Παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων
Η 4 Απριλίου, έχει θεσπιστεί ως η παγκόσμια ημέρα των αδέσποτων ζώων. Καθιερώθηκε με πρωτοβουλία των ολλανδικών φιλοζωικών οργανώσεων το 2010 για την ευαισθητοποίηση της διεθνούς κοινότητας σχετικά με την τύχη των 600 εκατομμυρίων αδέσποτων ζώων που υπολογίζεται ότι διαβιούν υπό άθλιες συνθήκες στον πλανήτη μας. Είναι μια ημέρα ευαισθητοποίησης και υπενθύμισης όσων μπορούμε να κάνουμε για να μην υπάρχουν αδέσποτα. Γιατί όπως είπαν και τα παιδιά:
“κανένα ζωάκι δεν πρέπει και δεν αξίζει να ζει στο δρόμο”.
Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (Ιnternational Board on Books for Young People -ΙΒΒΥ) το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης, και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της παιδικής λογοτεχνίας.
Το 2024 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το εθνικό τμήμα της Ιαπωνίας. Το μήνυμα για τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου με τίτλο: «Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας!» γράφτηκε από τη συγγραφέα Eiko Kadono και η αφίσα φιλοτεχνήθηκε από την εικονογράφο Nana Furiya.
«Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας!»
Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω στα σύννεφα, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπημα της καρδιάς σας.
Είμαι μια ιστορία που ταξιδεύει.
Πετάω παντού, με τα φτερά του ανέμου ή τα φτερά των κυμάτων, καμιά φορά και με τα λεπτά φτερά της άμμου. Πετάω βέβαια και με τα φτερά των μεταναστευτικών πουλιών, ακόμα και με τα φτερά των αεροπλάνων.
Στέκομαι δίπλα σου. Γυρίζω τις σελίδες για να σου πω μια ιστορία, εκείνη που θέλεις ν’ ακούσεις.
Θα σου άρεσε μια παράξενη και απίστευτη ιστορία; Ή μια λυπητερή, μια τρομακτική ή μια αστεία;
Αν δεν έχεις διάθεση να την ακούσεις τώρα, δεν πειράζει. Όμως ξέρω πως κάποια μέρα θα θέλεις.
Όταν θέλεις, λοιπόν, φώναξε: «Ιστορία που ταξιδεύεις έλα! Κάθισε δίπλα μου!». Κι αμέσως θα πετάξω κοντά σου.
Έχω τόσες ιστορίες να σου πω! Τι θα έλεγες για την ιστορία ενός μικρού νησιού που είχε βαρεθεί τη μοναξιά του, έμαθε να κολυμπάει κι αποφάσισε να βρει έναν φίλο;
Ή για την ιστορία μιας παράξενης νύχτας, όταν παρουσιάστηκαν δύο φεγγάρια στον ουρανό;
Ή για τη νύχτα που χάθηκε ο Αγιοβασίλης;
Ω! Ακούω την καρδιά σου να χτυπάει όλο και πιο γρήγορα: Τικ τακ, τίκι τακ, τίκι τίκι τακ! Η ιστορία που ταξιδεύει βρήκε τρόπο να μπει μέσα σου κι έκανε την καρδιά σου να χτυπάει. Τώρα θα γίνεις κι εσύ μια τέτοια ιστορία με φτερά, έτοιμη να πετάξει.
Έτσι λοιπόν γεννήθηκε ακόμη μια ιστορία που ταξιδεύει!
Μετάφραση: Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου.
Βιβλιοπαρουσιάσεις των αγαπημένων μας παραμυθιών!
Εργαστήρια δεξιοτήτων
Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη – Εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα
Τίτλος: “ Έχω δικαίωμα …”
Στόχοι των εργαστηρίων:
- Να μάθουν τα δικαιώματά τους.
- Να αναγνωρίζουν την καταπάτησή τους.
- Να σκεφτούν τρόπους για την προάσπισή τους.
- Να μάθουν για τις οργανώσεις που προστατεύουν τα δικαιώματα του παιδιού.
- Να κατανοήσουν τις ανάγκες – δικαιώματα που χρειάζονται πραγματικά στη ζωή τους και να τις διαχωρίζουν από τις επιθυμίες.
- Να μάθουν περισσότερα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
- Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση.
Ξεκινήσαμε παίζοντας παιχνίδια συνεργασίας, φτιάξαμε το κουτί προσφοράς για την ομάδα και στη συνέχεια κάθε παιδί παρουσίασε τον καταπληκτικό του εαυτό.
Τα νήπια αρχικά ρωτήθηκαν τι γνωρίζουν ή τι έχουν ακούσει για τα δικαιώματα του παιδιού και οι απόψεις τους καταγράφηκαν σε έναν εννοιολογικό χάρτη.
Συζητήσαμε τη διαφορά μεταξύ αναγκών και επιθυμιών στη ζωή μας, καθώς και τις συνέπειες της μη ικανοποίησης των αναγκών μας. Μέσα από τις ζωγραφιές μας αποτυπώσαμε τις έννοιες της«ανάγκης» και «επιθυμίας» και την αντίστοιχη διάκρισή τους. |
Παρακολουθώντας το βίντεο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες (UNHCR): «Ειρήνη, η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα», προβληματιστήκαμε, είπαμε τι νιώθει, προτείναμε τρόπους βοήθειας και συμπεράναμε πόσο σημαντική είναι η ειρήνη και η φιλία.
Μετά την αφήγηση της ιστορίας: «Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα».
Διαβάζοντας το βιβλίο «ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ» αποτύπωσε ο καθένας ποιο δικαίωμα θεωρεί σημαντικό και τι χρειάζεται ο δικός μας κόσμος για να γίνει καλύτερος.
Γνωρίσαμε τη Unicef ως φύλακα-άγγελο των παιδιών που προστατεύει τα δικαιώματά τους, μέσα από το παραμύθι: «Η ζωή στη λουλουδούπολη» (από τους μαθητές του 100ου ΔΣ Θεσσαλονίκης).
Μέσα από παραμύθια προσεγγίσαμε το θέμα ατόμων με κινητικά προβλήματα, όρασης και ακοής. Μιλήσαμε για το έργο της ΕΛΕΠΑΠ, τη διαφορετικότητα, την αποδοχή και το σεβασμό. Συμπεράναμε ότι όλα τα παιδιά αξίζουν να έχουν ίσες ευκαιρίες στη ζωή, χωρίς να στερούνται βασικά δικαιώματα.
Με αφορμή το βιβλίο: “Η Αργυρώ γελάει” της Τζιν Γουίλλις, μιλήσαμε για όλα όσα μπορούν να κάνουν τα παιδιά, άσχετα αν κινούνται με αμαξίδιο ή όχι.
Με βιωματικό τρόπο προσπαθήσαμε να μπούμε στη θέση ανθρώπων με ειδικές ανάγκες και να κατανοήσουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.
Μέσω του φωτόδεντρου https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/11104 ταξιδέψαμε στη χώρα των ήχων και προσπαθήσαμε χωρίς να βλέπουμε, να ανακαλύψουμε διάφορους ήχους.
Παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια για τα δικαιώματα των παιδιών.
Φτιάξαμε συνεργατικές αφίσες.
Ολοκληρώνοντας τα εργαστήρια δημιουργήσαμε στον υπολογιστή με το λογισμικό coggle συννεφόλεξο για τα δικαιώματα που μάθαμε.
Επέτειος 25ης Μαρτίου 1821
Παράταση εγγραφών για το σχολικό έτος 2024-2025
Εγγραφές σχολικού έτους 2024 – 2025
Οι εγγραφές στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024 – 2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι αιτήσεις εγγραφών γίνονται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Οδηγίες ηλεκτρονικής εγγραφής και δικαιολογητικά που απαιτούνται θα βρείτε στους συνδέσμους που ακολουθούν.
Ταξίδι στον κόσμο της μαριονέτας
Το θέατρο μαριονέτας «Γκότση» ήρθε στο χώρο μας και παρουσίασε την παράσταση «Μύθοι του Αισώπου». Πιο συγκεκριμένα: Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας, ο ψεύτης βοσκός, το παπάκι και ο λύκος.
Μέσα από τους τρεις μύθους, που με την απλότητά τους έχουν την ικανότητα να ψυχαγωγήσουν και να διδάξουν, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την τέχνη της χειροποίητης μαριονέτας και τον τρόπο κίνησής της.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία STE(Α)M / Εκπαιδευτική ρομποτική
Τίτλος: «Ταξίδι στο διάστημα»
Σε αυτόν το θεματικό κύκλο επεξεργαστήκαμε ένα αγαπημένο θέμα των παιδιών, το διάστημα.
Στόχοι των εργαστηρίων:
- Να μάθουν τους πλανήτες του Ηλιακού συστήματος.
- Να αποκτήσουν δεξιότητες χρήσης των νέων τεχνολογιών.
- Να κατανοήσουν μέσα από πειραματισμό, την εναλλαγή ημέρας και νύχτας, την πορεία του Ήλιου και την κίνηση της Γης.
- Να μάθουν πώς δημιουργούνται οι εποχές του Χρόνου.
- Να συνδέσουν τον Ήλιο με τη Μυθολογία.
- Να γνωρίσουν τη Σελήνη και τις σεληνιακές φάσεις.
- Να εξοικειωθούν με την ρομποτική και τον προγραμματισμό.
Με αφορμή σχετικά βιβλία, εικόνες και αφίσες, έγινε μια πρώτη διερεύνηση των πρότερων γνώσεων των παιδιών αναφορικά με το θέμα δημιουργώντας έναν εννοιολογικό χάρτη με το λογισμικό Coggle.
Επισκεφτήκαμε τη θεματική έκθεση «Η ζωή στο διάστημα» και επιστρέφοντας ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας από τα εκθέματα και φτιάξαμε τα δικά μας διαστημικά κράνη.
Παρακολουθήσαμε βίντεο για το ηλιακό σύστημα και συνθέσαμε puzzle με το ψηφιακό εργαλείο https://www.jigsawplanet.com/
Αναπαραστήσαμε την τροχιά των πλανητών γύρω από τον ήλιο με χρωματιστά μπαλόνια.
Μάθαμε για τον ήλιο και ζωγραφίσαμε το μύθο του Φαέθοντα, του γιου του ήλιου. Δείτε τις εργασίες των παιδιών πατώντας εδώ κι εδώ.
Ζωγραφίσαμε τον αγαπημένο μας πλανήτη.
Προγραμματίσαμε τη Beebot να ταξιδέψει στους πλανήτες με τη σωστή σειρά, πρώτα στο χαρτί και μετά στο πλέγμα.
Παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο και φτιάξαμε το δικό μας πύραυλο με απλά υλικά.
Πειραματιστήκαμε με ένα φακό και τη «Γη» για την κατανόηση της εναλλαγής μέρας και νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της.
Συζητήσαμε για τις καθημερινές μας ασχολίες (τι κάνουμε από το πρωί μέχρι το βράδυ) αποτυπώνοντάς τες με ζωγραφική.
Μάθαμε παίζοντας – τρώγοντας, για τη Σελήνη και τις σεληνιακές φάσεις.
Μετρήσαμε την απόσταση κάθε πλανήτη, κατασκευάσαμε το ηλιακό μας σύστημα …
πλανήτες,τον ήλιο,το φεγγάρι.
Πλανητάριο στο Νηπιαγωγείο
Στο πλαίσιο των ΕΔ και του 4ου Θ.Κ. (Δημιουργώ και Καινοτομώ) με θέμα: “Ταξίδι στο διάστημα” παρακολουθήσαμε την εκπαιδευτική ταινία “Ο τυφλοπόντικας” στο κινητό πλανητάριο. Μέσα από το ταξίδι του τυφλοπόντικα και των φίλων του, γνωρίσαμε τον ήλιο, το φεγγάρι, τους αστερισμούς και μάθαμε πολλές πληροφορίες για την Γη μας, τους πλανήτες και το διάστημα.
Μαραθώνιος Ανάγνωσης
Το σχολείο μας συμμετέχει στο Μαραθώνιο Ανάγνωσης με θέμα: «Η ζωή στο σχολείο».
Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που προάγει τη φιλαναγνωσία και δίνει αφορμή στον εκπαιδευτικό να εργαστεί με την ομάδα του διαθεματικά, ενώ παράλληλα ενθαρρύνει τα παιδιά να ανταλλάξουν σκέψεις και απόψεις, να αναπτύξουν διάλογο και να γίνουν ενεργητικοί αναγνώστες.
Στόχοι του προγράμματος
- Να καλλιεργήσουν τα παιδιά μια φιλική σχέση με τη λογοτεχνία και την ανάγνωση βιβλίων, και να γνωρίσουν το έργο Ελλήνων και ξένων λογοτεχνών.
- Να μπουν στη θέση των ηρώων, να αφουγκραστούν τα συναισθήματά τους, να ακούσουν τις εμπειρίες τους και να εκφράσουν τα δικά τους συναισθήματα και βιώματα.
- Να συνειδητοποιήσουν την αξία του σχολείου, της εκπαίδευσης, της μάθησης και της κοινωνικής επαφής.
- Να δημιουργούν προσωπικές σχέσεις, να αλληλεπιδρούν θετικά μεταξύ τους και να συνεργάζονται.