Όλοι μαζί μπορούμε περισσότερα!!

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης για τη διαφορετικότητα “Μια τάξη, μια αγκαλιά”, επισκεφτήκαμε το 9ο ειδικό σχολείο προκειμένου να γνωρίσουμε τα παιδιά, να συνεργαστούμε, να χορέψουμε και να παίξουμε ομαδικά παιχνίδια. Τα παιδιά του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με τα παιδιά του ειδικού δημοτικού σχολείου με στόχο την ανάπτυξη της αλληλεγγύης και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

image 123650291 4 image 123650291 3 image 123650291 2 image 123650291 1 image 123650291

Η Εκδρομή μας

Στις 10 Απριλίου το σχολείο μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στο πάρκο ΑΡΧΩΝ στο Γουδί. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν τα αυτοκινητάκια τους σύμφωνα με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας, αλλά ακόμα να χοροπηδήξουν στο τραμπολίνο, στα φουσκωτά και να κάνουν τσουλήθρα.
IMG 5792 06D9E0A6 B99C 4D63 A0EA 911F0326C5F0 8DCF9E1C ED5F 42BF B47A 6F5D3D634CB0

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΕΣ ΠΙΝΕΛΙΕΣ…

Φθινοπωρινός πίνακας

 

Η φαντασία, οι γνώσεις και τα ταλέντα μας ξεδιπλώνονται κυρίως στις ζωγραφιές…

… τις κατασκευές, χειροτεχνίες μας…

IMG 20221007 122621

 

IMG 20221026 202117

 

IMG 20221129 180217                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            IMG 20221130 142126 a

… αλλά και τις συζητήσεις μας ανάλογα με την εκάστοτε θεματική ενότητα!

Παρουσίαση φρούτων

 

 

Βιβλιοπαρουσίαση συζήτηση

IMG 20221026 144547

 

Κορίτσι που γελάει

                                                                                                                                                              (https://gr.pinterest.com/pin/38843615656066494/)

Χαρείτε μαζί μας!

 

Συντάκτρια: Θωμαΐς Γκιουλέ 

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!

Το καλοκαίρι πέρασε… με τόσες όμορφες αναμνήσεις και εμπειρίες…

Μια νέα όμως σχολική χρονιά ξεκινάει που υπόσχεται ακόμα πλουσιότερες! 

Το 101ο Νηπιαγωγείο Αθηνών υποδέχεται τους/τις μικρούς/ες μαθητές/τριές του με μια ανοιχτή αγκαλιά… 

hug glitter

(https://tenor.com/el/view/hug-glitter-winnie-the-pooh-heart-hugs-valentine-gif-11031367) 

Παρακάτω θα βρείτε χρήσιμες οδηγίες για τις πρώτες μέρες των παιδιών σας στο Νηπιαγωγείο μας (και για τα δύο Τμήματα) και όχι μόνο!



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Για οποιαδήποτε διευκρίνιση χρειαστείτε, μπορείτε να έρθετε σε επικοινωνία με την Προϊσταμένη και τις Νηπιαγωγούς και των δύο Τμημάτων. 

ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟΨΥΧΑ: ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!! 

 

Kindergarten

(https://pixabay.com/el/illustrations/%ce%ba%ce%ad%ce%bd%cf%84%cf%81%ce%bf-%ce%b7%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%ae%cf%83%ce%b9%ce%b1%cf%82-%cf%86%cf%81%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%af%ce%b4%ce%b1%cf%82-7355022/) 

 

Συντάκτρια: Θωμαΐς Γκιουλέ 

Καλό καλοκαίρι!!!

images 2

Μια υπέροχη σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της!!!!! Μετά από δύο χρόνια εγκλεισμού, εσωστρέφιας κι απομόνωσης, επιτέλους ζήσαμε και μάθαμε ό,τι μας άξιζε!!!! Περάσαμε μια όμορφη χρονιά, με τις δυσκολίες αλλά και τις χαρές της και απολαύσαμε κάθε στιγμή!!!!

Από μέρους μας οι εκπαιδευτικοί θα θέλαμε να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας στους γονείς, οι οποίοι στάθηκαν συμπαραστάτες μας σε κάθε μας προσπάθεια. Δέχτηκαν οποιαδήποτε επιθυμία μας ώστε το έργο μας να είναι ωφέλημο τόσο για τα παιδιά μας, όσο και για εμάς τους ίδιους.

Το τέλος αυτής της σχολικής χρονιάς, μας βρήκε πλημμυρισμένους από συναισθήματα χαράς αλλά και λύπης. Χαρά για όσα ζήσαμε, για τους δεσμούς που δημιουργήσαμε και για τις ανεξήτιλες μνήμες αγάπης και ομόνοιας. Λύπης, γιατί ο αποχωρισμός δε γίνεται ποτέ συνήθεια. Αποχαιρετίσαμε τους αγαπημένους μαθητές μας, με την ευχή να ξανα ανταμώνουμε τακτικά, να βλέπουμε την πρόοδο και την  εξέληξη τους και να νιώθουμε βαθειά υπερηφάνεια, γνωρίζοντας πως κάπου μέσα σε κάθε παιδί, βρίσκεται κι ένα δικό μας, μικρό κομματάκι.

Αποχαιρετιστήκαμε μετάξύ μας οι εκπαιδευτικοί, με την ελπίδα όλες οι συνεργασίες τις ζωής μας να είναι όπως η φετινή. Γεμάτη αγάπη και αλληλοσυμπλήρωση. Ομόνοια και σεβασμό.

Η κυρία Κατερίνα, η κυρία Σταρούλα, η κυρία Λαμπρινή, η κυρία Φωτεινή , η miss Ανδριάνα, η κυρία Μαρίνα και η κυρία Ιωάννα

ήταν το σώμα του 101ου Νηπιαγωγείου Αθηνών για τη σχολική χρονιά 2021-2022.

Η Μαριάμι, ο Υέχια, ο Ερρίκος, ο Γιώργος, η Μαρία, ο Χρυσοβαλάντης, ο Κωνσταντίνος, η Βασιλική, η Σοφία, ο Αμίρ ,η Ζωή, ο Λευτέρης, ο Ισμαήλ, η Ολίβια, ο Ντέϊβιντ, ο Μπάμπης, ο Ζάϊμον, ο Μιχάλης,η Ζένια, η Άζρα, ο Νικόλας Κ., ο Κωνσταντίνος-Γρηγόρης, η Πρίνσες, ο Τζόελ, η Ελίσα, ο Νικόλας Κων., ο Ανδρέας, ο Εμάνουελ, η Ραχάφ ,ο Μάρκο, η Ηλέκτρα, η Τζάνα, η Νεφέλη, η Σοφία Ν., ο Χριστόφορος, ο Άρλο ,ο Νικόλας Σ.,

ήταν η ΨΥΧΗ, η ΕΛΠΙΔΑ και το ΜΕΛΛΟΝ του 101ου Νηπιαγωγείου Αθηνών!!!!

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!!!!!

Επίσκεψη στο Πάρκο των Δεινοσαύρων!!!

1655789147225

Μία εκδρομή ήταν το καλύτερο κλείσιμο της σχολικής χρονιάς!!!!! Μετά από δύο σχολικές χρονιές εγκλεισμού και τηλεκπαίδευσης, φέτος απολαύσαμε μια χρονιά γεμάτη εμπειρίες που στερηθήκαμε τις δύο προηγούμενες!!!! Από κοινού λοιπόν, εκπαιδευτικοί και μαθητές αποφασίσαμε η μία μοναδική εκδρομή που θα πηγαίναμε να ήταν σε ένα μέρος που όλοι θέλαμε να επισκευθούμε:

ΤΟ ΠΑΡΚΟ ΤΩΝ ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΩΝ!!!!!!!!

πληροφορίες για το πάρκο θα βρείτε εδώ: https://www.politistikoparko.com/parko-deinosavron/

Προηγουμένως βέβαια, φροντίσαμε να μοιραστούμε γνώσεις και…..εμπειρίες!!!!

επιτέλους φτάσαμε!!!!

Παιδική HELMEPA, “Η θάλασσα είναι ζωή”

7539a1b30386b8951ffea14c91e802dc XL

Στο σχολείο μας φέτος ασχοληθήκαμε συχνά και αναλυτικά με το περιβάλλον, τον πλανήτη μας και τα προβλήματα του. Αν και είναι πολύ δύσκολο για παιδιά αυτής της ηλικίας να συνειδητοποιήσουν έννοιες όπως η ρύπανση, η μόλυνση, η εξαφάνιση ειδών κ. τ. λ. τα παιδιά φάνηκε να υιοθετούν συχνά συνήθειες που διδαχθήκαμε σχετικά με τους διάφορους τρόπους που ο καθένας μας μπορεί να συμβάλλει ώστε τα πράγματα να πάνε κάπως καλύτερα για τον πλανήτη που μας κάνει τη χάρη να μας φιλοξενεί τόσες χιλιάδες χρόνια. 

