Για το etwinning πρόγραμμα I AM HERE I CAN DO ,δημιουργήσαμε ένα χώρο όπου θα αναρτούμε εργασίες και άλλα δημιουργίες από το σχετικό πρόγραμμα
ΑΠΛΩΝΩ ΕΥΤΥΧΙΑ
“Απλώνω ευτυχία” μία δράση που πραγματοποιήθηκε σε αρκετά σχολεία της Ελλάδας για τη στήριξη του συλλόγου “Φλόγα”, Σύλλογος γονέων παιδιών με νεοπλασματική ασθένεια. Σκοπός της δράσης αυτής τα παιδιά να ευαισθητοποιηθούν , να γίνει προαγωγή και ενίσχυση του δείκτη της ευτυχίας και της καλλιέργειας με βιωματικό τρόπο της αξίας του ακτιβισμού και της προσφοράς. Είναι ένα σύλλογος που φωτίζει και ζεσταίνει παιδιά που δεν έχουν το πολύτιμο αυτό αγαθό της ΥΓΕΙΑΣ
Αρχικά παίξαμε παιχνίδια για την αξία της συνεργασίας στην καθημερινότητά μας
και
Καταγράψαμε τι είναι αυτό που κάνει κάποιον ευτυχισμένο και δημιουργήσαμε το λουλούδι της ευτυχίας.
Κάναμε το περίγραμμα ενός παιδιού και μετά τα παιδιά ζωγράφισαν μέσα σε αυτό ό,τι του κάνει να χαίρονται
Για τη συνέχεια της δράσης , ζητήσαμε από τους γονείς να μας φέρουν από ένα φανελάκι. Σε αυτό τα παιδιά ζωγράφισαν ό,τι τα κάνει ευτυχισμένα.
φτιάξαμε και τον φιλανθρωπικό κουμπαρά μας, ώστε να βοηθήσουμε και εμπράκτως τη “Φλόγα”
Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗΣ
Ένα ακόμα online παιχνίδι παίξαμε με θέμα: τη διαδρομή της κλιματικής αλλαγής στον πλανήτη μας. Πρέπει όλοι οι άνθρωποι να ευαισθητοποιηθούν από μικρή ηλικία πάνω σε αυτό το τόσο σημαντικό θέμα! Ρίξαμε το ζάρι και ξεκινήσαμε! Μας άρεσε κι ας μην κερδίσαμε όλες τις φορές! Σημασία έχει ότι μάθαμε και διασκεδάσαμε!
ΜΗΝΥΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΘΕΡΜΑΝΣΗ – European School Radio
Ήρθε η ώρα να το βροντοφωνάξουμε! Πρέπει να μάθουν όλοι πώς να προστατεύσουν τη Γη από την υπερθέρμανση, πώς να βάλουν ένα μεγάλο “STOP” στην αλλαγή του κλίματος! Ο κύριος STEM, η δεσποινίδα REEF και ο Ποσειδώνας μας έχουν μια ακόμα αποστολή για να μπορέσουμε να βρούμε και το 4ο στοιχείο! Θα φτιάξουμε ένα μήνυμα, θα μας ηχογραφήσουν οι κυρίες μας και μετά θα το ενώσουμε με αυτά των άλλων παιδιών από τα συνεργαζόμενα σχολεία και θα φτιάξουμε ένα μεγάλο μήνυμα στο European School Radio το οποίο θα μπορούν να το ακούνε όλοι! Μας άρεσε η ιδέα και φυσικά βρήκαμε τα πιο σημαντικά μηνύματα! Ακούστε τα!
Μακάρι ν’ ακούσουν οι μεγάλοι και δυνατοί τις αγνές παιδικές φωνούλες μας!
STEMευχές!
