Βλέπουμε κουκλοθέατρο

 

Σήμερα πήγαμε  στο  2 δημοτικό σχολείο Θήβας για να παρακολουθήσουμε κουκλοθέατρο.Τα παιδιά ήταν ενθουσιασμένα που θα πηγαίναμε με το λεοφωρείο.Παρακολούθησαν την παράσταση με χαρά και το διασκέδασαν πολύ.

 

Όταν επιστρέψαμε στο σχολείο  ζωγράφισαν τι τους άρεσε περισσότερο.

   

Καλό Πάσχα!

Όλη την εβδομάδα τα παιδιά έφεραν βιβλία σχετικά με την ζωή του Χριστού,τα θαύματα ,την σταύρωση και την ανάσταση του.Έφεραν  εικόνες σχετικές και ζωγράφισαν ότι τους έκανε εντύπωση.Σήμερα στο σχολείο μας  κάποια παιδιά έφεραν εικόνες από το διαδίκτυο σχετικές με τα έθιμα του ΠΑΣΧΑ .

Μιλήσαμε για τον στολισμό του επιτάφιου με λουλούδια και την περιφορά του την Μ.Παρασκευή.Για τα κουλούρια και τα τσουρέκια που φτιάχνουν οι νοικοκυρές,για το βάψιμο των αυγών με κόκκινο χρώμα και το τσούκγρισμα  το βράδυ της ανάστασης.Το κόκκινο χρώμα συμβολίζει το αίμα του Χριστού και το τσούγκρισμα την νίκη του Χριστού απέναντι στον θάνατο.Ένα έθιμο που γίνεται στην Κέρκυρα κάθε Πάσχα είναι να ρίχνουν στάμνες με νερό από τα μπαλκόνια.

Έτσι είπαμε κι εμείς να τηρήσουμε ένα από τα Πασχαλινά έθιμα γνωστό και πολύ αγαπημένο σ΄όλα τα παιδιά.Το βάψιμο των αυγών.Αφού έφεραν τα παιδιά άπό το σπίτι τα βρασμένα αυγά αρχίσαμε το…έργο.

Έτοιμα τα αυγά για να μπουν στα καλαθάκια μας.Να και η καρτούλα μας!

Σας ευχόμαστε καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση!

Βήματα για την ζωή

Μαθαίνω να λέω ΟΧΙ

Στόχοι :Να κατανοήσουν τα παιδιά ότι πρέπει να ακούν το σώμα τους.Να μάθουν να εκφράζουν τις δικές τους προτιμήσεις και τα δικά τους θέλω.

Διαβάζουμε το βιβλίο η Νέλη λέει όχι και σχολιάζουμε την συμπεριφορά της Νέλης.Τα παιδιά συμφωνούν πως δεν πρέπει να δεχόμαστε κάποια πράγματα που μας ενοχλούν ακόμη κι αν είνα από φίλους ή ανθρώπους που αγαπάμε.Έχουμε την δική μας άποψη και πρέπει να την λέμε.Οπως η Νέλη δεν ήθελε να την γαργαλάει ο αγαπημένος της θείος και του το είπε,χωρίς να φοβάται μήπως θυμώσει.

Παίξαμε παιχνίδια ρόλων,για  να καταλάβουμε ότι δεν πρέπει να αρπάζουμε παιχνίδια από άλλα παιδιά ή μαρκαδόρους την ώρα που τα χρησιμοποιούν αλλά να περιμένουν ή να το ζητήσουν την βοήθεια κάποιου ενήλικα.

Είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο που δείχνουν πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε σε αγνώστους.Τα παιδιά παρακολούθησαν με μεγάλη προσοχή.

<iframe title=”YouTube video player” width=”480″ height=”390″ src=”http://www.youtube.com/embed/JCT_C9UXJgc” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

<iframe title=”YouTube video player” width=”480″ height=”390″ src=”http://www.youtube.com/embed/STwg_kFbrMg” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

<iframe title=”YouTube video player” width=”480″ height=”390″ src=”http://www.youtube.com/embed/7l0RBZ4OYkI” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

Ζωγραφίσανε μία από τις σκηνές που είδαν και το περιέγραψαν.

Ένα κοριτσάκι κάθεται στο παγκάκι και μια γυναίκα του είπε να πάει μαζί της να της πάρει σοκολάτες.Το κοριτσάκι όμως είπε:”ΟΧΙ δεν σε  γνωρίζω”.

    

Μια κυρία χτυπάει την πόρτα και λέει:Άνοιξε μου και θα σου δώσω παγωτό.Το παιδάκι είπε:Δεν  σου ανοίγω γιατί δεν σε ξέρω και δεν θέλω παγωτό.   

Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου

 

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου).

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου εορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Την εορτή καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (Ιnternational Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966. Από τότε, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με στόχο να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης, να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της παιδικής λογοτεχνίας.

Την αφίσα τη φιλοτέχνησε ο Εσθονός εικονογράφος Jüri Mildeberg, που γεννήθηκε στο Ταλίν το 1965. Έχει εικονογραφήσει ως τώρα 20 βιβλία κι έχει τιμηθεί με πολλά βραβεία και διακρίσεις. Οι εικονογραφήσεις του εκπέμπουν ζεστασιά, χιούμορ και μυστήριο

Με αφορμή τον εορτασμό, το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου οργανώνει εκδηλώσεις για τους μικρούς φίλους του. Τα παιδιά έχουν μια ωραία αφορμή ώστε να μάθουν περισσότερα για το βιβλίο, να γνωρίσουν συγγραφείς και εικονογράφους, να παρακολουθήσουν θεατρικά και μουσικά δρώμενα, να συμμετάσχουν σε εκπαιδευτικά παιχνίδια αλλά και εικαστικά εργαστήρια.

 

ΕΙΜΑΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ
                           �
Είμαι ο κόσμος κι ο κόσμος είμαι εγώ,
με τα βιβλία είμαι ό,τι επιθυμώ!
Λέξεις κι εικόνες, μύθοι και ποιήματα,
στη Γη με περπατάνε δίχως βήματα.

Τη χώρα που ‘χει το κρυμμένο θησαυρό,
τα λυχνάρια, τα χαλιά τα μαγικά
τα τζίνια, τα φαντάσματα, τα ξωτικά
στις Σεχραζάντ τα παραμύθια θα τα βρω!

Με τις σελίδες του βιβλίου φτερουγίζω,
στο χώρο και στο χρόνο ταξιδεύω
κι ενώ απ’ όπου είμαι δε σαλεύω,
φανταστικές στεριές και θάλασσες διασχίζω!

Κι όσο πιο πολύ διαβάζω,
τόσο νιώθω μια χαρά,
που ποτέ δεν την αλλάζω.
Βιβλίο μου είσαι τέλεια συντροφιά!

Με αφορμή την ημέρα αυτή μιλήσαμε για την αξία των βιβλίων και τη σωστή συμπεριφορά μας προς αυτά.Είπαμε ότι μέσα από το βιβλίο μαθαίνουμε πολλά πράγματα,ονειρευόμαστε,ταξιδεύουμε.Διαβάσαμε το παρακάτω  ποίημα  του Ντ. Χατζηνικολάου και προσπαθήσαμε να καταλάβουμε την σημασία του.Τα παιδιά είπανε ότι τα βιβλία δεν έχουν στόμα ,έχει όμως αυτός που τα γράφει και είναι σαν να μας μιλάει και να μας λέει αυτά που σκέφτεται.

Φτιάξαμε κι εμείς το δικό μας βιβλίο ζωγραφίζοντας μια εικόνα από το αγαπημένο μας βιβλίο , μαζί με το παρακάτω ποίημα.Βάλαμε εξώφυλο και σελιδοδίκτη

και γράψαμε το δικό μας μύνημα.”ΑΓΑΠΩ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ.”

 

 

ΒΙΒΛΙΑ
Βιβλία αγαπημένα,
τι θησαυρός για μένα!
Στην κάθε σας σελίδα
τι γνώρισα και είδα
και τι θα μάθω ακόμα
απ’ το δικό σας στόμα!

Βιβλία αγαπημένα,
σας παίρνω ένα ένα
με δέος στα δυο μου χέρια
κι υψώνομαι ως τ’ αστέρια…
Δροσοσταλιά και ελπίδα
η κάθε σας σελίδα.

http://www.ekebi.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=RESOURCE&cresrc=179&cnode=154&cuser=