Επίσκεψη στον Βοτανικό Κήπο Διομήδους
“Η θάλασσα είναι το σπίτι τους”
Στα πλαίσια του 4ου εργαστηρίου δεξιοτήτων, με τίτλο “ Η θάλασσα είναι το σπίτι τους…”(Θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη), που πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο-Μάιο:
Μοιραστήκαμε στην ομάδα όσα γνωρίζουμε για την θάλασσα, ακούσαμε σχετική μουσική και είδαμε πλούσιο εποπτικό υλικό, μιλήσαμε για τα συναισθήματα που μας προκαλεί και ζωγραφίσαμε τι σημαίνει η θάλασσα για τον καθένα μας.
Αντιστοιχίσαμε θαλασσινές εικόνες με λέξεις, δημιουργήσαμε με αυτές μια δική μας ιστορία και την δραματοποιήσαμε.
Γνωρίσαμε καλύτερα τα ζώα της θάλασσας μέσα από εικόνες, βίντεο και παραμύθια και κάναμε κατασκευές με διάφορα υλικά.
Συζητήσαμε για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα ζώα της θάλασσας και δημιουργήσαμε εννοιολογικό χάρτη, μάθαμε για την θαλάσσια ρύπανση και την ρύπανση από τα πλαστικά και πώς επηρεάζει κάθε ζωντανό οργανισμό και φυσικά τον άνθρωπο.
Επισκεφθήκαμε το Κέντρο Διάσωσης Θαλάσσιας Χελώνας ΑΡΧΕΛΩΝ, μάθαμε πολλές χρήσιμες πληροφορίες για τα είδη, την ιστορία των θαλάσσιων χελωνών, από τι απειλούνται, τι κάνουν οι ειδικοί για τη διάσωση και τη περίθαλψή τους και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς.
Στείλαμε τα δικά μας μηνύματά στα ζώα της θάλασσας, δημιουργήσαμε ομαδική αφίσα “Της θάλασσάς μου το νερό εγώ το θέλω καθαρό!”, παίξαμε κινητικά παιχνίδια “Καθαρίζω την θάλασσα από σκουπίδια και πλαστικά”.
Τα ανοιξιάτικα και τα πασχαλινά μας!
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Για την 25η Μαρτίου..
“Μικροί Μετεωρολόγοι”
Στα πλαίσια του 3ου εργαστηρίου δεξιοτήτων, με τίτλο “Μικροί Μετεωρολόγοι!”(Θεματική ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία), που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο-Μάρτιο:
Παρατηρήσαμε την καθημερινή αλλαγή του καιρού..
Περιγράψαμε τον καιρό της ημέρας και των προηγούμενων ημερών, είδαμε βίντεο και εποπτικό υλικό με τα διάφορα καιρικά φαινόμενα, κατασκευάσαμε ομαδικά πίνακα αναφοράς τους, συζητήσαμε για το πώς αντιλαμβανόμαστε τον καιρό με τις αισθήσεις μας, για τον αγαπημένο μας καιρό, καταγράψαμε καθημερινά τον καιρό για να τον μελετήσουμε καλύτερα.
Ανακαλύψαμε πώς μαθαίνουμε τον καιρό…
Είδαμε στην τηλεόραση και διαβάσαμε στο διαδίκτυο δελτία καιρού, εντοπίσαμε τις λέξεις που μιλούν για τον καιρό, γνωρίσαμε την Ε.Μ.Υ. και τους μετεωρολόγους μέσα από πολύ ενδιαφέροντα βίντεο, αναζητήσαμε πληροφορίες για τον καιρό των επόμενων ημερών σε σελίδες πρόγνωσης του καιρού, εντοπίσαμε την Ελλάδα στον χάρτη και παρατηρήσαμε τον καιρό της μέσω δορυφόρου, γίναμε μετεωρολόγοι και παρουσιάσαμε το δικό μας δελτίο καιρού.
Συνδέσαμε την αλλαγή του καιρού με την αλλαγή της θερμοκρασίας..
Γνωρίσαμε το θερμόμετρο και μάθαμε την χρήση και την χρησιμότητά του, μετρήσαμε με τη βοήθειά του και καταγράψαμε την θερμοκρασία μέσα και έξω από την τάξη μας, παρατηρήσαμε μετεωρολογικούς χάρτες και δημιουργήσαμε δικούς μας και κατασκευάσαμε δικά μας θερμόμετρα.
Συνδέσαμε τις εποχές του χρόνου με τον καιρό..
Διαβάσαμε το παραμύθι “Όλες οι εποχές του χρόνου σε ένα δέντρο”, ταξινομήσαμε εποχές και μήνες και αντιστοιχίσαμε με τις κατάλληλες εικόνες, παρατηρήσαμε πλούσιο εποπτικό υλικό και πίνακες ζωγραφικής μεγάλων ζωγράφων με θέμα τις εποχές και τα καιρικά φαινόμενα, τους περιγράψαμε και μαντέψαμε την εποχή, δουλέψαμε ομαδικά και δημιουργήσαμε το δέντρο των τεσσάρων εποχών και τους πίνακες των εποχών, παίξαμε την παντομίμα του καιρού.
Συνδέσαμε επίσης τον καιρό με τη συμπεριφορά του ανθρώπου..
Συζητήσαμε για το πώς ο άνθρωπος προσαρμόζεται ανάλογα με τον καιρό (ρούχα, δουλειές, σπίτι, δραστηριότητες), ταξινομήσαμε τα ρούχα που φοράει ανάλογα με την θερμοκρασία, παίξαμε πολλά κινητικά παιχνίδια και παιχνίδια μεταμφίεσης, διακρίναμε τα καιρικά από τα ακραία καιρικά φαινόμενα που έχουν καταστροφικές συνέπειες για τον άνθρωπο και το περιβάλλον, και διασκεδάσαμε φτιάχνοντας τις βαλίτσες μας για ένα ταξίδι στην Αφρική και ένα ταξίδι στην Ανταρκτική με τα κατάλληλα ρούχα χρησιμοποιώντας το beebot.
Μιλήσαμε για τον κύκλο του νερού..
Παρακολουθήσαμε χρήσιμα εκπαιδευτικά βίντεο και διαβάσαμε βιβλία για τον κύκλο του νερού, μάθαμε ποιηματάκια και ζωγραφίσαμε τα σύννεφα, τη βροχή (και μια άλλη φανταστική βροχή εμπνευσμένη από τον Rene Magritte), κάναμε κατασκευές ατομικές (σταγονούλης) με τα στάδια του κύκλου του νερού, αλλά και ομαδικές (οι μεταμορφώσεις του μικρού σύννεφου από το παραμύθι του Eric Carle), φτιάξαμε το δικό μας βροχόμετρο, το τοποθετήσαμε στην αυλή μας και μετρήσαμε το ύψος της βροχής, και, τέλος, αναπαραστήσαμε τον κύκλο του νερού με εικόνες, με το σώμα μας και χρησιμοποιώντας την αγαπημένη μας μελισσούλα.
Κλείνοντας το εργαστήριο, ήρθε η ώρα για τα πειράματά μας!!
Σαν μικροί μετεωρολόγοι, φτιάξαμε ανεμοστρόβιλο σε βάζο με νερό, υγρό πιάτων και χρυσόσκονη, φτιάξαμε σύννεφα βροχής με αφρό ξυρίσματος και μπλε τέμπερα και τέλος, βροχή με βραστό νερό και παγάκια και το χαρήκαμε πολύ!!
Απόκριες στο νηπιαγωγείο μας!
Φέτος τις Απόκριες μας επισκέφθηκαν τα παιδιά του Καρναβαλιού, κλόουν και αρλεκίνοι, και μαζί τους γνωρίσαμε τα αποκριάτικα έθιμα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας και φτιάξαμε μάσκες, καπέλα, χαρταετούς και πολλές άλλες κατασκευές.
Για μια ακόμα χρονιά, με τη βοήθεια των γονέων, τσικνίσαμε στο νηπιαγωγείο.
Στο αποκριάτικο πάρτι περάσαμε τέλεια με την παρουσίαση των στολών, με τραγούδια και χορούς, με παιχνίδια και γαϊτανάκι.
Καλή Σαρακοστή!
Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-25
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής. Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.
Ο/Η Διευθυντής/ντρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου δέχεται όλες τις αιτήσεις, για φοίτηση νηπίων και προνηπίων, που ανήκουν στη σχολική περιφέρεια του Νηπιαγωγείου.
Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/ κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:
∙ Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
∙ Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
∙ Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα
α) τα στοιχεία του προνηπίου/ νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια σχολική μονάδα,
δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων/νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».
Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα και εντός της προσθεμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια- Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Επισημαίνεται ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του προνηπίου/νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του νηπίου/προνηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.
Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής και στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/ντριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Νηπιαγωγείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα χωρίς προϋποθέσεις. Επίσης οι εγγραφές των μαθητών/τριών στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου γίνονται κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων.
Ώρες επικοινωνίας με το νηπιαγωγείο: 12.00- 13.00.
Τηλέφωνο νηπιαγωγείου: 2109940925
Πληροφορίες: Ε. Μπέκιου
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ 10ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
Αγίου Νικολάου
Αλεξανδρείας
Άνθιμου Γαζή
Βίτση
Γαβριηλίδου Β.
Γρηγορίου Ξενοπούλου
Εμμανουήλ Ροΐδη
Ηλία Ζερβού
Ηρώς Κωνσταντοπούλου 1- 47 (μονά) , 2 – 70 (ζυγά)
Καλαβρύτων
Κάλβου
Κοτζιά 1 – 25 (μονά) , 2 (ζυγά)
Κυδαθηναίων 15 – τέλος
Λαγκαδίων 37 – τέλος
Μαρίνου Αντύπα 58 – 70
Μενελάου
Νικολάου Πολίτη
Π.Π. Γερμανού
Παράσχου
Πατρόκλου
Πετμεζά
Πιπίνου
Πλαπούτα
Πλουτάρχου
Ροβέρτου Γκάλλι 1- 79 (μονά) , 2 – 88 (ζυγά)
Σαρανταπόρου 11 – τέλος
Σκρά 14 – τέλος
Τζαβέλλα
Χειμωνιάτικες κατασκευές και δραστηριότητες
Καλωσορίσαμε το 2024 και κοιτάξαμε μέσα από τα μαγικά γυαλιά του,
φτιάξαμε χιονισμένα τοπία και αχνιστά ροφήματα
διαβάσαμε παραμύθια και τα αξιοποιήσαμε σε δραστηριότητες εικαστικών, γλώσσας και μαθηματικών, φτιάξαμε χιονάνθρωπους, τα ζώα τον χειμώνα, δραματοποιήσαμε το σχετικό με τη χειμερία νάρκη παραμύθι “Το γάντι” και παίξαμε με τα ονόματά μας