n  397971552 1106446053658496 4396785004475823163 n

Ποιες συνώνυμες λέξεις γνωρίζουμε;

370336448 322561407161734 6731145353596588665 n   399861571 839926824269438 6522045119342809652 n

Και ποια μπορεί να είναι τα αντίθετα συναισθήματα;;; και τα συνώνυμα αυτών;

398526413 3457940601187798 6987544377627195874 n  398529171 1371976133411117 5293355580032551107 n

400736757 1042384350302123 4472310024259166029 n     399940237 178394478670539 1115607099595436055 n

399813626 316630381081139 5941055920157592210 n  399816579 1704186483414062 5224700640487068413 n

Κατασκευάσαμε τη μάσκα της παρεούλας, όπου κάθε πρωί κάθε παιδί τη χρησιμοποιεί για να εκφράσει πως νιώθει σήμερα και να μας να μιλήσει για αυτό…

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ  ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ5588ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

Στη φάση της επισκόπησης του θέματος κι αναζητώντας πληροφορίες, ζητήσαμε τη συνεργασία των γονέων, ώστε  μαζί με τα παιδιά τους να βρούνε εικόνες που να παραπέμπουν σε συναισθήματα. Με αυτές  κάναμε ομαδοποιήσεις, ταξινομήσεις και  ομαδοσυνεργατικά τα παιδιά δημιούργησαν τα κολλάζ των συναισθημάτων…

369702919 1331955770780351 2245451721758039435 n  399936912 1996432957394279 3380002029358312613 n370125904 324649606996814 7078327666934811177 n

Στη φάση της επεξήγησης, επιχειρήσαμε βιωματική προσέγγιση του θέματος. Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε το παραμύθι  ‘ο κύριος Ευτύχης και η κυρία Δυστυχία’ και τότε κάποιο παιδί πρότεινε να γράψουμε το δικό μας παραμύθι. Με τη μέθοδο της αράχνης γίναμε άριστοι συγγραφείς…

399979145 352755487166446 158250592810008977 n  

 

 

 

 

 

 

 

κι έτσι προέκυψε το δικό μας παραμύθι ” η Χαρά κι ο Κατσούφης” δίνοντας στα παιδιά την τέλεια αίσθηση της δημιουργίας. Φυσικά έγιναν και εικονογράφοι της ιστορίας τους…

371479223 337611908861267 2279833997188963084 n   405587182 257791203986716 8408469215010648662 n

Μετά τη δημιουργία του παραμυθιού, δεν έλειψαν τα παιχνίδια με τον ιστό της αράχνης…

Στη φάση του εμπλουτισμού τα παιδιά έπαιξαν με το beebot και τα συναισθήματα…

και με όσα συναισθήματα γνώρισαν και κατανόησαν έγραψαν το λεξικό των συναισθημάτων…

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα τελείωσε με επιτυχία, αφού τα παιδιά κατανόησαν πλήρως γιατί πρέπει να εκφράζουν ακόμη και τα πιο οδυνηρά συναισθήματα!

 

 

 

Ανεβαίνω, ανεβαίνω, στο Δημοτικό πηγαίνω!!!!

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης του νηπιαγωγείου μας, το οποίο αφορά την ομαλή μετάβαση στο Δημοτικό και αφού προηγήθηκαν συναντήσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών Νηπιαγωγείου και Δημοτικού, πραγματοποιήθηκε  επίσκεψη της Α΄τάξης στο νηπιαγωγείο μας. Το κλίμα ήταν συγκινητικό και χαρούμενο, γιατί πολλοί από τους μαθητές φοιτούσαν στο νηπιαγωγείο μας.

Τα παιδιά συστήθηκαν κι ακολούθησε συζήτηση πρώτα με τους παλιούς μας μαθητές οι οποίοι περιέγραψαν πως ένιωθαν που βρέθηκαν ξανά στο παλιό τους σχολείο αλλά και πως νιώθουν στο νέο τους σχολείο , το Δημοτικό.

386472114 232658246522124 459569612267621247 n

Ακολούθησαν δράσεις που αποσκοπούσαν στο να γίνουν φίλοι οι μαθητές, να γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους και να συνεργαστούν.

Τυχαία μοιράστηκαν τα χαρτονένια καλτσάκια, τα οποία δημιούργησαν τα ζευγάρια φιλίας…

410794227 880762113834111 6706120706731426655 n  409930568 237871872658477 5383418733611894277 n

και κάθε ζευγάρι συνεργάστηκε ώστε να κοπούν οι κάλτσες και να βαφτούν με τα ίδια χρώματα. Υπήρξαν περιπτώσεις που τα παιδιά του Δημοτικού βοήθησαν τους μικρούς τους φίλους.

Μουσικά παιχνίδια έδωσαν κέφι και χαρά …

Τα παιδιά εξοικειώθηκαν μεταξύ τους, έγιναν φίλοι, διασκέδασαν και υποσχεθήκαμε πως σύντομα θα ακολουθήσει και επόμενη συνάντηση. Γεια σας καλά μας φιλαράκια!!!

409741750 871032304470239 7457272924722374905 n

Ζητήσαμε από τους γονείς να φέρουν φωτογραφίες των παιδιών τους από τη βρεφική ηλικία και την προνηπιακή, ώστε να μπορέσουν τα νήπια να κατανοήσουν καλύτερα την χρονική εξέλιξη σε συνάρτηση με τις σχολικές βαθμίδες. Έτσι, οι φωτογραφίες κάθε παιδιού, έγιναν ένα ενδιαφέρον παιχνίδι καθώς προσπαθούσαν να μαντέψουν ποιο μωρό απεικονιζόταν στην κάθε φωτογραφία, έβλεπαν πως ήταν ο φίλος τους στον παιδικό σταθμό και πόσο πιο μεγάλος είναι τώρα στο νηπιαγωγείο ενώ κάθε παιδί που παρουσίαζε τον εαυτό του έδειχνε τη χαρά του αλλά και την περηφάνια του που πλέον ήταν μεγάλος σε μεγάλο σχολείο….

Έπειτα απεικόνισαν στο χαρτί την εξέλιξη ζωγραφίζοντας τον εαυτό τους ως μωρό, στον παιδικό σταθμό, στο νηπιαγωγείο και πως τον φαντάζονται να είναι στο Δημοτικό σχολείο….

Χωρίς τίτλο 1 Χωρίς τίτλο.jpgκκκ  Χωρίς τίτλο

Μια όμορφη μέρα η δασκάλα της πρώτης μας έστειλε δώρο μια σχολική τσάντα του Δημοτικού. Επεξεργαστήκαμε το περιεχόμενο της, κασετίνες, βιβλία, τετράδια και τη συγκρίναμε με την δική μας  τσάντα του νηπιαγωγείου…

77777  55555

Και φυσικά ζωγραφίσαμε την τσάντα μας αλλά και πως φανταζόμαστε την μεγάλη τσάντα του Δημοτικού…

0000  δημοτικο4445

Κι έφτασε η μεγάλη μέρα της επίσκεψης μας στο Δημοτικό σχολείο. Το κουδούνι χτύπησε και μας ξάφνιασε ευχάριστα( πρωτόγνωρο για εμάς) και οι τάξεις μια μια μπήκανε στις αίθουσες τους….

Μπήκαμε κι εμείς στην αίθουσα της πρώτης τάξης και γίναμε ζευγάρια ενώνοντας τις κάλτσες που είχαμε φτιάξει μαζί τους στο νηπιαγωγείο…

77799999 1

Μας άρεσε πολύ ο διαδραστικός πίνακας…

οι αίθουσες των άλλων τάξεων…

99

η τάξη της μουσικής…

 

Μας εντυπωσίασε η βιβλιοθήκη με τα πολλά βιβλία και το γυμναστήριο…

77     55

το κυλικείο …

αλλά και οι τουαλέτες που δεν μοιάζαν καθόλου με τις δικές μας…

222   333 1

Επιστρέφοντας στο σχολείο ζωγραφίσαμε αυτά που μας εντυπωσίασαν περισσότερο…

Χωρίς τίτλο 2 111 2

Οι νηπιαγωγοί παρακολουθήσαμε επιμόρφωση από την ψυχολόγο του ΟΚΑΝΑ κ. Βιργινία Μαλιούφα με θέμα την ομαλή μετάβαση στο Δημοτικό. Οι πληροφορίες χρήσιμες καθώς και οι προβληματισμοί, ώστε να βοηθήσουμε όσο περισσότερο μπορούμε στην ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο Δημοτικό…

ΔΗΜΟΤΙΟΟΟ

συνεχίζεται….

 

 

Ένα ταξίδι στη χώρα της φαντασίας….

