WORKSHOP για εκπαιδευτικούς, στο πλαίσιο του Προγράμματος Motivating Teachers 4 Europ. Επιστημονική υπεύθυνη : Φ. Ασδεράκη
Η ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη
WORKSHOP για εκπαιδευτικούς, στο πλαίσιο του Προγράμματος Motivating Teachers 4 Europ. Επιστημονική υπεύθυνη : Φ. Ασδεράκη
Η ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη
Τα παιδιά ενημερώθηκαν για την εορτή του Πάσχα από σχετικό βίντεο στο You Tube και έπειτα έγινε συζήτηση στην τάξη, όπου τα παιδιά κατανόησαν ότι το Πάσχα είναι μία θρησκευτική εορτή.
Επίσης εργάστηκαν δημιουργικά στη γραφή της έκφρασης Καλό Πάσχα και ασκήθηκαν στη φωνολογική ενημερότητα των λέξεων: καλάθι, λαγός, αρνί ώστε να γράψουν στη σωστή σειρά τα μπερδεμένα γραμματάκια των παραπάνω λέξεων.
Επίσης τα παιδιά παρατήρησαν καλά την εικόνα με τα κρυμμένα αυγά ώστε να τα διακρίνουν να τα μετρήσουν και να τα αριθμήσουν γράφοντας ταυτόχρονα τον αριθμό
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη
Παρακολούθησα την παρακάτω πολύ ενδιαφέρουσα επιμόρφωση
« Η τεχνητή νοημοσύνη στην εκπαίδευση »
18.00- 18.45 : «Διερεύνηση του μετασχηματιστικού ρόλου της τεχνητής νοημοσύνης στην προσχολική εκπαίδευση »
Μαγκιώση Άννα Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Ριζαριού ,βραβευμένη Scientix και Global ambassador, βραβευμένη Leading Code Week Teacher και International teacher’s trainer, πιστοποιημένη ΑΙ teachers trainer, Expert στα Erasmus projects, coach και βραβευμένο μέλος της eTwinning κοινότητας .
18.45-19. 30: “ O Αντίκτυπος της τεχνητής νοημοσύνης σήμερα και αύριο”
19.30- 20.00: « STEM Campaign 2024 και Chat GPT»
20.00- 20.15: “ SΤΕΜ School Label”
20.15-20.30 : Ερωτήσεις–Διευκρινίσεις
Η επιμορφωτική συνάντηση μέσω τηλεδιάσκεψης θα πραγματοποιηθεί την
Τετάρτη 17/04/2024 από τις 18.00 –20.30 μέσω WEBEX
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ
Ζούζουλα Αικατερίνη
Ύστερα από το ενδιαφέρον των μαθητών μας για τα έντομα, οι δύο εκπαιδευτικοί κατόπιν συνεννόησης αποφασίζουν να παρουσιάσουν στα Αγγλικά, τα τρία αγαπημένα έντομα στα παιδιά : Βee, Ladybug and Batterfly.
Tα παιδιά μας εργάστηκαν με χαρά και με δημιουργικό τρόπο.
Δημιούργησαν το βιντεάκι τους στο chatter pix
Στο επόμενο μάθημα οι μαθητές μας θα προσεγγίσουν στα Αγγλικά τις έννοιες προσανατολισμού: right-left
Τα παιδιά εργάστηκαν δημιουργικά.
Παίξαμε στην αυλή παιχνίδια προσανατολισμού.
Τα παιδιά το ευχαριστήθηκαν πολύ το παιγνίδι στην αυλή!!
Στο τέλος οι μαθητές δημιούργησαν με χαρά το βιντεάκι τους.
ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Φραγκογεώργη Φιλίτσα ΠΕ06
Ζούζουλα Αικατερίνη ΠΕ60
Τα παιδιά είχαν ήδη πληροφορηθεί από τη νηπιαγωγό, ότι θα έρθει ένας μαθητής στο σχολείο μας. Τα παιδιά αμέσως είπαν :κυρία στο σχολείο της χαράς και της αγάπης θα γίνει αμέσως φίλος μας!!Εκείνη την ώρα ένα παιδί της τάξης είπε: κυρία θέλω να του κάνω δώρο το μπαλόνι μου! Πολύ ωραία η ιδέα σου, είπε η νηπιαγωγός, μπορούμε να του προσφέρουμε το μπαλόνι σου και να τον καλωσορίσουμε όλοι μαζί. Τι θα μπορούσαμε να γράψουμε στο μπαλόνι? Τα παιδιά απάντησαν: Καλώς ήρθες στο σχολείο μας!
Έτσι τα παιδιά στην πόρτα, την ώρα της προσέλευσης υποδέχθηκαν το νέο μας μικρό φίλο και οι γονείς χειροκρότησαν τα παιδιά.
Παρακολούθησα το παρακάτω πολύ ενδιαφέρον επιμορφωτικό σεμινάριο , με τις υπέροχες παρουσιάσεις των εισηγητών, στη webex.
Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης ΠΕ60 Ν. Μαγνησίας κα Αντωνίου Ελισάβετ και Ν.
Τρικάλων με σχολεία ευθύνης στο Ν. Μαγνησίας κα Κοτρώτσιου Ευανθία, στο
πλαίσιο της επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης, σας προσκαλούν στο
επιμορφωτικό, διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο:
“Παιδική Λογοτεχνία και εκπαίδευση: η Φιλαναγνωσία στο
σχολείο”
Το webinar θα διεξαχθεί την Τρίτη το απόγευμα 9-4-2024, από τις 18.00 έως τις 20.00 .
Η ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη
Στο πλαίσιο της συμπερίληψης και της υλοποίησης του σχεδίου Δράσης που υλοποιούμε με τίτλο: Ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, κατόπιν συνεννόησης με τους Δ/ντές και τους εκπ/κούς, όλοι μαζί σε συνεργασία αξιοποιήσαμε την εβδομάδα εκδηλώσεων που υλοποιήθηκαν για το Παιδικό βιβλίο, ώστε να υλοποιήσουμε στις 5-4-2024, ημέρα Παρασκευή, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων επιτυχώς από κοινού με τα δύο συστεγαζόμενα Δημοτικά(18ο και 29ο) την παρουσίαση βιβλίου με τίτλο: Μια μέρα στον βυθό, από την συγγραφέα κ. Μαλισσόβα Χαριτίνη στους μαθητές του 10ου νηπιαγωγείου και στους μαθητές των Α και Β Τάξεων.
Οι μαθητές από όλες τις τάξεις ήταν συμμετοχικοί και με παρότρυνση της συγγραφέας συνεργάστηκαν με ψυχοκίνηση αποδίδοντας διάφορες στιγμές του παραμυθιού.
Επίσης στην εκδήλωση αυτή τα νήπια είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν στην συγγραφέα αλλά και στα υπόλοιπα παιδιά το βιβλίο που δημιούργησαν με τίτλο: Τα Οχήματά μας, στις 2-4-2024 υλοποιώντας την Θεματική: Κυκλοφοριακή Αγωγή με προσέγγιση τα μέσα μεταφοράς, με την συνεργασία της φοιτήτριας του ΠΤΕΑ του Π.Θ., η οποία υλοποιεί την πρακτική της άσκηση στο νηπιαγωγείο μας, στο πλαίσιο του προγράμματος Μέντορες Νηπιαγωγοί.
Τα παιδιά το ευχαριστήθηκαν πολύ!!
Μπράβο στην συνεργασία των συστεγαζόμενων σχολικών μονάδων, μπράβο στην συγγραφέα για την πολύ όμορφη παρουσίαση, μπράβο στην φοιτήτριά μας και ένα μεγάλο μπράβο σε όλα τα παιδιά μας!!
Όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα!!
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη
Δευτέρα 08-04-2024
«Πώς προστατεύουμε τη Γη μας;»
1η Δραστηριότητα:
Ως αφόρμηση είδαμε έκανα εκπαιδευτικό βίντεο
EKΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ VIDEO ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ – O ΠΕΡΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ για το πώς μαζί με την ανακύκλωση μπορούμε να έχουμε καθαρό το περιβάλλον μας, τα παιδιά ανέπτυξαν συμπεράσματα και κάναμε διάλογο.
2η Δραστηριότητα:
Στη συνέχεια, τα παιδιά έκαναν ένα φύλλο αξιολόγησης στο οποίο κλήθηκαν να ζωγραφίσουν και με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού/φοιτητριας να καταγράψουν έναν τρόπο που μπορούμε να προστατεύσουμε τη Γη μας.
3η Δραστηριότητα:
Μάθαμε το παρακάτω τραγούδι για την ανακύκλωση Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου – Ανακύκλωση (Official Audio)
Και το παρακάτω σύνθημα: «Τα σκουπίδια δεν πετώ μα τα χρησιμοποιώ, μας νοιάζει όλους πολύ να είναι η Γη μας καθαρή»
Βίντεο μαθητών στο chatter pix
Στόχοι των δραστηριοτήτων ήταν τα παιδιά να μπορέσουν να αναγνωρίσουν τρόπους διάσωσης του περιβάλλοντος και να εξομοιωθούν με τον όρο της ανακύκλωσης.
Τρίτη 09-04-2024
«Γιατί είναι σημαντικό να κάνουμε ανακύκλωση;»
1η Δραστηριότητα:
Ξεκινήσαμε με μια παρουσίαση των 4 διαφορετικών κάδων ανακύκλωσης (πράσινος, μπλε, κόκκινος, κίτρινος) και τι είδους αντικείμενα ανακυκλώνονται σε κάθε κάδο, ώστε τα παιδιά να κατανοήσουν τη σημαντικότητα του χωρισμού των σκουπιδιών.
2η Δραστηριότητα:
Ομαδοσυνεργατική εργασία: Τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες, κάθε ομάδα είχε ένα φύλλο με έναν ξεχωριστό κάδο ανακύκλωσης, τους δόθηκαν φυλλάδια από προϊόντα σούπερ μαρκετ, κλήθηκαν να βρουν, να κόψουν και να κολλήσουν τα αντικείμενα που ανακυκλώνονται στον κάδο που τους έχει δοθεί.
Το βίντεο των μαθητών
3η Δραστηριόυητα:
Ατομική εργασία: σε κάθε παιδί δόθηκε ένα φύλλο αξιολόγησης με τους τέσσερις κάδους ανακύκλωσης, δίπλα σε κάθε κάδο (πράσινο, μπλε, κίτρινο, κόκκινο) κλήθηκαν να ζωγραφίσουν 3 ανακυκλώσιμα υλικά.
4η Δραστηριότητα:
Ομαδικό παιχνίδι: Βάλαμε 4 στεφάνια στα χρώματα των 4 κάδων ανακύκλωσης. Τα παιδιά έπρεπε να βρουν μέσα στον χώρο του νηπιαγωγείου οργανικά σκουπίδια, χαρτί-πλαστικό, γυάλινες συσκευασίες, αλουμίνια και μέταλλα και να τα τοποθετήσουν στο σωστό στεφάνι σύμφωνα με το χρώμα (πράσινο, μπλε, κίτρινο, κόκκινο).
Στόχος ήταν τα παιδιά να κατανοήσουν πόσο σημαντικό είναι τα σκουπίδια να ανακυκλώνονται και να χωρίζονται ανάλογα με το χρώμα του κάδου. Συγκεκριμένα: στον πράσινο κάδο μπαίνουν τα οργανικά σκουπίδια, στον μπλε χαρτί και πλαστικό, στον κίτρινο γυαλί συσκευασίες και στον κόκκινο αλουμίνια και μέταλλα.
Τετάρτη 10-04-2024
«Φτιάχνοντας τον δικό μας κάδο»
Ως αφόρμηση είχαμε την περσινή κατασκευή των παιδιών το απορριμματοφόρο και τη συνδέσαμε με φέτος φτιάχνοντας τον δικό μας κάδο ανακύκλωσης.
