4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκε το 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων

4ος Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον

Τίτλος << Όχι μικρή χελωνίτσα ,αυτό δεν είναι τσούχτρα >>

(Απρίλης –Μάης).

Έγινε συζήτηση στην ολομέλεια, τι γνωρίζουν τα παιδιά γενικά για την «θάλασσα». Τι είναι η θάλασσα; Τι βλέπω πάνω και κάτω από αυτήν; Τι χρώμα, τι γεύση έχει, γιατί; Τι κινδύνους κρύβει; Ποια ζώα της θάλασσας γνωρίζουμε;

Είδαν στο youtube τα βίντεο

 

Διαβάζουμε το βιβλίο «Το κάστρο της Καρέτα – Καρέτα». Συζητούμε τις απορίες και τις σκέψεις μας. Τι γνωρίζουν τα παιδιά για την θαλάσσια χελώνα Καρέτα-Καρέτα.

Ξαφνικά, δεχόμαστε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα στο email του σχολείου μας. Είναι ένα ηχογραφημένο μήνυμα από μια μικρή χελώνα που εκφράζει μια απορία, αν είναι καλό ή κακό να ρίχνουμε πλαστικά στις θάλασσες και γιατί.

Τα παιδιά δίνουν και αυτά ηχογραφημένες τις απαντήσεις τους.

Παρακολουθούμε 3 βίντεο για την ρύπανση των θαλασσών, «Που πηγαίνουν τα πλαστικά που ρίχνουμε στη θάλασσα;»

Τα παιδιά προβληματίζονται, συζητούν και αναζητούν περισσότερες πληροφορίες στο διαδίκτυο και στο έντυπο υλικό του σχολείου.

 

Αποφασίζουν να φτιάξουν μια ομαδική εργασία με έναν καθαρό βυθό, χωρίς πλαστικά.

Τα παιδιά ενημερώνονται από την εκπαιδευτικό για την δράση της HELMEPA. Αναζητούν πληροφορίες περαιτέρω στο site της οργάνωσης

Η εκπαιδευτικός δείχνει στα παιδιά αφίσες παλιές και σύγχρονες, και μέσω αυτών γνωρίζουν τον διάσημο γλάρο της Helmepa. Στην συνέχεια παρακολουθούν παλιά και νέα spot, «Ο Γλάρος της HELMEPA – TV spot 2019»

Προβληματίζονται, συζητούν, αναζητούν λύσεις και αποφασίζουν να φτιάξουν και οι ίδιοι μια αφίσα. Τους προτείνεται η αφίσα να γίνει ψηφιακά με το πρόγραμμα https://canvastera.com/dashboard  και ενθουσιάζονται.

ω

Φτιάχνουν ατομικά πανό με συνθήματα που τα ίδια έχουν αποφασίσει.

 

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκε το 3ο εργαστήριο δεξιοτήτων

3ος Θεματικός κύκλος : Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ –Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Τίτλος :<< Τα χέρια είναι για αγκαλιές και για δημιουργίες.>>

(Φεβρουάριος –Μάρτιος)

Συζητάμε στην ολομέλεια τι είναι «Συνεργασία».

Παιχνίδια με ζευγάρια .Κινούνται με το ζευγάρι τους ,ακολουθούν εντολές ,όπως χαιρετώ τον φίλο μου – ζευγάρι (χειραψία), αγκαλιαζόμαστε, ακουμπάμε τον ώμο του ζευγαριού μας, ακουμπάμε τις πλάτες μας, χαϊδεύουμε το κεφάλι του άλλου.

 

Στην συνέχεια συζητάμε τους κανόνες καλής λειτουργίας της ομάδας και φτιάχνουμε το Συμβόλαιο της τάξης και με τις παλάμες μας το επισφραγίζουμε!

 

 

Σε επόμενη δραστηριότητα, η εκπαιδευτικός ζωγραφίζει, σε κάθε παιδί, στην πάνω μεριά του χεριού μία γελαστή φατσούλα και μέσα στην παλάμη μία κόκκινη καρδούλα. Τα παιδιά σε κύκλο όλα μαζί, ενώνουν τα χέρια τους με την πάνω μεριά και φωνάζοντας το σύνθημα «Στην τάξη μας όλοι συνεργαζόμαστε και αγαπιόμαστε», γυρίζουν τις παλάμες τους ώστε να φανούν οι καρδιές

 

Φύλλο Εργασίας με τις Ρουτίνες Σκέψης. Τα παιδιά κοιτούν την εικόνα, προβληματίζονται, συζητούν και προτείνουν διαφορετικούς τρόπους επίλυσης του προβλήματος.

Δίνεται στα παιδιά φύλλο εργασίας σχετικό με την εμπέδωση της έννοιας της συνεργασίας. . Δραστηριότητα εμπέδωσης γνωστικού αντικειμένου: «Χρώμα – Σύμβολο – Εικόνα».

Στόχοι εργαστηρίου: Να αποτυπωθούν οι τελικές ιδέες των παιδιών για την έννοια της συνεργασίας.

ΠΑΣΧΑ

Οι καρτούλες μας

Τα καλαθάκια μας

Οι Σταυροί μας

 

Πασχαλινές δημιουργίες

 

ΆΝΟΙΞΗ

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκε το 2ο εργαστήριο δεξιοτήτων

Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ –Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

Τίτλος <<Μικρέ πρίγκιπα σου ερχόμαστε…>>

(Δεκέμβριος –Ιανουάριος)

Διαβάσαμε  το βιβλίο του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ «Ο μικρός πρίγκιπας» με αφορμή το βιβλίο αρχίσαμε να συζητάμε για το διάστημα

Παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο στο youtube για τους πλανήτες ,τους αστερισμούς κ.α.

 

 

 

 

Τα παιδιά έπαιξαν παζλ με τους πλανήτες που δημιουργήθηκαν με το ψηφιακό εργαλείο: jigsawplanet.

Κατασκευές αστερισμών

 

Προγραμματίζουμε το ρομπότ BEE-BOT και το «μεταμορφώνουμε» σε Μικρό Πρίγκιπα που ταξιδεύει από πλανήτη σε πλανήτη.

 

 

 

Ήλιε, Γη, Σελήνη Μέρα ή Νύχτα

 

 

Οι εποχές

 

Η σελήνη

Σε συνεργασία με τις βιβλιοθήκες του δήμου Καρδίτσας τα παιδιά έμαθαν για τη σελήνη και προσπάθησαν να εκτοξεύσουν ένα πύραυλο

ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ-ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

«Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25»

     «Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25»

 

Το Υπουργείο Παιδείας με το έγγραφο του Φ.6/21380/Δ1 -28-02-2024  και λαμβάνοντας υπόψη την περ. α’ της παρ. 4 του άρθρου 6, του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109) όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4777/2021 (Α΄ 25) οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως τούτο ορίζεται στην παρ. 6 του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109).

Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ, οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α΄ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020.

Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα.

Β. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίου προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των  κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας  Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας  συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του

άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):

α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να

υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίουπρονηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β)τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό  Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου». Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής  Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για

το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).

Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ.7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη

Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του/της προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.

Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)).

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών /τριών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  1. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) προνήπια/νήπια.
  1. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους.

Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Οι Διευθυντές/τριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις.

 

-Για πληροφορίες  και για την προσκόμιση δικαιολογητικών επικοινωνείτε στο τηλέφωνο  του σχολείου  2441028078

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές του νηπιαγωγείου μας ευχαριστούν θερμά τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων του 8ου Δημοτικού σχολείου, για τα ημερολόγια και τα δωράκια που πρόσφεραν στα παιδιά, καθώς και την βασιλόπιτα και το δώρο για τον τυχερό της νέας χρονιάς