«Ολύμπια αινίγματα : Αναζητώντας τους θεούς του Ολύμπου στο Μουσείο της Ακρόπολης»

Τα παιδιά της Γ΄ τάξης στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος που εκπονούν (με την ευθύνη και καθοδήγηση των δασκάλων των τμημάτων και της δασκάλας της Μουσικής) με τίτλο : Οι θεοί του Ολύμπου» επισκέφθηκαν στις 29 Απριλίου 2015 το νέο Μουσείο της Ακρόπολης.

Εκεί παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του μουσείου που είχε θέμα : «Ολύμπια αινίγματα : Αναζητώντας τους θεούς του Ολύμπου στο Μουσείο της Ακρόπολης».

Με αφετηρία την απεικόνιση των θεών στην ανατολική ζωφόρο και στο ανατολικό αέτωμα του Παρθενώνα οι μαθητές αναζητούν τους θεούς του Ολύμπου στις αίθουσες του Μουσείου. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει ως σκοπό τη γνωριμία των μαθητών με τα σύμβολα και τις ιδιότητες των θεών του Ολύμπου. Μέσα από ένα παιχνίδι εξερεύνησης, με οδηγό την αγγελιοφόρο των θεών Ίριδα, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να περιηγηθούν σε όλες τις αίθουσες του Μουσείου και να αναζητήσουν απεικονίσεις των θεών σε διάφορα εκθέματα των συλλογών. Το πρόγραμμα συνοδεύεται από εργαστήριο κατασκευής χειροτεχνίας με τίτλο: «Δημιούργησε τον δικό σου θεό», το οποίο διεξάγεται στο Εκπαιδευτικό Κέντρο.

Δείτε φωτογραφίες από την επίσκεψή μας στο νέο Μουσείο της Ακρόπολης, ένα πραγματικό στολίδι του πολιτισμού μας !

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα : Τα 7 κλειδιά !

Την Τρίτη 17 Μαρτίου η Ε΄τάξη επισκέφτηκε  το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ).

Ο τίτλος του εκπαιδευτικού προγράμματος που παρακολούθησαν οι μαθητές είναι «Τα 7 κλειδιά» αφού επιδιώκει να ξεκλειδώσει μυστικά της παραγωγικής ιστορίας της χώρας μας. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο εκπαιδευτικό εγχείρημα καθώς συνδυάζει παιχνίδια γνώσεων και νέες τεχνολογίες, βοηθώντας τα παιδιά να καταλάβουν, μέσα από το παιχνίδι, διαδικασίες και μηχανισμούς του τεχνικού πολιτισμού. Οι συμμετέχοντες έρχονται σε επαφή με βασικές πρώτες ύλες όπως το λάδι, το μετάξι, το μάρμαρο – που σχετίζονται άμεσα με τη θεματική των μουσείων που εντάσσονται στο Δίκτυο του ΠΙΟΠ – και, σταδιακά, αντιλαμβάνονται τις χρήσεις αλλά και τη σημασία τους μέσα από μια έξυπνη διαδρομή με πολλά «εμπόδια» – γρίφους, αινίγματα, πειράματα.

Πώς μπορούμε με ένα αμύγδαλο να βάψουμε ένα κομμάτι ύφασμα; Ποιο είναι το σκληρότερο υλικό στη φύση; Πώς η τριβή καθορίζει τη χρησιμότητα διαφορετικών υλικών; Τι είναι η Κάμινος Hoffmann; Ποιες είναι οι πηγές ενέργειας που βοηθούν στην παραγωγική διαδικασία; Αυτά είναι μόνον μερικά από τα ερωτήματα που αναζητούν απαντήσεις οι οποίες εμπεριέχουν και τις λέξεις – κλειδιά που θα οδηγήσουν στη σωτηρία της Λίμνης Στυμφαλίας!

Καθ” όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, εξειδικευμένοι μουσειοπαιδαγωγοί καθοδηγούν τα παιδιά, που χρησιμοποιούν τεχνολογίες αιχμής, οι οποίες λειτουργούν βάσει της ανθρώπινης κίνησης και βοηθούν στον πειραματισμό και την καλύτερη κατανόηση φυσικών φαινομένων και όχι μόνον.

Δείτε εικόνες από την εκπαιδευτική αυτή επίσκεψή μας !

Τα παιδικά λάθη των γονέων !

Αναδημοσίευση άρθρου του Δημήτρη Τσιριγώτη από το www.alfavita.gr

Αν ψάχνετε για τους τέλειους γονείς, ξεχάστε το, δεν υπάρχουν !

Αν κάποιοι σας συστηθούν ως αλάνθαστοι γονείς απομακρυνθείτε διακριτικά από αυτούς, ίσως είναι επικίνδυνοι. Αν πάλι ψάχνετε για «εγχειρίδια του καλού γονέα» θα βρείτε πολλά. Συγκεντρώστε όσα περισσότερα μπορείτε. Μετά βάλτε τους φωτιά.

Δείτε το παράδειγμα του πασίγνωστου Αμερικανού παιδιάτρου και παιδαγωγού Benjamin Spock γνωστού και ως  «Dr. Spock»  ο οποίος για αρκετές δεκαετίες συμβούλευε τους Αμερικανούς γονείς για την ανατροφή των παιδιών τους .Πολλές γενιές Αμερικανών γονέων ακολούθησαν κατά γράμμα τις συμβουλές που έδινε ο «Dr. Spock» είτε διαβάζοντας τα βιβλία του είτε παρακολουθώντας τις συχνές εκπομπές του στην τηλεόραση. Αυτοί οι γονείς όμως έπαθαν σοκ όταν μια μέρα ο «Dr. Spock» βγήκε στην τηλεόραση και ανακοίνωσε ευθαρσώς ότι ζητάει συγνώμη γιατί θεωρεί ότι έκανε λάθος στις συμβουλές που έδινε όλα αυτά τα χρόνια στους γονείς .Καταλαβαίνετε, πιστεύω, τι επακολούθησε των δηλώσεων.

Παρακάτω σας παραθέτω τα πιο συνηθισμένα λάθη … περισσότερα

Έκλειψη ηλίου στις 20 Μαρτίου 2015 – Επείγουσα Εγκύκλιος Υπουργείου Παιδείας

Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων αύριο 20 Μαρτίου 2015, λόγω της έκλειψης ηλίου και προκειμένου να αποφευχθούν προβλήματα στην όραση των μαθητών θα τροποποιηθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου ώστε κατά το χρονικό διάστημα 10 : 30 – 13 :00 οι μαθητές να βρίσκονται σε στεγασμένους χώρους.

 Επιπροσθέτως, σας ενημερώνουμε ότι το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών θα εκπέμπει ζωντανά από τις εγκαταστάσεις του στην Πεντέλη τη μερική έκλειψη Ηλίου στη διαδικτυακή του διεύθυνση , ώστε κάθε ενδιαφερόμενος να μπορεί να την παρακολουθήσει. Θα υπάρχει βίντεο της εικόνας του Ήλιου από ειδικό τηλεσκόπιο, που θα τον παρατηρεί μέσα από ένα ειδικό φίλτρο.

Από τη διεύθυνση του σχολείου

6 Μαρτίου 2015. Λέμε βροντερό ΟΧΙ στη βία !

Στα πλαίσια της ενημέρωσης / ευαισθητοποίησης των μαθητών στο θέμα της ενδοσχολικής βίας η Γ΄ τάξη αφιέρωσε δύο ώρες (Ευέλικτη Ζώνη) στις οποίες τα παιδιά ενημερώθηκαν για το σοβαρό αυτό θέμα. Δόθηκε ο ορισμός της σχολικής βίας, εξηγήθηκε το τι είναι και το τι δεν είναι σχολική βία, δόθηκαν οδηγίες για το πώς θα πρέπει οι μαθητές να αντιδρούν σε κάθε φαινόμενο λεκτικής ή σωματικής βίας και τονίστηκε ιδιαίτερα η ανάγκη της αναφοράς / καταγγελίας τέτοιων γεγονότων από μέρους των παιδιών είτε στον γονέα τους είτε στον/στη δάσκαλο/δασκάλα τους.

Τα παιδιά είδαν αρχικά (ως προκαταβολικός οργανωτής) σχετικό ολιγόλεπτο βίντεο πάνω στο οποίο έγινε συζήτηση. Ακολούθησε η παρουσίαση του θέματος, η ανταλλαγή απόψεων για το θέμα από τους μαθητές με συντονιστή τον εκπαιδευτικό και τέλος τα παιδιά ζωγράφισαν σχετικά μηνύματα εναντίον της σχολικής, ή και κάθε είδους, βίας.

Δείτε τη σχετική παρουσίαση.

Δείτε επίσης τις δημιουργίες των παιδών και τα μηνύματα που περνούν μέσα από αυτές !

Υλοποίηση επιμορφωτικών ημερίδων από τον Σχολικό Σύμβουλο της 30ης εκπαιδευτικής περιφέρειας κ. Θεόδωρο Παρασκευόπουλο

Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε ότι μετά από πρόταση του κ. Σχολικού Συμβούλου στα πλαίσια της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και έγκριση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Π.Ε και Δ.Ε Αττικής (Φ15.1/2503/6-3-2015) θα διεξαχθεί κύκλος επιμορφωτικών ημερίδων (ανά τάξη) για τα σχολεία της 30ης εκπαιδευτικής περιφέρειας (στην οποία ανήκει και το σχολείο μας) με θέμα : «ΤΠΕ και εκπαιδευτική πράξη». 

Οι ημερίδες θα διεξαχθούν, σύμφωνα με σχετικό έγγραφο του κ. Σχολικού Συμβούλου τις παρακάτω ημέρες και ώρες :

Για την Α΄ τάξη : Την Τρίτη 17 Μαρτίου 2015 και ώρες 08 :30 π.μ – 13 :30 μ.μ

Για τη Β΄ τάξη :  Την Τρίτη 31 Μαρτίου 2015 και ώρες 08 :30 π.μ – 13 :30 μ.μ

Για τη Γ΄ τάξη :  Την Τρίτη 28 Απριλίου 2015 και ώρες 08 :30 π.μ – 13 :30 μ.μ

Για τη Δ΄ τάξη :  Την Τρίτη 5 Μαΐου 2015 και ώρες 08 :30 π.μ – 13 :30 μ.μ

Για την Ε΄ τάξη : Την Τρίτη 12 Μαΐου 2015 και ώρες 08 :30 π.μ – 13 :30 μ.μ

Για τη ΣΤ΄ τάξη : Την Τρίτη 19 Μαΐου 2015 και ώρες 08 :30 π.μ – 13 :30 μ.μ

Για τους Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων της 30ης Περιφέρειας : Την Τρίτη 26 Μαΐου 2015 και ώρες 08 :30 π.μ – 13 :30 μ.μ

Τις συγκεκριμένες ημέρες οι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθήσουν την επιμόρφωση. Συνεπώς οι τάξεις δε θα λειτουργήσουν και τα παιδιά των τάξεων (ανά ημέρα) ΔΕΝ θα προσέλθουν στο σχολείο.

Από τη Διεύθυνση του σχολείου

Υλοποίηση Βιωματικού Εκπαιδευτικού Προγράμματος : Μουσικό Κυνήγι Θησαυρού από τις Α΄ – Β΄ – Γ΄ τάξεις

Στις 9 Φεβρουαρίου  τα παιδιά των τάξεων Α΄ – Β΄ – Γ΄ παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα από το ΔΡΩ (Κυνήγι Μουσικού Θησαυρού) στον χώρο του σχολείου. Τα παιδιά μέσω παιχνιδιού μπόρεσαν να καταλάβουν έννοιες της μουσικής που συναντούν και στα σχολικά εγχειρίδια.

Δείτε εικόνες από την υλοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος :

Δείτε επίσης σχετικό βίντεο από την υλοποίηση του προγράμματος :

«Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες- ΑΠ 1,2,3», καθώς και «Πρόγραμμα μέτρων εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη μεγιστοποίηση της ακαδημαϊκής και κοινωνικής τους ανάπτυξης με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών και Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού- ΑΠ 1,2,3»

Οι Πράξεις «Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3, του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους, καθώς και «Πρόγραμμα μέτρων εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη μεγιστοποίηση της ακαδημαϊκής και κοινωνικής τους ανάπτυξης με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών και Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού- ΑΠ 1,2,3» αφορούν στην στήριξη και ενίσχυση του θεσμού της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για πέντε σχολικά έτη (2010-2011, 2011-2012, 2012-2013, 2013-2014 και 2014-2015). Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο των Αξόνων Προτεραιότητας 1, 2 και 3 «Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και προώθηση της κοινωνικής ενσωμάτωσης» στις 8 περιφέρειες Σύγκλισης, στις 3 περιφέρειες Σταδιακής Εξόδου και στις 2 περιφέρειες Σταδιακής Εισόδου, αντίστοιχα.

Ένα μείζον θέμα για το εκπαιδευτικό σύστημα και εν γένει για το κοινωνικό κράτος αποτελεί η ουσιαστική ένταξη στο εκπαιδευτικό σύστημα και η διαρκής υποστήριξη στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ως «Μαθητές με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές ανάγκες» θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης».
Στους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας − λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.
Στόχος της Πράξης είναι η υλοποίηση της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης στα σχολεία γενικής αγωγής μέσα από κατάλληλα επιμορφωμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, το οποίο υποστηρίζει τους μαθητές με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχολική τάξη παράλληλα με τον εκπαιδευτικό της τάξης. Το προσωπικό αυτό προσλαμβάνεται, επιμορφώνεται, και υποστηρίζεται επιστημονικά και συμβουλευτικά, από κατάλληλες δομές.
Η εξειδικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία ή/και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είναι μία έμπρακτη εφαρμογή προς την κατεύθυνση της ενσωμάτωσης τους κοινωνικά στη σχολική τάξη του γενικού σχολείου και κατ’ επέκταση στη σχολική κοινότητα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να βελτιώσει την προσβασιμότητα των μαθητών στο κοινωνικό γίγνεσθαι και να αντιμετωπίσει τον κοινωνικό αποκλεισμό.

Η 2η Πράξη αφορά στον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, την αναδιάρθρωση του ρόλου των ειδικών σχολείων και των τμημάτων ένταξης με τη χρήση υπάρχοντος προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού σε ψηφιακή μορφή, ώστε η εκπαίδευση να ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των μαθητών χωρίς διακρίσεις.
Λαμβάνοντας υπόψη τα νέα πρότυπα που επιτάσσει η Διεθνής Σύμβαση για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες, η Πράξη εστιάζεται σε κρίσιμους παράγοντες – προϋποθέσεις ποιότητας και αποτελεσματικότητας στην εκπαίδευση και έχε ως βασικό στόχο να αναδιαρθρώσει την παρεχόμενη Ειδική Εκπαίδευση στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και στα Τμήματα Ένταξης.
Επιπλέον, στοχεύει στην εφαρμογή νέων διδακτικών προσεγγίσεων για την εξατομικευμένη υποστήριξη μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη μεγιστοποίηση της ακαδημαϊκής και κοινωνικής τους ανάπτυξης με τη χρήση Νέων Τεχνολογιών και Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού.
Στο πλαίσιο της Πράξης απασχολούνται Εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, ώστε να εφαρμόσουν καινοτόμα προγράμματα διδασκαλίας με τη χρήση εκπαιδευτικού υλικού που έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο άλλων δράσεων του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς και των εποπτευόμενων φορέων του. Επίσης, απασχολείται Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ).

Δείτε αναλυτικά την εγκύκλιο της Πράξης.

Εκπαιδευτική επίσκεψη Ε΄ – ΣΤ΄ τάξεων στο Ίδρυμα Ευγενίδου

Στις 9-2-2015 η Ε΄και η ΣΤ΄ τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκαν το  Ίδρυμα Ευγενίδου, όπου παρακολούθησαν δυο ενδιαφέροντα προγράμματα :

Το μυστήριο της ζωής

και τη διαδραστική έκθεση επιστήμης και τεχνολογίας. 

Το μυστήριο της ζωής είναι μια ψηφιακή παράσταση για το πώς ξεκίνησε η ζωή στη Γη και πού οφείλεται η εντυπωσιακή ποικιλομορφία των έμβιων οργανισμών που φιλοξενεί.  Με αφετηρία τη γένεση του Ηλιακού Συστήματος και της Γης, η νέα ψηφιακή παράσταση του Ιδρύματος Ευγενίδου «Το Μυστήριο της Ζωής» προσπαθεί να απαντήσει σ” αυτά τα ερωτήματα, προσκαλώντας τους μαθητές σ” ένα συναρπαστικό ταξίδι. Από τα πρώτα βήματα της ζωής, στην εμφάνιση όλο και πιο σύνθετων οργανισμών και απ” την πενταετή αποστολή του Δαρβίνου με το Βρετανικό πλοίο Beagle στη θεμελίωση των θεωριών του για την καταγωγή των ειδών, «Το Μυστήριο της Ζωής» είναι η εντυπωσιακή ιστορία μιας από τις εγκυρότερες επιστημονικές θεωρίες όλων των εποχών: της Θεωρίας της Εξέλιξης.

Η Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας διαρθρώνεται σε τρεις θεματικές ενότητες:
. Α. Ύλη και Υλικά
. Β. Επικοινωνία: Ήχος και Εικόνα
. Γ. Βιοτεχνολογία

Σε κάθε θεματική ενότητα αφιερώνεται ένας όροφος, στον οποίο είναι εγκατεστημένη η αντίστοιχη μόνιμη συλλογή εκθεμάτων, οργανωμένη σε υποενότητες.

Η Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας επιδιώκει να φέρει το ευρύ κοινό λίγο πιο κοντά στον κόσμο της επιστήμης και της τεχνολογίας. Έναν κόσμο που για το ευρύ κοινό μοιάζει μερικές φορές μυστήριος και απόμακρος. Μέσα στην Έκθεση προβάλλονται σύγχρονα επιστημονικά και τεχνολογικά επιτεύγματα και προσεγγίζονται βασικές πτυχές διαφόρων φαινομένων. Νέα σύνθετα υλικά, τεχνολογικά προηγμένες συσκευές, προσομοιώσεις, μοντέλα και ειδικά σχεδιασμένες δραστηριότητες είναι στη διάθεση του επισκέπτη για εξερεύνηση, πειραματισμό, ψυχαγωγία και μάθηση.

Δείτε εικόνες από την εκπαιδευτική επίσκεψη των παιδιών μας :

Αποκριές – Κατασκευή μουσικών οργάνων από την Α΄ και Β΄τάξη

Στα πλαίσια του μαθήματος της Μουσικής η Α΄ τάξη κατασκεύασε μαράκες και ντέφια και η Β΄ τάξη ντέφια με  ανακυκλώσιμα υλικά με την καθοδήγηση της δασκάλας τους στο μάθημα.

Δείτε εικόνες από τη δραστηριότητα αυτή :

Copyright © "Ιστολογείν" – Το Ιστολόγιο του 11ου Δημ. Σχολείου Περιστερίου, Ιθάκης & Ρόδου 1, Τηλ. & FAX 2105712424, Τ.Κ 12133     Σχεδιάστηκε από WPDesigner    Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Top