Ο Μανώλης Φιλιππάκης μας ταξίδεψε  για μια ακόμη φορά στη χώρα της φαντασίας. Θέλετε να δείτε κι εσείς πως διασκεδάσαμε σ αυτήν την υπέροχη χώρα;;; Ακολουθήστε μας για να δούμε τις χρωματιστές βαρκούλες να πλέουν σε μια θάλασσα χρωμάτων…

Να κλείσουμε τις πριγκίπισσες στο χρωματιστό κομμωτήριο….

και τους ιππότες στο κάστρο…

 

να παίξουμε ….

και φυσικά να τραγουδήσουμε όλοι μαζί το πιο  όμορφο τραγούδι χαράς κι  αγάπης…

 

Ευχαριστούμε κύριε Μανώλη και με χαρά θα σας περιμένουμε και πάλι….

 

 

Φθινόπωρο Φθινοπωράκι….

369265062 719739796874415 4897039336367471058 n

Τι σκεφτόμαστε ακούγοντας τη λέξη  Φθινόπωρο;

Τα παιδιά είχαν τόσα πολλά να πουν και να περιγράψουν για την πιο ήρεμη εποχή του χρόνου!

Ποια χρώματα κυριαρχούν, ποιες οι ασχολίες των ανθρώπων, τα νόστιμα φρούτα, τα καιρικά φαινόμενα.

Πόσα παιχνίδια μπορείς να κάνεις με τα φρούτα μιας εποχής και πόσα πολλά μπορείς να μάθεις!!

Μαθηματικά με τα φρούτα!!! Ομαδοποιήσεις με βάση το χρώμα ή με βάση το μέγεθος…

385534384 1694704341043574 4529951988637723295 n 

παιχνίδια αισθήσεων όπως η γεύση και η αφή….

κατασκευές… όπως η όμορφη φρουτιέρα μας…

399868181 733858632116254 7108992211696295410 n 399912749 182685901570300 5897466036288002962 n    377321265 863882215178413 8483536879165221526 n

φτιάξαμε κι απολαύσαμε νοστιμότατη μηλόπιτα με τη βοήθεια μιας υπομονετικής μανούλας…

1 399969077 3596060873987254 6353979462978469089 n

 

και φυσικά χορέψαμε και διασκεδάσαμε στο ρυθμό του  φρούτα φρουτ….

Στην αγαπημένη μας βιβλιοθήκη!!!

Ναι. Αγαπάμε τα βιβλία. Μας αρέσουν οι ιστορίες που μπορούν με λίγη φαντασία να μας ταξιδέψουν σε μέρη μαγικά, γεμάτα περιπέτειες και δράση. Για αυτό και μας αρέσει πολύ “το μεγάλο σπίτι των βιβλίων” , η αγαπημένη μας Κοβεντάρειος βιβλιοθήκη. Ξεκινήσαμε με χαρά μπαίνοντας στο λεωφορείο. Για κάποιους ήταν η πρώτη τους βόλτα με λεωφορείο, συντροφιά με τους φίλους. Μια μικρή μεν διαδρομή μέσα στην πόλη, γεμάτη δε με τραγούδια και χαρά… Ωραία εμπειρία…

Μπαίνοντας στη βιβλιοθήκη, στον μεγάλο χώρο υποδοχής, μας περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη! Ένα όμορφο χριστουγεννιάτικο δέντρο και ένα τζάκι με κάλτσες, έτοιμα για την άφιξη του Αη Βασίλη. Μια κόκκινη φλοκάτη και δίπλα της το μεγάλο μαύρο πιάνο…Πόσο ηρέμησε η ψυχή μας με την αίσθηση των Χριστουγέννων και με την απαλή μουσική!

399972426 1407583609823367 1656165442884001895 n

Προχωρήσαμε στο τμήμα της παιδικής βιβλιοθήκης με την ευγενέστατη κυρία, που αφού μας υποδέχτηκε και καθίσαμε αναπαυτικά στα μεγάλα μαξιλάρια μας διάβασε μια όμορφη ιστορία για τη φιλία…

ζωγραφίσαμε, κόψαμε…

400088572 837007454883697 969417308804310025 n 370137211 339570478664894 835226719822054305 n

και παίξαμε με εγώ κι εσύ μαζί…

Θαυμάσαμε το τεράστιο βιβλίο για “γίγαντες” κι εντυπωσιαστήκαμε από τα παλιά βιβλία στην αίθουσα δίχως παράθυρα….

368508647 758199002794789 489170419322762549 n 370214466 898732858494219 831013404725605498 n 398509079 360099753347389 3796748674072317066 n

Ευχαριστούμε τη μαμά του Αναστάση για το χρόνο που αφιέρωσε να μας ξεναγήσει και με υπομονή να μας εξηγήσει για όλα όσα βλέπαμε στο χώρο…

Σ αγαπάμε πολύ, όμορφη και πολύτιμη βιβλιοθήκη της Κοζάνης και είναι μεγάλη η χαρά μας να σε επισκεφτόμαστε κάθε χρόνο!!!!

 

 

Όμορφα χαμόγελα με το “χαμόγελο του παιδιού”!

Την Τρίτη 24 Οκτωβρίου, η κινητή μονάδα προληπτικού ελέγχου από το “χαμόγελο του παιδιού”, βρέθηκε στο χώρο του σχολείου μας.

Από τις προηγούμενες μέρες το θέμα της στοματικής υγιεινής ήταν στο επίκεντρο. Μέσω του κουκλοθεάτρου πέρασαν αβίαστα όλα τα μηνύματα και οι πληροφορίες σχετικά με το πόσο σημαντικό είναι να προσέχουμε την υγιεινή των δοντιών μας, ποιες τροφές τα καταστρέφουν και ποιες τα δυναμώνουν καθώς και καλές συνήθειες που προάγουν την υγεία των δοντιών.

367968657 1083535219200675 4085105582613365144 n         368061169 1021648055832626 8263461334230642140 n

Ο Σοκολάκης και η Ζαχαρούλα καθώς και η Δόνα Τερηδόνα πέρασαν τα μηνύματα με τον δικό τους τρόπο, αυτόν που μόνον το καλό βιβλίο μπορεί να καταφέρει…

αρχείο λήψης        αρχείο λήψης 1

Τα παιδιά μας έκοψαν και ζωγράφισαν το χαρούμενο και το λυπημένο δοντάκι, ώστε να παίζουν το δικό τους κουκλοθέατρο…

395481161 647556320904110 2262054713045792764 n

και είμασταν έτοιμοι για την επίσκεψη των οδοντιάτρων…

395414674 1530249081083088 3169363412624233769 n 393419711 1288021335190450 6917462093559159257 n 395679800 352095170602645 1822694489326679266 n

Ο ενθουσιασμός μεγάλος, ο φόβος της οδοντιατρικής εξέτασης πέταξε μακριά, ενώ χάρηκαν πολύ με  τα καθρεφτάκια που τους χάρισαν …

395299056 863176835446675 1897826692165232105 n

Άσκηση σεισμού.

Η  Ελλάδα μας είναι μια χώρα με έντονη σεισμική δραστηριότητα. Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος πραγματοποιήσαμε άσκηση σεισμού.

394238725 694926989186349 5723696269332881320 n 1Κι επειδή η γνώση είναι δύναμη, μάθαμε με τη  βοήθεια του Πάκη, ένα μικρό αρκουδάκι που φοβόταν τους σεισμούς, όλα όσα χρειάζονται να γνωρίζουμε πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από έναν σεισμό, ώστε να γίνουμε κι εμείς Α.Α.Σ. που σημαίνει: Αρχηγοί Αντιμετώπισης Σεισμών.

Ψάξαμε σε όλο το σχολείο πιθανά σημεία που θα είναι επικίνδυνα σε περίπτωση σεισμού, ‘όπως πράγματα σε ψηλά ράφια.

Εντοπίσαμε τους διακόπτες ρεύματος και νερού και σκεφτήκαμε τί μπορεί να περιέχει μια τσάντα σωτηρίας.

Έπειτα βιώσαμε μέσω παιχνιδιού τους τρόπους που θα προστατέψουμε τους εαυτούς μας σε μια στιγμή που ο σεισμός μας θυμηθεί….

370254819 246287914734070 2506764029260432413 n 394117877 305052668944940 1957459963813384764 n 1

κι όταν τελειώσει το ταρακούνημα που θα πάμε;;;

Οι δέκα τρόποι για να προστατευτούμε από έναν σεισμό…

394034018 7155877161112398 1999790780960011629 n 394300243 285222014432026 1403287877282597375 n

μας έδωσαν όσα χρειαζόμασταν για να φτιάξουμε τα δικά μας βραχιόλια ΑΑΣ και να γίνουμε αρχηγοί μεταφέροντας τις γνώσεις μας και στους γονείς μας…

393408940 857698049002727 3794108037492415385 n

Το δικό μας τραγούδι το μάθαμε και το τραγουδάμε δίνοντας μια νότα αστεία στον τρόμο που μπορεί να φέρει ένας ξαφνικός σεισμός ή η ιδέα αυτού…

“Ο σεισμός είναι ζημιάρης,

σκανταλιάρης, κατεργάρης,

έχει δύναμη πολλή

και ταρακουνάει τη γη.

Αχ σεισμέ δεν σ εχω φίλο

θα σου πω και το γιατί,

μπαίνεις ξαφνικά στο σπίτι

και είσαι αδιάκριτος πολύ.

Με κουνάς χωρίς να θελω

πέρα δώθε ‘ολο με πας

μα κανείς δεν σου χει μάθει τρόπους συμπεριφοράς;;;

‘Επαιζα με τα τουβλάκια

κι έστηνα πύργο ψηλό

μα το τρελό το κούνημα σου

τά ριξε σ ενα λεπτό.”

Ας μη χρειαστεί ποτέ να εφαρμοστούν στην πραγματικότητα κι ας μείνουν μόνον ως γνώσεις στο μυαλό μας…

 

4 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ…

“Τα ζωάκια τ΄αγαπώ και ποτέ δεν τα χτυπώ.

Τα φροντίζω, τα προσέχω και παρέα μου τα έχω!

“Η συζήτηση μας με θέμα τα ζώα είχε μεγάλο ενδιαφέρον. Κάθε παιδί μίλησε για το ζώο που του αρέσει, μάθαμε για ποιο λόγο μας είναι πολύ χρήσιμα κάποια ζώα και γιατί μένουν στην ίδια αυλή ή ακόμη και στο σπίτι μας. Παίξαμε φτιάχνοντας ομάδες με τα ζώα της αυλής, τα ζώα του δάσους και της ζούγκλας. Το συμπέρασμα ήταν ένα και πολύ σημαντικό: Τα ζώα είναι κι αυτά δημιουργήματα του Θεού κι οφείλουμε να σεβόμαστε την ύπαρξη τους και να μην τα βασανίζουμε.

Τέλος κόψαμε χαρτόνια δουλεύοντας τη λεπτή μας κινητικότητα  και συναρμολογήσαμε μια κατασκευή που μας μετέτρεψε σε ζωηρά κουτάβια….

385481856 278696061706911 8137402316691272658 n

Γεια στα χέρια σου γιαγιά!!!

384312278 147882248401976 4783025540419314448 n

Ο Οκτώβριος ξεκινάει πάντα με ένα αφιέρωμα στους λατρεμένους κι ανεκτίμητους παππούδες και γιαγιάδες!!! Ποιοι είναι και γιατί μας αγαπάνε τόσο πολύ;;; Τα παιδιά έδωσαν τις απαντήσεις τους κι εξέφρασαν την αγάπη για τους δικούς τους παππούδες και γιαγιάδες με “βραβεία” γεμάτα ζωγραφιές …

385475133 1087428649085897 757475209750114764 n

Κοντά μας βρέθηκε και μια γιαγιά μαθητή, η οποία τους μίλησε για τα δικά της παιδικά χρόνια και μιας και το Νιάημερο είναι το κύριο θέμα συζήτησης των ημερών, τους περιέγραψε πόσο διαφορετική ήταν τότε η εμποροπανήγυρη και  τί αγόραζε εκείνη από το Νιάημερο όταν ήταν παιδάκι.  Ακόμη και τα παιχνίδια στη γειτονιά ήταν διαφορετικά, ξέγνοιαστα, ανέμελα, ομαδικά, γεμάτα δράση. Περνά περνά η μέλισσα, σχοινάκι, μπάλες, μήλα, και για να πάρουν μια γεύση εκείνης της υπέροχης εποχής, έπαιξε μαζί τους το παιχνίδι: “πούντο πούντο το δαχτυλίδι….”

Κι επειδή πάντα μια γιορτή περιέχει και χορό και γλέντι χορέψαμε όλοι μαζί το “γεια στα χέρια σου γιαγιά!”…..

και αποχαιρετήσαμε την γλυκιά γιαγιά ευχαριστώντας την με το καλύτερο δώρο μας, μια ζωγραφιά φτιαγμένη από όλους!!!

385459634 1045108273158989 903750625003686845 n