Τα παιδιά χωρίστηκαν και 3 ομάδες εργασίας η πρώτη ομάδα είχε αναλάβει να βάψει μπλε τον κάδο (μια χαρτόκουτα), η δεύτερη ομάδα είχε αναλάβει να φτιάξει τα σήματα της ανακύκλωσης που θα στόλιζαν τον κάδο και η τρίτη ομάδα ανέλαβε να φτιάξει τις ρόδες του κάδου από χάρτινα πιατάκια, βάφοντας τα μαύρα. Αφού έγιναν οι επιμέρους εργασίες τις αφησαμε να στεγνώσουν και θα ολοκληρώναμε τον κάδο την επόμενη ημέρα.
Στόχος ήταν τα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και να κατανοήσουν τον καταμερισμό εργασιών.
Πέμπτη 11-04-2024
«Η περιπέτεια της κυρίας Χάρτινης»
1η Δραστηριότητα:
Ξεκινήσαμε με την αφήγηση του παραμυθιού
«Η περιπέτεια της κυρίας Χάρτινης» https://www.agiaparaskevi.gr/portal/images/album/nea_dimou_2017/xartini.pdf. Μετά την αφήγηση έγινε συζήτηση με τις τοποθετήσεις των παιδιών για το περιεχόμενο του παραμυθιού και τι συμβαίνει όταν κάποιο ανακυκλώσιμο υλικό καταλήγει στη χωματερή.
2η Δραστηριότητα:
Τα παιδιά κλήθηκαν να λύσουν δύο φύλλα εργασίας βασιζόμενα στο παραμύθι, ώστε να παρατηρήσουμε εάν έγινε κατανοητό.
3η Δραστηρίοτητα:
Βίντεο μαθητών
Ολοκληρώσαμε τον κάδο ανακύκλωσης της τάξης μας και τον παρουσιάσαμε και στους γονείς.
Παρασκευή 12-04-2024
«Τι μάθαμε τελικά για την ανακύκλωση;»
1η Δραστηριότητα:
Έγινε παρουσίαση του βιβλίου «Το φορτηγό ανακύκλωσης του Φώτη» από έναν μαθητή, καθώς εκείνος το έφερε στην τάξη επειδή είχε θέμα την ανακύκλωση.
2η Δραστηριότητα:
Τα παιδιά έκανα 2 φύλλα εργασίας με θέμα την ανακύκλωση έχοντας όμως ως μαθησιακές περιοχές τα μαθηματικά (ποσότητες) και τη γλώσσα (σταυρόλεξο).
3η Δραστηριότητα:
Για να γίνει ακόμα πιο βιωματική η μάθηση και για να εντάξουμε και την πληροφορική τα παιδιά έπαιξαν το παρακάτω ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό παιχνίδι για την ανακύκλωση https://wordwall.net/el/resource/26398760
Φυσικά, με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού/φοιτήτριας.
4η Δραστηριότητα:
Για να είναι πιο εμπειρική η διδασκαλία επισκεφτήκαμε με τα παιδιά τους κοντινούς κάδους ανακύκλωση, βλέποντας στην πράξη αυτά που είπαμε για την ανακύκλωση κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.
Στόχος της τελευταίας ημέρα της εβδομάδας ήταν τα παιδιά να δουν στην πράξη πως γίνεται η ανακύκλωση και που καταλήγουν τα σκουπίδια και φυσικά να δούμε τι αποκόμισαν από τις νέες γνώσεις που έλαβαν.
Η Μέντορας νηπιαγωγός
Ζούζουλα Αικατερίνη
Παρακολούθησα την επιμορφωτική Ημερίδα που υλοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο του Βόλου στις 5-4-2024 στις 18.00, από το ΙΑΝΑΠ και από την HAEC( Hellenic American University) με Τίτλο: ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ: ΑΝΑΤΡΕΠΟΝΤΑΣ ΟΣΑ ΓΝΩΡΙΖΑΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ & ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Η ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη