Παγκόσμια ημέρα της γης
Η 22η Απριλίου ορίστηκε ως Διεθνής Ημέρα της Γης το 2009 από τα Ηνωμένα Έθνη. Στόχος της ημέρας αυτής είναι η κινητοποίηση ανθρώπων, κυβερνήσεων, επιχειρήσεων και οργανισμών, για έναν καθαρό πλανήτη.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Θεματική Ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον
1.Οικολογία-Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
Τίτλος:”ΘάλαS.o.S-α χωρίς πλαστικά”
Εργαστήριο 1ο:”Μοιράζομαι με την ομάδα αυτά που γνωρίζω”
Παιχνίδι: Ακούω την υπέροχη ορχηστρική μουσική του Σταμάτη Σπανουδάκη για τη θάλασσα και λέω τις θαλασσινές μου λέξεις κρατώντας το φίλο μου το κουνελάκι της ηρεμίας
“Παντομίμα”
Παίζω παντομίμα τις θαλασσινές μου λέξεις
Ζωγραφική :”Ο βυθός της θάλασσας”
Παρακολουθούμε εκπαιδευτικό βίντεο για τον βυθό της θάλασσας και ζωγραφίζουμε τις δικές μας φανταστικές ζωγραφιές περιγράφοντας μια μικρή ιστορία.
Στις ζωγραφιές των παιδιών τα ψαράκια και τα ζώα της θάλασσας ζουν ευτυχισμένα και χαρούμενα με τους φίλους τους στο βυθό.
“Γνωριμία με τους ήρωες του προγράμματος”
Παρουσιάζονται στα παιδιά οι ήρωες του προγράμματος, ο Πητ το χταπόδι και η Λέττα η χελώνα καρέτα-καρέτα, επιστήμονες των θαλασσών, που θα θέτουν προβληματισμούς και θα συνεργάζονται μαζί τους σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος
Τα παιδιά συζητούν στην παρεούλα και απαντούν στο ερώτημα που τους έθεσε η Λέττα η Καρέτα-Καρέτα, αν θεωρούν καλό ή κακό οι θάλασσες και οι ακτές να έχουν πλαστικά απορρίμματα και καταγράφονται οι απαντήσεις τους.
Παρατηρούν φωτογραφίες που απεικονίζουν πλαστικά απορρίματα στις θάλασσες και τις ακτές και τις σχολιάζουν.
“Καθαρή -Βρώμικη Θάλασσα”
Αναπαριστούν την καθαρή και την βρώμικη θάλασσα με πλαστικά υλικά της τάξης,πλαστικά ζώα και φόδρες
Εργαστήριο 2ο :”Ανησυχία στο βυθό…..ερευνούμε,καταγράφουμε,βγάζουμε συμπεράσματα”
Οι ήρωες του προγράμματος ζητούν από τα παιδιά, να διερευνήσουν τι συμβαίνει στα ζώα της θάλασσας όταν υπάρχουν πλαστικά απορρίμματα στις ακτές και μέσα στο βυθό.
“Εικόνες”
Τα παιδιά παρατηρούν εικόνες που δείχνουν σκουπίδια στη θάλασσα και ζώα που κινδυνεύουν, προβληματίζονται και συνειδητοποιούν τη σοβαρότητα της κατάστασης.
Θάλα-SoS-α_χωρίς_πλαστικά-2.pdf-2-2
Γίνεται καταγραφή των συμπερασμάτων τους
“Παραμύθια”
Εργαστήριο 3ο:”Μαθαίνουμε από τους ειδικούς”
Οι ήρωες του προγράμματος ζητούν από τα παιδιά να καταγράψουν ερωτήσεις σε ειδικούς επιστήμονες των θαλασσών, για να αντλήσουν παραπάνω πληροφορίες για τις επιπτώσεις της μόλυνσης της θάλασσας για τους ανθρώπους και τα ζώα
“Εκπαιδευτικά βίντεο”
“Πείραμα”
Τα παιδιά πειραματίζονται με διάφορα υλικά(πλαστικό,χαρτί,αλουμίνιο) για να κατανοήσουν τι συμβαίνει σε σκουπίδια που πετιούνται στη θάλασσα.Καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι το πλαστικό το αλουμίνιο και το χα;ρτί επιπλέουν στην επιφάνεια και μόνο όταν είναι πιο βαριά βυθίζονται
Γνωρίζοντας το Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο Ζακύνθου για την προστασία της χελώνας Καρέτα-Καρέτα και της φώκιας Μονάχους-Μονάχους
Κατασκευή:”Θαλάσσιο Πάρκο 10ου Νηπιαγωγείου Αγίας Παρασκευής”
Επειδή μας άρεσε πολύ το βίντεο με το Εθνικό Πάρκο Ζακύνθου, αποφασίσαμε να φτιάξουμε και το δικό μας θαλάσσιο πάρκο με ζώα της θάλασσας και ψάρια που ζουν χαρούμενα.Βάλαμε και σχετικές ταμπέλες για την προστασία του!