Μετά από τόσο καιρό που βοηθάμε τον κύριο STEM στο e Twinning μας “Code name: Poseidon save the sea” έχουμε μάθει πολλά πράγματα! Είμαστε τέλειοι θαλασσοβοηθοί, όπως και οι φίλοι μας από τα άλλα σχολεία με τα οποία συνεργαζόμαστε! Ήρθε η ώρα, λίγο πριν φτάσουμε στη λύση του μυστηρίου βρίσκοντας το 4ο στοιχείο, να στείλουμε ένα μήνυμα, μια ευχή, σε όλους τους μακρινούς μας φίλους! Όχι απλό μήνυμα! Κωδικοποιημένο! Διαλέγουμε ένα σχολείο, του φτιάχνουμε μια ευχή και το καλούμε να την αποκωδικοποιήσει ώστε να μάθει τι θέλουμε να του επικοινωνήσουμε. Στη συνέχεια, με μεγάλη χαρά και ανυπομονησία, θα λάβουμε κι εμείς μήνυμα…κωδικοποιημένο! Για να δούμε! Μπορούμε να σπάσουμε τον κώδικα; Ε, φυσικά!!
STEM ACTIVITIES- EXPERIMENT OCEAN ACIDIFICATION – ΟΞΙΝΥΣΗ ΩΚΕΑΝΩΝ
Με αυτό το πείραμα μπορείτε να κατανοήσετε καλύτερα τις επιπτώσεις της οξίνισης των ωκεανών σε θαλάσσιους οργανισμούς που έχουν κέλυφος.
Υλικά:
- Άδεια κελύφη από την παραλία (εναλλακτικά χρησιμοποιήστε κιμωλία)
- Νερό
- Αλάτι
- Ξύδι
- 3 διαφανή ποτήρια
Πείραμα:
Οξίνιση Ωκεανών
∆ιαδικασία:
1. Στο φύλλο που ακολουθεί σημειώστε τις παρατηρήσεις για τα κελύφη
(σκληρότητα, χρώμα, σχήμα κλπ). Μπορείτε επίσης να τα βγάλετε
φωτογραφίες για να είναι ευκολότερη η σύγκριση μετά.
2. Γεμίστε το πρώτο ποτήρι με νερό και ρίξτε αλάτι. Στο δεύτερο προσθέστε
νερό και ξύδι σε ίσες ποσότητες και στο τρίτο μόνο ξύδι. Πρέπει το υγρό στο
ποτήρι να είναι αρκετό, ώστε να καλύπτει τα κελύφη.
3. Τοποθετήστε από ένα κέλυφος σε κάθε ποτήρι.
4. Μετά από 1 ώρα καταγράψτε τις παρατηρήσεις σας.
5. Μετά από 24 ώρες βγάλτε τα κελύφη από τα ποτήρια και σημειώστε τις
παρατηρήσεις σας (υπάρχουν φυσαλίδες; άλλαξε το χρώμα, το σχήμα, η
ανθεκτικότητα του κελύφους; Μήπως εξαφανίστηκε;).
6. Συγκρίνετε τα κελύφη μεταξύ τους και συζητήστε πώς επηρεάζει ένα
«εξασθενημένο» κέλυφος τη ζωή αυτών των θαλάσσιων οργανισμών
Μάλιστα! Ακολουθήσαμε τις οδηγίες, παρατηρήσαμε σωστά και μάθαμε πολλά!
Μα, πόσα μας μαθαίνει ο κύριος STEM και η δεσποινίδα REEF!
ΚΟΥΙΖ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΘΕΡΜΑΝΣΗ
Ναι! Η υπερθέρμανση έγινε αγαπημένο θέμα για εμάς αυτές τις μέρες. Συζητήσαμε, είδαμε, ακούσαμε αλλά, δυστυχώς, τη νιώσαμε κιόλας καθώς αυτός ο Απρίλιος έχει θερμοκρασίες πολύ παραπάνω από τις κανονικές! Το κλίμα αλλάζει επικίνδυνα!
Μετά από τόση σκέψη και συζήτηση, είναι η ώρα για ένα quiz… Τα αγαπάμε τα quiz πάρα πολύ! Πιάνουμε τη…μαγική πένα του διαδραστικού μας και ξεκινάμε να απαντάμε στις ερωτήσεις! Για να δούμε! Τι θυμόμαστε για την υπερθέρμανση;
ΥΠΕΥΘΕΡΜΑΝΣΗ ΣΤΙΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ ή…η ζωή στη Γη κινδυνεύει!!
Δυστυχώς, οι Γοργόνες μας είπαν άσχημα νέα! Η κατάσταση στη θάλασσα έχει γίνει πολύ επικίνδυνη για όλα τα πλάσματα της, επηρεάζοντας πάρα πολύ τη ζωή όλου του Πλανήτη. Το πρόβλημα λέγεται “Υπερθέρμανση”! Μάλιστα! Και ξέρετε που οφείλεται αυτό; Στην κλιματική αλλαγή που προκαλούν καθημερινά οι άνθρωποι με τις απερίσκεπτες ενέργειές τους! Μας έδειξαν πολλά, μας είπαν πολλά, πράγματα που μας στενοχώρησαν και μας προβλημάτισαν. Άλλωστε, βλέπουμε κι εμείς πόσο έχει αλλάξει το κλίμα! Είμαστε στον Απρίλιο και κάποιοι από εμάς φοράνε κοντομάνικο! Σκεφτήκαμε και ζωγραφίσαμε ποιες επιπτώσεις έχει επιφέρει η κλιματική αλλαγή και ποιους…
Είναι ώρα για δράση! Εμείς ξέρουμε τις λύσεις! Ακούστε μας και δεν θα χάσετε!!
MEET THE GORGONS
Η 4η ομάδα στο “Code name: Poseidon save the sea” μας έστειλε τις νέες αποστολές μας! Μέχρι τώρα, έχουμε βρει τα τρία στοιχεία του μηνύματος που μας στέλνει η Θάλασσα και με αυτές τις αποστολές οδεύουμε προς το τέλος! Ένα στοιχείο ακόμα και θα αναλάβουμε δράση!
Ήρθε η ώρα να “συναντήσουμε ” τις γοργόνες και να δούμε τι έχουν να μας πουν μέσα από το λυπητερό τους τραγούδι. Μετά τα παιδιά της αναπαράστησαν στην τάξη με διάφορα υλικά…
Θέλετε ν’ ακούσετε το τραγούδι τους;
Μάθαμε για τον αρχαίο μύθο του έρωτα ανάμεσα στον Οδυσσέα και στη Γοργόνα και τον ζωγραφίσαμε βάζοντας όλη μας την αγάπη…
Την αγαπήσαμε τη Γοργόνα και στο Ολοήμερο Τμήμα αποφασίσαμε ότι θέλαμε να γίνουμε εμείς γοργόνες. Έτσι, κάποια παιδιά έγιναν γοργόνες και κάποια άλλα τους έφτιαχναν το δρόμο, με κωδικοποιημένες εντολές, ώστε να φτάσουν στο κοχύλι τους και ν’ αρχίσουν το τραγούδι τους!
Μάλιστα! Το βρήκαν το κοχύλι τους αλλά, πόσοι δρόμοι υπάρχουν για να πας σε ένα σημείο! Εντυπωσιακό! Αποφασίσαμε να τους καταγράψουμε σε ένα φύλλο εργασίας και στη συνέχεια να τους δοκιμάσουμε με το ρομποτάκι μας…
ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ ΣΤΟΛΙΔΙΑ
Με υλικά που σε άλλη περίπτωση θα πετάγονταν, φτιάξαμε στολίδια για να ομορφύνουμε την αυλή μας. Μια νέα ζωή λοιπόν. Στα παιδιά άρεσε αυτή η ιδέα και την πήραν και στο σπίτι τους. Έτσι χρησιμοποίησαν άχρηστα υλικά και αφού τους έδωσαν νέα χρήση, τα έφεραν για την αυλή μας. Την αυλή που κάθε μέρα παίζουν και την θέλουν όμορφη και στολισμένη.
Επίσης σε πλαστικά μπουκάλια νερού ρίξαμε μέσα μπογιά και τα αφήσαμε να στεγνώσουν . Μετά από δύο μέρες τα κόψαμε σε λωρίδες και στολίσαμε τα δέντρα μας.