Σημαντικές πληροφορίες με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

1

Μερικές χρήσιμες πληροφορίες για την αρχή της χρονιάς… και όχι μόνο

ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΣΤΗΝ ΩΡΑ

Σας παρακαλούμε  να τηρείτε το πρόγραμμα άφιξης και αποχώρησης ώστε να μη διαταράσσεται το πρόγραμμα της τάξης μας. Το παιδί χάνει ένα κομμάτι από την καθημερινή ρουτίνα του σχολείου, αν συνεχώς καθυστερεί, και έρχεται σε δύσκολη θέση απέναντι στους συμμαθητές και τη νηπιαγωγό του. Ενώ στην αποχώρηση είναι δύσκολο να διαχειριστεί τους λόγους που φεύγει πάντα τελευταίο από το σχολείο.

ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ

Ένα φιλί, μια αγκαλιά και ένα «Να περάσεις μια υπέροχη μέρα!», είναι όλα όσα χρειάζονται. Μην χρονοτριβείτε. Και μην πισωγυρίζετε διότι έτσι αυξάνεται δραματικά ο στρεσογόνος παράγοντας. Είναι καλύτερα να κάνετε μια καθαρή και γρήγορη αποχώρηση ακόμη κι αν το παιδί κλαίει. Σιγά σιγά θα αντιληφθεί τί συμβαίνει και θα αποκτήσει τον έλεγχο της κατάστασης.

ΑΝΕΤΑ ΡΟΥΧΑ

Κατά το διάστημα παραμονής των νηπίων στο σχολείο, θα μάθουν, θα παίξουν, θα φάνε, θα μάθουν να αυτοεξυπηρετούνται. Αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά θα πρέπει να νιώθουν άνετα, φορώντας κατάλληλα ρούχα και παπούτσια. Οι φόρμες βοηθούν τα παιδιά να αυτοεξυπηρετούνται στην τουαλέτα, χωρίς να τα σφίγγουν ζώνες, σκληρά υφασμάτινα παντελόνια ή στενές φούστες. Τα «πολυάσχολα» νήπια συχνά περιμένουν μέχρι το τελευταίο λεπτό για να πάνε στην τουαλέτα. Ζώνες και επιπλέον κουμπιά, μπορεί να είναι ωραία, αλλά δημιουργούν δυσκολίες και «ατυχήματα». Προτείνεται επίσης τα νήπια να φορούν αθλητικά παπούτσια χωρίς κορδόνια για αποφυγή ατυχημάτων στο σχολικό χώρο.

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΜΑΖΙ

  1. Μια αλλαξιά ρούχα
  2. Αντισηπτικά μαντηλάκια
  3. Πετσέτα για το κολατσιό
  4. Παγουρίνο με νερό
  5. Κολατσιό
  6. Θήκη με 2η μάσκα (προαιρετικά)

ΥΓΙΕΙΝΟ ΠΡΩΙΝΟ

Το πρωινό θα πρέπει να περιλαμβάνει υγιεινή τροφή όπως σάντουιτς με τυρί, τοστ, πίτα, κέικ σπιτικό, φρούτα, γιαούρτι. Είναι προτιμότερο το γάλα να δίνεται στο σπίτι το πρωί και να αποφεύγονται χυμοί που περιέχουν ζάχαρη, αλλαντικά, κρουασάν του εμπορίου και σνακ (πατατάκια, γαριδάκια, γλειφιτζούρια κ.λ.π.)

ΑΝΕΠΙΘΥΜΗΤΟΙ «ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ»

Να γίνεται πολύ συχνά έλεγχος στο κεφαλάκι των νηπίων για ψείρες, ιδιαίτερα αν το παιδί ξύνει συνεχώς το κεφάλι του. Αν βρεθούν ψείρες να ενημερώνεται αμέσως η νηπιαγωγός και να εφαρμόζεται φαρμακευτική αγωγή. Το παιδί να επιστρέφει στο σχολείο μόνο όταν απαλλαγεί από τα παράσιτα για να μην μολύνει και τους συμμαθητές του.

ΌΧΙ ΑΠΟΥΣΙΕΣ ΧΩΡΙΣ ΣΟΒΑΡΟ ΛΟΓΟ

Περιστασιακά μια μέρα εκτός σχολείου δεν είναι και σπουδαία υπόθεση. Αν όμως αυτό γίνεται συχνά τότε το παιδί λαμβάνει ένα εσφαλμένο μήνυμα. Το σχολείο είναι σημαντικό και αυτό επιβεβαιώνεται με την παρουσία. Μια παρουσία που πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτη.

ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ

Παρακαλούμε να ενημερώσετε σε περίπτωση που το παιδί σας πάσχει από κάποια ασθένεια ή έχει κάποια αλλεργία. Ενημερώστε αν το παιδί σας προσβληθεί από κάποια μεταδοτική ασθένεια και κρατείστε το στο σπίτι, σύμφωνα με τις οδηγίες του γιατρού. Σε αυτό το σημείο σας ενημερώνουμε ότι απαγορεύεται η χορήγηση φαρμάκων από τη νηπιαγωγό, γι αυτό σε περίπτωση που το παιδί χρειαστεί αντιβίωση καλό είναι να παραμένει σπίτι.

ΔΕΝ ΦΕΡΝΟΥΜΕ  ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

Τα παιχνίδια αυτά δημιουργούν εντάσεις  διότι τις περισσότερες φορές τα παιδιά δεν θέλουν να τα μοιραστούν με τους άλλους, αλλά από την άλλη θέλουν να τα παρουσιάσουν σε όλους! Επίσης, κατά έναν περίεργο λόγο, πάντα τα παιχνίδια αυτά καταλήγουν σπασμένα!

Ακολουθείσθε τους κανόνες που αντικειμενικά ισχύουν, για να τους ακολουθήσει κι αυτόΜε το να αμφισβητείτε τη σημαντικότητά τους, το σχολείο χάνει την αξιοπιστία του και το παιδί βρίσκεται μπροστά σε διλήμματα που δυσκολεύεται να διαχειριστεί.

Δώστε προσοχή στις ανακοινώσεις, που υπάρχουν στην είσοδο του σχολείου. Ελέγχετε καθημερινά τα email σας για μηνύματα που θα σας αποστέλλουμε. Μπορεί να περιέχουν σημαντικά  νέα σχετικά με τη λειτουργία του σχολείου ή για διάφορες δράσεις της τάξης, όπου μπορεί να ζητείται η συμμετοχή σας, κι αν δεν δώσετε προσοχή τότε τις συνέπειες τις υπομένει άθελά του το ίδιο το παιδί.

Τα τηλέφωνα σας να είναι πάντα ανοιχτά όσο το παιδί βρίσκεται σχολείο και πάντα να τα νοιάζεστε αν εργάζεστε σε χώρο που δεν μπορείτε να τα έχετε δίπλα σας.

Οι πόρτες του σχολείου παραμένουν κλειστές μέχρι το τέλος των μαθημάτων. Αν σας συμβεί κάτι έκτακτο και πρέπει να επισκεφτείτε το σχολείο υπάρχει κουδούνι στην αυλόπορτα.  Σε περίπτωση ανάγκης που το παιδί πρέπει να φύγει νωρίτερα υπογράφετε υπεύθυνη δήλωση πρόωρης αναχώρησης αναγράφοντας το λόγο που το παιδί πρέπει να αποχωρήσει πριν τη λήξη του ωραρίου.

Αν υπάρχει κάτι που απασχολεί εσάς ή το παιδί σας, πείτε το! Όχι όμως ενώπιον όλων των γονιών και των παιδιών την ώρα της αποχώρησης. Επιδιώξτε την κατ΄ιδίαν συνάντηση με τις νηπιαγωγούς και μιλήστε γι’ αυτό που σας απασχολεί.

Και τέλος….

ΜΙΛΗΣΤΕ ΘΕΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ, ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ: Ο ρόλος σας είναι σημαντικός στον τρόπο που «βλέπουν» τα παιδιά  το σχολείο γιατί το «βλέπουν» μέσα από τα δικά σας μάτια, αφουγκράζονται τα όποια συναισθήματα νιώθετε για το σχολείο και τους δασκάλους του και αυτά ακριβώς τα συναισθήματα υιοθετούν.

Σας θέλουμε αρωγούς και συμπαραστάτες για να προσπαθήσουμε μαζί να δημιουργήσουμε ένα κλίμα αλληλοεκτίμησης, συνεργασίας και εμπιστοσύνης.

Καλή Σχολική Χρονιά!

ΟΙ Νηπιαγωγοί

Ζαχαριάδη Ξένια

Λιάγγα Βούλα

Τριάντου Ρένα

Τζάβλα Δέσποινα (παράλληλη στήριξη)

Κατσιμπούρα Χρύσα (Αγγλικά)

Ξεκινάμε!

 

καλή-σχολική-χρονιά

Αγαπητοί μας γονείς και παιδιά, καλωσορίσατε στο 10ο Νηπιαγωγείο Ρόδου!
Ήρθε η ώρα να πραγματοποιήσουμε την πρώτη μας συνάντηση  για το σχολικό έτος 2022-23. Να ξανασυναντηθούμε με τις περσινες/ούς μας μαθήτριες/ές μας και να γνωρίσουμε τα  προνήπια μας.
Ο αγιασμός στο Νηπιαγωγείο μας θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου στις 8:00 π.μ. Αμέσως μετά, θα ακολουθήσει μια πρώτη ενημέρωση για τις πρώτες ημέρες στο σχολείο μας αλλά και για τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου.
Παρακαλούμε διαβάστε με προσοχή την κοινή Υπουργική απόφαση  σχετικά με τα μέτρα για τον covid-19 που επισυνάπτεται και που ισχύουν για τη φετινή σχολική χρονιά.

Μέτρα για covid-19 2022-23

Εγγραφές στο διευρυμένο ολοήμερο νηπιαγωγείο  από 1/9/2022 έως και 12/9/2022 

Σας ενημερώνουμε ότι το νηπιαγωγείο μας έχει οριστεί ως ένα από τα σχολεία στο οποίο δύναται να λειτουργήσει ολοήμερο διευρυμένου ωραρίου (έως τις 5:30μ.μ).Καλούνται οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών του νηπιαγωγείου μας, που επιθυμούν να εγγράψουν τα παιδιά τους σε αυτό, να επικοινωνήσουν με την διεύθυνση του νηπιαγωγείου για περισσότερες πληροφορίες .

Με λιωμένο παγωτό στο χέρι υποδεχόμαστε το καλοκαίρι!

παγωτό

Ένα μήνυμα για τα προνήπια μας:

Το υπέροχο ταξίδι μας τελείωσε για φέτος! Ξεκουραστείτε, απολαύστε το καλοκαίρι σας, χορτάστε παιχνίδι και από τον Σεπτέμβριο θα σας περιμένουμε να ξεκινήσουμε παρέα για ένα ακόμα δημιουργικό ταξίδι, με την ευχή να μπορούμε να ανταλλάξουμε τις αγκαλιές που χρωστάμε μεταξύ μας και να έχουμε μια όμορφη, δημιουργική και γεμάτη υγεία σχολική χρονιά…

Κι ένα μήνυμα για τα νήπια μας που φεύγουν από το Νηπιαγωγείο:

Να περπατάτε με γνώμονα την αγάπη και τον αλληλοσεβασμό σε μονοπάτια γνώσης, απολαμβάνοντας τις νίκες σας χωρίς να αφήνετε τις αποτυχίες να σας πτοήσουν.

Να έχετε όλοι ένα ξέγνοιαστο καλοκαίρι!!!

Εργαστήριο δεξιοτήτων: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα Θέμα: Ανθρώπινα Δικαιώματα και Συμπερίληψη – Ενδεικτικός τίτλος: «Ένα σχολείο για όλα τα παιδιά»

Στο πλαίσιο του  Εργαστηρίου δεξιοτήτων: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα Θέμα: Ανθρώπινα Δικαιώματα και Συμπερίληψη – Ενδεικτικός τίτλος: «Ένα σχολείο για όλα τα παιδιά», μέσα από παιχνίδια ενεργοποίησης- δέσιμο και συνοχή της ομάδας τα παιδιά ενίσχυσαν την ομαδική συνοχή και την αυτοεκτίμηση
προωθώντας  τη συνεργασία και τη δημιουργική συνύπαρξη με  συνειδητοποίηση της ομαδικότητας και αναγνώριση και έκφραση αισθήματος άμιλλας και συνεργασίας. Μέσα από τις ιστορίες «Άσπρα-μαύρα πρόβατα», «Η ιστορία του Γκουιτσίνο» και «Ειρήνη: η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα», επέλυσαν προβλήματα συνεργατικά και δημιουργικά με ανάπτυξη κριτικής σκέψης, αναγνώριση προκαταλήψεων και αδικιών και τρόπων αντίδρασης με καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και κατανόηση της διαφορετικότητας και ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα που άπτονται των ανθρωπίνων σχέσεων με στόχο τη διαμόρφωση ανθρωπιστικής συνείδησης. Η παρουσία του «επισκέπτη» Αλκίνοου βοήθησε στο να γνωρίσουν τα δικαιώματά τους, να αντιλαμβάνονται τα αναγκαία αγαθά και να τα συσχετίζουν με αυτά.  Η συμμετοχή στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του «Κάνε μια ευχή» Ελλάδας  βοήθησε στην έκφραση και ερμηνεία των συναισθημάτων τους, στο σεβασμό στα συναισθήματα των άλλων και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων φιλίας και αλληλοβοήθειας. Επίσης να ευαισθητοποιηθούν σε αξίες, όπως η φιλία, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, ο εθελοντισμός και η αλληλεγγύη.

IMG 20220208 123354 IMG 20220215 115751 IMG 20220218 123328IMG 20211202 123413

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία. Υποθεματική; STEM/Eκπαιδευτική Ρομποτική Τίτλος: « ταξίδι στο παρελθόν»

Με την επίσκεψη στο κάστρο του Μεγάλου  Μαγίστρου,  έκλεισε  το  εργαστήριο  δεξιοτήτων   «Ταξίδι  στο  παρελθόν». Σε  αυτό  το  εργαστήριο,  τα  παιδιά  συνέλλεξαν  πληροφορίες,   έψαξαν   σε  ηλεκτρονικούς  διαδραστικούς  χάρτες  κάστρα της  Δωδεκανήσου   αναζητώντας   ένα  κάστρο  για  τον  φίλο  τους  τον  «Λούλη  Λανσελούλη» ,  σύγκριναν τις  αποστάσεις  διαφόρων  κάστρων  σε σχέση  με το  σχολείο  μας,  κατασκεύασαν   με  διάφορα υλικά  το  κάστρο  της  ομάδας  τους,  το ανακάλυψαν   με  παιχνίδια  ρομποτικής  και  τέλος  επισκέφτηκαν το  κάστρο  του  Μεγάλου  Μαγίστρου  για  να   νιώσουν  λίγη  από  την  μαγεία  της  εποχής  των  ιπποτών.

IMG 1e7ef9516bdd7fd21094f18efe8e2515 V IMG 5ba53dc475d223c90b58c891dbba3faf V IMG 5d9112e784a35bd00af6333e4d8f2ab9 V IMG 28d2591bd26f78adc8b5dfbb158c542e V IMG 37c31e112c63f5cb3c3f2c9dbfa98879 V IMG 41e0362c56ed074d0449c7af4fe38a7f V IMG 63ad1cead214e1f353ff5462f006623c V IMG 72be8b0a253d92dc4bdacbf3826ea00d V IMG 15036e6c2a70961707dba9d5a3497d59 V IMG 93720dc2ea77e609bbd925066158fca5 V IMG 2118132b2f5cc8b6679bc34ab18d5cd4 V IMG ac5cc6c89cd27537872da36e147a8c42 V IMG aede075b4119f6e1254fdc87a50d7ae9 V IMG cae68c8189d76e2a4b7eed2e26d25baa V

Ομιλία -συζήτηση κ. Παυλίδη

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Νηπιαγωγείου μας θέλοντας να συμβάλλει στην  ενημέρωση, υποστήριξη και ενδυνάμωση μας ως γονείς, σε θέματα που σχετίζονται στην επικοινωνία με τα παιδιά μας, διοργάνωσε ομιλία με την κ Σοφία Παυλίδη παιδοψυχολόγο και προϊσταμένη του Κέντρου Παροχής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών Δ.Ο.Π Δήμου Ρόδου, με θέμα:
» Ο δεκάλογος του αποτελεσματικού γονέα: βάζοντας όρια στα παιδιά προσχολικής ηλικίας».

H κ. Παυλίδη  αναφέρθηκε σε συμβουλές προς τους γονείς γύρω από το πώς να γίνουν ακόμα πιο αποτελεσματικοί στην προσπάθειά τους να οριοθετήσουν   την συμπεριφορά των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Την ευχαριστούμε από καρδιάς για τη σημαντική και επιστημονικά εμπεριστατωμένη συμβουλευτική που παρείχε μέσα από την ομιλία της αλλά και τη συζήτηση που ακολούθησε με τους γονείς του σχολείου μας.

 

IMG 20220525 181835IMG 20220525 181852IMG 20220525 191859

«Γιατί η γιαγιά μου δεν θυμάται το όνομα μου;»

Στο πλαίσιο της συμμετοχής μας στο πρόγραμμα » Γιατί η γιαγιά μου δεν θυμάται το όνομα μου» που υλοποιεί η Εταιρεία Ανάπτυξης Κοινοτικών Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Ενηλίκων «Πανάκεια»,  με μεγάλη χαρά υποδεχθήκαμε στο Νηπιαγωγείο μας,  την υπεύθυνη του κέντρου και ψυχολόγο κ. Θεοδοσία Βελεγράκη και την κοινωνική λειτουργό κ Χριστίνα Κάδη, προκειμένου τα παιδιά να ενημερωθούν για το ευαίσθητο θέμα της νόσου Alzheimer.  Ένα πολύ ιδιαίτερο και ευαίσθητο θέμα που προσέγγισαν με τρόπο ενδιαφέροντα και παιγνιώδη για τα παιδιά. Ευχαριστούμε από καρδιάς την Εταιρεία για τη συνεργασία.

IMG 3626a06447dd72194f002334fb4b5616 V32

IMG 24ac6babb5ce5a55a72851bddad87327 VIMG 50865710f75e5cfe6ea110c4765ef57a VIMG e6c6ea6ff9d95d6349f5151e51f7f607 V