Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Α1 τάξης : “Τα δόντια… και τα μάτια μας”

Εκπαιδευτικά Προγράμματα

Οι μαθητές της Α1 τάξης μαζί με τη δασκάλα τους Νάζου Ευαγγελή υλοποίησαν το πρόγραμμα αγωγής υγείας με θέμα τη στοματική υγιεινή και  με τίτλο «Τα δόντια … και τα μάτια μας»

Το πρόγραμμα ήταν βασισμένο στο Αναλυτικό Πρόγραμμα και τις παιδαγωγικές αρχές της βιωματικής αγωγής, της αυτενέργειας, της παρατήρησης, της έρευνας, του παιχνιδιού, βάση των οποίων οικοδομείται η γνώση του παιδιού.

ΣΤΟΧΟ είχε να βοηθήσει, να ευαισθητοποιηθούν, να αντιληφθούν και να μάθουν οι μαθητές τη σημασία και τη λειτουργία των δοντιών για τον άνθρωπο, τη διαδικασία δημιουργίας τερηδόνας, την καθημερινή φροντίδα των δοντιών τους, την κατάλληλη επιλογή τροφίμων για τη στοματική τους υγεία και κατ’ επέκταση για τη σωματική τους υγεία.

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ

Η μαθητική ομάδα ευαισθητοποιήθηκε πάρα πολύ στο θέμα της στοματικής υγιεινής μέσα από τις μεθόδους επικοινωνίας όπως, η ατομική διδασκαλία, τα οπτικοακουστικά μέσα, η εκπαιδευτική τηλεόραση και ορισμένες τεχνικές προγραμματισμένης εκμάθησης (ειδικά προγράμματα ηλεκτρονικών υπολογιστών), την ομαδοσυνεργατική και τις εκπαιδευτικές μεθόδους που χρησιμοποίησα στο πρόγραμμα όπως, την ανάπτυξη ικανοτήτων, τα ειδικά παιχνίδια για την ιεράρχηση αξιών, για την αλλαγή απόψεων, την ανάπτυξη κινήτρων και τη δημιουργία διαπροσωπικών συναισθηματικών δεσμών (επιτραπέζια), παιχνίδια ρόλων, τη δουλειά σε ομάδες και τη χρήση προτύπων.

Η μαθητική ομάδα: συνεργάστηκε, συζήτησε, προβληματίστηκε, ανάπτυξε πρωτοβουλίες, υλοποίησε σκέψεις, διερεύνησε, ζωγράφισε, έπαιξε με αποτέλεσμα να αποκτήσει γνώσεις για τα δόντια, τη φροντίδα, τις ασθένειες, τη στοματική υγιεινή, και την επίδραση της σωστής διατροφής σε αυτή .

Απέκτησε δεξιότητες αναζήτησης, αξιολόγησης και οργάνωσης των πληροφοριών, αποτελεσματική επικοινωνία και αλληλεπίδραση στη ομάδα. Έμαθε να παίρνει αποφάσεις αναπτύσσοντας παράλληλα την κριτική σκέψη στο ρόλο που παίζει η στοματική υγιεινή στην υγεία όλου του σώματός μας και τέλος απέκτησε αυτοεκτίμηση αφού έμαθε πώς πρέπει να φροντίζει τα δόντια συνειδητά.

ΠΡΟΤΑΣΗ

Τελικά θα φροντίσουμε μόνο ό,τι αγαπάμε, θα αγαπήσουμε μόνο ό,τι καταλαβαίνουμε, θα καταλάβουμε μόνο ό,τι θα διδαχτούμε.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Τα προγράμματα Αγωγής  Υγείας προσφέρουν στους μαθητές την ευκαιρία να γνωρίσουν, να κατανοήσουν το εαυτό τους και να μάθουν πώς πρέπει να τον φροντίζουν.

Δραστηριότητες που εκπονήθηκαν

  • Δημιουργία φύλλων εργασίας για κάθε ομάδα
  • Εικαστικές δημιουργίες
  • Κατασκευή οδοντοστοιχίας με πλαστελίνη
  • Παιχνίδι ρόλων
  • Επιτραπέζια παιχνίδια
  • Κατασκευή λίμερικ
  • Κατασκευή Αφισών
  • Επίλυση σταυρόλεξων και ασκήσεων αντιστοίχισης, συμπλήρωσης κενών και ανακατεμένων λέξεων κλειστού τύπου στον Η/Υ με το hotPotatoes.
  • Παρακολούθηση προσομοιώσεων και παίξιμο ηλεκτρονικών παιχνιδιών στον Η/Υ
  • Δημιουργία πρόσκλησης, για τον οδοντίατρο, με το λογισμικό επεξεργασίας εγγράφων (word)
  • Κατασκευή «Το αλφαβητάρι των δοντιών»
  • Εκπαιδευτική επίσκεψη  στην «Υγειούπολη» και στο « Παιδικό Μουσείο»  στα εκπαιδευτικά προγράμματα : «Πάμε μια βόλτα στην αγορά του κόσμου» και «Ένα γεύμα από τα παλιά»
  • Ανάγνωση, ανάλυση γλωσσοδετών, παροιμιών
  • Ανάγνωση και δραματοποίηση  παραμυθιών
  • Επίσκεψη οδοντίατρου στο σχολείο και ενημέρωση των μαθητών για τη στοματική υγιεινή.

Δείτε φωτογραφίες από τις δραστηριότητές μας :

 

Δείτε το στο slideshare.net

Οι μαθητές της Α1 τάξης

και η δασκάλα τους

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *