Για τα δόντια μου φροντίζω!!

Teal Blue Yellow and Orange Playful Profession Story Telling Presentation 2

 

Μια από τις θεματικές ενότητες που επεξεργαστήκαμε και φέτος ήταν η στοματική υγιεινή όπου είναι σημαντικό να υιοθετηθεί ως καθημερινή συνήθεια, από τη πολύ μικρή ηλικία. Σκοπός μας ήταν τα παιδιά να αναγνωρίσουν τη σημασία της διατροφής στην υγεία των δοντιών καθώς και τη σπουδαιότητα της καθημερινής καθαριότητάς τους.Πολλά  παιδιά βρίσκονται στο στάδιο αλλαγής των νεογιλών δοντιών τους καθώς και η ανησυχία που εκφράζουν κάθε φορά που κάποιο δοντάκι τους κουνιέται.

Στόχος του προγράμματος ως προς το θέμα είναι:

  • να γνωρίσουν τα δόντια (ονομασίες, νεογιλά, μόνιμα), να κατανοήσουν τη λειτουργία τους και τη σπουδαιότητα της διατήρησης της καλής υγείας τους
  • να κατανοήσουν τη θρεπτική αξία των τροφών, ποιες είναι υγιεινές  και ποιες μη υγιεινές τροφές για τα δόντια
  • να γνωρίσουν τις ασθένειες των δοντιών και πως προκαλούνται και τρόπους αποφυγής τους.
  • να γνωρίσουν προϊόντα στοματικής υγιεινής και να αντιληφθούν την αξία του σωστού τρόπου βουρτσίσματος
  • να κατανοήσουν τον ρόλο του οδοντιάτρου και της προληπτικής ιατρικής

Συζήτηση για τη στοματική κοιλότητα, για τα είδη δοντιών, τις αρρώστιες των δοντιών, τη χρησιμότητά τους και το ρόλο του οδοντίατρου.Διαβάσαμε παραμύθια, παίξαμε ομαδικά παιχνίδια, κάναμε ατομικές εργασίες με τα δόντια,δραματοποιήσαμε τα τερηδονάκια.

Τα τερηδονάκια σε  δράση.
20240409 114431

20240409 114435

20240409 115455

20240409 115904

20240409 115905 

Γίναμε οδοντίατροι.

20240405 114611

20240405 114125

 

Στα πλαίσια αυτής της θεματικής ενότητας επισκέφθηκαν το νηπιαγωγείο μας η κ. Ιουλία Κοντοπούλου οδοντίατρος και η κα. Κωνσταντίνα Πρωτοπαππά επικσέπτρια υγείας οι οποίες μας ενημέρωσαν αναλυτικά τι πρέπει να κάνουμε για να έχουμε γερά δόντια και ποιες τροφές κάνουν καλό στα δόντια και ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγουμε τελείως.

20240201 090732

20240201 085149

Η κα. Ιουλία και η κα. Κωνσταντίνα μας έδειξαν τον σωστό τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών και τα παιδιά συμμετείχαν ακολουθώντας τις οδηγίες.

20240201 090920

20240201 090952

20240201 091125

20240201 091243

20240201 091308

20240201 091342

20240201 091450

20240201 091720

Τώρα ξέρουμε πώς να έχουμε τα δόντια μας γερά και καθαρά.

Ακούσαμε και το τραγούδι.

Μετά το τέλος της παρουσίασης ακολούθησε  ατομική εξέταση που πραγματοποιήθηκε στο επίπεδο της πρόληψης.

Ευχαριστώ πολύ την κ. Ιουλία Κοντοπούλου οδοντίατρο και την κ. Κωνσταντίνα Πρωτοπαπά επισκέπτρια υγείας που για ακόμη μια χρονιά ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή μου!

