Παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων

αδεσποτο

Η 4 Απριλίου, έχει θεσπιστεί ως η παγκόσμια ημέρα των αδέσποτων ζώων. Καθιερώθηκε με πρωτοβουλία των ολλανδικών φιλοζωικών οργανώσεων το 2010 για την ευαισθητοποίηση της διεθνούς κοινότητας σχετικά με την τύχη των 600 εκατομμυρίων αδέσποτων ζώων που υπολογίζεται ότι διαβιούν υπό άθλιες συνθήκες στον πλανήτη μας. Είναι μια ημέρα ευαισθητοποίησης και υπενθύμισης όσων μπορούμε να κάνουμε για να μην υπάρχουν αδέσποτα. Γιατί όπως είπαν και τα παιδιά:

“κανένα ζωάκι δεν πρέπει και δεν αξίζει να ζει στο δρόμο”.

                     IMG 20240404 123057                          IMG 20240404 123204

IMG 20240404 123439

Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου

AFISA PAGKOSMIA HMERA PAIDIKOU BIBLIOU 2024

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (Ιnternational Board on Books for Young People -ΙΒΒΥ) το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης, και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της παιδικής λογοτεχνίας.

Το 2024 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το εθνικό τμήμα της Ιαπωνίας. Το μήνυμα για τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου με τίτλο: «Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας!» γράφτηκε από τη συγγραφέα Eiko Kadono και η αφίσα φιλοτεχνήθηκε από την εικονογράφο Nana Furiya.

«Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας!»

Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω στα σύννεφα, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπημα της καρδιάς σας.

Είμαι μια ιστορία που ταξιδεύει.

Πετάω παντού, με τα φτερά του ανέμου ή τα φτερά των κυμάτων, καμιά φορά και με τα λεπτά φτερά της άμμου. Πετάω βέβαια και με τα φτερά των μεταναστευτικών πουλιών, ακόμα και με τα φτερά των αεροπλάνων.

Στέκομαι δίπλα σου. Γυρίζω τις σελίδες για να σου πω μια ιστορία, εκείνη που θέλεις ν’ ακούσεις.

Θα σου άρεσε μια παράξενη και απίστευτη ιστορία; Ή μια λυπητερή, μια τρομακτική ή μια αστεία;

Αν δεν έχεις διάθεση να την ακούσεις τώρα, δεν πειράζει. Όμως ξέρω πως κάποια μέρα θα θέλεις.

Όταν θέλεις, λοιπόν, φώναξε: «Ιστορία που ταξιδεύεις έλα! Κάθισε δίπλα μου!». Κι αμέσως θα πετάξω κοντά σου.

Έχω τόσες ιστορίες να σου πω! Τι θα έλεγες για την ιστορία ενός μικρού νησιού που είχε βαρεθεί τη μοναξιά του, έμαθε να κολυμπάει κι αποφάσισε να βρει έναν φίλο;

 Ή για την ιστορία μιας παράξενης νύχτας, όταν παρουσιάστηκαν δύο φεγγάρια στον ουρανό;

 Ή για τη νύχτα που χάθηκε ο Αγιοβασίλης;

Ω! Ακούω την καρδιά σου να χτυπάει όλο και πιο γρήγορα: Τικ τακ, τίκι τακ, τίκι τίκι τακ! Η ιστορία που ταξιδεύει βρήκε τρόπο να μπει μέσα σου κι έκανε την καρδιά σου να χτυπάει. Τώρα θα γίνεις κι εσύ μια τέτοια ιστορία με φτερά, έτοιμη να πετάξει.

Έτσι λοιπόν γεννήθηκε ακόμη μια ιστορία που ταξιδεύει!

Μετάφραση: Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου.

Βιβλιοπαρουσιάσεις των αγαπημένων μας παραμυθιών!

            IMG 3667             IMG 3674

IMG 20240403 095629  IMG 20240403 100439

IMG 20240402 095807

IMG 20240402 093838          IMG 3687

Εργαστήρια δεξιοτήτων

E4D7D054 7F62 4B48 B032 9400EFEEB7FB 1

Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη – Εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα

Τίτλος:  “ Έχω δικαίωμα …”

Στόχοι των εργαστηρίων:

  • Να μάθουν τα δικαιώματά τους.
  • Να αναγνωρίζουν την καταπάτησή τους.
  • Να σκεφτούν τρόπους για την προάσπισή τους.
  • Να μάθουν για τις οργανώσεις που προστατεύουν τα δικαιώματα του παιδιού.
  • Να κατανοήσουν τις ανάγκες – δικαιώματα που χρειάζονται πραγματικά στη ζωή τους και να τις διαχωρίζουν από τις επιθυμίες.
  • Να μάθουν περισσότερα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
  • Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση.

Ξεκινήσαμε παίζοντας παιχνίδια συνεργασίας, φτιάξαμε το κουτί προσφοράς για την ομάδα και στη συνέχεια κάθε παιδί παρουσίασε τον καταπληκτικό του εαυτό.

IMG 2195

Τα νήπια αρχικά ρωτήθηκαν τι γνωρίζουν ή τι έχουν ακούσει για τα δικαιώματα του παιδιού και οι απόψεις τους καταγράφηκαν σε έναν εννοιολογικό χάρτη.

ενν. χάρτης

Συζητήσαμε τη διαφορά μεταξύ αναγκών και επιθυμιών στη ζωή μας, καθώς και τις συνέπειες της μη ικανοποίησης των αναγκών μας. Μέσα από τις ζωγραφιές μας αποτυπώσαμε τις έννοιες της«ανάγκης» και «επιθυμίας» και την αντίστοιχη διάκρισή τους.

           IMG 2308           anagkes

φωτο     IMG 20240227 081835 1

 φωτο2     IMG 20240227 081544

Παρακολουθώντας το βίντεο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες (UNHCR): «Ειρήνη, η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα», προβληματιστήκαμε, είπαμε τι νιώθει, προτείναμε τρόπους βοήθειας και συμπεράναμε πόσο σημαντική είναι η ειρήνη και η φιλία.

IMG 20240401 123131      IMG 20240401 123610

Μετά την αφήγηση της ιστορίας: «Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα».

IMG 2664

Διαβάζοντας το βιβλίο «ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ» αποτύπωσε ο καθένας ποιο δικαίωμα θεωρεί  σημαντικό και τι χρειάζεται ο δικός μας κόσμος για να γίνει καλύτερος.

IMG 20240328 100142     IMG 20240328 100159

IMG 20240328 100237    IMG 20240328 100727

IMG 20240328 100831

Γνωρίσαμε τη Unicef ως φύλακα-άγγελο των παιδιών που προστατεύει τα δικαιώματά τους, μέσα από το παραμύθι: «Η ζωή στη λουλουδούπολη» (από τους μαθητές του 100ου ΔΣ Θεσσαλονίκης).

IMG 2760     IMG 20240222 0814151

IMG 20240222 081424    IMG 20240222 0814581

Μέσα από  παραμύθια προσεγγίσαμε το θέμα ατόμων με κινητικά προβλήματα, όρασης και ακοής. Μιλήσαμε για το έργο της ΕΛΕΠΑΠ, τη διαφορετικότητα, την αποδοχή και το σεβασμό. Συμπεράναμε ότι όλα τα παιδιά αξίζουν να έχουν ίσες ευκαιρίες στη ζωή, χωρίς να στερούνται βασικά δικαιώματα.

Με αφορμή το βιβλίο: “Η Αργυρώ γελάει” της Τζιν Γουίλλις, μιλήσαμε για όλα όσα μπορούν να κάνουν τα παιδιά, άσχετα αν κινούνται με αμαξίδιο ή όχι.

IMG 20240328 095723          IMG 20240328 095759

IMG 20240328 095827

 Με βιωματικό τρόπο προσπαθήσαμε να μπούμε στη θέση ανθρώπων με ειδικές ανάγκες και να κατανοήσουμε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.

           IMG 3617                    IMG 20240328 122446 1

           IMG 3604                     IMG 3616

IMG 20240402       IMG 3646

          IMG 2724                      IMG 2729

Μέσω του φωτόδεντρου https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/11104 ταξιδέψαμε στη χώρα των ήχων και προσπαθήσαμε χωρίς να βλέπουμε, να ανακαλύψουμε διάφορους ήχους.

Παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια για τα δικαιώματα των παιδιών.

          IMG 20240311 095457                      IMG 20240311 101146 1

Φτιάξαμε συνεργατικές αφίσες.

          IMG 2222                      IMG 2266

           IMG 2355                     IMG 2378

            IMG 20240311 131720 1             IMG 20240328 130354

Ολοκληρώνοντας τα εργαστήρια δημιουργήσαμε στον υπολογιστή με το λογισμικό coggle συννεφόλεξο για τα δικαιώματα που μάθαμε.

Δικαιώματα παιδιού 1

Εγγραφές σχολικού έτους 2024 – 2025

Χωρίς τίτλο

Οι εγγραφές στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024 – 2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι αιτήσεις εγγραφών γίνονται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Οδηγίες ηλεκτρονικής εγγραφής και δικαιολογητικά που απαιτούνται θα βρείτε στους συνδέσμους που ακολουθούν.

ΟΔΗΓΙΕΣ  ΕΓΓΡΑΦΩΝ

ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΥΓΕΙΑΣ (ΑΔΥΜ)

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΕΤΕΡΟΥ ΓΟΝΕΑ

ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ

Ταξίδι στον κόσμο της μαριονέτας

Μυθοι του Αισώπου 3α

Το θέατρο μαριονέτας «Γκότση» ήρθε στο χώρο μας και παρουσίασε την παράσταση «Μύθοι του Αισώπου». Πιο συγκεκριμένα: Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας, ο ψεύτης βοσκός, το παπάκι και ο λύκος.

Μέσα από τους τρεις μύθους, που με την απλότητά τους έχουν την ικανότητα να ψυχαγωγήσουν και να διδάξουν, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την τέχνη της χειροποίητης μαριονέτας και τον τρόπο κίνησής της.

IMG 20240229 111425     IMG 20240229 111546 1

IMG 20240229 112001     IMG 20240229 113228 1

 

IMG 20240229 113436 1     IMG 20240229 111930

IMG 20240229 113300     IMG 20240229 113922 1

IMG 20240229 114858     IMG 20240229 115401 1

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

images

Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και Πρωτοβουλία STE(Α)M / Εκπαιδευτική ρομποτική   

Τίτλος: «Ταξίδι στο διάστημα»

Σε αυτόν το θεματικό κύκλο επεξεργαστήκαμε ένα αγαπημένο θέμα των παιδιών, το διάστημα.

Στόχοι των εργαστηρίων:

  • Να μάθουν τους πλανήτες του Ηλιακού συστήματος.
  • Να αποκτήσουν δεξιότητες χρήσης των νέων τεχνολογιών.
  • Να κατανοήσουν μέσα από πειραματισμό, την εναλλαγή ημέρας και νύχτας, την πορεία του Ήλιου και την κίνηση της Γης.
  • Να μάθουν πώς δημιουργούνται οι εποχές του Χρόνου.
  • Να συνδέσουν τον Ήλιο με τη Μυθολογία.
  • Να γνωρίσουν τη Σελήνη και τις σεληνιακές φάσεις.
  • Να εξοικειωθούν με την ρομποτική και τον προγραμματισμό.

Με αφορμή σχετικά βιβλία, εικόνες και αφίσες, έγινε μια πρώτη διερεύνηση των πρότερων γνώσεων των παιδιών αναφορικά με το θέμα δημιουργώντας έναν εννοιολογικό χάρτη με το λογισμικό Coggle.

Εννοιολογικός χ

Επισκεφτήκαμε τη θεματική έκθεση «Η ζωή στο διάστημα» και επιστρέφοντας ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας από τα εκθέματα και φτιάξαμε τα δικά μας διαστημικά κράνη.

IMG 20231207 105512         IMG 20231207 110456

                 IMG 20231207 111319                   IMG 20231207 113004 1

                 IMG 1758                  IMG 1802

Παρακολουθήσαμε βίντεο για το ηλιακό σύστημα και συνθέσαμε puzzle με το ψηφιακό εργαλείο https://www.jigsawplanet.com/

       IMG 20240117 115612             IMG 20240117 121146

Αναπαραστήσαμε την τροχιά των πλανητών  γύρω από τον ήλιο με χρωματιστά μπαλόνια.