Εργαστήριο 4ο:”Για ένα πλαστικό καλαμάκι…αναζητούμε και πτοτείνουμε λύσεις”
Οι ήρωες του προγράμματος ζητούν από τα παιδιά να διερευνήσουν, να σκεφτούν και να προτείνουν λύσεις για να μειωθούν τα πλαστικά απορρίμματα στη θάλασσα.
”Ανακύκλωση”
Βλέπουμε και περιγράφουμε σχετικές εικόνες,παρακολουθούμε εκπαιδευτικά βίντεο και ενημερωνόμαστε για την ανακύκλωση
Μετά από συζήτηση στην παρεούλα καταγράφουμε τους τρόπους αντιμετώπισης και τις λύσεις που προτείνουμε για τη μείωση των πλαστικών σκουπιδιών στη θάλασσα και τις ακτές και την αντικατάσταση των πλαστικών αντικειμένων με άλλα πολλαπλών χρήσεων(καλαμάκια από μπαμπού,οικολογικές σακούλες)
Εργαστήριο 5ο:”Εγώ μπορώ-Δημιουργούμε περιβαλλοντικά μηνύματα”
”Εκπαιδευτικό βίντεο με περιβαλλοντικό μήνυμα”
Αφού παρακολούθησαν το βίντεο, τα παιδιά αποφάσισαν να δημιουργήσουν ταμπέλες με περιβαλλοντικά μηνύματα και να τα διαδώσουν στους φίλους τους από το συστεγαζόμενο Νηπιαγωγείο, στους γονείς τους και σε όλους όσους επισκέπτονται το σχολείο.
Χωριστήκαν σε 5 ομάδες,συνεργάστηκαν, κατέγραψαν τα μηνύματά τους και ζωγράφισαν αντίστοιχες εικόνες
Τα μήνύματά τους αναρτήθηκαν σε αφίσα στην είσοδο της τάξης μας
Εργαστήριο 6ο:’Όλοι μπορούμε-Δρούμε ομαδικά,παρεμβαίνουμε θετικά”
Τα παιδιά επιλέγουν να πραγματοποιήσουν στο σχολείο, εθελοντικές δράσεις που μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση των απορριμμάτων για την προστασία του περιβάλλοντος,
Ανακυκλώνουν πλαστικά καπάκια με στόχο την αγορά αναπηρικού αμαξιδίου
Συλλέγουν καθημερινά στην τσάντα της ανακύκλωσης, ανακυκλώσιμα υλικά (χαρτιά,χαρτόνια,αλουμινόχαρτα) με σκοπό να την αδειάζουν στον μπλε κάδο της ανακύκλωσης που βρίσκεται στην είσοδο του σχολείου
Δραματοποιούν στο χώρο της τάξης ,εθελοντική δράση καθαρισμού θάλασσας και ακτής
Εργαστήριο 7ο:”Τι καινούριο μάθαμε,τι θα κρατήσουμε,τι θα θυμόμαστε”
Τα παιδιά στο τελευταίο εργαστήριο, αναστοχάστηκαν αναφορικά με τις καινούριες τους γνώσεις και τις δράσεις που υλοποίησαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος. Εξέφρασαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, παρατηρώντας τις εικόνες και τις καταγραφές τους από τη γωνιά του προγράμματος και ζωγράφισαν σε φύλλο εργασίας τι κάνουν ή τι θα προτείνουν στην οικογένειά τους για να συμβάλλουν στη μείωση των απορριμμάτων.
Μπράβο σε όλα τα παιδιά!
Με χαρά θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για την εκστρατεία Let’s Do It Greece, τη μεγαλύτερη ταυτόχρονη εθελοντική δράση της χώρας, που αποσκοπεί στον καθαρισμό της φύσης από απορρίμματα.
Η εκστρατεία “Let’s Do It” είναι μια παγκόσμια πρωτοβουλία, η οποία ενθαρρύνει και οργανώνει εθελοντικές δράσεις καθαρισμού παγκοσμίως, με στόχο την αφαίρεση παράνομων απορριμμάτων από δημόσιους χώρους.
Κάθε χρόνο, εκατοντάδες χιλιάδες εθελοντές σε διάφορες χώρες συμμετέχουν στην εκστρατεία “Let’s Do It”, καθαρίζοντας πάρκα, παραλίες, δρόμους και άλλους δημόσιους χώρους. Μέσω της τεχνολογίας, υποστηρίζεται ο συντονισμός των εκστρατειών και η καταγραφή των αποτελεσμάτων.
