ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Θεματική ενότητα: Φροντίζω το Περιβάλλον Τίτλος: «Οι Νερο…εξερευνητές! Η σημασία της σωστής διαχείρισης νερού»

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Θεματική ενότητα:         Φροντίζω το Περιβάλλον
Υποθεματική ενότητα:   Αειφόρος Ανάπτυξη, Οικολογική Συνείδηση
Τίτλος:          «Οι Νερο…εξερευνητές! Η σημασία της σωστής διαχείρισης νερού»

Υποχρεωτικό τμήμα 3
Εκπαιδευτικός : Αθανασοπούλου Μαρία

Το βιωματικό πρόγραμμα «Οι Νερο….εξερευνητές!» αποσκοπεί στο να γνωρίσουν τα παιδιά τη σημασία του νερού στη διατήρηση της βιοποικιλότητας, τις
κοινωνικές και περιβαλλοντικές του παραμέτρους, να γνωρίσουν τους βασικούς κανόνες για σωστή διαχείριση του νερού, αναγνωρίζοντας ως λύσεις του
περιβαλλοντικού προβλήματος την προσέγγιση «Σωστή Διαχείριση, Σημασία για τη Βιοποικιλότητα, Προστασία του περιβάλλοντος».
Δεξιότητες που καλλιεργούνται μέσω του προγράμματος:
Δεξιότητες Μάθησης:    Δημιουργικότητα, Κριτική σκέψη, Συνεργασία
Δεξιότητες Ζωής:            Αυτομέριμνα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πρωτοβουλία, Υπευθυνότητα
MIΤ Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης:   Ψηφιακός γραμματισμός
Δεξιότητες του νου:         Επίλυση προβλημάτων, κατασκευές, κριτική σκέψη



Λήψη αρχείου

Γιορτή για την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 !!!

Την Εθνική Επέτειο της Επανάστασης της 25ης Μαρτίου 1821 τίμησαν τα νήπια και τα προνήπια του 10ου Νηπιαγωγείου  Καλαμάτας την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024. Τα παιδιά μαζί με τις δασκάλες τους ετοίμασαν γιορτή για την Εθνική Επέτειο και την παρουσίασαν στους γονείς και στις οικογένειές τους.

Τα νήπια και το προνήπια απήγγειλαν ποιήματα μέσα από τα οποία εξιστόρησαν το χρονικό της Ελληνικής Επανάστασης,  τραγούδησαν επετειακά τραγούδια , χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς, έκαναν παρέλαση  ενθουσιάζοντας τους θεατές τους !!!

”Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης” και ”ο Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης”   ήταν  η έκπληξη  κατά τη διάρκεια  της γιορτής μας  …!!   Ευχαριστούμε πολύ τους ”οπλαρχηγούς της Επανάστασης ” που μας τίμησαν με την παρουσία τους .

Ένα μεγάλο  ΜΠΡΑΒΟ σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στην  γιορτή!! Ήταν όλα υπέροχα!!

 Ευχόμαστε σε όλους Χρόνια Πολλά για τη Θρησκευτική και Εθνική Εορτή της 25ης Μαρτίου.

20240322 165411 COLLAGE

 

 

Καλές Απόκριες !!!!

Πολλές  ευχές  για  Καλές Απόκριες  με  υγεία, αγάπη , χαρά ,  διασκέδαση και  ξενοιασιά !!!!

Nα περάσετε πολύ καλά το τριήμερο και να έχετε  μια όμορφη Καθαρά Δευτέρα !!!!!

20240313 121911 20240313 121932 20240313 122431

 

 

…κάντε ”κλικ”εδώ ή στην φωτό για να δείτε ένα όμορφο animation gif


20240315 114424 ANIMATION

 

Ευχαριστούμε θερμά το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τον αποκριάτικο μπουφέ  που πρόσφερε  στο πάρτι μας !!!

Τα παιδιά έπαιξαν, χόρεψαν, διασκέδασαν  και περάσαμε όλοι τέλεια !!! Και του χρόνου  !!!!!

ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. «Όταν τα βλέμματα και οι στάσεις των γονέων γίνονται καθρέφτες στη ζωή του παιδιού».

 

αφίσα 10ου Νηπιαγωγείου Καλαμάτας Σεμινάριο Γονέων 2IMG 20240306 183033 IMG 20240306 185421 IMG 20240306 185448

Την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024 το ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. Μεσσηνίας σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ πραγματοποίησε ένα σεμινάριο σε γονείς στο χώρο του 10ου Νηπιαγωγείου , έπειτα από  πρόσκληση του Συλλόγου Διδασκόντων , με θέμα:  «Όταν τα βλέμματα  και οι στάσεις των γονέων γίνονται καθρέφτες στη ζωή του παιδιού».

Οι πράξεις  και οι συμπεριφορές των γονέων  ενεργούν σαν παράδειγμα για τα παιδιά αφού  θα τους μιμηθούν, μιας και είναι οι πιο σημαντικοί  στη ζωή τους.

Οι γονείς ενημερώθηκαν για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση του παιδιού τους.

Καλή αυτοεκτίμηση σημαίνει ότι έχεις μια υγιή εικόνα για τον εαυτό σου, μια  αίσθηση ότι αξίζεις, ότι είσαι ικανός, μοναδικός, ότι σε αγαπάνε και νιώθεις γενικά ικανοποιημένος με τον εαυτό σου. Σ’ αυτή την ηλικία το παιδί χρειάζεται την αυτοεκτίμηση περισσότερο από ποτέ.!!!!  Η αγάπη και η αποδοχή του εαυτού στο παιδί αποτελεί τη βάση για την ψυχοσωματική, κοινωνική και γνωστική του ανάπτυξη  .

Η αυτοεκτίμηση αρχίζει να αναπτύσσεται πολύ νωρίς στη νηπιακή ηλικία και συνεχίζει να διαμορφώνεται μέχρι την ενηλικίωση. Γι’ αυτό η συμμετοχή του γονιού είναι θεμελιώδης στο να βοηθήσει το παιδί να διαμορφώσει μια σωστή και υγιή αντίληψη για τον εαυτό του.

Oι γονείς εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους και τις απόψεις τους σχετικά με το θέμα της αυτοεκτίμησης του παιδιού, κατέθεσαν τις εμπειρίες τους και ακολούθησε μια εποικοδομητική συζήτηση  μεταξύ των συμμετεχόντων και των στελεχών του ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ.

Τρόποι ενίσχυσης της αυτοεκτίμησης :

Δώστε τους ευκαιρίες να δοκιμάσουν και να μάθουν.

Ενθαρρύνετε και επαινείτε τα επιτεύγματά τους .

Αποδεχτείτε τα παιδιά όπως είναι.

Δώστε τους αρμοδιότητες και ευθύνες.

Μάθετε τους τρόπους επίλυσης των προβλημάτων.

Ακούστε τα παιδιά σας με προσοχή.

Βοηθήστε τα παιδιά σας να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους.

Να είστε θετικό πρότυπο για τα παιδιά  ώστε να δείχνουν φιλικότητα, ευγένεια, σεβασμό, ειλικρίνεια ,καλοσύνη ,κοινωνικότητα.!!!

Φράσεις που βοηθούν:

«Είμαι πολύ περήφανη/ος  για σένα».

«Δεν είναι κακό να κάνεις λάθος, όλοι μας κάνουμε».

«Είναι πολύ έξυπνο αυτό που σκέφτηκες».

«Σε αγαπώ πάντα».

«Θα σε αγαπώ ό,τι κι αν κάνεις».

«Μπράβο, μη σταματάς, θα τα καταφέρεις».

«Μη στεναχωριέσαι, μαζί θα το αντιμετωπίσουμε».

«Δεν πειράζει, αυτό που μετράει είναι η προσπάθεια». 

 

Ευχαριστούμε θερμά  την Φωτεινή Βλαχοπουλιώτη, Κοινωνική Ανθρωπολόγο, Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης Μεσσηνίας  και την Μελίνα Λάππα, Κοινωνιολόγο, Επιστημονικό Στέλεχος του Κέντρου Πρόληψης Μεσσηνίας .!!

<<Μαγεία είναι να πιστεύεις στον εαυτό σου. Αν μπορείς να το κάνεις αυτό, μπορείς να κάνεις τα πάντα.>>

{ Βόλφγκανγκ Γκαίτε Γερμανός ποιητής & φιλόσοφος  (1749-1832) }

 

6 ΜΑΡΤΙΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας   μέσα από δράσεις που έγιναν  έστειλαν το δικό τους μήνυμα κατά του σχολικού εκφοβισμού.

Διαβάσαμε παραμύθια,  γίναμε συγγραφείς και εικονογράφοι  και φτιάξαμε το δικό μας παραμύθι, είδαμε βίντεο και συζητήσαμε για τη σχολική βία, ενώ μέσα από τις ζωγραφιές μας και τις αφίσες  μας εκφράσαμε τις σκέψεις μας και  προτείναμε λύσεις για την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού.

20240305 145602 1

20240306 173320

20240306 17332820240306 173353
…το  παραμύθι  μας …!!!!  καλή αναγνωση  !!!!!

 



Λήψη αρχείου

Εγγραφές για το Σχολικό Έτος 2024-25

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025

1 Μαρτίου 2024 –  20 Μαρτίου 2024

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 25 174301

 

Σύμφωνα με το άρθρο 1 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/8-5-2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ, οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις του άρθρου 34 του ν. 4704/2020 (Α΄ 133). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών.

Για το σχολικό έτος 2024-25 εγγράφονται  μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2019και το 2020. Τα παιδιά που ήδη φοιτούν στο Νηπιαγωγείο δεν χρειάζεται να εγγραφούν εκ νέου. Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση της Διευθύντριας της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Μεσσηνίας.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίου- προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία

«Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνουμέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα :

α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου- προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».

Μετά την υποβολή της αίτησης, , οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr). Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

 ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ 

Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής και στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα των Νηπιαγωγείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εγγράφονται οι μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης- δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Επίσης οι εγγραφές των μαθητών/τριών στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου γίνονται κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους και σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στη με αρ. πρωτ. 106012/Δ1/01-09-2022 σχετική Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.

Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών /τριών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν προνήπια/νήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα πέντε (5) προνήπια/ νήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.
  4. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00 σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και στις 17.30  για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Πρόωρη αποχώρηση προνηπίων/νηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

 

 ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ/ΤΗΝ Δ/ΝΤΗ/ΝΤΡΙΑ-ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟ/Η ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Ο/Η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου εξετάζει κάθε αίτηση χωριστά και έχει τις εξής δυνατότητες:

α) αποδοχή της αίτησης

β) επιστροφή της αίτησης στους γονείς/κηδεμόνες υποδεικνύοντας τις διορθώσεις που απαιτείται να γίνουν στην αίτηση

γ) προώθηση της αίτησης στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που υπάγεται το Νηπιαγωγείο σε περίπτωση που διαπιστώνει προβλήματα που δεν δύναται να αντιμετωπίσει.

Επισημαίνεται ότι η αποδοχή της αίτησης δε συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα. Η σχολική μονάδα φοίτησης του προνηπίου-νηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου. 

 

 Παραστατικά που προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο

  • Αίτηση εγγραφής
  • Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.), συμπληρωμένο από τον γιατρό του παιδιού.
  • Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου,  από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).
  • Υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης του ετέρου γονέα.
  • Ληξιαρχική πράξη γέννησης ή ομοειδές πιστοποιητικό  του/της μαθητή/τριας, επίσημα μεταφρασμένο μόνο για τους αλλοδαπούς μαθητές.
  • Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή Δημόσιο Ιατροπαιδαγωγικό κέντρο εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.
  • Φωτοτυπία σχετικής ιατρικής γνωμάτευσης ,εαν το παιδί πάσχει από χρόνια ασθένεια .
  • Φωτοτυπία Δικαστικής Απόφασης ή Ιδιωτικού Συμφωνητικού Επιμέλειας σε περίπτωση διαζυγίου ή διάστασης.

Τα όρια του 10ου Νηπιαγωγείου : Νέδοντος – Τριών Ναυάρχων –Θεμιστοκλέους- Ιερολοχιτών – Ψαρών – Δημοσθένους – Αριστομένους – Α. Φρατζή – Κεφαλά – Νέδοντος – Δυτικά του Νέδοντος – Τριών Ναυάρχων 

Διαδραστικός χάρτης  https://earth.google.com/earth/d/1Kiz2hIqpfPLb0cg23YzZe7gzk6M8Ts0z?usp=sharing

Για την ολοκλήρωση της εγγραφής η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου θα δέχεται από 7 έως 20 Μαρτίου 2024 και κατά τις ώρες  12:30 μ.μ.-14.00μ.μ.  τους γονείς για την προσκόμιση των δικαιολογητικών. Επισημαίνουμε ότι πριν την προσέλευση στη σχολική μονάδα θα πρέπει να έχει προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία.

Τηλέφωνο  :               2721083453

Email    :                   mail@10nip-kalam.mes.sch.gr

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ :   ΚΟΥΤΡΟΥΛΗ ΕΛΕΝΗ

Η Πινακοθήκη του νηπιαγωγείου μας ….!!

Με εικαστικές δραστηριότητες  εμπνευσμένες από το χειμώνα τα παιδιά του 2ου τμήματος δημιούργησαν  μια όμορφη πινακοθήκη που ομόρφυνε το νηπιαγωγείο μας .

Προσκάλεσαν τα άλλα δύο τμήματα ,παρουσίασαν τους πίνακες ,συμμετείχαν σε ένα θεατρικό παιχνίδι σχετικό με το μύθο της Αλκυόνης, έπαιξαν ψυχοκινητικά και παιδαγωγικά παιχνίδια αντάλλαξαν δώρα και βιβλία  και περάσαμε όλοι φανταστικά !!!

Στο σχολείο μας ,μας αρέσει να συνεργαζόμαστε γιατί έτσι νιώθουμε όμορφα ,μαθαίνουμε καινούρια πράγματα ,δημιουργούμε  φιλίες, διασκεδάζουμε    και μεγαλώνει η χαρά μας. !!

      20240219 112705                                         20240219 110204 20240220 08225120240219 11255520240219 11254320240219 11255020240219 11261720240219 112606

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

Υποενότητα: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

Τίτλος προγράμματος: Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο

Τμήμα: υποχρεωτικό τμήμα 3  Εκπαιδευτικός : Αθανασοπούλου Μαρία

 Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 23 141840



Λήψη αρχείου

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΘΕΜΑTΙΚΗ ΕΝΟTΗTΑ: ΖΩ ΚΑΛYΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ 1. ΥΓΕΙΑ: Ευαισθητοποίηση σε θέματα αναπηρίας και ευαλωτότητας ..Τμήμα 2ο



Λήψη αρχείου

 

“Μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο” Τρίτη 6 Φεβρουαρίου 2024: Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου

Για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο και την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (για το 2024 έχει οριστεί η 6η Φεβρουαρίου).

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 04 123808                                     Στιγμιότυπο οθόνης 2024 02 04 131226

Σας υπενθυμίζουμε ότι το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, είναι επίσημος εκπρόσωπος στην Ελλάδα των Πανευρωπαϊκών Οργανισμών INSAFE / INHOPE που χαράσσουν την ευρωπαϊκή στρατηγική για ένα ασφαλές και ποιοτικό διαδίκτυο και παρέχει ενημέρωση, βοήθεια και υποστήριξη στους μικρούς και μεγάλους χρήστες του διαδικτύου με την ανάπτυξη διακριτών δράσεων:

Μέσω της ιστοσελίδας http://SaferInternet4Kids.gr μπορεί κανείς να ενημερωθεί και να αντλήσει υλικό σχετικό με την ασφαλή χρήση του Ίντερνετ και τη χρήση των κοινωνικών δικτύων με το οποίο μπορεί με τη σειρά του να ενημερώσει διαδραστικά παιδιά και νέους κάθε ηλικίας. Το ενημερωτικό αυτό portal απευθύνεται τόσο σε γονείς και εκπαιδευτικούς όσο και σε εφήβους και παιδιά και περιλαμβάνει κατάλληλο πολυμεσικό υλικό.

Μέσω της συμβουλευτικής γραμμής Βοήθειας Ηelp-line (διαθέσιμη τηλεφωνικά στο 210-6007686 και μέσω του ιστοχώρου www.helpline.gr), εξειδικευμένοι ψυχολόγοι παρέχουν υποστήριξη και συμβουλές για εξειδικευμένα θέματα που σχετίζονται με τη υπερβολική ενασχόληση στο διαδίκτυο, τον διαδικτυακό εκφοβισμό, την έκθεση σε ακατάλληλο περιεχόμενο και άλλους προβληματισμούς σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των διαδικτυακών παιχνιδιών.

Προτείνονται   εποπτικό και ψηφιακό υλικό καθώς και προτάσεις δραστηριοτήτων:



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Γίνομαι ντεντέκτιβ στο διαδίκτυο.  Μπορείτε να κατεβάστε την παρουσίαση από εδώ

Ντετεκτιβ-για-παιδιά-νηπιαγωγείου-μικρά-δημοτικού (1)

ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ και ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων  του 10ου Νηπιαγωγείου Καλαμάτας επί σειρά ετών έχει τον ρόλο του αρωγού για τη σωστή λειτουργία του σχολείου, πάντα σε συνεργασία με την Διευθύντρια του Σχολείου , με τον Σύλλογο Διδασκόντων και τη Σχολική Επιτροπή   βοηθά, ηθικά και υλικά, στην επίλυση των προβλημάτων της λειτουργίας του σχολείου και αποτελεί το συνδετικό κρίκο ανάμεσα στους γονείς και τη σχολική κοινότητα .

10ο Νηπιαγωγείο       20240204 112329  20240204 112204

 

 

Το νέο  ΔΣ, για το σχ. έτος 2023-2024 είναι το εξής, με βάση και τα αποτελέσματα των εκλογών:

  1. Πρόεδρος : Καρούτζου -Σπυροπούλου Αμαλία
  2. Ταμίας : Γκολκιεβιτσ  Έλλη
  3.  Γραμματέας: Κλείδωνα Μαρία
  4. Αντιπρόεδρος: Σκαφιδά Μαρία
  5. Μέλος : Μετα Τζουλιάννα
  6. Μέλος :Μανιάτης Φώτης
  7. Μέλος: Γκότση Μαρία
  8. Μέλος :Δημοπούλου Ηλιάννα
  9. Μέλος : Νικητοπούλου Γιάννα

Οι δράσεις του Συλλόγου μας…

  • Όμορφα και συμβολικά ημερολόγια  του 2024 διέθεσε  ο Σύλλογος σε γονείς ,συγγενείς και φίλους .Τα έσοδα των ημερολογίων θα καλύψουν ανάγκες των παιδιών και του σχολείου μας. Ευχαριστούμε όσους βοήθησαν γι’ αυτό το σκοπό!
  • Ο Σύλλογος με  άριστη συνεργασία ,κέφι και δημιουργικότητα  διοργάνωσε χριστουγεννιάτικο παζάρι με χειροποίητα προϊόντα όπως γούρια, στολίδια, διακοσμητικά, γλυκά, μπισκότα, μαρμελάδες, λικέρ ,καλλυντικά……. φτιαγμένα από τις μαμάδες του σχολείου μας με πολλή αγάπη!
  • Ένας υπέροχος Αη Βασίλης μοίρασε δώρα και γλυκίσματα στα  παιδιά ,τις δασκάλες και το βοηθητικό προσωπικό του νηπιαγωγείου μας !!

20231220 171705                  20231220 171922

  • Και επειδή ξέρουμε να  αγαπάμε και να προσφέρουμε  στηρίξαμε και φέτος  τα ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΩΡΙΑ SOS , με τρόφιμα και πολλές ευχές για όλα τα παιδάκια. ..! Το κουτί της αγάπης γεμάτο  και στολισμένο, έτοιμο για παράδοση   από τον πάντα πρόθυμο και δραστήριο σύλλογό μας.

20231218 131714                     20231218 114533                                     20231206 100126sos

  • Το ΔΣ του Συλλόγου συνέβαλλε,  βοηθώντας οικονομικά   στο Πρόγραμμα και στη δράση  “ΜAKE A WISH” Κάνε μια Ευχήπου εφαρμόζεται στο νηπιαγωγείο μας. Mε ένα αστεράκι και  μια ευχή θα χαρίσουμε και εμείς αγάπη και ελπίδα σε κάποια άλλα παιδάκια  με σοβαρές ασθένειες. Ο σεβασμός προς τους άλλους, η αναγνώριση της διαφορετικότητας   και η αλληλοβοήθεια  είναι  αξίες που  πρέπει να διδάσκονται από την παιδική ηλικία.

20231212 115107                  20231212 120123                20231215 124416

  •  Βασιλόπιτες  από το Σύλλογο Γονέων !!!

Την Τρίτη 30  Ιανουαρίου 2024 ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, τηρώντας την παράδοση, προσέφερε στο σχολείο και σε κάθε τμήμα, τη Βασιλόπιτα για τη νέα χρονιά και τα δώρα για τους τυχερούς !!!  Και του χρόνου με υγεία και χαρά !!!

20240130 181829 ΑΣΙΛΟΠΙΤΕΣ

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Θεματική Ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη: 2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση . TITΛΟΣ : Το παιδί σκέφτεται για το παιδί – Γίνε ο εθελοντής ήρωας του ”MAKE A WISH” Τμήμα 1ο,2ο



Λήψη αρχείου

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ « Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα» Τμήμα 3ο

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: Γνωρίζω το σώμα μου-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

Τίτλος προγράμματος « Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα»

Τμήμα 3ο      Υπεύθυνη Νηπιαγωγός : Αθανασοπούλου Μαρία



Λήψη αρχείου

Ήρθαν τα ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ …!!!

Ήρθαν τα ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ …!!!

Τα ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ είναι μια γιορτή γεμάτη συναισθήματα ,συναισθήματα παιδικά, αθώα, αγνά, γεμάτα αγάπη, προσφορά, αλληλεγγύη, ξενοιασιά γέλια και χαρά…!! Τι σημαίνει λοιπόν αγάπη  για τα δικά μας παιδιά;

20231211 083842oooo  20231211 083832AAAAAAAAAAAAAAA

  • ..Το νηπιαγωγείο μας  στολίστηκε….

 

  • Πρώτη γιορτινή επίσκεψη.. Το ελαφάκι των Χριστουγέννων παρέα με τα ξωτικά και τον Αϊ Βασίλη !!! Κουκλοθέατρο λοιπόν με πολύ μουσική και χορό !!!

20231217 181448 COLLAGE

  • Επειδή ξέρουμε να  αγαπάμε και να προσφέρουμε  στηρίζουμε τα ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΩΡΙΑ SOS , μαζεύουμε τρόφιμα και στέλνουμε πολλές ευχές σε όλα τα παιδάκια. ..! Το κουτί της αγάπης γεμάτο  και στολισμένο, έτοιμο για παράδοση  με αρωγό τον πάντα πρόθυμο και δραστήριο σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.

20231206 100126sos

20231218 114533                                20231218 131714

 

 

  • Τα πιο νόστιμα μπισκοτάκια  γίνονται από παιδικά χεράκια !!!!!

20231218 205004

                          20231218 193122 COLLAGE

 

 

 

  • Φτιάξαμε χριστουγεννιάτικες κάρτες για να χαρίσουμε στα γειτονικά μας Δημοτικά Σχολεία  ..!!!

20231219 181222

 

  • Τα παιδιά της Ε΄τάξης του 8ου Δημοτικού Σχολείου επισκέφτηκαν το νηπιαγωγείο μας και μας διάβασαν χριστουγεννιάτικα παραμύθια  …!!!Είπαμε όλοι μαζί χριστουγεννιάτικα τραγούδια ,ανταλλάξαμε δώρα  και ευχές  !! ΄Ηταν μια πολύ όμορφη εμπειρία !!΄Ενα  μεγάλο ευχαριστώ στα παιδιά και στο δάσκαλό τους τον κ.Νίκο .

20231222 155433 COLLAGE

  • Ο Άγιος Βασίλης ήρθε νωρίς νωρίς  φέτος στο νηπιαγωγείο μας και μάλιστα με πολλά δώρα και  γλυκά …τυχαίο;

20231220 171705                                        20231220 171922

 

  •  Το χριστουγεννιάτικο εργαστήρι είναι πια θεσμός στο νηπιαγωγείο μας,  σε γιορτινή διάθεση όλοι μαζί νηπιαγωγοί , παιδιά και γονείς  με πολύ κέφι  δημιουργήσαμε   όμορφες κατασκευές,  τα παιδιά μαζί με τους γονείς τους έστειλαν ζωγραφιές και γράμματα στον Αη Βασίλη ,έγραψαν ευχές που στόλισαν το καράβι μας, διάβασαν παραμύθια  , τραγούδησαν, έπαιξαν αστεία χριστουγεννιάτικα παιχνίδια και πέρασαν τέλεια ..!!

20231218 134634                                                          20231219 112052

20231222 142904                                             20231222 143022

…Το εργαστήρι μας έγινε μια μικρή χριστουγεννιάτικη ταινία……..!!!!

 

Ευχαριστούμε από καρδιάς  το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για τη συνεργασία και την  πολύτιμη βοήθειά  που μας προσφέρει !!

Ευχόμαστε σε όλα τα παιδιά μας και στις οικογένειές τους  τα φετινά Χριστούγεννα να είναι πολύχρωμα ,παχνιδιάρικα και φωτεινά   και ο καινούργιος χρόνος ας είναι γεμάτος όμορφες στιγμές και πολλά χαμόγελα.  Χρόνια πολλά !!!

 

 

 

 

 

 

Κατασκευές και STEM

Κατασκευές και STEΑM…!!

Μέσα από το παιχνίδι τα παιδιά καλούνται να σκεφτούν και να κατασκευάσουν σε ομάδες των 4-5  παιδιών, μια κατασκευή.  Ανακαλύπτουν κι επεκτείνουν τις δεξιότητες τους, ακονίζουν το νου, τη λεπτή κινητικότητά τους κι ενισχύουν την αυτοπεποίθησή τους!

Και η δράση ξεκινά…

20231213 164858 COLLAGE

Με το εκπαιδευτικό υλικό (LEGO )  τα παιδιά αξιοποιούν την περιέργεια και την εφευρετικότητά τους στηριζόμενα  στον πειραματισμό  και τη  διαδραστικότητα .

20231220 181854                                                    20231220 182202

..Και τα πρώτα  μας βήματα  στην υπολογιστική σκέψη , την κωδικοποίηση και τον προγραμματισμό , προκειμένου στη συνέχεια να γίνει η εισαγωγή του BeeBot μέσα στην τάξη μας ……….

20231213 164722 COLLAGE

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ “Make A Wish” 2023

Make A Wish

Το Νηπιαγωγείο μας , φέτος και ενόψει των Χριστουγέννων, συμμετέχει στο Πρόγραμμα και στη δράση  “ΜAKE A WISH” Κάνε μια ΕυχήΤο πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής, φέτος ετοιμάζεται για ένα ταξίδι επετειακό, καθώς γιορτάζει τα 25 του χρόνια! Στην ιδιαίτερη αυτή χρονιά, έχουμε ένα μήνυμα ξεχωριστό, αυτό της αποδοχής και της συμπερίληψης! Ήλιοι και Αστέρια σε έναν ουρανό !!! Mε ένα αστεράκι και  μια ευχή θα χαρίσουμε και εμείς αγάπη και ελπίδα σε κάποια άλλα παιδάκια  με σοβαρές ασθένειες. Ο σεβασμός προς τους άλλους, η αναγνώριση της διαφορετικότητας   και η αλληλοβοήθεια  είναι  αξίες που  πρέπει να διδάσκονται από την παιδική ηλικία.

  • Για να μπορέσουν τα παιδιά να  γνωρίσουν το έργο του “ΜAKE A WISH” Κάνε μια Ευχή Ελλάδας και να κατανοήσουν τις έννοιες του εθελοντισμού ,της συνεργασίας και της προσφοράς διαβάσαμε το βιβλίο  ¨εγώ ,εσύ, εμείς ¨της Μαρίας Ιορδανίδου

20231212 100406 bbbbbbbbbbbbbbbbbbb

  • Με την οικονομική  βοήθεια του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων ,τον οποίο και ευχαριστούμε πάρα πολύ ,έφτασαν στην τάξη μας τα  χάρτινα Αστέρια της Ευχής ,όπου εμείς, με τη σειρά μας, θα φροντίσουμε όλες οι ευχές μας να φτάσουν στα παιδιά ευχής. Λάβαμε και δωράκια – βραχιολάκια  όπου συμβολικά πέρασαν από όλα τα χεράκια !!!

20231212 114739 20231212 115107 20231212 120123

 

Στη συνέχεια πήραμε χαρτιά ,ψαλίδια ,κόλες ,μολύβια ,μαρκαδόρους  και με πολλή αγάπη και ενθουσιασμό δημιουργήσαμε   το αστέρι της ευχής για να λάβουμε μέρος  στον μαθητικό διαγωνισμό του Make a Wish. 

20231215 091316          20231215 124416        

ΚΑΛΗ  ΜΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!!                         …και δεν ξεχνάμε….. πως όλα αποκτούν νόημα όταν τα μοιράζεσαι με τους γύρω σου….. 

  • ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ  από “ΜAKE A WISH” Κάνε μια Ευχή!

Αγαπητοί εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς,    Θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για την πολύτιμη στήριξή σας στο πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής κατά το σχολικό έτος 2023-2024.Με τη δωρεά σας συμμετέχετε και εσείς ώστε να εκπληρωθούν ευχές παιδιών που πάσχουν από σοβαρές για τη ζωή τους ασθένειες.

Το πρόγραμμα Αστέρι της ευχής εδώ και 25 χρόνια αποτελεί ένα από τα βασικά προγράμματα εξεύρεσης πόρων του οργανισμού μας ώστε να μπορούν να υλοποιηθούν ευχές παιδιών που έχουν στερηθεί την παιδική ανεμελιά.

Στα συνημμένα αρχεία μπορείτε να βρείτε την απόδειξη της δωρεάς σας και το πιστοποιητικό υιοθεσίας ευχής.

Σας ευχόμαστε υγεία και καλή δύναμη στο έργο σας!

Απόδειξη_9360379_10ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ (2)

Πιστοποιητικό υιοθεσίας_9360379_10ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ (1)

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!

Η συντονίστρια ομάδα του προγράμματος «Αστέρι της Ευχής»,

Μαρία Γκαμαλούτσου – Υπεύθυνη Προγράμματος

Ελένη Μουρελάτου – Συντονίστρια Προγράμματος

Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος)

Εθνικής Αντιστάσεως 47

Δάφνη, 17 237, Ελλάδα

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Ενδοσχολική   επιμόρφωση

Στα πλαίσια των ενδοσχολικών επιμορφώσεων του νηπιαγωγείου μας, οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν στο προγράμματα  επιμόρφωσης 15 ωρών με τίτλο: «Επικοινωνία και Διαχείριση Συγκρούσεων στο Σχολικό Περιβάλλον»  που συνδιοργανώθηκε από την προϊσταμένη του νηπιαγωγείου  Κα Ελένη Κουτρούλη  και την  Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ – www.eepek.gr),με στόχο  την ενίσχυση γνώσεων και δεξιοτήτων για την αποτελεσματική αντιμετώπιση και διαχείριση καταστάσεων και προβλημάτων που προκύπτουν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Στιγμιότυπο οθόνης 2023 12 13 162803

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Τίτλος : «Μες στο σπίτι ας προσέχω ατυχήματα μην έχω» Τμήμα 1ο

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Θεματική : Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

ΥποθεματικήYΓΕΙΑ  Διατροφή- Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια.

ΒΑΘΜΙΔΑ/ΤΑΞΕΙΣ : 10o Νηπιαγωγείο Kαλαμάτας     Τμήμα 1

Υπεύθυνη Νηπιαγωγός : Κουτρούλη Ελένη

Τίτλος : «Μες στο σπίτι ας προσέχω ατυχήματα μην έχω»

Φιλοσοφία –Σκοπιμότητα προγράμματος

Tα ατυχήματα στο σπίτι είναι συχνό φαινόμενο στα παιδιά  προσχολικής ηλικίας. Η αυξημένη συχνότητα των παιδικών ατυχημάτων οφείλεται στις ιδιαιτερότητες της παιδικής ηλικίας όπως περιέργεια, έμφυτη λαχτάρα των παιδιών για μάθηση και εξερεύνηση, μικρή αντίληψη του κινδύνου κ.ά., με πιο κοινά  τις πτώσεις, τα εγκαύματα και τις δηλητηριάσεις. Τα περισσότερα παιδιά έχουν βιώσει τέτοιες εμπειρίες και ο σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση και η ενημέρωσή τους σχετικά με τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης των παιδικών ατυχημάτων στον χώρο του σπιτιού.

Πρόληψη ατυχημάτων δεν σημαίνει “φοβάμαι τα πάντα”, σημαίνει “σκέφτομαι πριν κάνω κάτι, για να αποφύγω ένα ατύχημα”. Συνεπώς η καλή οργάνωση του σπιτιού και η σωστή εκπαίδευση των παιδιών θα βοηθήσει σημαντικά στην πρόληψη και συνεπώς στον περιορισμό των παιδικών ατυχημάτων στο σπίτι.

Στόχοι του προγράμματος εργαστηρίων

Στο τέλος της εφαρμογής του προγράμματος δεξιοτήτων οι μαθητές/τριες θα μπορούν :

  • Να αναγνωρίζουν τις επικίνδυνες συμπεριφορές στο σπίτι, τους τρόπους προστασίας, καθώς και κανόνες ασφαλείας (γνώσεις)
  • Να αυτορυθμίζουν τη συμπεριφορά τους (δεξιότητες)
  • Να αναπτύξουν υπευθυνότητα (στάσεις)

 

Υλοποίηση

  • Κίνδυνοι ελλοχεύουν πολλοί… που βρίσκονται αυτοί;

Καταιγισμός ιδεών στο ερώτημα  ..τι προσέχω στο σπίτι για να αποφύγουμε τα ατυχήματα…

Εικόνα1 1

  • Παρουσίαση φυλλαδίου «Ασφάλεια στο σπίτι».

Εικόνα2                       Εικόνα3

Τα παιδιά παρατηρούν και περιγράφουν.

Με κατάλληλες ερωτήσεις μοιράζονται σκέψεις και κατατίθενται απόψεις σχετικά με το σπίτι, ως χώρος με ζωή και συναισθήματα αλλά και κινδύνους.

  • Το φυλλάδιο έγινε μια μεγάλη αφίσα !!!

Εικόνα4

  • Παρακολούθηση εκπαιδευτικού βίντεο που αφορά στα ατυχήματα στο σπίτι. Συζήτηση αναφορικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν στο σπίτι, καθώς και εντοπισμός των παραγόντων που τα προκαλούν.

      https://youtu.be/ApeX8u55m7E?t=37

  • Αποστολή για το σπίτι

Η νηπιαγωγός αναθέτει στα παιδιά να εντοπίσουν, να ζωγραφίσουν ,να γράψουν ή και να φωτογραφίσουν με τη βοήθεια των γονέων τους τα επικίνδυνα σημεία του σπιτιού τους και να τα παρουσιάσουν στην ολομέλεια της τάξης. Στη συνέχεια δημιουργούν ψηφιακό κολάζ  και μια ταινία !!!

Η ταινία μας…!!!!  (για να τη δείτε κάντε διπλό δεξί κλικ πάνω στο εικονίδιο και στη συνέχεια άνοιγμα)

Τα κολάζ…!!!

Εικόνα8 Εικόνα7 Εικόνα6 Εικόνα5

  • Φύλλο εργασίας

‘’Κύκλωσε τα επικίνδυνα σημεία στην κουζίνα, στο παιδικό δωμάτιο, στο σαλόνι και στο μπάνιο.’’

Εικόνα9

  • Σύνδεση με τον κόσμο των εμπειριών

Τα παιδιά αναφέρουν τις εμπειρίες τους. Σκέφτονται πάνω στην εμπειρία τους. Έχετε βιώσει κάτι αντίστοιχο; Γιατί πιστεύετε ότι συνέβη αυτό; Ποια ήταν η  αιτία που μπορεί να το προκάλεσε : Τι συνέβη τότε; Γιατί νομίζεις ότι συνέβη; Αναρωτιέμαι τι θα συνέβαινε εάν… Αναρωτιούνται πάνω στις εμπειρίες τους; Θα μπορούσες να το είχες αποφύγει; Με ποιο τρόπο;  Οι απαντήσεις των μαθητών καταγράφονται ώστε να δημιουργηθεί ένας «τοίχος» με αναφορές  όπου οι μαθητές αντιλαμβάνονται ως ατυχήματα και τις αιτίες που δημιουργούνται (πυρκαγιά, ηλεκτροπληξία, χημικές ουσίες, φάρμακα, πτώσεις- ολισθήσεις, εγκαύματα)

Τι είπαν τα παιδιά …..

  Είχα γλιστρήσει στο μπάνιο …. , χτύπησα στην καρότσα  του αγροτικού…,έχω κλειδωθεί στο δωμάτιο…,  όπως έτρεχα χτύπησα στον καναπέ  και πήγα  στο νοσοκομείο για ράμματα …,είχα στριμώξει το κεφάλι μου στην πόρτα της παιδικής χαράς…, χτύπησα  στο γυάλινο τραπέζι..  ,   έκαψα τη γλώσσα μου με καυτό ψάρι…,έπεσα και χτύπησα όταν παίζαμε στην αυλή του σπιτιού μου…,είχα ακουμπήσει στην εξάτμιση στο ταξί και κάηκα…,  μου έπιασε η πόρτα το δάχτυλο το μικρό…,είχα χτυπήσει στη γωνία του τραπεζιού…,  είχα ‘’καφτεί’’ στο δάχτυλο στο μηχανάκι του μπαμπά..,  είχα πέσει από το ποδήλατο και χτύπησα το πόδι και έτρεχε αίμα…, χτύπησα το πόδι μου  στη γωνία του καναπέ…….

  • Δημιουργία πίνακα αναφοράς

Επιλέγουμε από το διαδίκτυο εικόνες ,τις εκτυπώνουμε, καταγράφουμε συνεργατικά με τα παιδιά τις νέες έννοιες και λέξεις σχετικές με το θέμα: ατύχημα, πυρκαγιά, ηλεκτροπληξία, δηλητηρίαση   πτώση, εγκαύματα ,τραυματισμός ,ετοιμάζουμε καρτέλες με τις λέξεις και την εικόνα αντίστοιχα και δημιουργούμε έναν πίνακα αναφοράς αντιστοιχίζουμε και τις «διαβάζουμε».

Εικόνα10

  • Ασχοληθήκαμε με εκπαιδευτικά παιχνίδια στον Η/Υ

Εικόνα11

  • Οι πρώτες βοήθειες… σώζουν ζωές!!!

 Διαβάζουμε το παραμύθι «ΚΙΝΔΥΝΟΣ – ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΛΥΚΟΥ», όπου με απλό τρόπο τα παιδιά μαθαίνουν για τα  ατυχήματα ,τις αιτίες που τα προκάλεσαν και τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση ατυχημάτων.

Εικόνα12

Στη συνέχεια  γίνεται συζήτηση με τα παιδιά, τα οποία καλούνται να απαντήσουν σε ερωτήσεις, προκειμένου να εμπλακούν, να παρατηρήσουν προσεκτικά και να διατυπώσουν τις δικές τους απορίες. Τονίζουμε της ανάγκης προσφοράς των πρώτων βοηθειών, καθώς και των επαγγελμάτων που σχετίζονται με τα ατυχήματα (πυροσβέστης, νοσηλευτής, ιατρός, φαρμακοποιός).

  • Τα παιδιά έπαιξαν με σχετικά επιτραπέζια παιχνίδια

Εικόνα13

  • Αναφορά και εκμάθηση τηλεφώνων έκτακτης ανάγκης και ανάρτησή τους σε πίνακα στον τοίχο της τάξη

100 kollaz     Εικόνα14  Εικόνα15 1

  • Δημιουργία -Έκφραση

Γιατρός… δραματοποίηση με το βαλιτσάκι πρώτων βοηθειών…

20231127 175800 COLLAGE giatros 220231127 175628 COLLAGE giatros20231127 175932 COLLAGE giatros 2

  • Εκδηλώσεις Διάχυσης
  1. Τα νήπια και προνήπια παρουσίασαν το πρόγραμμα  <<Μες στο σπίτι ας προσέχω ατυχήματα μην έχω >>  στα παιδιά του 2ου τμήματος του Νηπιαγωγείου μας, συζήτησαν μαζί τους και τους έδωσαν αρκετές συμβουλές  !!!!
  2. Έγινε ανάρτηση των δράσεων στην ιστοσελίδα σχολείου μας.

Σημειώσεις:Για την υλοποίηση των εργαστηρίων του προγράμματος χρησιμοποιήθηκαν εικόνες, βίντεο και πληροφορίες από το διαδίκτυο, προβολές ταινιών, χαρτόνια, χαρτιά, μαρκαδόροι.  Οι μαθητές εργάστηκαν, στην ολομέλεια, σε ομάδες και ατομικά.  Οι διδακτικές τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν ήταν καταιγισμός ιδεών, συζητήσεις, δραματοποιήσεις, παιχνίδια ρόλων, εικαστικά, φύλλα εργασίας για αξιολόγηση.

Αξιολόγηση

Το πρόγραμμα των εργαστηρίων δεξιοτήτων ήταν συναρπαστικό και ελκυστικό για όλους τους μαθητές. Τα παιδιά κατάφεραν  να αναλύουν και να ερμηνεύουν καταστάσεις  και γεγονότα και να μπορούν να παίρνουν τις σωστές αποφάσεις. Απέκτησαν πολύ καλές επικοινωνιακές δεξιότητες, άκουγαν προσεκτικά τους φίλους τους όταν μιλούσαν, σέβονταν τις απόψεις των άλλων,  τους άρεσε να παρουσιάζουν τη δουλειά τους στην ολομέλεια της τάξης, ζητούσαν βοήθεια όταν χρειάζονταν και απέκτησαν γνώσεις για τα ατυχήματα στο σπίτι μέσα από συνεργατικές  δραστηριότητες.

Βιβλιογραφία : Πηγή: Βιβλιοθήκη Προγραμμάτων Καλλιέργειας Δεξιοτήτων, Νηπιαγωγείο –  ΙΕΠ

Τα φύλλα εργασίας που  έχουν αναρτηθεί είναι τυχαίες επιλογές και ενδεικτικά , όλα περιέχονται στο φάκελο εργασιών των παιδιών.

👦👩💚💜Ευχαριστώ τα νήπια  ,τα προνήπια και τους γονείς του 1ου τμήματος για τη συμμετοχή και τη συνεργασία !!!!💥👏👏

 

 

  

 

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

                                              10ο   ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Διεύθυνση  :             ΠΑΡΟΔΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 1

Τ.Κ.  :                              24100

Τηλέφωνο  :               2721083453

Email    :                   mail@10nip-kalam.mes.sch.gr

Ιστότοποι :         https://blogs.sch.gr/10nikal/

Το σχολείο μας στο χάρτη 

Στιγμιότυπο οθόνης 2023 10 23 210655

 

 

Καλώς ήρθατε !!!!

Καλώς ήρθατε !!!!

Καλώς ορίσατε στον νέο ιστότοπο  του  10ου  Νηπιαγωγείου   Καλαμάτας!!

Το ιστολόγιο του Νηπιαγωγείου μας,  φιλοξενείται πλέον στο χώρο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ).

Στον ιστότοπό μας θα βρείτε χρήσιμες  ανακοινώσεις, αλλά και άρθρα σχετικά με τις εκδηλώσεις που διοργανώνουμε και τα προγράμματα που υλοποιούμε.

Σας ευχόμαστε καλή πλοήγηση!

 Για παλαιότερες δημοσιεύσεις, μπορείτε να επισκεφθείτε τη δ/νση : http://10nipkalamata.blogspot.com/

Πρόγραμμα φιλαναγνωσίας «Αγκαλιά μ’ ένα βιβλίο, η βιβλιοθήκη πάει σχολείο».



Λήψη αρχείου