Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης «Εφαρμογή πρακτικών διαφοροποιημένης μάθησης» και στον άξονα «Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση» της σχολικής μας μονάδας για το σχολικό έτος 2023-24 με σκοπό τη βελτίωση του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου οι εκπαιδευτικοί μας κα Κουτσιλέου Σταματίνα φιλόλογος ειδικής αγωγής και η κα Αρσενίου Έλλη φιλόλογος γενικής εκπαίδευσης εφάρμοσαν στην τάξη σενάριο διδασκαλίας με καινοτόμες διδακτικές πρακτικές.
Συγκεκριμένα την Τρίτη και την Τετάρτη, 16-17 Απριλίου, υλοποίησαν διαφοροποιημένη διδασκαλία, σε τμήμα της Β΄ Γυμνασίου, στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στην 9η Ενότητα «Καλλιπάτειρα». Σε δύο διδακτικές ώρες, οι μαθητές και οι μαθήτριες διερεύνησαν την σημασία, την εξέλιξη των Ολυμπιακών Αγώνων και τη διαχρονικότητα των Ολυμπιακών αξιών, αλλά και αναστοχάστηκαν πάνω στο διαχρονικό ζήτημα του γυναικείου αποκλεισμού.
Κατά την πρώτη διδακτική ώρα χωρίστηκαν σε ομάδες με βάση τα ενδιαφέροντά τους, συμπλήρωσαν τους διαβαθμισμένους γραφικούς οργανωτές που δόθηκαν από την κα Κουτσιλέου, που οργάνωσε αυτό το σενάριο, και ανέλαβε η κάθε ομάδα από μία δημιουργική δραστηριότητα.
Πιο συγκεκριμένα, η πρώτη ομάδα, αφού διάβασε το τραγούδι για την Καλλιπάτειρα, έγραψε ένα τραγούδι hip-hop που συνέθεσε και μελοποίησε η ίδια. Η δεύτερη ομάδα, αφού διάβασε παράλληλα κείμενα «Οι γυναίκες στη γυμναστική και τα αθλήματα» οργάνωσε μια ομιλία για το WOW Festival στο Ίδρυμα Νιάρχος που συνοδεύτηκε με πανό με συνθήματα «Όχι στην καταπίεση των γυναικών» μιλώντας για τα στερεότυπα. Η τρίτη ομάδα ετοίμασε ένα παιχνίδι ρόλων ανάμεσα σε δικαστές και Καλλιπάτειρα όταν αυτή δικάστηκε για την παράβαση του νόμου των Ολυμπιακών Αγώνων, ετοιμάζοντας την επιχειρηματολογία για την απολογία της. Η τέταρτη ομάδα δραματοποίησε τη διήγηση του Παυσανία.
Στη δεύτερη διδακτική ώρα, παρουσιάστηκαν στην ολομέλεια όλα τα έργα των ομάδων. Υπήρξε αναστοχασμός για το συγκεκριμένο σενάριο και οι μαθητές/τριες αξιολογήθηκαν ατομικά και ομαδικά.
Υπό την καθοδήγηση των καθηγητριών τους, οι οποίες καθ’ όλη τη διάρκεια του σεναρίου, συντόνιζαν και εμψύχωναν τις ομάδες, οι μαθητές και οι μαθήτριες γνώρισαν καλύτερα τη διήγηση του Παυσανία για την Καλλιπάτειρα, κατανόησαν τη σημασία της νίκης στους Ολυμπιακούς Αγώνες της αρχαιότητας και προβληματίστηκαν για τη θέση της γυναίκας στην αρχαιότητα και σήμερα. Πάνω απ’ όλα, συνεργάστηκαν αρμονικά και έμαθαν παίζοντας!