“Οικοδομώντας τη σχέση του παιδιού με τη γραφή”

 

Νηπιαγωγείο. Πρέπει να μάθει να γράφει και να διαβάζει ένα παιδί από το Νηπιαγωγείο; – 3ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ

 

Την Τετάρτη 10 Απριλίου και ώρα 6:15μμ συναντηθήκαμε με τους γονείς στο 10ο Νηπιαγωγείο Χαλανδρίου με θέμα:”Οικοδομώντας τη σχέση του παιδιού με τη γραφή”

Yellow Simple Parent Teacher Conferences Instagram Post 2

Τη συνάντηση  ξεκίνησε η εισηγήτρια της ομιλίας η κα. Σφυροέρα Μαρία, Καθηγήτρια στο Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία της Αθήνας.

4

Οι περισσότεροι από εμάς έχουν κάποιες εμπειρίες γραμματισμού από την προσχολική τους ηλικία ή από μετέπειτα αφηγήσεις εκπαιδευτικών ή γονέων. 

5

Τα παιδιά μεγαλώνουν σε μια αλφαβητισμένη κοινωνία η οποία αποτελεί για αυτά όχι μόνο το γλωσσικό περιβάλλον που είναι απαραίτητο για τη γλωσσική τους ανάπτυξη, αλλά  προσφέρει επίσης πλούσιες εμπειρίες γραπτού λόγου για “ανάδυση” του αλφαβητισμού.

Βιβλία, εφημερίδες, διαφημίσεις, ετικέτες σε ρούχα και σε συσκευασίες τροφών, πινακίδες στους δρόμους, λεζάντες σε εικόνες, υπότιτλοι σε ταινίες, γράμματα , μηνύματα, αριθμοί είναι όλα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής ζωής.

Τα παιδιά παρακολουθούν και διαπιστώνουν το ενδιαφέρον των μεγάλων για το γραπτό λόγο, αντιλαμβάνονται πώς τον χρησιμοποιούν και σχηματίζουν βασικές έννοιες για τον αλφαβητισμό.

S

M

Τα παιδιά παίζουν με το γράψιμο και την ανάγνωση με τον ίδιο τρόπο που παίζουν με οτιδήποτε άλλο.

Παρατηρήσεις από την παρακολούθηση του παιγνιδιού των μικρών παιδιών δείχνουν ότι χρησιμοποιούν το γράψιμο, για να αναπαραστήσουν το ρόλο και τη χρήση του στην κοινωνία. Τα παιδιά κάνουν εισιτήρια εισόδου στο κουκλοθέατρο, για το λεωφορείο, μενού, προγράμματα για το θέατρο που παίζουν, αποδείξεις, συνταγές, προσκλήσεις σε πάρτι,  χαρτονομίσματα, λίστες για τα ψώνια που θα κάνουν από το καταστηματάκι της τάξης, βάζουν πινακίδες και ετικέτες και στα προϊόντα που πουλούν, στέλνουν γράμματα και μηνύματα. Όλα αυτά τα χρησιμοποιούν, για να επικοινωνήσουν, για να ανακοινώσουν ένα κοινωνικό γεγονός, για ζητήσουν κάποια εξυπηρέτηση, να εκφράσουν ιδέες, να μοιραστούν συναισθήματα και εμπειρίες με τα άλλα παιδιά και με τους ενήλικες από το άμεσο περιβάλλον τους. Μαθαίνουν τι μπορούν να κάνουν με το γραπτό λόγο και εφαρμόζουν αυτή τη γνώση σε καταστάσεις που έχουν νόημα και αξία γι’ αυτά.

1 1

Η ανάγνωση παραμυθιών στα παιδιά αποτελεί ιδανική κοινωνική κατάσταση  για γλωσσική αλληλεπίδραση ανάμεσα στον ενήλικα και το παιδί, αφού του  δημιουργεί κίνητρα, αυξάνει το ενδιαφέρον του για δραστηριότητες αλφαβητισμού. 

Τα  παιδιά με τη δημιουργική ενασχόλησή τους με ιστορίες και παραμύθια κατανοούν τη λειτουργία και τη χρήση του γραπτού λόγου, την κατεύθυνση  που ακολουθεί η ανάγνωση. Επίσης, κατανοούν τις έννοιες του συγγραφέα, της υπόθεσης του παραμυθιού, της πλοκής των γεγονότων, καθώς επίσης και τη δομή του βιβλίου. 

Ο  διάλογος και η συζήτηση προσφέρουν στα παιδιά ευκαιρίες να μοιραστούν εμπειρίες με τους μεγαλυτέρους, να κατανοήσουν το ρόλο και την αξία του γραπτού λόγου στην κοινωνία και να κάνουν ακόμα ένα βήμα για την κατάκτηση του αλφαβητισμού.

20240410 195424

Ευχαριστώ ιδιαίτερα την Κα. Σφυροέρα Μαρία που ανταποκρίθηκε στην πρόσκλησή μου και φυσικά όλους τους γονείς & κηδεμόνες των μαθητών/τριών μας που μας τίμησαν με την παρουσία τους και με τη συμμετοχή τους.

“Όταν ο ήλιος πάει για ύπνο”

Mardi Gras Carnaval Facebook cover

 

Αγαπάμε τα βιβλία και καλλιεργούμε στα παιδιά την φιλαναγνωσία. 

Φροντίζουμε να έρχονται τα παιδιά σε επαφή με δημιουργούς αγαπημένων τους βιβλίων συγγραφείς και με εικονογράφους.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου την Πέμπτη 4 Απριλίου είχαμε την ιδιαίτερη χαρά να είναι στην παρέα μας οι βραβευμένες η συγγραφέας Αργυρώ Πιπίνη και η  εικονογράφος Ίρις Σαμαρτζή. 

White Paper World Read Aloud Day Instagram Post 1

Μας έδειξε τις αγαπημένες της εικόνες που χρησιμοποιεί για το βιβλίο και τα αγαπημένα  της αντικείμενα που ενσωμάτωσε στο βιβλίο.

20240404 092910

20240404 093104

20240404 093454

Στη συνέχεια με το μοναδικό της τρόπο αφηγήθηκε την ιστορία της, ξεδιπλώνοντας μπροστά μας την υπέροχη εικονογράφησή της.

Όταν ο ήλιος πάει για ύπνο, το μαγικό ταξίδι ξεκινά. Βάλε πιτζαμούλες και καλτσάκια, πάρε κουβερτούλα και αρκουδάκια και απογειώσου μαζί μας!

Η συγγραφέας, καταφέρνει να μετατρέψει τον ύπνο σε μια απίθανη περιπέτεια σε τόπους μακρινούς, αληθινούς και μη, ίσως λιγάκι αλλόκοτους, μα πέρα για πέρα ονειρικούς. Ο Ύπνος, παίρνει τη μορφή υπαρκτού προσώπου για να μας παρασύρει  σε ένα ταξίδι που κρατά μια ολόκληρη εβδομάδα. Το φεγγάρι γίνεται η πηγή φωτός που θα διώξει τα σκοτάδια από το παιδικό δωμάτιο, η Ταμίνα  και ο Άριελ, οι δυο ερωτευμένες κεραμιδόγατες, παντρεύονται και μας προσκαλούν στον πιο χαρούμενο γατικό γάμο όπου έχουμε ποτέ παραβρεθεί, το μικρό κουκλόσπιτο μετατρέπεται στον χώρο που θα φιλοξενήσει ένα λαχταριστό πάρτι-τσάι, τα ζώα της άγριας ζούγκλας περνούν λιγάκι δύσκολα με τα μαθήματα του σχολείου, τα έργα τέχνης γίνονται  πιο προσιτά, μιας και το μαγικό αυτό ταξίδι μας δίνει τη δυνατότητα να τα επισκεφθούμε και να τα θαυμάσουμε από κοντά,  ενώ θα νοιώσουμε, επιτέλους, πώς είναι να βλέπεις τον κόσμο κρυμμένος στην τεράστια φούχτα του  Μεγάλου Φιλικού Γίγαντα

Το σχήμα του βιβλίου γίνεται εύκολα παιχνίδι στα χέρια των παιδιών, αφού οι σελίδες του ξεδιπλώνονται μπροστά τους σε μήκος 2,5 μέτρων.