Αποφασίσαμε από κοινού λοιπόν να συμμετάσχουμε στο εγκεκριμένο πρόγραμμα της παιδικής HELMEPA  η οποία φέτος είχε θέμα “Η θάλασσα είναι ζωή”

Πληροφορίες σχετικά με τη Helmepa θα βρείτε στον σύνδεσμο  https://helmepajunior.wordpress.com/

Η έγκριση του προγράμματος από το Υπουργείο Παιδείας ΕΞΕ – 154137 – 2021 – Έγκριση του αιτήματος του φορέα HELMEPA για την υλοποίηση

images

“Η HELMEPA από το 1993 προσφέρει στην εκπαιδευτική κοινότητα το περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Παιδική HELMEPA» με στόχο την ενημέρωση και δραστηριοποίηση παιδιών ηλικίας 5-12 ετών της χώρας για το θαλάσσιο περιβάλλον και το περιβάλλον γενικότερα, μέσω της εθελοντικής καθοδήγησης των Εκπαιδευτικών τους. Σ’ αυτό το πλαίσιο η επιμόρφωση για τις θάλασσες και τους ωκεανούς και η κατανόηση της αλληλεπίδρασης μεταξύ Ανθρώπου και Θάλασσας (Ocean Literacy) αναμένεται να διαδραματίσουν βασικό ρόλο. 

Στόχος του φετινού προγράμματος με τίτλο «Η θάλασσα είναι ζωή» είναι να ενισχύσει τη γνώση της εκπαιδευτικής κοινότητας για τους ωκεανούς, να την ενθαρρύνει να αναλάβει ενεργό ρόλο σε ατομικό αλλά και συλλογικό επίπεδο για την επίτευξη του Στόχου 14: «Ζωή κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας» για τη βιώσιμη ανάπτυξη και να αναδείξει την αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπου και θάλασσας.

Η κλιματική αλλαγή, η ρύπανση, η υπεραλίευση και άλλες περιβαλλοντικές προκλήσεις  απαιτούν άμεση εξεύρεση λύσεων και πρέπει όλοι με τις πράξεις μας να δείξουμε τι μέλλον θέλουμε για τις επόμενες γενιές και σε τι κατάσταση πρέπει να είναι οι θάλασσες και οι ωκεανοί για να μπορούν να υποστηρίξουν αυτό το μέλλον.”

Θαλάσσιος κόσμος

Αξιοποίηση-Εκμετάλλευση θαλασσών από τον άνθρωπο

Θάλασσες Ωκεανοί κινδυνεύουν

Προστασία Θαλάσσιου Περιβάλλοντος

Κι αν ήσουν εσύ…..;;;;;;;

2

 

img BOOKCOVER Ki An Hsoun Esy COVER WEB 14x24 GR 26 1 211 1600 900 p C 97

Για το τέταρτο και τελευταίο εργαστήριο δεξιοτήτων με θέμα “Ενδιαφέρομαι κι ενεργώ”, επιλέξαμε να ασχοληθούμε με ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων με βιωματικές δραστηριότητες, και τεχνικές θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος. Ο τίτλος του “Κι αν ήσουν εσύ…;” , αντιπροσωπεύει και το περιεχόμενο του.

Το θέμα μελετήθηκε πολύπλευρα και ολιστικά, σε μια περίοδο που κοντινές χώρες στη δική μας βρίσκονται σε εμπόλεμη κατάσταση και ακούμε συνέχεια λέξεις όπως πόλεμος, καταστροφή, πρόσφυγες.

Το πρόγραμμα είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και πιστοποιημένο από τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA).

2021-2022 EgrisiYPOYRGEIOU

Εισαγωγή στο θέμα κάναμε με το παραμύθι “Ειρήνη” του Αριστοφάνη

Μετά από πολλή κουβέντα ξεχωρίσαμε τα οφέλη της ειρήνης και τα δεινά του πολέμου. Έπειτα ακούσαμε το τραγούδι “Μάθημα Ειρήνης” και το οπτικοποιήσαμε δημιουργώντας ένα υπέροχο βιβλίο με τους στίχους ζωγραφισμένους από εμάς

 προσωποποιήσαμε τον Πόλεμο και την Ειρήνη αποδίδοντας τους με εικόνες τα συναισθήματα που μας βγάζουν και τις εικόνες που χαρακτηρίζουν τον κάθε ένα τους

ακολούθησε μία άκρως ενδιαφέρουσα -εκ του αποτελέσματος- δραστηριότητα. Παρουσιάστηκαν στα παιδιά δύο διάσημα έργα του Pablo Picasso, η πασίγνωστη “Guernica”, έργο που περιγράφει την απανθρωπιά, τη βιαιότητα και την απόγνωση του πολέμου ,και το εξίσου γνωστό “Child with a Dove”, το οποίο αποτυπώνει την ηρεμία και τη γλυκύτητα της ειρήνης.

58868770 picasso λήψης 1 1

Στο πρωτότυπο τους, τα έργα αποτυπώνονται με ζωηρά χρώματα “Το παιδί με το περιστέρι” που συμβολίζει την ειρήνη και ασπρόμαυρη η “Guernica” που συμβολίζει τον πόλεμο. Στα παιδιά όμως τα έργα παρουσιάστηκαν αντίστροφα, ασπρόμαυρο το έργο που αποτυπώνει την ειρήνη και έγχρωμο τον πόλεμο. Οι απόψεις των παιδιών σχετικά με το πιο έργο συμβολίζει τι, ήταν άκρως ενδιαφέρουσες και οδήγησαν σε διαλόγους και συμπεράσματα που μας εξέπληξαν ευχάριστα. Με την πρώτη ματιά όλοι παρασύρθηκαν κι απάντησαν πως το έγχρωμο έργο ανήκει στην Ειρήνη, και  αντίστοιχα το ασπρόμαυρο στον πόλεμο. Έπειτα από παρότρυνση όμως παρατήρησαν τις εικόνες και βγάλανε σωστά συμπεράσματα! Στο τέλος έγιναν οι ίοδιοι μικροί Picasso και δημιούργησαν τα δικά τους έργα Ειρήνης!

 

ακολούθησε η προβολή του παραμυθιού “Ειρήνη” η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα 

 

Αφού αποσαφηνίσαμε την έννοια της “λέξης” πρόσφυγας, φτιάξαμε μια όμορφη για την πρωταγωνίστρια της ιστορίας, την μικρή Ειρήνη

και μεταμορφωθήκαμε στους ήρωες της ιστορίας δραματοποιώντας την

και φορέσαμε τα καπέλα σκέψης του De Bono, τα οποία μας έθεσαν ερωτήματα, διλλήματα και προβληματισμούς που κληθήκαμε να απαντήσουμε 

 

1649159730561

Συνέχεια στο θέμα δώσαμε με το ζήτημα των δικαιωμάτων των παιδιών, θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε εκτενώς την Παγκόσμια Ημέρα Των Δικαιωμάτων των Παιδιών. Αυτή τη φορά εστιάσαμε σε αυτά τα δικαιώματα τα οποία στερούνται μαζικά τα παιδιά των εμπόλεμων χωρών. Τα αναφέραμε αλλά και τα αποτυπώσαμε ποικιλοτρόπως

 

  Ακολούθησαν δραστηριότητες καλλιέργειας ενσυναίσθησης και αποδοχής της διαφορετικότητας. Ήρθαμε στη θέση  των παιδιών που ταξιδεύουν με χίλιους ακατάλληλους τρόπους ώστε να ξεφύγουν από την καταστροφή και να οδηγηθούν προς τη ζωή που τους αξίζει. Προσπαθήσαμε να χωρέσουμε πολλά άτομα σε μια μικροσκοπική βαρκούλα, κουβαλώντας μαζί μας μόνο τα απαραίτητα, ό, τι πιστεύουμε πως θα μας φαινόταν χρήσιμο αν ποτέ βρισκόμασταν στη θέση αυτών των παιδιών

Για το τέλος της θεματικής, επιλέξαμε να ασχοληθούμε με μια ιστορία προσφυγιάς που ζήσαν οι Έλληνες πριν από 100 ακριβώς χρόνια. Με την ευκαιρία των 100 χρόνων από την καταστροφή της Σμύρνης, είδαμε πλούσιο φωτογραφικό υλικό , παρακολουθήσαμε βίντεο, ακούσαμε τραγούδια. 

 

 

Τέλος παρακολουθήσαμε μέσω του  βιντεοπροβολέα την υπέροχη ιστορία “Το Σανταλάκι”. Ένα παραμύθι βγαλμένο από τη ζωή που αποτυπώνει με απόλυτη ακρίβεια τα συναισθήματα δύο παιδιών που καλούνται να ανταπεξέλθουν στη νέα πραγματικότητα…Αυτή που πρέπει να μάθεις να ζεις σαν πρόσφυγας και αυτή που πρέπει να μάθεις να ζεις με τους πρόσφυγες.