IMG 1108       IMG 20240118 122626

Μάθαμε για τον ήλιο και ζωγραφίσαμε το μύθο του Φαέθοντα, του γιου του ήλιου. Δείτε τις εργασίες των παιδιών πατώντας εδώ κι εδώ.

Ζωγραφίσαμε τον αγαπημένο μας πλανήτη.

IMG 20240119 124812     IMG 20240119 125004

Προγραμματίσαμε τη Beebot να ταξιδέψει στους πλανήτες με τη σωστή σειρά, πρώτα στο χαρτί και μετά στο πλέγμα.

6c290cc2e8859d43869165a5167c94ea      IMG 20240118 125722 1

IMG 1299         IMG 20240118 124030 1

IMG 20240201 095503 1          IMG 20240201 100906 1

Παρακολουθήσαμε  σχετικό βίντεο  και φτιάξαμε το δικό μας πύραυλο με απλά υλικά.

IMG 1246           IMG 1249

Πειραματιστήκαμε με ένα φακό και τη «Γη» για την κατανόηση της εναλλαγής μέρας και νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της.

IMG 1582            IMG 20240129 121857

Συζητήσαμε για τις καθημερινές μας ασχολίες (τι κάνουμε από το πρωί μέχρι το βράδυ) αποτυπώνοντάς τες με ζωγραφική.

IMG 1635           IMG 1636

Μάθαμε παίζοντας – τρώγοντας, για τη Σελήνη και τις σεληνιακές φάσεις.

IMG 1831           IMG 1847

Μετρήσαμε την απόσταση κάθε πλανήτη, κατασκευάσαμε το ηλιακό μας σύστημα …

IMG 1316       IMG 1496

πλανήτες,τον ήλιο,το φεγγάρι.

IMG 1120       IMG 1664

IMG 1646       IMG 1661

Πλανητάριο στο Νηπιαγωγείο

IMG 20240126 100044

Στο πλαίσιο των ΕΔ και του 4ου Θ.Κ. (Δημιουργώ και Καινοτομώ) με θέμα: “Ταξίδι στο διάστημα” παρακολουθήσαμε την εκπαιδευτική ταινία “Ο τυφλοπόντικας” στο κινητό πλανητάριο. Μέσα από το ταξίδι του τυφλοπόντικα και των φίλων του, γνωρίσαμε τον ήλιο, το φεγγάρι, τους αστερισμούς και μάθαμε πολλές πληροφορίες για την Γη μας, τους πλανήτες και το διάστημα. 

IMG 1491                      IMG 20240126 103615

IMG 20240126 103622                     IMG 20240126 104042

Μαραθώνιος Ανάγνωσης

5os MARATHONIOS ANAGNOSHS nhp 2023 Banner 750x350

Το σχολείο μας συμμετέχει στο Μαραθώνιο Ανάγνωσης με θέμα: «Η ζωή στο σχολείο».

Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που προάγει τη φιλαναγνωσία και δίνει αφορμή στον εκπαιδευτικό να εργαστεί με την ομάδα του διαθεματικά, ενώ παράλληλα ενθαρρύνει τα παιδιά να ανταλλάξουν σκέψεις και απόψεις, να αναπτύξουν διάλογο και να γίνουν ενεργητικοί αναγνώστες.

Στόχοι του προγράμματος

  • Να καλλιεργήσουν τα παιδιά μια φιλική σχέση με τη λογοτεχνία και την ανάγνωση βιβλίων, και να γνωρίσουν το έργο Ελλήνων και ξένων λογοτεχνών.
  • Να μπουν στη θέση των ηρώων, να αφουγκραστούν τα συναισθήματά τους, να ακούσουν τις εμπειρίες τους και να εκφράσουν τα δικά τους συναισθήματα και βιώματα.
  • Να συνειδητοποιήσουν την αξία του σχολείου, της εκπαίδευσης, της μάθησης και της κοινωνικής επαφής.
  • Να δημιουργούν προσωπικές σχέσεις, να αλληλεπιδρούν θετικά μεταξύ τους και να συνεργάζονται.