Γίνεται πάπλωμα που φέρνει όνειρα… γίνεται καμβάς για ζωγραφική.

20240404 093932


1

Ακόμα και στο πίσω μέρος του βιβλίου – ακορντεόν η ιστορία συνεχίζεται, με κάθε τετραγωνάκι (patch) που αποτελεί μέρος του παπλώματος (patchwork) που σκεπάζει το αγόρι-πρωταγωνιστή να κρύβει και μια λεπτομέρεια της ιστορίας.

Ακολούθησε ένα εικαστικό εργαστήριο. 

Η κ. Σαμαρτζή είχε ετοιμάσει σε  χαρτί του μέτρου, το ονειροπάπλωμα,χωρίζοντας νοητά σε τόσα μέρη όσα τα παιδιά.

Είχε ετοιμάσει και τα κρεβατάκια όπου τα παιδιά θα  ζωγράφισαν τον εαυτό τους στο μαξιλάρι να κοιμάται και να συμπληρώσουν το πάπλωμα με τα  δικά  τους  σχέδια  και  όνειρα.20240404 100055

20240404 095510

20240404 095525

20240404 100149

20240404 100154

20240404 100211

Η κ. Σαμαρτζή είδε τις δημιουργίες των παιδιών  με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ενθουσιάστηκε από τις δουλειές τους. 

Στο τέλος όλα τα έργα των παιδιών τοποθετήθηκαν στο ονειροπάπλωμα.

20240404 102809

αγγ

γ

ε
π

λ

 

Το ονειροπάπλωμα των παιδιών!!

ο

Ευχαριστώ  θερμά  την  κα.Αργυρώ  Πιπίνη  και  την  κα.  Ίριδα  Σαμαρτζή  που  δέχτηκαν  την  πρόσκλησή  μου!!22

Όταν η θάλασσα ησυχάζει
και τα βουνά σκοτάδι σκεπάζει,
όταν το φεγγάρι στον ουρανό αρμενίζει
κι ο Αυγερινός το στερέωμα στολίζει…
ο Ύπνος μουρμουρίζει.

Παρουσίαση βιβλίου

White Paper World Read Aloud Day Instagram Post

Σήμερα θα έχουμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο νηπιαγωγείο μας τις πολυβραβευμένες δημιουργούς Αργυρώ Πιπίνη και Ίρις Σαμαρτζή.

Η κα. Αργυρώ Πιπίνη  θα μας αφηγηθεί το βιβλίο της “Όταν ο ήλιος πάει για ύπνο”

Αργυρώ Πιπίνη - Deyteros.com

H Αργυρώ Πιπίνη είναι ηθοποιός και συγγραφέας βιβλίων για παιδιά.

Έχει βραβευτεί με το Κρατικό Βραβείο Εικονογραφημένου Παιδικού Βιβλίου (Μελάκ, μόνος-Καλειδοσκόπιο), με το βραβείο της Greek ΙΒΒΥ (Καλοκαίρι, φθινόπωρο, χειμώνας, άνοιξη, καλοκαίρι… Πατάκης και Ζάζα-Καλειδοσκόπιο), έχει αναγραφεί στους τιμητικούς πίνακες της ΙΒΒΥ κι έχει κερδίσει το βραβείο του περιοδικού Ο Αναγνώστης (Το δικό τους ταξίδι, Μελάκ, μόνος και Ζάζα).

Το 2022 ήταν υποψήφια για ένα από τα μεγαλύτερα διεθνή βραβεία παιδικής λογοτεχνίας τo Astrid Lindgren Memοrial Award (ALMA).

Θα ακολουθήσει εικαστικό εργαστήρι από την εικονογράφο Ίρις Σαμαρτζή.

Σαμαρτζή, Ίρις | Εκδόσεις Πατάκη

Η Ίρις Σαμαρτζή είναι εικονογράφος παιδικών βιβλίων.

Η δουλειά της έχει λάβει σημαντικές διακρίσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό: Διεθνές Βραβείο Compostela (2016), Κρατικό Βραβείο παιδικού εικονογραφημένου βιβλίου (2012, 2016), Βραβείο από τον Κύκλο Ελληνικού Παιδικού βιβλίου (2012, 2015, 2016, 2017) κ.ά.

Ήταν υποψήφια για το HCAA 2020 (Hans Christian Andersen Award) ύστερα από πρόταση του Ελληνικού Τμήματος της IBBY. Είναι υποψήφια για το ALMA 2021 (Astrid Lindgren Memorial Award).

«Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας!

Το φετινό μήνυμα και η αφίσα για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2024 | Elniplex

Κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, ημέρα γενεθλίων του παγκόσμιου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν , γιορτάζει το Παιδικό Βιβλίο, οι δημιουργοί του και, φυσικά τα παιδιά!!

Καθιερώθηκε πριν από 58 χρόνια (1966), από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, με σκοπό να τονώσει την αγάπη για το διάβασμα και να στρέψει την προσοχή στα παιδικά βιβλία, σε μια προσπάθεια διεθνούς συνεργασίας για την ανάπτυξη και τη διάδοση της παιδικής λογοτεχνίας.

Η ΙΒΒΥ (International Board on Books for Young People – Διεθνής Οργάνωση για τη Νεότητα), για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου 2024, ανέθεσε στο Ιαπωνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ – Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου τη δημιουργία του μηνύματος και της αφίσας.

Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα Eiko Kadono, η οποία έχει γράψει πολλά βιβλία που έχουν μεταφραστεί σε 10 γλώσσες. Το 2018 τιμήθηκε από την ΙΒΒΥ με το Βραβείο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.Η αφίσα φιλοτεχνήθηκε από τη συγγραφέα και εικονογράφο Nana Furiya.

Το μήνυμα της Eiko Kadono:

Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας!

Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω στα σύννεφα,
λαχταρώντας ν’ ακούσουν
το χαρούμενο χτύπημα της καρδιάς σας.

Είμαι μια ιστορία που ταξιδεύει. Πετάω παντού, με τα φτερά του ανέμου ή τα φτερά των κυμάτων, καμιά φορά και με τα λεπτά φτερά της άμμου.

Πετάω βέβαια και με τα φτερά των μεταναστευτικών πουλιών, ακόμα και με τα φτερά των αεροπλάνων.

Στέκομαι δίπλα σου. Γυρίζω τις σελίδες για να σου πω μια ιστορία, εκείνη που θέλεις ν’ ακούσεις. 

Θα σου άρεσε μια παράξενη και απίστευτη ιστορία;

Ή μια λυπητερή, μια τρομακτική ή μια αστεία;

Αν δεν έχεις διάθεση να την ακούσεις τώρα, δεν πειράζει. Όμως ξέρω πως κάποια μέρα θα θέλεις.

Όταν θέλεις, λοιπόν, φώναξε: «Ιστορία που ταξιδεύεις έλα! Κάθισε δίπλα μου!».

Κι αμέσως θα πετάξω κοντά σου.Έχω τόσες ιστορίες να σου πω!

Τι θα έλεγες για την ιστορία ενός μικρού νησιού που είχε βαρεθεί τη μοναξιά του, έμαθε να κολυμπάει κι αποφάσισε να βρει έναν φίλο;

Ή για την ιστορία μιας παράξενης νύχτας, όταν παρουσιάστηκαν δύο φεγγάρια στον ουρανό;

Ή για τη νύχτα που χάθηκε ο Αγιοβασίλης;
Ω! Ακούω την καρδιά σου να χτυπάει όλο και πιο γρήγορα:

Τικ τακ, τίκι τακ, τίκι τίκι τακ!

Η ιστορία που ταξιδεύει βρήκε τρόπο να μπει μέσα σου κι έκανε την καρδιά σου να χτυπάει.

Τώρα θα γίνεις κι εσύ μια τέτοια ιστορία με φτερά, έτοιμη να πετάξει.

Έτσι λοιπόν γεννήθηκε ακόμη μια ιστορία που ταξιδεύει!

Το μήνυμα μετέφρασε στα ελληνικά η συγγραφέας Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου.Η αφίσα με το μήνυμα τυπώθηκε στα ελληνικά από τις Εκδόσεις Πατάκη και διανέμεται με τη φροντίδα τους.

Χελιδονίσματα & Xελιδόνια.

Untitled design 6

Υποδεχτήκαμε τον πρώτο μήνα της Άνοιξης φορώντας στα χέρια μας τον καθιερωμένο Μάρτη.

20240301 094056

Ετοιμάσαμε τα χελιδόνια μας όπως κάθε χρόνο και τραγουδήσαμε τα παραδοσιακά χελιδονίσματα στους γείτονες μας στους μαθητές του Λυκείου.

20240301 090815

χ

Υποδεχτήκαμε τους μαθητές της Α Δημοτικού μαζί με τη δασκάλα της μουσικής την Κα Μπέσυ Σπανοδήμου όπου μας τραγούδησαν τα κάλαντα  της Άνοιξης.

20240308 092935

Και τώρα που έχει αρχίσει και ζεσταίνει ο καιρός γνωρίσαμε μια σπουδαία Ελληνίδα ζωγράφο Μίνα Παπαθεοδώρου -Βαλυράκη.

 

Η Μίνα Παπαθεοδώρου – Βαλυράκη γεννήθηκε στην Αθήνα και φοίτησε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με Καθηγητή τον Γιάννη Μόραλη (1976 – 1981). Πήρε το πτυχίο της με έπαινο και, το 1981, με υποτροφία του ιταλικού υπουργείου εξωτερικών, ξεκίνησε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στην Ιστορία της Τέχνης, στο Πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας, από όπου πήρε το διδακτορικό της, το 1986. Έργα της βρίσκονται σε Μουσεία της Ελλάδας και του εξωτερικού, σε διάφορα κτήρια και εταιρείες και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Είδαμε τους πίνακες και τους παρατηρήσαμε. 

Μας άρεσαν οι πίνακες και θελήσαμε να κάνουμε τους δικούς μας πίνακες.

Τα παιδιά χρησιμοποίησαν λαδοπαστέλ και νερομπογιές.

20240327 094948

 

20240327 095201

20240327 095226

20240327 095541

20240327 095844

20240327 113946

20240327 113955

20240327 114006

20240327 114019

20240327 114131

20240327 114425

Τα χελιδόνια των παιδιών!!!

20240328 164817

20240328 164750

20240328 164639

20240328 164716

20240328 164650

20240328 164727

20240328 164537

20240328 164750

20240328 164526

20240328 164830

20240328 164558 1

25η Μαρτίου

Untitled design 5

Τα παιδιά γνώρισαν τα γεγονότα της 25ης  Μαρτίου 1821 και πως  οι Έλληνες αποφάσισαν να ξεσηκωθούν, να πολεμήσουν και να διώξουν τους Τούρκους μακριά από την Ελλάδα…

Μετά την επίσκεψή μας στο  Μουσείο Λαϊκής Τέχνης “Αγγελική Χατζημιχάλη”  παρατηρήσαμε τα αντικείμενα που διακοσμούσαν οι λαϊκοί τεχνίτες (πιάτα, κανάτες, κούπες, κασέλες, τραπεζομάντηλα, είδη ρουχισμού). 
Στα νησιά στολίζανε ολόκληρους τοίχους με πιάτα. Μεγάλη είναι η ποικιλία των διακοσμητικών μοτίβων που παριστάνονται στα έργα της λαϊκής μας τέχνης.

Άλλοτε είναι γεωμετρικά σχέδια, άλλοτε σκηνές από την καθημερινή ζωή (γάμος, χορός, κυνήγι κ.α.) και άλλοτε έχουν συμβολικό ή μαγικό χαρακτήρα (πουλιά, γλάστρα, καράβι, γοργόνες).
Στο σχολείο ζωγραφίσαμε παραδοσιακά πιάτα.Χρωματίσανε τα παιδιά  μοτίβα με καράβια, λουλούδια, πουλιά.

Τα κολλήσανε σε χάρτινα πιάτα και  τα διακοσμήσανε.

20240321 095252

20240321 095344

20240321 094950

20240321 095205

 

1 4

Φτιάξαμε παραδοσιακά φέσια.

φ

20240321 115450 1

 

Τραγουδήσαμε τον Θούριο του Ρήγα Φεραίου

Ακούσαμε τον Εθνικό Ύμνο του εθνικού μας ποιητή Διονύσιου Σολωμού.

Το τίμημα της αναγόρευσης του Διονυσίου Σολωμού σε εθνικό ποιητή

 

Untitled design 4

 

To φλάμπουρο–Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου

 

Χρόνια Πολλά!!

Οι Ήρωες του 21.

Untitled design 2

Μιλήσαμε για τη σημασία της λέξης «ήρωας». Ήρωας είναι κάποιος που αγωνίζεται με θάρρος ,τόλμη και αγάπη για να βοηθήσει τους άλλους προσπαθώντας να κάνει τον κόσμο καλύτερο και ας βάζει σε κίνδυνο τη δική του τη ζωή! Ήρωες είναι όσοι πολέμησαν γενναία το 1821 για να είναι η Ελλάδα μας μια χώρα ελεύθερη. Άλλοι αγωνίζονταν με όπλα ενώ κάποιοι άλλοι εμψύχωναν το λαό με το λόγο τους.

25 Πίνακες για την Ελληνική Επανάσταση ideas | επανάσταση, ρομαντισμός, ιστορία

Γνωρίσαμε τους πρωταγωνιστές της εποχής εκείνης, μάθαμε για τα κατορθώματά τους και τους αγώνες τους για την ελευθερία.. Όλοι αυτοί , οι απλοί άνθρωποι έγιναν αληθινοί ήρωες ..γιατί δεν είχαν σκοπό τους να γίνουν ήρωες. Πρόσφεραν απλά τον εαυτό τους!

1821: Οι Ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης | ekriti.gr

Ήρωες υπάρχουν όλες τις εποχές και σήμερα καθημερινά πολεμούν σε διάφορα σημεία του κόσμου για την ελευθερία τους. Ήρωες είναι πολλοί καθημερινοί άνθρωποι σε όλη τη Γη που παλεύουν να κάνουν τη ζωή τους καλύτερη που φροντίζουν τους συνανθρώπους τους, τα ζώα, το περιβάλλον. 

Είδαμε στην τάξη τα πορτρέτα των ηρώων του ΄21.

Τα παιδιά σχεδίασαν τα πορτρέτα των ηρώων το περίγραμμα τους με μολύβι και με λαδοπαστέλ και ξυλομπογιές για επιχρωματισμό.

20240320 094905

20240320 0949200

20240320 094930

20240320 094946

20240320 095758

20240320 095558

Στη συνέχεια χρωμάτισαν το φόντο με νερομπογιές.

20240320 112405

20240320 112421

20240320 112433

20240320 112544

20240320 112619

Οι ήρωες μας!

20240321 184231

20240321 184200

20240321 184209

20240321 184133

20240321 184306

20240321 184243

20240321 184254

20240321 184108

20240321 184314

20240321 184339

Untitled design 3

Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης “Αγγελική Χατζημιχάλη”

Blue Summer Beach Photo Collage 1

 

Την προηγούμενη Τρίτη επισκεφτήκαμε το Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης “Αγγελική Χατζημιχάλη” που λειτουργεί από το 1980 και στεγάζεται στο παλιό αρχοντικό της πρώτης Ελληνίδας λαογράφου Αγγελικής Χατζημιχάλη (1895-1965) στην Πλάκα.

20240312 110647

Η Αγγελική Χατζημιχάλη ήταν σημαντική Ελληνίδα λαογράφος και συγγραφέας. Έμεινε γνωστή κυρίως για τις μελέτες της πάνω στην ελληνική λαϊκή τέχνη και παράδοση και για τις προσπάθειες της να διατηρηθεί η ελληνική πολιτιστική κληρονομιά. Στόχος της ήταν η συλλογή και η διάσωση όσο το δυνατόν περισσοτέρων στοιχείων του ελληνικού λαϊκού πολιτισμού. Η Αγγελική Χατζημιχάλη άφησε και πλούσιο συγγραφικό – λαογραφικό έργο. Το μνημειώδες έργο της “Σαρακατσάνοι” (1959) την καθιέρωσε και την έκανε παγκοσμίως γνωστή.

Είχαμε σύμμαχο τον καιρό και απολαύσαμε τη βόλτα στα στενά της Πλάκας.


20240312 094813

 

Μας υποδέχτηκε στο μουσείο ο κ. Λάμπρος. Ξεκινήσαμε την ξενάγηση από το σαλόνι.Είχε ένα τεράστιο τζάκι.

20240312 095245

Μπήκαμε στην τραπεζαρία. Υπήρχαν πολύ όμορφα ξυλόγλυπτα και πιάτα διακοσμητικά. 

20240312 101206

Επισκεφτήκαμε την κουζίνα του αρχοντικού της. Είδαμε τις συσκευές της εποχής της. Μάθαμε για τον τρόπο που παρασκεύαζαν το ψωμί, το φαγητό τα υλικά με τα οποία ήταν κατασκευασμένα τα σκεύη τους.

20240312 101825

20240312 101933

Είδαμε το γραφείο στο οποίο δούλευε η Αγγελική Χατζημιχάλη, την γραφομηχανή της, τα βιβλία και τις σημειώσεις της.

20240312 102917

20240312 103002

Ανεβαίνοντας τη σκάλα, νιώθεις τι θα συναντήσεις. Το εσωτερικό της οικείας είναι διακοσμημένο με πλούσιο υλικό από ξυλόγλυπτα, πίνακες, κεντήματα και κεραμικά, επιλογής ή και δημιουργίας της ίδιας της Αγγελικής Χατζημιχάλη.

20240312 103139

Μας έδειξε ο κ. Λάμπρος πως λειτουργεί ο αργαλειός. Η μηχανή με την οποία οι άνθρωποι τα παλιά χρόνια κάνανε τα ρούχα τους, τα χαλιά, τις κουβέρτες…

20240312 103747

20240312 103515

Μας ξενάγησε στο δωμάτιο των Σαρακατσάνων και μας έδωσε πληροφορίες για την καθημερινή ζωή τους, τα ρούχα τους, τις συνήθειες τους.

20240312 104046

20240312 104935

20240312 105416

Φωτογραφηθήκαμε μπροστά από το σπίτι.

20240312 110327

Το κτίριο αποτελεί μνημείο της νεότερης ελληνικής αστικής αρχιτεκτονικής του μεσοπολέμου. Ο αρχιτέκτονας Αριστοτέλης Ζάχος (1871-1939), συνδύασε παραδοσιακά στοιχεία με νεοβυζαντινά και μακεδονίτικα, ενώ τον εσωτερικό ξυλόγλυπτο διάκοσμο φιλοτέχνησε ο λαϊκός τεχνίτης Ν. Θωμόπουλος σε σχέδια της Αγγελικής Χατζημιχάλη.

Στις αίθουσες του Μουσείου εκτίθενται συλλογές αντικειμένων λαϊκής τέχνης με έργα ξυλογλυπτικής, μεταλλοτεχνίας, αγγειοπλαστικής, παραδοσιακές φορεσιές, κεντήματα και χαλιά φτιαγμένα σε αργαλειούς.

Σκοπός του Μουσείου Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης “Αγγελική Χατζημιχάλη” είναι η διάσωση, συντήρηση και προβολή αντικειμένων λαϊκής τέχνης, ενώ ως μέλος του I.C.O.M (Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων) και του Δικτύου Μουσείων είναι ανοικτό στο κοινό, επικοινωνώντας και εκθέτοντας τις συλλογές του για μελέτη, εκπαίδευση και ψυχαγωγία.