Η εκστρατεία Let’s Do It Greece έχει ως στόχο τη βελτίωση του περιβάλλοντος μέσω συλλογικής δράσης. Ο Δήμος Αγίας Παρασκευής συμμετέχει για πρώτη φορά και καλεί τις τοπικές κοινότητες, τους φορείς, τους συλλόγους, τις εθελοντικές ομάδες και τα σχολεία του Δήμου μας να ενώσουν τις δυνάμεις τους συμμετέχοντας στις δράσεις που θα διοργανώσουμε.
Καλούμε τους μαθητές των σχολείων μας να συμμετάσχουν σε αυτήν την πρωτοβουλία, η οποία είναι σημαντική για την προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση του Δήμου μας.
Σε συνεργασία με εθελοντικές οργανώσεις και τις Υπηρεσίες του Δήμου θα διοργανώσουμε τις ακόλουθες δραστηριότητες τις οποίες προτείνουμε για τη συμμετοχή των μαθητών:
Κυριακή 14 Απριλίου 2024
ΠΥΡΟΦΥΛΑΚΙΟ “ΣΕΠΠΒΑΤΥ”, παραπλεύρως Ι. Μ. Αγίου Ιωάννη του Κυνηγού, 10:00 π.μ.
5ο Γυμνάσιο, Κριεζώτου & Λέλας Καραγιάννη, 10:30 π.μ.
Βασιζόμενοι στην ενθάρρυνση και τη συμμετοχή των μαθητών σας, πιστεύουμε ότι μπορούμε να επιτύχουμε μια επιτυχημένη δράση καθαρισμού που θα έχει μεγάλη επίδραση στην περιβαλλοντική μας κοινότητα. Η συμμετοχή των μαθητών σας θα ενισχύσει την ευαισθητοποίηση για την προστασία του περιβάλλοντος και θα προάγει τη συνειδητοποίηση της σημασίας της συλλογικής δράσης για το κοινό καλό.
Σας ευχαριστούμε θερμά για τη στήριξή σας και για τη συνεισφορά των μαθητών σας σε αυτήν τη σημαντική πρωτοβουλία. Με τη συνεργασία μας, μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά και να δώσουμε ένα ισχυρό μήνυμα για την προστασία του περιβάλλοντος και την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης.
Με εκτίμηση,
Ο Δήμαρχος
Ιωάννης Μυλωνάκης
Το σχολείο μας για άλλη μία χρονιά συμμετέχει στο ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας που οργανώνουν οι εκδόσεις Μεταίχμιο. Ο “Μαραθώνιος Ανάγνωσης” αποτελεί ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που προάγει τη φιλαναγνωσία και δίνει αφορμή στον εκπαιδευτικό να εργαστεί με την ομάδα του διαθεματικά, ενώ παράλληλα ενθαρρύνει τα παιδιά να ανταλλάξουν σκέψεις και απόψεις, να αναπτύξουν διάλογο και να γίνουν ενεργητικοί αναγνώστες!
‘Οπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, σήμερα, Τρίτη 2 Απριλίου, ημέρα γέννησης του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805), γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.Καθιερώθηκε πριν από 57 χρόνια (1966), από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, με σκοπό να τονώσει την αγάπη για το διάβασμα και να στρέψει την προσοχή στα παιδικά βιβλία, σε μια προσπάθεια διεθνούς συνεργασίας για την ανάπτυξη και τη διάδοση της παιδικής λογοτεχνίας.
Κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό Τμήμα της Διεθνούς Οργάνωσης Βιβλίων για τη Νεότητα (ΙΒΒΥ – International Board on Books for Young People) έχει την ευκαιρία να γίνει χορηγός της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου. Επιλέγει ένα θέμα και καλεί έναν γνωστό συγγραφέα να γράψει ένα μήνυμα για όλα τα παιδιά του κόσμου και έναν γνωστό εικονογράφο να φιλοτεχνήσει μια αφίσα.
Το 2024 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Ιαπωνίας. Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα Έικο Καντόνο (γ. 1935), η οποία έχει γράψει πολλά βιβλία που έχουν μεταφραστεί σε 10 γλώσσες και το 2018 τιμήθηκε από την ΙΒΒΥ με το Βραβείο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.
Στο σχολείο μας γιορτάσαμε την παγκόσμια μέρα του παιδικού βίβλίου.Μιλήσαμε για τον μεγάλο Δανό Παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν,μάθαμε τα μέρη του βιβλίου,τα είδη των βιβλίων,τραγούδια και παιχνίδια με τα αγαπημένα μας βιβλία.Κατασκευάσαμε ένα χρωματιστό σελιδοδείχτη πολύ χρήσιμο για να μην χάνουμε τη σελίδα του βιβλίου που διαβάζουμε.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ!